Próbáld ki azt, hogy vegyél bele négy új gyertyát!
Bár én nem tudom, hogy milyen gyertya kell bele , de remélem, hogy a többiek segítenek ebbe neked!
Lehet, hogy nem bele való a gyertya és nem adja le a szikrát rendesen!
Ez is csak egy ötlet!
Ha már történetről van szó, én is pingálok ide egyet, de csak röviden. Itt a kompresszióról van szó, amit lejjebb írtam, hogy talán ez a baja misi mocijának.
Vettem egy diesel Mercit nyár közepén(hiba volt). Még izzítás nélkül is elindult, gyönyörűen járt, és semmi probléma nem volt vele. Jött a tél, nem volt hideg, mindössze 0 fok, és vége. Az autó csak behúzásra indult el, nagy nehezen akkor is. Utóbb kiderült, két hengerben 17-18 volt a kompresszió, a 28-30 helyett.
Ezért gondoltam, hogy kopott motornak nem mindegy, hogy fűtött garázsban áll, vagy egy nyirkos hideg fészerben.
Heló!
Az én gépem ugyanezt csinálta mikor megvettem.Tudom hogy őrülten hangzik de inditás előtt melegitsd át egy hajszáritóval (még jobb a hőlégfúvó)a karbikat meg a hengereket kb 5 percig.Az előző tulaj garázsban tartotta én meg az udvaron novemberben,nem tetszett neki.
Mivel jol viselkedett egesz addig, amig le nem lett allitva, es mivel "zord" korulmenyek koze lett teve erre az idore, ezert gyanusan a para korul kellene keresgetni a hibat.
Nem gyanakodnek a gyertyara, mivel oda nem mehetne semmi, meg egyszerre 4 gyertya... nem tudom
A gyertyapipa, es a kabelek gyanusak...de lehet befele menni a hibakeresessel, es kiszelesiteni a teruletet,
Viszont ez az 1et puffen dolog "zavar" egy picit.
Leirok egy erdekes tortenetet, ami ugyan trabantnal fordult elo... szoval nem sok hasonlosag van a ket eset kozt
Egyszer egy par hetes alas utan az istennek nem akart beroffenni a kis kavedaralo. Neha volt 1-1 poffenes, de nagyon elcsuklo hangon.
Tologattuk, huzogattuk, elmormoltuk az extrainditasi imakat, es kicsereltunk minden lehetseges velt, es valosnak gondolt hibaforrasokat, de a kislany tovabbra sem akarta a tancot.
Egyszercsak eppen en toltam a trabit, mikor egy picike poffenes utan a kovetkezo pillanatban durrant egy akkorat, mintha a deli hadtest ezzel jelezte volna a kezdodo szabotazs fedonevu akciojat, es a trabiba helyezett volna egy pokolgepet...en rohantam messzire, a trabi meg kilehelte a lelket. Ekkor jottunk ra, hogy mi volt a hiba. A kipufogo furulyak tomodtek el, es a tologatassal jol telepumpaltuk benyaval, ami szepen be is robbant valami vegsu elkeseredes folytan. Rozsaszeruen kinytva ezzel a dobot. Sajnos ez akkorat tugott vissza is, hogy a lendkerek szet is esett. Miutan darabokra szedtuk a motort, megcsinaltuk a lendkereket, es megkapta az "uj" kiput a kis poffogo, ugy ment mint az meg van irva. Nyilvan ez egy tipikus ketutem jelenseg, a 4utemu nem lok annyi "olajat" a kipuba, es mivel a motorokra jellemzobb a kiegett kipu is, ezert nyilvan nem akarok nagy parhuzamot vonni a ket eset kozt, csak a jelensegrol jutott eszembe.
Ahhh az nem vész el hirtelen! Meg erőtlen lenne előtte már. Bizonytalan habogós. Mintha a pára rövidzárt okozna, és elkúszna a szikra... esetleg kölcsöngyertyák, egy indításra? Amúgy a benzincsapnak közép állásban van teljes áteresztése, és a középállás a két teljes kitérési végpont között van, NEM pont vizszintesen! Esetleg a porlasztók hátsó fedelét levenni és megnézni a koszt benne nem nagy meló. Tömítésre vigyázz nagyon. Gyújtás egyszerűen nem tudom hova mehetne el, bár ha a kötési pontokat áthúzkodod, esetleg tisztítod az átmeneti veszteségek miatt, sokat nőhet a szikra. Amúgy nagyon egybe dolog ez.
