Köszöntök minden kedves márkatársat. Kb: 1 hónapja tartózom az XJ 600-asok táborába .Most ismerkedem a szerkezettel és vele való mindennel, legnagyobb örömömre már találkoztam Zsolttal aki megnyugtatott,hogy nagyon jó társaságba kerültem.
Üdv mindenkinek
Köszi Berber, a számítás úgy gondolom rendben van,ami igazán mozgat az az hogy kanyarban jobb tapadást érek e el esetleg a szélesebb felülettel ezen törtem a fejem
A 150 és a 130 között a kérdést az dönti el, (mert simán elfér) hogy a gumiperem a felnit hogy üli meg? Ha belegondolsz itt már 1/2 collal szélesebb felni illene. Ha nagy a különbség a gumi oldalfala befelé áll, bizonytalanná válik, instabillá, és még le is fordulhat a felniről! (gumis mondta) A profil meg elkezd eltérni a gyári elképzeléstől, kissebb ívű lesz (amit szerintem a szélesség lazán kompenzál) A tény, hogy addig lehet szélesíteni, amíg a felni engedi. Itt beszúrnám valaki más véleményét is: link
Amit leír, hogy megváltozik a kanyarbeli viselkedés, és minél szélesebb a gumi annál erősebb a felegyenesedédi hajlam, mind igaz. Dehát mindent csak mértékkel szabad.
Az viszont hogy a Japó mérnökök hetekig agyaltak azon, hogy mekkora gomát rakjanak az XJ-re kizárt! Agyaltak persze! Azon, hogy melyik a legolcsóbb beszállítói és guma, hogy a költségek alacsonyak, és a minőségi alsó limit magas megmaradjon.
Ha annyit foglalkoztak volna (és nem csak az XJ-vel) akkor nem lenne annyi alkatrész közös, több típuson, hosszú éveken keresztül! Még a Honda és a Yamaha között is vannak átfedések! Nem hülyék azok!
Hááááááát számoljunk: ha 130-nak a 70%= 91mm és a 130*0,6=78mm az 2x13mm-el kisebb átmérő, az sok! De ha 150*0,6=90 az okés az csak 2x1mm. A 140*70=98 az a 2x7 mm még kopással is bevállaható volt. Nem is cslódtam.
A perességtől NEM lesz jobb a géped, és mi (szvsz=szerény vélevényem szerint ) nem az optikai tuningra megyünk. (virsliből sem lesz kolbász )
Egyébként mit variálsz? Ott van rajtad a jó guma!
Szia JÓ Berber,örülök hogy a cső a helyére került nem csalódtam benned de azért így jobb ismerd el,a gumit illetően igen ez az tőlük vettem és akkor is jó én azt mondom,de rendi tőled hogy feltúrtad.A kamera dologban benne vagyok mond hogy szeretnéd és igazodok hozzátok,de ne fényezzé má mert bele én csak egy egyszerű bovden húzogató vagyok,az a nem gyenge amiből te varázsoltál járgányt!
Én is azt hittem, aztán megjelent lupus a csili vili frissenmosott, olajozott, tisztogatott, sidolozott, élére vasalt, madarával és nekem leakadt az állam.
Ha mosót nyit beadom a bringám hozzá az tutifix!
lupus! (mé nem naggyal írod?) Megoldva a camera kérdés! Én már onboardon agyalok. Meg kéne filmesítenem a 200-at... Höhöhö... A kipuval nem nagyon bohóckodhatok
A tegnapi gázbovden állítás után kezesebbnek érzem a motort, mint eddig volt. Finomabban lehet vele gurulni is és nem torpan meg elinduláskor. Szóval tényleg jó lett
Hogy mennyire megy jól, azt majd szerintem pénteken tudom meg a hazaúton, persze majd csak ésszel
Nem térített. Én lettem a vétkes: útviszonyoknak nem megfelelő közlekedés. Igazuk volt. A motor javítható, olyannyira, hogy az új tulaj már rég jár vele.
Egyébként megjártam vele Ausztriát két V-Strom és egy Kawasaki ZZR 750 társaságában (versenyzőképzésben részesült sofőrökkel). Azt kell mondjam, hogy a kis XJ-vel mindent meg lehetett csinálni... Nem hittem volna, hogy ez a "régebbi technika" ennyire jó. Persze, csőváz, egy tárcsa elöl, karburátor, léghűtés, stb. nem éppen modern, de karcolt a térdem.
Összesen 12000 km-t mentem vele, de nagyon meg voltam elégedve.
Hát nagyon sajnálom az esetet még emlékszem amikor télen meghoztad... azt az örömöt... sajnálom. Örülök, hogy jól vagy...
Biztosító térített? Javítható, vagy donor?
Van köztetek néhány régi netismerős, akiktől szeretnél elbúcsúzni. A kis XJ-met egy naaagy TDM-re cseréltem.
Azért kértem, hogy olvassátok el, mert tanulságos az eset.
