Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ahogy a sűrű elfoglaltságodat nézem, az idén mi már nem gurulunk közöset
... hmmm ... pedig be jó vón

Vigyázz Magadra Erdélyben ... bár azt tartja egy mondás, hogy "csalánba ..."
De azért csak óvatosan, mert nem tudom, hogy változott-e odakinn a közlekedési morál, de régen az agyontaposós volt a divat
Szervusztok!
Amint azt öcsém, Paragraf beharangozta, szert tettem egy XJ600-ra. Hétfő óta hajtom a drágát- még ismerkedünk, de már az elégedett tulajok körét gyarapítom.
Sajna szombaton nem tudok menni Eplénybe, de talán lesz alkalmunk még ebben az idényben találkozni.
Napi szinten Veszprém és B.almádi környékén gurigázok, szép "ződ" a színem- majd teszek fel képeket a közeljövőben.
További szép napot mindenkinek!
Ákos
Üdvözlök mindenkit!
Már régóta olvasom a fórumot szerintem szuper, de még csak most jutottam hozzá álmaim motorjához egy XJ750-eshez, ezért még nem is írtam ezidáig.
Sokat olvasgattam a témában és úgy gondoltam, hogy nagyon nem nyúlhatok mellé ha az XJ sorozat mellett döntök.Ausztriából hoztam júli közepén.Már lassan összeszokunk. Volt egy hosszabb túránk Győr - Debrecen oda vissza, gond nélkül tette a dolgát.Remélem ez így is lesz még egy jó ideig!
Szívesen venném, ha ellátnátok infóval, minden érdekel ami a géppel kapcsolatos.Mire kell figyelni, típushibák, karbantartás stb.
Dobok fel képet ha sikerül, szakértsétek meg legyetek kedvesek!

