Miközben a motor az oldalán feküdt, közben járt a motor és nem volt annyi eszem hogy azonnal leállítsam, a lábammal törődtem, hogy kihúzzam a vas alól. Mire kiráncigáltam magam alóla addigra magától állt meg a vas (gondolom ekkor ment tele a 4es henger az olajjal). Mivel a motor járt és nem a rendeltetésének megfelelő szögben volt ezért -ahogy Berber is gondolta - a karterből szépen átfolyott az olaj az összekötő csövön (a jobb oldalán pihentettem a motort, ezért tudott azon a csövön átjutni az olaj). Amikor talpra tettem a gépet akkor már jól fel volt töltődve a légszűrőház, amin van 2 lyuk. Az egyik magánál a légszűrőnél és van egy másik a légszűrő 'területén' kívül, amihez egy gumicső is csatlakozik, hogy az idővel ott felgyülemlett olaj távozni tudjék. Mivel rengeteg olaj volt ezeken a területeken, ezért ezeken a lyukakon szépen a motorblokkra és onnan az úttestre folyott a cucc.
Szóval szép ötlet. Rakok fel képet a tavalyi találkozóról! Ezeken a képeken CSAK ÉN NEM VAGYOK RAJTA. Mivel én fotóztam. Ez most nem panasz. Csak izé...
Aranyapa, jobban örültem volna ha feleslegesen ráköltött díszítőelemként került volna múzeumba...
Amúgy velem fordult elő olyan, vizes aszfalton, hogy álló helyzetben csúszott ki alólam a moci! Az ok: Eső kezdetén az aszfaltra kifolyt és beivódott olaj származékok, a friss víz tetején felúsznak a felszínre. Van egy időszak, amikor a talaj felszínen csak vékony olajszármazék úszik. Ha a csapadék tovább esik, ez a hártya megtörik és ujra (bár sokkal kevésbé) tapad a felület. Persze a helyszín is számít. Én még száraz időben is félek első kerékkel fékezni forgalomirányító lámpák alatt... hátmég esőben.
Nnna nehogy má az MZ-ben kapcsolat van a szívótér+robbanótér és a váltótér között! u.e. Paragrafnak is, bár itt a távolság jóval kisebb! Főleg a légszűrő! Hopp, mintha a karter és a légszűrő össze lenne kötve... szóval fentről lefelé lehetséges. Amúgy lentről felfelé, dugattyúgyűrű miatt 1 hét is kellene. Szerintem. Szerényen.
Nem kapta fel, az elcsúszás következtében a földön fekvő motorban befolyt az olaj oda is ahova nem kellett volna. Gondolom én. Ez előtt kb. 7 évvel én is ugyanígy jártam a 250-es ETZ-mmel.
Elsősorban ez most Berbernek megy (mivel az ő műve ami megvédte a motoromat) ... de nem titok a dolog ezért ide a közösbe írok.
Le lett tesztelve gyakorlatban a bukógomba, nagyon baba. A blokknak kutya baja, csak én sántikálok egy kicsit, de mivel a vas egész jól megúszta (jobb lábtartó az oda van, de a kipu már nem ért le) ezért egész jó hangulatban írok
Az hogy hogyan is esett meg a nagy eset azt nem nagyon tudom, mert amikor felszenvedtem a földről a motort akkor egy olajtócsában álltam és gondoltam egyből hogy ahha, szóval ezért csúszott meg az első kerék (jah, nem elhanyagolandó, hogy esett az eső). Már azon gondolkoztam, hogy hívom is a köztereseket vagy megfelelő hatóságot, de abban a pillanatban vettem észre ,hogy valami nem stimmel. Ugyanis a motor körül friss olajtócsa volt. Nagy bajra gyanakodtam, kerestem is hogy hol repedt meg a blokk, de semmi sérülés, ugyanis a gombán feküdt a moci. De a tócsa csak növekedett és mivel az úton voltam még mindig gyorsan feltoltam a járdára hogy ne csesszem össze teljesen az utat. ( Hál istennek van humorérzékem ezért fel sem vettem, hogy a mögöttem álló kocsiból nem szálltak ki segíteni fölállítani a vasat, hanem csak a dudára könyökölve siettetett, hogy ugyan már, nincs olyan jó idő, kelljek már fel a földről, még a végén megfázok ... ). Egy kicsit elkanyarodtam a lényegről.