A miheztartás és a lelkiismeret végett: nekem volt a leggyönyörűbb XJ 600-asom a bolygón, mielőtt a szerencsétlen véletlenek (azok a bizonyos X-ek) miatt sikerült lezúznom a motoromat egy BKV Volvo busz hátsójának a segítségével. Elméletileg vétlen voltam (ami nem az általános KRESZ-t, hanem a motorosok által alkalmazott KRESZ-t illeti!).
A tanulságok:
A motoros balesetek 70-80%-a városon belül történik (a statisztikáknak és a Pareto-elvnek megfelelően). Ugyanis a városban megsokszorozódik a közlekedő járművek és a figyelmetlen sofőrök száma, ami matematikailag és statisztikailag is bizonyíthatóan növeli a baleset bekövetkezésének a lehetőségét. A legfőbb ok azonban nem a gyorshajtás, hanem:
- a motorosok részéről: sokkal közelebb mennek az autósokhoz (néhány cm), mint azok bármikor bárkihez vagy bármihez is a közlekedés során. A motorosok közben megfeledkeznek arról, hogy a reakcióidő alatt befutott táv nemcsak frontális irányban létezik, hanem minden irányban.
- az autósok részéről: nekik sokkal szűkebb a látókörük, mint a motorosoké, mindez kiegészül azzal, hogy a városi közlekedés közben sokszor szükségük lenne még két szemre, fülre meg néha szájra is a megsokszorozódott ingerek miatt. És le kell szögezni, hogy - néhány kivételesen figyelmes sofőrt leszámítva – az autós nem látja a motorost. Nem is szereti, mert amikor a "bu*kó motoros" elvisít mellette, akkor még a vér is megkocsonyásodik az ereiben. Mindeközben a motoros azt gondolja, hogy Ő még belefér-átfér-kifér-elfér-befér…
Továbbá a buszsáv nem alkalmas motoros közlekedésre, mert az ócska buszokból kifolyt olaj tócsákban áll az ócska aszfalt nyomvályúiban. Ezek nem is annyira tanulságok, mint amennyire tények.
Az én esetem: buszsáv…
Az esésem bekövetkezésének a valószínűségét legalább megháromszorozta az, hogy esett az eső. Hozzáteszem: 40 km/h-val közlekedtem az előzőekben leírtak nem teljes tudatában, sietve és idegesen. Egy karcolás nélkül úsztam meg a bukfencet, ami köszönhető annak, hogy becsületesen felöltözködtem és annak, hogy oltári szerencsém volt, hogy nem csapódtam és is a buszba vagy nem gurult át rajtam valami többkerekű.
Azért írtam ezt le nektek szégyenlősség nélkül, hogy tanuljatok belőle, vagy pedig, hogy emlékezzetek.
Végszó és végkövetkeztetés:
Az X két vonalból áll, az egyik Te vagy.
(Ugye tudjátok hogy értem…)
Nem nagyon vín így, ugyanis a legtöbb motorgumi még mindíg diagonál... pl. Michelin Pilot actív, Kenda, A Bridgeston egyes típusai, még BT14-en bellül is! Jellemzően aminek a típus jelében ott az R az lehet Radiál. Nekem az van. Ja és mivel a gyár lapját néztem és ott nagybetűkkel van szedve hogy: RX01 Diagonál, nem vettem észre, hogy a boltban van RX01R-is ami Radiált jelent! Tehát a Japó gyártja ezt Radiálban is!
Azt a 100km/órát meg felejtsd el... Marhaság... a többi igaz. A radiál jobb...
Nem tudom, hogy helyesek e az információim, de azt mondjak, hogy a diagonal rendszerű gumik tulajdonságai rosszabbak a radiálnél, valamint nem alkalmasak 100 feletti sebességre. Vagy nem így van?
Megtaláltam az IRC gumikat! Brutális, ~13 eFT-os áron 140/70-18-as! 120/80-17 es ~11 eFT! Ha hinni lehet lupusnak (és mé ne) igen jó guma lehet. (Persze nem annyira mint a Bridgestonom (ezért most fizetnek? )) de a Makinál biztos jobb! Megjegyzem, ez a guma DIAGONÁL rendszerű. Robogóház Webáruház
Elmaradt válasz a: ".......és hogyan oldottad meg úgy ahogy mondtam, bocs de szakmai ártalom" kérdésre.
Sajnos nem, nem vitt rá a lélek, hogy újabb "koloncokkal terheljem" a gépet, mert ugye a versenysúly az fontos... . Állítottam a felfüggesztéseken. Értsd: spanifer, satu, kalapács, CO, CNC, LSD... Most milire efforma..
Fiúk-Lányok ! Mostanában (múlt kedd óta) sajnos csak véletlenszerűen tudok jelen lenni a fórumon, ill. eleve a neten, a drrrrrrrrááága UPC-nek köszönhetően.
Tehát kedd óta gyakorlatilag nincs netem, ha van is csak igen kis sávszélességgel. Nemtom' meddig lesz ez így, de azért megpróbálok jelen lenni amennyit tudok...
Üdv mindenkinek