Igen, nekem is magas fordulaton tortent, de vegulis mivel nem koridot futottam, nem volt nagy gaz, hogy rakorrigaltam
Igazabol nem szoktam mergelodni. Szerintem minden jarmunek megvan a maga technikaja, azt megtanulod es kesz. Pl volt egy skodam, aminek voltak kinyomocsapagy gondjai. Meg kellett tanulni, hogy mikor halovanyan gurul az auto, be kell tolni 1be, aztan vissza uresbe, es onnantol allo helyzetben is veszi az 1est, amugy lehetetlen volt betenni. Megszoktam, es sosem okozott gondot. De eletemben nem gondoltam, hogy egyszer megszokom, hogy bal kezem pihen a valtokaron
Az embernek rutinszeruen kialakul a "kello" technika
Amugy en ezt az egyes kerdest egy icipici kuplunkfeleresztessel szoktam megoldani! Ha all a motor, erzem, hogy nem megy be (eleinte nem ereztem, de mar tudom, hogy mikor van benne, es mikor nem)
Ekkor pici (nagyon halovany) kuplunkkar ki, es ugy klaggyan be az egy mintha a doxa gyartotta volna
Jé! Mások is hasonló dolgokat tapasztalgatnak mint én? Akkor mégse egy egyedi dolog, hogy az XJ kanyarra is jó! A váltó meg pontról pontra azonosan rakoncátlankodik. (Közé kapcsolás, nehéz nulla, kemény váltás) Sok ezekből a hozzá nem értés miatt van...
Pl. a közékapcsolás a cipő függvénye. Szandálban nagyobbat kell húznom mint csizmában, ezért nyáron a kart pár milcsivel lejebb eresztem. Viszont Őszfelé felhúzom, mert akkor meg alászorulhat a csizmás lábam.
A visszaváltásnál mindíg kicsit röffentgetem a gépet, hogy meglegyen a fordulat azonosság a kerekek között.
Nullát meg gurulva kell benyomni, nem állóühelyzetben amikor áll a váltó. (Úgyszintén az egyest se hosszú kuplung után forgás nélkül.... )
A rugózás meg nem is annyira lágy! Nekem vissza kellett venni a hátsóm előfeszítéséből, annyira pattogós lett. (Bár még mindíg vágyom a progresszív rugókra, nagyon finom érzés lenne.)
4-7ig minden fordulatszám mellett még nyakig kanyarban is lehet cibálni a fülét Magas fordulatszám mellett(8-9) hajlamos két sebesség közé beugrani a váltó, ezzel már én is találkoztam. Egyesbe csak elinduláskor szoktam lepakolni ha csak egy kicsit is gurul akkor 2ből szépen húz. Ha meg kicsit nehezen veszi be az 1 est, kis csajozós gázfröccs
Lehet, hogy ki fogsz abrandulni, de en nem egy elvetemult XJ-fan vagyok, de imadom a motorokat! Es bizony ha valami jo, akkor jo! Nem bantam egy egy picit sem, hogy egy XJ-be botlottam bele anno. Igen, szeretnek majd lepni tovabb, de nem lesz egyszeru, mert bizony az XJben megtapasztalt pozitivumokat nem kivanom lecserelni!
Nah tegnap vegre az ido is jo volt, es nekem sem volt mas dolgom, ugyhogy elmentem motorozgatni...
Orulet, hogy mire kepes ez az oreg taliga! Mindig okoz meglepetest (pozitiv ertelemben)
Egyreszrol ra kellett jonni, hogy nagyon dinamikusan lehet vele motorozni felso fordulati tartomanyban, masreszt, hogy mennyire jo az uttartasa (persze ez gumi kerdes is).
Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy ez a motor le van folytva...el is kezdtem nezegetni a fuvokakat...de komolyan mondom, bar nem tudom, hogy milyen egy masik ilyen motor, de ketlem. Egyreszt szerintem nem kellene neki folytva minden gond nelkul beleugrani a 170-180kmh-ba, masreszt tegnap kicsit gyilkoltam, es 10e-nel valtogattam el...hat csak gyozd pakolgatni. Nah jo, persze azert az orrad nem emeli el, ha koppra huzod a gazt sem, de nem is orulnek neki
Szoval mindent osszevetve, nem szoktam orultkodni, szeretem a csendes motorozgatast, de ez tegnap nagyon jol esett.
Igen is ki lehet jelenteni, hogy ez a motor hatarozottan jo. A maga gyermekbetegsegeivel egyutt is kezes, jo a sulyelosztasa, jol dontheto, jo uttartas (persze nekem nincs kormanyszita...legalabbis eddig meg nem ereztem), kis fogyasztas, olcso uzemeltetes, es a maga igenytelensege mellett megis igenyes.