Üdv.:XJ750
Igy van, az igenyek egyenfuggok.
Magamrol csak azt tudom, hogy az evek folyaman valtoztam sokat. Pl. anno notorikus gyorshajto voltam. Semmi nem szamitott, csak a pedalra (auto) lehessen tenni egy teglat.
Volt egy Turboinjektoros fiat unonk. Apro kaszni, iszonyat, hogy hogy megy. Imadtam. Evekig azt vallottam, hogy nekem csak gyors kocsi kell. Es valahogy elmult. (megjegyzem, soha tobbet nem kellene Fiat sem)
Aztan volt lepcsoshatu \"gyengescort\", a hajam akart elmenni tole. Elvitt A-bol B-be, de neha kedvem lett volna kivagni a taposolemezt, es rasegiteni labbal. Volt capabomos is. Nagyon kenyelmes vezethetoseg, jo dinamizmus, es bar kicsit nehez a kocsi, megis erzed, hogy ulsz valamiben. Viszont ketsze meg kellett gondolni, hogy beletegyem a sluszkulcsot vagy sem. De volt kispolszkim is. Hihetetlen, de az is alkalmas volt a kozlekedesre. Csakhat a kis aszfaltattanas nem rendelkezik sok pakolasi lehetoseggel. (Meg mivel az enyem \"picit\" at volt epitve, ezert 200km-enkent szervizelnem kellett)
Mara azt vallom, hogy egy szamit nekem. Megbizhato legyen (ne essen szet, ne essen be az eso, ne kelljen allandoan szervizhez jarni), lehessen vele normalisan kozlekedni (normalis relativ, szamomra annyit jelent, hogy esszeru sebesseg mellett ne kelljen idegeskedni, de nem zavar, ha varni kell egy megfelelo elozesi poziciora), viszont nem az automra akarok keresni. Engem nem erdekel, hogy egy auto 1 vagy 21 eves. Csak szolgalja ki az igenyemet. Volt mikor statuszszimbolum volt. Mara eszkoz. Lehet, hogy ehhez a latasmodhoz hozzajarult anglia, nem tudom. Itt lathatsz mindent. Hoffert, turbot, ferrarit, lotust, aprot, nagyot, terepet, zoldet, sargat, hupizoldesnarancssargat, de egy kozos bennul. Mind eszkoz. Mindenki a penztarcajanak megfeleloen veszi, amit megengedhet maganak. Hogy az esetenkent luxus? Igy van. Itt a csaladban van egy 3,2-es TT cupe. CSAK varosban van hasznalva. Van egy Q7-es is. Full extras, valami 5literes. Ezt osztotta a gep. De ha kell, akkor bezsakolt vagottfuvet hurcibalunk vele. Nem szamit. A TT megy mint a mergezett eger. Megsem orultkodnek vele. a Q7tol meg leesett az allam, hogy egy ekkora monstrum mire kepes. De nem szamit. Ugyis ugyan annyival kozlekednek. Tudod mi az erdekes? Most igy visszagondolva, talan meg nem is eloztem itt. Arra sem emlekszem, hogy engem eloztek volna. Viszont el lehet mondani, hogy mindket auto gyonyotu, de haszontalan erre a celra. TT kicsi, kenyelmetlen, Q7 nagy, parkolhatatlan. Kulon-kulon nagyon nem jok, egyutt viszont csodas. Ha ter kell, ott a Q7, ha lavirozni kell, ott a TT. Ha valaki nem tarthat ket autot, akkor vegyen koztest. Nah ez az, amirol beszelek. Nekem nem kell, hogy elnyuljon az arcom. Neha baromi jo, de maskor meg mas kellene. Ha megtehetnem, akkro autobol motorbol tartanek vagy 2-3 felet. Picit, nagyot, eroset, olcsot, veterant, speci tuningosat, hangosat, csendeset. Mint a ruhazkodas. Van oltonyod, de van farmered is. Igy vagyok en a jarmuvekkel. Ott van raven paneuroja. Mikor racsuccsentem, hat orgazmus erzes. Nagyon jo. Mint egy hajo. Csudas. De hatalmas! Ember kell hozza, hogy megtartsa. Szerintem igazan szuper, ha menned kell egy parzaz kilometert, de nem hiszem, hogy tul kenyelmes varosi cikazasra. Nah de varosba igazan egy robogo kell. De egy robival nem tudsz elmenni messzebbre. Erted. Szoval a fene tudja. En tovabbra is azt mondom, hogy nekem mar nem ezek a szempontok. Nem orultkodni akarok. Irok egy 10es listat, fontossagi szempontok szerint. Mik az elvarasaim (ez nem csak motorra igaz). Ez a lista mindenki igenye szerint mas es mas. Van akinek az fontos, hogy tenger mellett legyen, van akinek meg az olcso boltok a lenyegesek. Ki fog Hawaiira menni, es ki megy Romaniaba? Vagy ha megteheti, hat elmegy mindket helyre, akkor csak egy kerdes marad, hova eloszor.

Nah jo, kicsit elmelaztam ezen a kerdesen.
(kozben a bill-um megadta magat, beragadt a jobbra nyil...felakaszom magam, ha ez is most krepal be )
Én ajánlgattam a Fészert de innen nem kellett senkinek. Mindegy, jól járt vele a bajai srác.
Ha pénztárca nem szempont akkor ajánlanám a GTR 1400-et. Múltkor volt szerencsém kipróbálni egyet. Azzal ki lehet motorozni a világból! Kényelmes, kezes, a szélvédő plexi akár menet közben is állítható egy gombnyomással, lehet rá pakolni, az utasnak is bőven van hely. A nagy dög kinézete ellenére városban is kényelmesen, könnyedén el lehet lavírozni vele. Ha nyerek a lottón tuti veszek egyet... Ha ragaszkodsz a Yamihoz és a kényelem/pakolhatóság is számít akkor inkább FJR mint Fazer.
Nem megválni szeretnék, hanem sajna kinőttem. Kicsit többet és messzebb járok vele mint azt valaha gondoltam. Kis gép, nehezen bírja, főleg ha tele van rakva. Napi használatra kiváló, de kb. 250 km az amit egybe le lehet vele nyomni. Aztán pihi-ke. Lehet a Fészered elég lett volna. Nem tudom. Nézelődgetek, és most nem a péztárca a szempont.

