Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez csúcs jó! A multkori is csúcs jó volt!
Most hogyan titkoljuk el, hogy ne kelljen a pályán tolongani? Ilyen Zs.fi félék nagy pénzért azonnal árulni kezdik a jegyeket feketén, aztán előadják, hogy Ők szervezték....
Szuper megint gyakorolhatok rám fér! csak az idő legyen jó.
Szívügyemnek tartom, hogy mindenkivel a lehető legtöbbet találkozzunk és guruljunk ezért egy kis képzési lehetőséget ajánlok itt is. http://www.pitykemotor.hu/bale...
Köszi.
Hát akkor nincs már marad egy jó villamossági szerelő.
SAjna viszont ebben sincs tapasztalatom, mert eddig nem volt semmi gondom vele!
Az en esetemet nem igazan lehet alapnak venni. (kb a 215 lap kornyeken irogattam errol) Nekem megdoglott az akkum, sajna kb 2V (ketto) ala esett a fesz. Ezt az akkut pici barbatrukkel sikerult feltolnom 12,4V-ig es kb 4Ah-ig. Nah nekem ez az akku van a motorban most (es bar vettem egy uj akkut, meg nem volt idom belerakni...lehet mar nem is lesz lehetosegem ra, de ez most nem ide tartozik)
Szoval ezzel az akkuval nekem meleg motornal, kb. fel-egy oras motorozas utan a toltes 13,8-14V korul van (mar eleg regen mertem, de tudom, hogy tokeletes volt) Ez rakapcsolt lampa eseten leesik 13V korulire, alapjaraton. (ertheto a doglodo akku miatt) De minimalis fordulat emelessel is felmegy vissza a toltes normailsra.
Hideg motorral, es par napi allas utan (az doglodo akkum lemerul 12,4V-ig vagy ala) ismet elkezd ingadozni a toltofesz.
Kovetkeztetes keppen azt lehet mondani, hogy normal akkuval egy jo generator eseten a toltofesz minden korulmenyek kozt 13V felett van, de inkabb a 13,6-13,8V-ot mondanam.
Köszi a segítséget!
Már én találtam hasonlót az ebayen, holnap kiszedem és pontosan meg tudo, majd nézni.

Neked egyébként mennyire megy fel a töltés közepes fordulaton?
az, hogy kimaradt a d betu, talan meg ok, de ez az N kezd engem a sirba kergetni :S Most vagy a billentyum szarakodik, vagy nem ertem, de ez kezd koros lenni
Jah, meg valami, az hogy kawahoz van hirdetve...hat a rele igazan nem valogat
Ezesetben valoban generator gond lehet. (50km amugy mar eleg)
12,4V toltes hosszu taon kinyirja az akkut, bar igazabol 12,4V alatt kezdodik el a szulfatosodas. Igazabol eloiras szerint e toltofesznek 13,6-14,4V kozott kell lennie (minden korulmenyek kozt) de tapasztalatom szerint ez az XJnel eroreljesen elter. Hogy a generatorral mit csinalj, abban majd Berber kollega ad szakmai segitseget (vagy mas) aki ha kell, egy bugylibicskaval is darabokra szedi ezt a motort

rele:
rele1

rele2

rele3

rele4

rele5



rele6

A linkeket nem ar szerint rendeztem, csak ahogy jott (talan pont a legultolso a legolcsobb :S)
Es megjegyzem, pontosan nem tuom, hogy a te tipusodba milyen van, ezeket csak az enyem alapjan nyomtam be (emlekezetbol)
Köszi a gyors választ!
Sajna a fordulatszám emelkedéssel sem nő jelentősen a töltő feszültség, legfeljebb 1-2 tizedet.
Nincs rajta semmi plusz fogyazsztó, a 12,4 körül alapban és megemelt fordulattal is tartja, még országúti mellett is.
Az indítással nincs gond, ha minden nap beindítom, akkor azonnal indul. Ha 1-2 hétig nem megyek, akkor is elindul pármásodperc indítás után.