A kenyelem mindenkinek egyedi igenye (es bar mindenki azt mondja, hogy ez kenyelmes, a magan 183cm-evel nekem megsem a legkenyelmesebb...de nyilvan a hiba bennem van)
Talan a valto lehetne egy picit finomabb. Lehet, hogy a labamban van a hiba, de bizony neha nehez berugdosni 1-be (ha nem pakolom vissza idoben, lassulas kozben, es megallok), neha igencsak keresni kell az urest, es elofordult, hogy mikor gyorsan pakolgattam fel, fokozat koze valtottam. (ok, csak egyszer, de azert meglepeteskent ert)
Tudom, hogy nem nektek kell leirnomaz XJ tulajdonsagait, de megis mindig meglepodok ...hat leirtam
Csak egy ötlet. IMO kollega még a szezon elején cserélte az indexeit.Nem tudom, hogy van-e neki a régebbi garnitúrából, de lehet, hogy érdemes rácsörögni.Úgy is jönnek szalonnázni így le is tudná hozni, ha van neki egy pár.
Annyira későn vettem észre..... megaztán valószínű, hogy rövidest agyon taposták, hát minek bosszantsam magam? Viszont nem éri meg az 1 pár, a postaköltség miatt. Minimum 2-4 kéne, hogy olcsó is legyen. Ha ennyire nem kell senkinek akkor valami akciós Louis-os elefant fület kap.
Mámorító! Tegnap délután elhozhattam a bukóm belsejét a kárpitostól.Egyedi designével és jobb komforttal gazadagodott.A belső rész ki és beszerelését, viszont csak az ellenségeimnek ajánlom. A feleségem szerint a végére bele is fehéredtem.Mai tesztem szerint viszont mindent megért.
Kell valakinek ilyen index? Most akarok behizatni, és a postaköltség csökkentés lenne a lényeg. LED es, gumis-hajlós. Párja 10 eFt körüli, de hetöbb ez csökken.
Az XJ egy régi kiforrott és megbízható konstrukció, nem kell személyes tapasztalat ennek megállapításához. Az interneten sok összehasonlító tesztet, tulajdonosi értékelést találsz róluk pl. angol és német nyelven, amely szintén ezt támasztja alá. Ha az ember véleményt formál valamiről, akkor sokszor nem csak személyes tapasztalásra hagyatkozik, hanem mások véleményére is (pl. hogy a francia Idegenlégió kemény dolog).
A rendezvény költségeinek fedezésére (kivitelezés, hangosítás, színpad stb.) hirdetjük meg a „KÉK” KAMPÁNYT, melynek lényege, hogy aki min. 2000 Ft-al támogatja a MOTaMOT alapítványt, Őt a rendezvény ideje alatt vendégül látjuk, 1adag egytálétellel (babgulyás), 1 palack ásványvízzel és ajándékba adunk egy, az esemény alkalmára készült szilikon karkötőt.
Aki részt vesz ebben a kampányban, kérjük legkésőbb 2008.08.28-ig regisztráljon névvel, címmel, telefonszámmal a kekreg@freemail.hu címen. Adományát pedig jutassa el az alapítvány székhelye szerinti címre: 2760 Nagykáta Rákóczi krt.14, vagy utalja át a MOTaMOT bankszámlaszámára, Raiffeisen Bank: 12051003-00153216-00100009.
Még nem tudom, meg kell beszélni mindent. Petya, én még nem regisztráltam. Azt feltétlen kell? Foglak hívni, de máris rohannom kell, teljesen el vagyok havazva.
Több mint egy éve használom az FS-10-em (Infinity), meg vagyok vele elégedve, strapabíró, kényelmes darab. Előtte volt Shark-om és AGV-m is, de egyik sem nyerte el a tetszésem (az egyik zajos, a másik huzatos volt). A beépített napszemcsinek köszönhetően végre nem kell 2 plexit hurcolásznom. Ha e mellett döntenél akkor passzentos darabot válassz mert egy picit tágulni fog (mint a legtöbb bukó általában). Idén piacra dobták az IS-16-ot, kedvezőbb az ára a polycarbonát héjszerkezet miatt.
Igazabol nem szoktam mergelodni. Szerintem minden jarmunek megvan a maga technikaja, azt megtanulod es kesz. Pl volt egy skodam, aminek voltak kinyomocsapagy gondjai. Meg kellett tanulni, hogy mikor halovanyan gurul az auto, be kell tolni 1be, aztan vissza uresbe, es onnantol allo helyzetben is veszi az 1est, amugy lehetetlen volt betenni. Megszoktam, es sosem okozott gondot. De eletemben nem gondoltam, hogy egyszer megszokom, hogy bal kezem pihen a valtokaron
Az embernek rutinszeruen kialakul a "kello" technika
Amugy en ezt az egyes kerdest egy icipici kuplunkfeleresztessel szoktam megoldani! Ha all a motor, erzem, hogy nem megy be (eleinte nem ereztem, de mar tudom, hogy mikor van benne, es mikor nem)
Ekkor pici (nagyon halovany) kuplunkkar ki, es ugy klaggyan be az egy mintha a doxa gyartotta volna