Egy kicsit én is hozzászólnék ehhez a lóerő témához. A service manualból kiindulva 3 változat van, legalábbis a karburátorok típusa szerint.
1. "US": ez 102.5-ös főfúvókával müködik.
2. "UK 1992-95, Canada" Ebben a két szélső hengert 105-ös, míg a két középső hengert 102,5-ös fúvóka látja el üzemanyaggal.
3. "UK 1996-on": Ebben 100-as főfúvókák vannak.
Gondolom az amerikába szánt típus az ottani környezetvédelmi előírásokat figyelembe tartva készült. Az európai viszont 1996-ban megváltozott, gondolom a környezetvédelmi előírások szigorodása miatt. A kisebb fúvóka mellett alacsonyabb lett a karburátorban az üzemanyagszint is. Pontos lóerőszámot tippelni sem mernék, de a 2-es változat lehet a legerősebb, aztán az amerikai változat végül a 1996-tól gyártott európai. Ez utóbbi rendelkezik még egy gázállás figyelő szenzorral is, melynek feladata a gyújtástérkép szabályozása a kisebb emisszió érdekében.
Nekem a 2-es változat van, jól harap, 1-ben gázból ki tudja pörgetni a hátsó kereket ha előredőlök a tankra (ne úgy képzeld hogy félig előre lelógok a motorral ), végsebességét még nem mertem kipróbálni. 11.200 környékén szabályoz le (11.000 van skálázva a fordulatszámmérő) és igazi benzinzabáló szörny . Nekem 1x sikerült 5.5 liter-t fogyasztani, de akkor megállás nélkül mentem 200 km-t 100 utazóval, amúgy 6-6,5, de volt már 7 felett is. A 3. változat jóval takarékosabb lehet, ugye van aki 4 literes fogyasztással rohangál. Nekem az csak álom...
Hát gyerekek ez nagyon zsír gép, most értünk haza egy Pécs-Szombathely-Ábrahámhegy-Pécs túráról, volt benne kánikula, eső, szélvihar, éjszakai, naggyon kiválóan teljesített felmálházva, kb 390 kg, én se értem ezt a 337 kg maxot, nagyon kevés.
Kaposvárnál megálltunk egy kis szerelésre, éreztem egy kis kopogást alacsony fordulaton gázadásra, lánc-lánckerék síkra gyanakodtam, be is jött, kicsit állítottam a hátsó tengelyen, erre abbahagyta.
Köszike
Nagyon szép a vasad , de az emberem a naked-re van ráizgulva, így egyelőre idomosban nem gondolkodunk.
Ha mégis érdekel, akkor úgyis megtalállak
Az az igazság, hogy ha nem jön össze a másik, lehet az enyémet is tudnám kínálni.... Úgy néz ki, hogy lehet jönne egy sv a helyébe, ha ezt elviszi valaki,bár még nem hirdettem meg sehol sem. Az enyémen 2010 ig műszaki, két új gumi, kuplunghang megvan, 57000 kmel, új gyertyasorral, túraboxal. Szerintem teljesen esztétikus állapotban, tényleg megbízható állapotban. Fékbetét csere esedékes....Két oldalsó idomon térdvédőtől származó karc, meg a jobbos a kipufogón egy halvány horzsolás.....De nekem az utolsó ára 450. Szal nem minden áron eladó, de ha esetleg úgy alakul, akkor ez a helyzet...
Fingja nem volt amúgy a gépről ... kicskét zavaros volt nekem ez az egész
A 75pacit én is szóvá tettem, de majd leharapta a fejem, hogy ez bizony annyi, van belőle 71 lovas is, de jobb, ha tudom, hogy ez a 75 LE-s fajta ... hagytam, mert úgy gondoltam, nem szeretnénk 55kW-ért teljesítmény adót fizetni, mikor csak 44 kW van benne ...
Az apróságokat persze nem is említettem:
törött első sárvédő
jobb oldali kormányvég súly nuku
bal oldali visszapillantó törött
cserés lánc és lánckerék
... és frissen beletéve a 10W40-es szintetikus olaj
Most ráakadtunk egy hasonló darabra Szentendrén ... vasárnap lehet, hogy elugrunk megnézni ... addig meg
Franc se gondolta volna kép alapján... Nagyon csalóka.... Kép alapján rámondtam volna simán hogy oké.
Csak azt nem tudom, hogy az ilyen tulajok hülyének nézik az embert vagy mi? Az azért látszik mikor az óra egyszer átfordul....
Szóval megnéztük, és ennyiben ki is merült a dolog.
Az óra minimum 1x átfordult, ugyanis a motor 3 éves kora óta oktatásra volt használva.