Szóval az olajfolyás. A karburátorból folyott, de nagyon nem értettem, hogy hogyan hisz ott én csak benzinre számítanék legfeljebb. A motort nem mertem beindítani, mindenképp azt akartam hogy szerelő lássa és el is toltam egy útbaesőhöz, de onnan elhajtottak, hogy ott kell hagyni a gépet, nincs idejük velem foglalkozni. Inkább odébb álltam és elmentem a következő bolthoz (az utca lejtett ezért nem volt nagy gáz az a 1-2 km). Ott a szerelő éppen ráért, árura várt, ezért segített átnézni a motort, hogy mi is lett vele. Szétkaptuk a légszűrőházat és kimostuk, a papír légszűrő az kuka, olajat kapott (sokat). Motort összeraktuk és próbáltuk indítani, de a henger nem fordult át egy ponton. A szerelő szinte azonnal tudta hogy valamelyik hengerben olaj lehet, amit nem tud összenyomni és ezért nem forog a szerkezet. Kikapkodtuk a gyertyákat és tényleg, a 4-es gyertya az ázott az olajban. Kijárattuk a hengereket az önindítóval (gyertyákat letesteltük - ez fontos). A gyertyákat vissza csavartuk és indítóztunk. Pár indítózás után be is röffent és elkezdte kiégetni magából a sok felesleges olajat. Utána már minden rendben volt, a kaland viszonylag szerencsésen zárult, bár ez a mai nap igazán nem az én napom.
Most az autószerelőt várom, mert a kocsim nem akar beindulni és mennék dolgozni azért a héten, ha bírok, még szerencse, hogy éppen szabin vagyok
Szeva petya89, én jó ötletnek tartom a felvetésedet,megismerni típustársakat,motorosokat jó embereket,lenne miről dumcsizni az tuti,én benne vagyok remélem más is így gondolja!
Sziasztok XJ-sek!
Rég írtam már! Látom hogy egyre több fiatal választja ezeket a remek túragépeket ! Mivel már szép számmal vagyunk, jó lenne egy találkozót szervezni ahol összefuthatnának a típustársak ! Kijelölnénk a találkozási pontot és egy kis túrát is csinálhatnánk! Természetesen olyan hely nem lesz ami mindenkinek egyforma távol van a lakóhelyétől! Akár két napos is lehetne, hogy aki messziről jön annak ne legyen olyan fárasztó egy nap a több száz km!
Kérlek titeket hogy írjátok meg véleményeteket,ötleteiteket a felvetéssel kapcsolatban!
Üdv Petya
Ajánlom szíves figyelmedbe a 7003-as hozzászólást, amelyben első hozzászólóként zencsi ajánlata után, már többek között a bukócsőre is jeleztem igényemet. Persze nem TE és ÉN fogjuk eldönteni, hogy kié lesz, de, ha úgy gondolod, hogy a sorrend számít, akkor köszi, hogy átpasszolod.
Természetesen nem fogunk összeveszni rajta!
van itt egy mail cím: bodnar_p@mailbox.hu
a hátsó köpeny kb 2 éves, ilyen gumiszsákban van, amit a snowfoxnál adtak, amikor megvásároltam, nem tudom, hogyan, de még volt náluk ilyen típus. 15 ezresre gondoltam,
gyorsan leírok még pár dolgot, mer sajna utaznom kell melózni...
bukócső a gyári zacsiban van, echte yamaha, 8.8 csavarokkal együtt tíz ezer huf lenne,
plexi: mra füstös az s változaton dekkolt egy szezont, különleges csavarokkal meg szilikongumi-élvédővel 8 egység,
gyertyák: gyári dobozban ngk, 1 ezres darabja,
levegőszűrők: 1500, olajszűrő: 1 ezres, első köpeny tíz rongy, a lánc 7 ezer, a lánckerék 2 és 4 ezer forint lenne
pff, rohannom kell,
üdv
Hello!
A plexiről tudnál feldobni egy képet? A gyertyákat mennyiért adod, illetve a többit? Érdekelne pár dolog. Írj az emilemre légyszi. Ott van az adatlapon. Köszi.
ha írsz elérhatőséget érdelkődnék az árak felől, vagy ha adsz ide irányárat az is elsőkörben jó lehet.
bukócső, levegőszűrő, plexi, fékbetét érdekelne elsősorban, de a többi árat is megadhatod, nem lesz hátrány...
hali szakik,
én már korábban értékesítettem az xj-m, számos teljesen új alkatrész azonban még nyomja a padlást: michelin macadam 50 köpenyek, gyári méret, teljesen újak
16/46 gyári lánckerék-készlet a hozzávaló did 520-as lánccal,
4 db új cr8e gyújtógyertya, 2 db champion f-301 olajszűrő, 2 db új levegőszűrő, 8 liter esso 10w-40 rész-szintis olaj, 2 garnitúra fékbetét, krómozott bukócsó a legutolsó tartozékként, tehát a hűtőbordákkal párhuzamos kialakítású, tankpad, gumimarkolat, km-spirál, kuplungbowden, telószimering.
használt dolgok is akadnak: vezérlánc-feszítő, első lámpa, füstös mra plexi, tápszivattyú, feszszabályzó, szerszámos, ponyva, ixs sportbag,
üdv
udv