Tudom, hogy okoskodás volt amit írtam, mert csak általánosságban tudtam nyilatkozni.Személyesen még nem találkoztunk, hogy megítéljem a lámpionod erősségét.Igazából, csak azt szerettem volna kidomborítani, hogy lehet, hogy csak izzó cserével a mennyekben érzed majd magad.
Azt hiszem, félreértettél. Nem vagyok az a száguldozó típus, nem azért kell a jobb világítás, hogy belássam azt a szakaszt, amit 180-al megteszek éjjel.
A hét elején (hétfőn este?) egy bakonyi településről jöttem haza, és tényleg a 60-70-es tempó volt az, amit biztonságosnak éreztem. Szörnyű állapotú, kátyús, szabdalt, össze-vissza gyúrt aszfaltú úton jöttem haza, ami ráadásul csupa kanyarból állt.
Na, ehhez volt kevés a világítás. Azért -szerintem- olyan 90 környéki utazó -ha a forgalom engedi- lenne a normális, de se a kanyarokat, se a burkolatot nem láttam elég jól ahhoz, hogy haladhassak. Az autók persze kerültek bőszen, és a 60km-nyi úton 2x előztek rám szemből kanyarban- azért egy jó lámpa előrejelzi az érkezést, bevilágítva az ívbe.
Az úton sem a nappal,sem az éjszaka nem a száguldozásról kéne hogy szóljon! A pótlámpákkal csak óvatosan, mert vizuális (optikai) csalodások áldozataként is nagyot lehet esni.Árnyék és az út hibáinak vetülete igen megtévesztő lehet egy rossz fény behangolása esetén.PL. Ha nagyon alul van a pótlámpa akkor egy egyszerű macska tetemet is fatörzsként érzékelhetsz, amitől lehet, hogy az irányodat rosszúl választod meg reflexből.Javaslom inkább az óvatos módszert és a megfontolt éjszakai vezetési stílust.A túlzott magabiztosság (nekem 3 lámpám is van alapon látok mindent) nem mindíg jó.A három fénycsóvából, pedig az éjszakai vad is nehezebben tér ki ezért ott marad (lsd:autó)...................
Tegyél fel képet mindenképp'! Érdekelne, ha nem bukócsövön vannak, amúgy "rendőrösen", akkor hogyan oldottad meg, és milyen az összkép? A gyári világítás tényleg igen kevés, és nem hiszem, hogy úgy gondolták, hogy éjjel max. 60-al döcögjenek a paripák.
Mivel mostanában került szóba, elmondom, hogy én hogy oldottam meg a világítás kérdését. Szóval volt szerencsém egyszer este mozogni a Pilisben és rettegtem szinte végig, mert annyira nem láttam a kanyarokat. Ekkor határoztam el, hogy valamit tenni kell. Mivel nem akartam led-es indexet, és xenon-t sem akartam, ezért korlátozva volt a felszerelhető világítótestek teljesítménye. Végül 2 ködlámpát szereltem a vasra 1-1 30W-os izzóval. Ez +60W amit csak akkor kapcsolok, ha úgy gondolom, hogy szükséges, nappal nem kell használnom. Egész jó lett szerintem, bár még tesztelés alatt van. Ha érdekel valakit, akkor rakok fel képet is. 100% home made :-) Ez persze nem mindenkinek szimpatikus, de szeretek barkácsolni és sóher vcagyok
Rendben, akkor legyen 1 db 130/100. Ha jössz esetleg Szentkirályra vasárnap, nyélbe is üthetjük a boltot. Számod megvan, az enyém is fent az adatlapomon. Köszi előre is!
Köszi a gyors választ. A vasárnapi tréningről már hallottam, ha tudok, megyek mindenképp. Egyelőre amúgy sem terveztem 180-al való nyargalást- ehhez még kissé kevés vagyok. Augusztus óta hajtom az XJ-t, ez az első "A"-s masinám- ugyan kezdünk összeszokni, de azt hiszem, egy alapozó oktatáson is tudnak még újat mutatni.
Egyelőre a moci többet tud, mint a lovasa, ezt be kell látnom
Tavaszra nyugodtan szervezhetünk egy közös oktatási napot, ha esetleg valami oknál fogva elmaradna az ingyenes. Valóban csoportosan jelentkezve saját tarifát tudunk megalkudni.
Hát igen.Nekem ez az oktatás most kihagyós, már le is töröltem magam a jelentkezők névsoráról mert vasárnap érzékeny búcsút veszek a Vasmadártól.