Fals levegő, a leömlő gumiknál? Öregedés miatt? Volt már ilyen valakinek?
Szevasztok!
Én még mindig azt mondom, hogy a fesszabályzó!
Még azt is megnézhetnéd, hogyha letekered a gyertyapipát, és úgy nézed a szikrát ugyanakkora-e a szikrád!
Ha esetleg nagyobb, akkor a gyertyapipád lehet bepárásodva!
Ezek csak ötletek!
Nagyon szar lehet az ilyen, mert nagyon megtudja utálni az ember a vasat ennyi szívás után!
Összefoglalva az eddigi próbálkozásokat: gyertyák kivéve (benzin látszik rajtuk), motor alaposan átforgatva, gyertyák kiégetve, kihúzott szívatóval gázadás nélkül indítózás (gyakorlatilag új akku, de gk akkuról is bikázva), NEM INDUL!, viszont kb öt percenként pöffen egyet, de tényleg csak egyetlen egyet.
Előélete: vásárlás után egy hétig garázsban lakott, mindig pöccre indult, utána két hetet töltött egy fészerben ponyvázva, azóta nem hajlandó indulni, párás, hideg idő ártott volna meg? Vagy sértődős?
Még annyit tennék hozzá, hogy ha a lent leírt műveleteket elvégezted (gyertya ki, hengerek kiszellőztek, gyertya vissza, akksi feltöltve - valóban fontos) akkor szivató ráhúz és GÁZ NÉLKÜL! próbáld meg indítani.Szerintem sikerül.A gázt ne húzd rá ha elindult utána sem amíg be nem melegszik.Így indulnia kell.
Remélem sikerül.Várjuk a fejleményeket.Sok sikert!
Üdv.:T5H-s
szia! azt mondod tocsog a benyába! figyelj ! ugyan igy jártam!hiába tisztítod meg a gyertyát nem elég ! ki kell égetnia gyertyákat! én ezt tettem,BEVÁLT! KEMPING PALACKON KIS ÁLÍTHATÓ MELEGÍTŐ/MINT A PÖRZSÖLŐ/ KIÉGETNI A GYERTYÁKAT!UTÁNA MEGTISZTITANI ,VISSZARAK,SZIVATÓ,A GÁZKARHOZ NENYULJ! STARTGOMB ÉS ROTTY MENNIE KELLLL!
simsonos vagy sem, mivel a benzinnek csak a goze gyulekony, igy ha nyakig ontod a gyertyat benyaval, nincs az a szikra, ami kepes lenne berobbantani (nem az esetrol beszelek, itt nem biztos, hogy ez a baj)
Egyet tudok, egy egy merulo/haldoklo akku miatt inditozgattam, majd tologattam a motoromat egy darabig, vegul feladtam...de akkor mar az orran szajan jott a benzen szegenybol. Masnap feltoltott akkuval poc-roff indult. Nevetseges? Lehet. De teny, elarasztott gyertya, gyenge akku, es lehetetlen beinditani szegenyket
Akkor lehet azért nem indul? Én amit csinálnék a helyedben, így nagy hirtelen. Bár lehet már túl vagy ezen. Összes gyertya ki,megtakarít, motor megjárat önindítóval, gyertyák vissza, benzincsap normál állásba, vagy tartalék(nemtom mennyi benya van benne) és talán úgy próbálni. Tudom elég Simsonos módszer, de hátha segít.
Akkor ebben a benzincsapos dologban valaki okosítsom mar ki engem. Nekem a 400as eljátszotta, hogy kifogyott belőlle a benzin két falu között. Nagy nehezen szereztem benzint. Hiába töltöttem bele, a benzincsap semelyik állásában nem indult be. Csak akkor amikor a haverom meghúzott egy másik motorral, de úgyis vagy csak 200 méter után. Szóval ha kifogy a benzin ez a tortúra nem kerülhető el?
Bár én nem tudom, hogy milyen gyertya kell bele , de remélem, hogy a többiek segítenek ebbe neked!
Lehet, hogy nem bele való a gyertya és nem adja le a szikrát rendesen!
Ez is csak egy ötlet!