Ha megyek is vele, akkor sem tudok több száz kilométert menni, csak rövid távokat megyek. Max 50 kilométereket.

A relét már néztem az ebay-en sajna nincs.

Mi javasolsz?
egyhuzambaN!
bocsi veletlenul lemaradt egy N (nem az elso hiba, de ez elegge zavaro )
Ez igy nem tul sok informacio
Alapjaraton es fordulat emelessel is ugyan ennyi a toltes? Milyen gyakran van beinditva, es milyen hosszu utat mesz vele utana egyhuzamba? Mennyit inditozol? Milyen fogyasztok vannak rajta?

Nekem a rossz akkumban (doglott akkut elesztettem ujra) alapbol 12,4V van benne, de inditja a motort szepen. Eszrevettem, hogy ha az akku gyenge (esetedben ugye uj, tehat ez csak megjegyzes), alacsony fordulaton leesik a toltes. Fullra toltott akkuval nincs ez a gond, es fordulat emelest is szepen koveti az emelkedo fesz.

Index rele: Osszefuggesben van a feszultseggel, de 12,4Vnal meg vigan kell kapcsolgatnia. De a jelenseg amit leirsz inkabb egy elkorrodalt sarura, vagy egyeb csatlakozasi pontra enged kovetkeztetni. Nekem mikor az indexben az egonel volt kontakt problema, akkor volt hasonlo jelenseg.
Rele tipus nem tul lenyeges, pici atalakitassal mind beleteheto. Nekem eredetileg 3 vezetekes, de jelenleg egy mas tipusu yamaha 2 vezetekes releje van benne. Hogy hol lehet szerezni, abban majd segitenek az otthoniak, en max az ebayt tudom javasolni (mast itt nem ismerek, es en is ott vettem )
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1987-es XJ-m, és az utóbbi párhónapban vacakol a töltése. Már vettem új aksit, de sajna már az is lemerült. A generátro 12,4 körül tölt, alapban és akkor is, ha az összes lámpát ráteszem.
Kevés időm van, ritkán használom. MOst nyáron többet, de most sem sokat.
Az indexrelét cserélni kellene, mert nem mindig kapcsol. Ez lehet összefüggésben a töltéssel?
Hol lehet indexrelét beszerezni?

Előre is köszi!
Most kaptam egy levelet a Biker Wolrld től hogy jelentős árcsökkentés van kabáto, nadrág és kesztíű téren.
Ez a lehetőség meg sem fordult a fejemben Most már tudom miért tapogatta a gerinc protektoromat. Jobb lessz odafigyelni a dolgokra
Mondtam én hogy a berugatott barátnők fuvarozása veszélyes testi kontaktust eredményezhet.
Vagy csak a te kigyurt felsotested izgatta
A kényelemről csak annyit hogy hazafelé éjfélkörül bealudt mögöttem az utas
És nem egyszer volt már példa, hogy túrán haver barátnője átkéreszkedett hozzám
Asszem ez elmond mindent a kényelemről
Hát bizony a kilóméterek csak úgy szaporodnak.Megint nézegetem a motorokat nem titkolt szándékkal, hogy egy szintén túrázásra alkalmas gyermek korú masinát újjítsak majd talán jövőre.Nem is értem, hogy pl. 2000-2002-es
Honda Deauville, hogyan rendelkezhet kb. 20 ezres lefutott kilóméterrel.Ez pedig nem ritka. Most vagy manipuláltak az órák, vagy törött volt és sokat állt, vagy ennyire pudingok a tulajok.Ennyi kilómétert 8 év alatt egy Romettel is el lehet végezni.Az alsó ruha pedig hosszú túrán ugyan olyan fontos mint a külcsin.
Az tuti, hogy az XJ ülése nem a kényelmetlen típus.
A poen az, hogy hosszú túrára még az se mindegy, hogy milyen az alsógatyád! Ha meggyűrődik alattad az a kínok kínja. Tehát tanga(!) az igazi. Esetleg valami kerékpáros gelés a gunyába. Nem az üléssel van a gond. A lábat meg ki lehet nyujtani menetközben is előre, hátra oldalt, fel lehet állni (80-nál ), szóval vannak trükkök.
Nyugtasson meg a tudat, hogy Horvát-ba a tengerfelé, az M-es , kondis, terep Merdzsóból is, ugyan úgy kiugráltak a puhányok pihenni! Először leesett az állam! Aztán rájöttem hogy hiába húztak el mellettem vagy 180-al, azokis, csak akkorra értek le mint mi !
Mondjuk én annó Izmírből 1-be jöttem haza, és egyedül (1900km). Szóval nem autó kérdése.
Minap beszéltem egy temető őrrel, (tehát szaktekintély!) mondta, hogy az Toyotája 5-öt eszik... és fedeles, +5 személyes . Hát igen, de semmivel sem lehet vele messzebb menni mint egy motorral.. viszont én egy órával hamarabb vagyok ott, mivel nem fognak tudni feltartani, és ha olyan az út még élvezem is.