Ha nem bánjátok, akkor azért maradnék a fórumon.
http://www.pitykemotor.hu/ Nekem máris van egy olcsóbb és talán jobb ötletem.Rögtön most vasárnap egész napos oktatást és ebédet kapsz 2000 (!) magyar forintért.Minden tavasszal ingyenes képzést biztosít a Veszprémi RK. szintén Szentkirályszabadján amire bárki elmehet. Igaz, hogy itt a szűk fordulásokat és annak technikai alapjait tudod "csak" elsajátitani és nem tudsz 180-val nyomulni kanyargós pályán, de érdemes az alapoknál kezdeni .Én már három ilyen oktatáson vettem részt és még mindíg van olyan gyakorlat amit nem tudok hiba nélkül teljesíteni.
Remélem segítettem és ha ilyen jellegű kérésed, igényed van úgy az ismerőseim okán tudlak tájékoztatni, hogy mikor vannak ilyen occó lehetőségek.
Sajna 100/90-ből már csak egy van. (Sejtettem) Esetleg még néhány ismerősünknél lelhető... itt-ott, A 130/100 az megvan mind. (Ha belegondolsz, a 10 W tompikában nem lényeg, de a +30 ha refi kell, rövid időre jól jön.. ) Eladók.
Ezzel a tréningel kapcsolatban Jose Pajtás a benfentes. Szentkirályszabadján ingyenes, ill. kis költségű oktatásokat tud! Pitykéék csinálják? Less utána a Fotó albumainkban pl.
Elsőre még az is kérdés, Berber izzói eladóak-e? Amúgy nekem csak egyre lenne szükségem -olyanra, amit tud nélkülözni. Amúgy a 100/90-es a legszimpatikusabb, de ha a 130/100-as kerül piacra, az is jó. A lényeg, hogy lássak- ha jól állítom be a lámpát, talán nem vakít.
Más. Biztosan korai még a felvetés, de érdekelne a véleményetek egy esetleges, mondjuk tavasz környéki, csoportos XJ-s vezetéstechnikai tréningről. Ahogy a neten nézegettem, 25-35e pénz körüli összegbe kerül egy tréning, a legtöbb helyen 3, egymásra épülő szintből áll a képzés. Kicsit vastagak találom az árat, de ha csoportban jelentkezünk, kaphatunk kedvezményt- részemről az oktatás így is megéri az árát, legalábbis az olvasott résztvevői tapasztalatok szerint.
Ha valaki tud jobbat, az se baj, sőt MOBITT , Movemotors , Safety Hungary, Honda
Nem tudom Docile mennyi izzóra tartana igényt, mert nekem is elég lenne a 100/90W os. Ha csak 1 DB kellene neki akkor én elvinném a maradék hármat, és a meganeba is jutna belőle.
A 130/100-assal járok 7 éve a kocsimban, sokat éjjel. No problem, igaz kolbásszal még nem próbáltam... igaz nem Tungsrám, hanem Narva... Lehet az inkább fényt csinál.
Öcsém, Paragraf mondta, hogy mennyire jó az izzója, és hogy tőled van.
Nekem 90/100 környéki elég lenne, nem akarom kiégetni a szemebejövők retináját , még a végén rám húzzák a kormányt. A 140/100-assal talán már hekket, kolbászt is melegen lehet tartani a sütödében.
Berber mester! Nincs véletlenül raktáron abból a jóféle off-road izzóból? Tegnap este rá kellett jönnöm, hogy a gyárival nem elég, hogy nem látok 3 autó hosszánál messzebb, de engem se látnak igazán... Amennyiben lenne, szívesen vásárolnék, de ha tudod, hol lehet kapni hasonlót, azt is megköszönném.
THX előre is!
Ahogyan nézem a képet, úgy még ennyit biztos szépen elgurul.Eredeti fényezés, olyan a leömlő mint az új stb,stb. Gondos gazda kell nekik és nincs semmi baj.Modjuk ez így van mindennel talán.
Enyém motorba jövőre talán meglesz a 100e és 2000 szeptemberi. Most alulról szagolja a 90e-t. Ebből a faterom ment kábé 1500 km-t. Én nem hinném, hogy ez a km bármelyik sor4nek gond lenne, sőt a Fazerek 2x annyi kakóval többet is elmennek.
Üdv mindenkinek!
Bár még csak egyszer írtam a fórumra mikor megvettem az öreg 750-est, de minden nap olvastam.
Az elmúlt hónap az ismerkedésről szólt, a veteránok után már kezdek összecsiszolódni az XJ-vel.2500 km-t sikerült együtt, boldogan, gond nélkül letudni.Semmi gondom nem volt vele, csak ment és ment és ment...
Most már közel van a 85 000 km-hez, és gyönyörüen muzsikál.Olajfogyasztást nem tapasztaltam.Az étvágyával is maximálisan meg vagyok elégedve 5-6l.Minden működik, hidegen - melegen tökéletesen indul.
Gondoltam leírom a tapasztalataimat (bár ti ezt nálam jobban tudjátok).
De mivel éppen a típushibákról (miért ilyen van neki? ) esett szó, ezért vettem a bátorságot és bele vaúúúztam!
