Tavaly jártam így. Én továbbmentem, mondván az újraindítás után elaludt a lámpa + induláskor volt benne olaj (mellesleg leállítás után is volt benne). Nem kellett volna, mert mint utóbb kiderült eltömődtek az olaj járatok és nem volt kenése a szelepeknek. Ezért ki kellett cserélnem a szelepeket. (nem kis pénz és sok idő). Azért, hogy valami jót is mondjak, nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, mivel lehet, hogy csak az érzékelőhöz nem jutott olaj valamiért és amúgy semmi gond sincs. Hogy hogyan tudod ellenőrizni, hogy valójában mi történt azt nem tudom sajnos. Az biztos, hogy a járatok eltömődése nem általános. Az enyémnél valószínű az okozta, hogy mielőtt megvettem állt kb. 2 évet a kereskedésben, utána 1 hónapra rá elütöttek és állt 1,5 évet amíg újraépítettem az elejét utána nemsokára rá téli leállítás volt és úgy látszik hiába cseréltem benne olajat valahogy eldugult a járat.... Ha nem állt sokat a géped akkor szerintem a 2. verzió a valószínűbb és amennyiben leállítás után látod, hogy van benne olaj, akkor semmi gond nem lesz. Ha viszont eltűnt belőle az olaj akkor nincs ötletem.
Jelenleg Repsol 15W50 -es ásványi olajat használok. Legalább is ez áll a Repsol olaj dobozán. Előtte Motul 15W50 -es félszintetikus olajat használtam. Több helyen olvastam már hogy az öregebb vasak az ásványi olajat szeretik. Ezért gondoltam a Castrol 20W50 -es olajra. Habár jelenleg is olyan olajat használok ami kifejezetten ajánlott idősebb motorokba.
Sziasztok!
Problémám a következő. Járt már valaki így? Reggel olajszint ellenőrzés, minden ok, indíts. 500 méter után olaj visszajelző lámpa világít de nagyon. Leálltam újraindítom, lámpa elalszik. Hazagurultam, nem mertem tovább menni, felállítom sztenderre, két perc, és még mindig nincs az ablaknál az olaj. Hova a fenébe tűnhet el az olaj 500 méter alatt, sehol egy csepegés, vagy folyás. Délután kiderül mennyi hiányzik belőle, de ez rejtélyes számomra. Tegnap egy 120 km-es kanyart mentem, nem volt semmi gond. Valami ötlet?
Szia! Hívtalak telón,de nem vetted föl. Szóval megnéztem a tükröket,hát kicsit gáz mind a kettőben eltörött az üveg ,lehet bele vágatni az igaz ha gondolod hívj ez ügyben .szia!
Azt nem írtad, hogy az olyaj milyen típusú.
Az ilyen öregebb vasak ugyanis az ásványit szeretik ... a félszintetikust/szintetikust már szívesen fogyasztják.
Talán ez lehet a probléma.
Én 20W50-es ásványi Motult használok, 2850Ft/liter 4l-es kiszerelésben. Nem tapasztalok olajfogyást
Nem egy hülye ötlet! Solton vagy hol, de ezen fórumban egy kiss (?) nevezetü ember hírdetett egy friss, törött 900 Diversiont, aminek csak a blokkja volt csini! Lapozz 1-1,5 évet vissza!
Már jó rég nem írtam a fórumba. Én egy kérdéssel fordulnék felétek. Nekem egy 1988-as XJ 600-asom van, ebből is az 54 kW-os változat. A problémám annyi lenne vele, hogy 1000 km-en 1-2 dl olajat megeszik. A motor nem füstöl, sem gázadásra sem gázelvételre. A télen felújítottuk a motorfejet. Kompresszió jó, a gyűrűk jó állapotban voltak. Most van a blokkban 47000 km. Jelenleg Repsol 15W50 olajat használok. Ha kb. 130 km/órá -ig húzom neki, akkor szinte nincs olajfogyasztása, de ha ettől jobban megyek akkor produkál 1-2 dl. Tavaly MOTUL olajat használtam szintén 15W50 -est, akkor 2-4 dl evett 1000 km -ként.
Német forumokon olvastam, hogy sok Xj tulajnak nincs egyáltalán olajfogyasztása és a motorjukban is több km van mint az enyémben. A kérdésem az lenne hogy vett e valaki észre olajfogyasztást? Milyen módon lehetne orvosolni "fájdalom" mentesen?
Már azon is gondolkodtam hogy Castrol 20W50 -es olajat fogok használni. Ezt az olajat ajánlja a Castrol a BMW motorokba is. Ott köztudott hogy a boxer motorok eszik az olajat.