Most lestem be egy FJR-t is,
Az 1000-res FZS ütős gép a maga 144 pacijával, egy időben nálam is bent volt a szórásban, de több helyen is olvastam a jelentős olajfogyasztásról. Ez némileg a kedvemet szegte. Az FZ1 viszont….

Miért szeretnél megválni a Divitől? Ez nekem új!
Vezetned kéne egy ilyet, asszem lenyúlna az orcád! Vannak olyan emberek, akik más igénnyel, a márkát, az egyenesfutást és a kényelmi kütyüket részesítik előnyben. Nekik ez bejön, és autóbol is merdzsójuk van, vagy valami hasonló. Én a 600-as merdzsót se szívesen vezettem, mert nem autó. Valami guruló hálószoba szerü dolog. Akinek ilyenfoku kééényelem kell az miért ül motorra? Nonszensz. (Lehet chopperes elveket kezdek kapiskálni) A dinamizmusról, neg egyéb faxságokról meg azért írnak, mert érzik, hogy baj van vele, de a dinamikus vezethetőséget messze nem tudják hozni. Lehet a 240 kilós K1200S már mindent tud, de annak az ára válik abszurddá.
Igen a fészer6 az szép. Átgondolt. Még nem tudom. Az is lehet, hogy maradok a Divinél. Csak akkor cserélek ha az valóban megéri. Annó nem gondoltam, hogy ennyit fogok vele szaladgálni, és ennyire hasznos dolog lesz.

Apró történet:
Tegnap Vaszprém-Fehérvár viszonylatban kérdi egy ember
Ő: Mikorra érkezik a címre?
Mondom: xx:15, Berhida felé megyek alárendelt szakaszokon.
Mire Ő: Most xx-1:47-van (28 perc) nem kevés?
Én mondom: No jó a GPS xx:37-et ígér, legyen xx:30 a találkozó.
...
Aztán én: Itt vagyok. xx:17-van mikorra ér ide? stb...
Szóval lehet vele közlekedni.