További szép estét mindenkinek!
Üdv.:XJ750
A hét elején (hétfőn este?) egy bakonyi településről jöttem haza, és tényleg a 60-70-es tempó volt az, amit biztonságosnak éreztem. Szörnyű állapotú, kátyús, szabdalt, össze-vissza gyúrt aszfaltú úton jöttem haza, ami ráadásul csupa kanyarból állt.
Na, ehhez volt kevés a világítás. Azért -szerintem- olyan 90 környéki utazó -ha a forgalom engedi- lenne a normális, de se a kanyarokat, se a burkolatot nem láttam elég jól ahhoz, hogy haladhassak. Az autók persze kerültek bőszen, és a 60km-nyi úton 2x előztek rám szemből kanyarban- azért egy jó lámpa előrejelzi az érkezést, bevilágítva az ívbe.
Csak vigyázva !
Mivel mostanában került szóba, elmondom, hogy én hogy oldottam meg a világítás kérdését. Szóval volt szerencsém egyszer este mozogni a Pilisben és rettegtem szinte végig, mert annyira nem láttam a kanyarokat. Ekkor határoztam el, hogy valamit tenni kell. Mivel nem akartam led-es indexet, és xenon-t sem akartam, ezért korlátozva volt a felszerelhető világítótestek teljesítménye. Végül 2 ködlámpát szereltem a vasra 1-1 30W-os izzóval. Ez +60W amit csak akkor kapcsolok, ha úgy gondolom, hogy szükséges, nappal nem kell használnom. Egész jó lett szerintem, bár még tesztelés alatt van. Ha érdekel valakit, akkor rakok fel képet is. 100% home made :-) Ez persze nem mindenkinek szimpatikus, de szeretek barkácsolni és sóher vcagyok
Egyelőre a moci többet tud, mint a lovasa, ezt be kell látnom
Ha nem bánjátok, akkor azért maradnék a fórumon.
Remélem segítettem és ha ilyen jellegű kérésed, igényed van úgy az ismerőseim okán tudlak tájékoztatni, hogy mikor vannak ilyen occó lehetőségek.
Ezzel a tréningel kapcsolatban Jose Pajtás a benfentes. Szentkirályszabadján ingyenes, ill. kis költségű oktatásokat tud! Pitykéék csinálják? Less utána a Fotó albumainkban pl.
Más. Biztosan korai még a felvetés, de érdekelne a véleményetek egy esetleges, mondjuk tavasz környéki, csoportos XJ-s vezetéstechnikai tréningről. Ahogy a neten nézegettem, 25-35e pénz körüli összegbe kerül egy tréning, a legtöbb helyen 3, egymásra épülő szintből áll a képzés. Kicsit vastagak találom az árat, de ha csoportban jelentkezünk, kaphatunk kedvezményt- részemről az oktatás így is megéri az árát, legalábbis az olvasott résztvevői tapasztalatok szerint.
Ha valaki tud jobbat, az se baj, sőt MOBITT , Movemotors , Safety Hungary, Honda
Sajna nincs ilyen tükör most.
A 130/100-assal járok 7 éve a kocsimban, sokat éjjel. No problem, igaz kolbásszal még nem próbáltam... igaz nem Tungsrám, hanem Narva... Lehet az inkább fényt csinál.
Nekem 90/100 környéki elég lenne, nem akarom kiégetni a szemebejövők retináját , még a végén rám húzzák a kormányt. A 140/100-assal talán már hekket, kolbászt is melegen lehet tartani a sütödében.
THX előre is!
Nem értjük egymást de azé béke veletek.
Enyém motorba jövőre talán meglesz a 100e és 2000 szeptemberi. Most alulról szagolja a 90e-t. Ebből a faterom ment kábé 1500 km-t. Én nem hinném, hogy ez a km bármelyik sor4nek gond lenne, sőt a Fazerek 2x annyi kakóval többet is elmennek.
Bár még csak egyszer írtam a fórumra mikor megvettem az öreg 750-est, de minden nap olvastam.
Az elmúlt hónap az ismerkedésről szólt, a veteránok után már kezdek összecsiszolódni az XJ-vel.2500 km-t sikerült együtt, boldogan, gond nélkül letudni.Semmi gondom nem volt vele, csak ment és ment és ment...
Most már közel van a 85 000 km-hez, és gyönyörüen muzsikál.Olajfogyasztást nem tapasztaltam.Az étvágyával is maximálisan meg vagyok elégedve 5-6l.Minden működik, hidegen - melegen tökéletesen indul.
Gondoltam leírom a tapasztalataimat (bár ti ezt nálam jobban tudjátok).
De mivel éppen a típushibákról (miért ilyen van neki? ) esett szó, ezért vettem a bátorságot és bele vaúúúztam!
További szép estét mindenkinek!
Üdv.:XJ750