A bal kipuja kiheggesztve, a jobb oldali meg frissen kilikadva egy kisujjhegynyi helyen (bár bizonygatta, hogy nincs, de a fülem csalhatatlan ... mire alámászott ... és lám
Az oldalain mindenütt apró csúszásnyomok, valószínű nem kevésszer volt vele elborulva ... na de ez csak a külső ...
A hangja hidegen fain volt, melegen viszont csapott olyan csörgés-csattogást, hogy az 100%-osan meggyőzött bennünket, hogy nem mi leszünk az új gazdái
Műszaki nincs rajta, erről ment is a hablaty, hogy nincs rá pénze, ezért kocsival kellett menniük Sirokba is ... ami azért furcsa, mert 8000Ft nem nagy összeg annak, aki szeret motorozni, Sirok viszont egy egész vagyon
Nah, de van még idő keresgélni, az emberem még amúgy is csak a KRESZ-nél jár ... szóval cipelhetem még egy darabig
Ha esetleg tud valaki valami hasonlót jó áron, vagy nagyon megkímélt állapotban, ... szóval ami megéri a pénzét, akkor szívesen veszem az ajánlatokat
Nah és persze nagyon szépen köszönöm Mindenkinek a jótanácsokat
Sziasztok !
Ha jól tudom ez a motor az enyémmel együtt jött be az országba
és az árban nincs benne a honi forgalomba állítás ami
kb.: +120 ezer. Állítólag hidegen kicsit "zajos", de nagyon jól
megy. A kilométeróra pedig mérföldben mutatja a megtett
távolságot 23000 X 1,609 = 37000 Km.
Ránézésre gyönyörű darab és ha csak annyira jó mint az enyém, akkor már jó ár érte. Én pont 450ért vettem akkoriban a sajátomat, de közel sem volt ilyen jó állapotban. Ha ilyen lett volna akkor hozzá se nyúltam volna, max vettem volna rá egy túra plexit oszt kész.
O.k Rike, elsőre nem tűnik rossz ajánlatnak a km nagyon fontos és hogy milyen gazdija volt, legyél nagyon kritikus, műszaki meddig van,gumik állapota,teleszkópok nem-e folyatnak,a motort ne csak hidegen hanem melegen is halgassátok meg,kuplung hang,szelep hang, nézd meg a vázat végig nem lett-e festve mert akkor lehet hogy estek vele és a fényezést is nehogy 5kg gitt legyen rajta, ha lehet menyél vele és figyeld a futóművet hogy egyenesen fusson, hát most így ennyi jutott az eszembe,ja és tessék alkudni! sok sikert!
Az oldalidomok kicsit kopottak a képek alapján, de azon kívül szép. Ha nincs baja a motornak akkor nagyon jó ár érte. Viszont nem tom hogy honnan vette a tulaj a 75LE-s értéket. Ezek 60 pacisak. Aztán hogy mennyire lehet hinni a annak a 10E km-nek ami az órában .... hááát nem tom. A bal kipu mintha rozsdás lenne.
A lényeg hogy meg kell nézni, meghallgatni, kipróbálni.
1. "US": ez 102.5-ös főfúvókával müködik.
2. "UK 1992-95, Canada" Ebben a két szélső hengert 105-ös, míg a két középső hengert 102,5-ös fúvóka látja el üzemanyaggal.
3. "UK 1996-on": Ebben 100-as főfúvókák vannak.
Gondolom az amerikába szánt típus az ottani környezetvédelmi előírásokat figyelembe tartva készült. Az európai viszont 1996-ban megváltozott, gondolom a környezetvédelmi előírások szigorodása miatt. A kisebb fúvóka mellett alacsonyabb lett a karburátorban az üzemanyagszint is. Pontos lóerőszámot tippelni sem mernék, de a 2-es változat lehet a legerősebb, aztán az amerikai változat végül a 1996-tól gyártott európai. Ez utóbbi rendelkezik még egy gázállás figyelő szenzorral is, melynek feladata a gyújtástérkép szabályozása a kisebb emisszió érdekében.
Nekem a 2-es változat van, jól harap, 1-ben gázból ki tudja pörgetni a hátsó kereket ha előredőlök a tankra (ne úgy képzeld hogy félig előre lelógok a motorral ), végsebességét még nem mertem kipróbálni. 11.200 környékén szabályoz le (11.000 van skálázva a fordulatszámmérő) és igazi benzinzabáló szörny . Nekem 1x sikerült 5.5 liter-t fogyasztani, de akkor megállás nélkül mentem 200 km-t 100 utazóval, amúgy 6-6,5, de volt már 7 felett is. A 3. változat jóval takarékosabb lehet, ugye van aki 4 literes fogyasztással rohangál. Nekem az csak álom...