Különben is! Párosan szép az élet!
Sziasztok! Én is XJ-párti vagyok,és YAMAHA zenész. Igaz jelenleg egy XS 400-as mocim van,de a hétvégén én is legurultam 660-kilométert,szombat reggeltöl estig.
Ja, ha esetleg ezt egy éppen motort vadászó egyén olvassa és megijed tőle, akkor azért megjegyezném, hogy nem a motorral vannak bajok, csak velem. Semmilyen probléma nem adódott, csak feszíteni kellett volna a hátsó rugón, mert annak ellenére hogy egy könnyű kis hölggyel voltam, azért éppen megemelte annyira a fényszórót hogy éppen szembe világítottam vele mindenkit (este 8-9 felé már zavaró).
Helló!
Gondoltam írok, hogy jelezzem, élek még

Lesz egy újabb Divis a családban. Tesó elhatározta hogy vesz egyet én meg kerestem neki 1et olcsóért. Foglalót letette, most papírozzák a drágát (olasz masina 17E km-el, dupla tárcsa, olaj hűtő nuku, gyanús évjárat meghatározás - 93 van a forgalmiban- , de a gép jó, szóval kit érdekel). A fejidomon van egy repedés 5E-ből (abszolút max 8E) meglesz csinálva festéssel együtt. Ha az isten és az illetékes hatóságok és a bürökrácia is úgy akarja, akkor még ezen a héten pénteken hazahozom a gépet lábon.

Egy kicsit más.
Csütörtökön elvoltam motorozgatni. Elgurultam Szegedig aztán onnan vissza. Aznap lenyomtam 630-650 km-t és ebben összesen 2 óra pihi volt bent. Ezek után viszont felmerült bennem a kérdés hogy hogy a fenébe voltatok képesek végigtolni a 24órást?! Nekem már minden bajom volt. A talpamban nem volt vér, az alfelem meg teljesen elzsibbadt és alig vártam hogy városbaérjek és megfogjon egy piros lámpa hogy egy kicsit állhassak amíg tovább nem enged (már teljesen lement a nap hazafele úton, vártam nagyon hogy hazaérjek, ezért nem is húzódtam le az útról).
A lényeg az hogy jó tapasztalat volt ez a laza kör. Elhatároztam hogy készíttetek egy nagyon, de nagyon kénylemes túraülést és felszerelek egy plusz lábtartót, hogy kinyújthassam menet közben a lábam.
Lehet hogy 1esek azt mondják erre hogy hülye vagyok, vettem volna choppert (a kormány már-már azt idézi), de én megvagyok elégedve a masinával, de igazán hosszú távra ez így nagyon nem jó. Rövidebb távokon ezek a problémák fel sem merültek, 300km-t gond nélkül végigülök, de afölött már kezdődnek a gondok.
Szandalban meg sosem motoroztam (Nah jo, itt a hazak kozt neha papucsban probakor, de az nem motorozas )

De a lenyeg az utolso megjegyzesedben van! jo kis gep, jo aron!