A GPS szerint xx:37 de
hosszas magammal valo tanacskozas utan en is arra jutottam (mikor meg akar csak gondolati szinten is erdekelhetett ) hogy 1200 bandit, vagy 1000 fazer. (amint latom ez is egy FZS1000)
Aztan rajottem, hogy a "legjobb valasztas" megis az fzs6 (persze ha majd egyszer oda jutok, akkor a pillanatnyi kedvezo vetel fog donteni )
Hogy miert is a 600-as fazer melett dontottem? Szerintem szep, "pici", elegendo ero. (bar az esetek 80%-ban meg az xj is eleg szerintem). A mai vilagban nem elhanyagolhato szempont a koltseg sem. Es miutan ezt mindet feltettem egy merlegre rajottem, hogy ebbol bizony az fz6s tud kijonni gyoztesen)
Bombot meg nem kell szapulni. Szerntem olyanok mint az autoik. Iszonyat jo, ha gondos kezekben van. A maga hatarozottsagat meg kell szokni. Viszont nem tul takarekos a penztarcaval (minden szempontbol)
De megjegyzem, sosem volt meg a kezem kozt motor belole!
Valahogy akkor már fészert vennék, ha nem brutál az ár különbség.
Ja az ülése szarrá szakadva, a kormány markolat gumija símára kopva, lötyögnek a tükrök, és SOK PÉNZT kér érte.
Agyon van karmolva, csúszott, zörög.... ez mind nem jön át a képen...
Hát pedig olyan az új XJ, mint a fészer.Berakták a kopírba.
Még hogy lepukkant! Milyen lehet a szép? Nem sokat láttam Veszprémben vagy környékén.Térben és időben nem kereszteztük egymást.Tegnap reggel viszont egy XJ 600 suhant velem szembe Veszprém határában a 8-as úton.Olyasmi volt a színhatás, mint Kilajsanyi.
4 hengernél csak több lehet rajta, kevesebb nem. Az RT mintha nem teljesítené ezt az igényt....
Lehet vitatkozni, hogy miért jobb a 2 henger, de nem érdekel, nekem a 4 a nyerő. (Jöttem haza a Jawammal 1 hengerrel anno... ) Egyébiránt Veszprémben néztem ezt a lepukkant eszközt:
A BMW egy német típus.Ezzel csak azt akarom kifejezni, hogy a motorjaik is gondolom olyanok, mint az autóik."Kemény", minden határozott mozdulattal irányítható és váltható.Egy jó ismerősömmel beszélgettem a hétvégén amikor begurult egy rohadt nagy zsír új Goldwing-val, hogy mi az oka, hogy lecserélte a BMW 1150RT-t.
A válaszai a következők voltak: Elektromos problémák, kényelmetlen üléspozíció túrán, hangos váltó. Én azért mondtam neki, hogy szeretnék egy olyan piszok kényelmetlen Bömössel lecsavarni egy szezonban 10ezret. Nem vagyunk egyformák és nem egy az emberek igénye sem.
Tényleg Berber! Ilyen BMW-ben nem gondolkodtál még?Vagy ez már nem fér bele az elképzelésekbe?Az ismerősömé Győrben eladó most.És tudom, hogy minden koppra ok rajta.
Hmm. Nézek egyet. Ez egy kicsit szétdobált fazon. Azért elindult a hangya.
Hát RS-t még nem láttam lapon, de amilyen gömböc szerintem elgurulna. A legnagyobb baj az eszetlen súlyával van, ami át is jön. És nem annyira erős ez a 100Le verzió. A 130 talán jobb. Viszont a fószer annyira felhúzta a kormánylengés csillapítót, hogy a kormányzás kétkezi meló lett és motorozás közben semmit nem mutat az útról. Azthiszem fosik, mert egyszer a Danuviája beszitált. Ennek ellenére lehetett vele menni. Viszont a hajtóműből iszonyat zajok ugráltak ki.

Zongora? Ha meg lehetne venni... Tényleg jobban hasonlít egy motorra, mint egy Bömös. Nekem egy határ csalódás volt a NAGY HÍRNEVE DACÁRA. Amúgy Kiláj, nem az XJ-t dicsőítem, hanem valami nagyobb eszközt keresek, de nem kilóra. Ezeket a motorokat már túl tenyésztették, a legtöbbjét. Nézd meg az uj XJ-t is! Mint egy szomorú szamuráj, olyan a pofája. Nem is tudom mire való. Az ésszerűség meg hiányzik belőle.
Horvát-alpok túráról jöttem, és erdélybe megyek. Már késő volt, nem hívtalak.
Honnan jöttél, és hova indulsz?
(én pillanatokon belül melóba )

... a gyertyákról meg asszem mindent leírtam ...
Megmutatta neked a szerelő fiú a gyertyáját?
Aha, itthon vagyok, hétfőn hajnalban jöttem, és péntek hajnalba megyek.
Nicsak, Krisztián ... Te itthon vagy?
Azt hittem, valahol Európában koptatod a gumid az aszfalton ...

Apropó gumi...
Az enyém egy piszok :(
Ma többször is megcsúszott a hátulja, mikor fékeztem egyenesben ... vagy viszakapcsoltam ... asszem nézhetek rá másik gumit is

Na de hogy a kérdésedre válaszoljak ... a fiatalemberrel kapcsolatban ...
Annyira kedves volt, hogy elhívtam fagylaltozni, és ...
... hihihi ... a többi nem tartozik Rád ...
Írtam korábban, hogy szívesen mennék én, csak ne kellene átvágtatnom Pesten ...
Írtózom a gondolattól is, hogy egyedül ...
Ráadásul ahhoz messze is van, hogy este vissza induljak ... nem vagyok én még annyira rutinos ... meg a lámpám sem valami fasza.
Így asszem, sajnos, hogy ezt most kihagyom