Sziasztok! Kéne valami jó ötlet mert a mocim úgy érzi az idén nem akar 150-160 km/ yac-nal többet menni. Fojtott volt de még svájcban
orvosolták a problémát. Be lettek állítva a szelepek, a vezérlés, karbi pucolás, szinkron állítás. Teljes gáznál olyan mintha el fogyna az üza de akár szabályzásig is forog 2-3ban. Most meg rendeltem a teljesen nyitott fúvókáit. Ha meleg van egyébként megy megint. Tanácstalan vagyok! A szerelő szerint a karbi membránjai miatt lehet. De eddig miért nem csinált ilyet. Általában 110-120al járok de azért ez bosszant.Valaki segítsen mán. Üdv mindenkinek!
amúgy hívnálak vagy írnék, de nem találtam elérhetőséget. Neten megtaláltam a motort, ezek szerint eladjátok :) írtam az ott megadott e-mail címre.
Üdv:
Feri
Át van már alakítva karburátorosra, így vettem. Elvittem most a motorváros-ba, ott is fogták a fejüket. Nekem működött a fordulatszámmérő, sebesség és a benzinszint visszajelző. Más nem. Tekintve az állapotát, lehet, hogy át lesz alakítva egy 'sima' 750 elektronikájára és megkapja a mutatós műszeregységet. Restaurálni nem éri meg, annyira nem is jó sem esztétikailag, sem elektronikailag. Főleg, hogy semmit nem lehet beszerezni hozzá :( Sajnos benéztem ezzel a motorral. :( Majd legközelebb körültekintőbb leszek. Szerintem XJ900 lesz belőle, de az még a jövő zenéje. Addíg használom ezt. Már ha kész lesz valaha.
Üdv:
Feri
Aztahúha.. ezek meg hogy kerültek oda? Hallottam már "karburátormókusokról", de ez tényleg túlzás... Alapból 2 flakon láncsprayt, meg valami mókus (pele, és egyéb rágcsáló) riasztó szert szereznék be ebben az esetben...
Szia Feribaacsy sziasztok XJ-sek!
Valóban nem egyszerű eset ez a motor. Láttam már több fórumon is próbálkozol beszerezni. Ne vedd okoskodásnak amit most írok Neked, de a barátomnak van egy ilyen motorja, és én szoktam neki szögelgetni. Ezt már mi is végig jártuk. Az elektonikája egyik szériával sem egyezik, mert ez vezérli az injektort is + még ez adja a jelet a műszerfalnak is, ami jelen esetben digitális. Sajnos a 650-es turbós változat sem jó, mert ha jól tudom az is karburátoros. Ezt az elektonikát kb. 5 évvel ezelőtt próbáltuk beszerezni a Yamaha Hungárián keresztül is, de már akkor sem volt beszerezhető, mi több ott sem válallták a javítását, mert semmilyen műszaki leírás adat nincsen róla. Nekünk mindenki azt javasolta, hogy cseréljük ki az injektor sort karburátorra, de akkor le kell mondani a műszerfalról is. Volt megoldás, ha jól emlékszem, akkor került 60-70ezer forintba.
Nem akarlak elkeseríteni, de más alkatrész sem szerezhető be hozzá. Még egy index búra sem. Ha gondolod telefonon beszéljük meg.
Üdv.
Egyetértek mindkét mondattal, valahol a hatóság is ember! És valóban rohadt drága, mindenféle forgalomba helyezéses, meg műszakis téma. Sebaj, azért remélem ettől még élvezni fogod a motorozást az új szerzeménnyel!
Üdv!
Tavaly jártam így. Én továbbmentem, mondván az újraindítás után elaludt a lámpa + induláskor volt benne olaj (mellesleg leállítás után is volt benne). Nem kellett volna, mert mint utóbb kiderült eltömődtek az olaj járatok és nem volt kenése a szelepeknek. Ezért ki kellett cserélnem a szelepeket. (nem kis pénz és sok idő). Azért, hogy valami jót is mondjak, nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni, mivel lehet, hogy csak az érzékelőhöz nem jutott olaj valamiért és amúgy semmi gond sincs. Hogy hogyan tudod ellenőrizni, hogy valójában mi történt azt nem tudom sajnos. Az biztos, hogy a járatok eltömődése nem általános. Az enyémnél valószínű az okozta, hogy mielőtt megvettem állt kb. 2 évet a kereskedésben, utána 1 hónapra rá elütöttek és állt 1,5 évet amíg újraépítettem az elejét utána nemsokára rá téli leállítás volt és úgy látszik hiába cseréltem benne olajat valahogy eldugult a járat.... Ha nem állt sokat a géped akkor szerintem a 2. verzió a valószínűbb és amennyiben leállítás után látod, hogy van benne olaj, akkor semmi gond nem lesz. Ha viszont eltűnt belőle az olaj akkor nincs ötletem.