Én is kíváncsi leszek az aksira, sztem kuka lessz belőle. Mert már igen öregecskének tűnik. Nem csodálkozom rajta hogy meghalt, de azon igen hogy egyik pillanatról a másikra?
Remélem Nyiregyen tudok majd venni valahol. Nem túl sokért.
Kaptam egy levelet a biker world től:
kuplungbowden hivatalosan nincs, de minta alapján kb. 90% az esély,
hogy tudok adni..
Küldtem neki pár kérdést várom a válaszát.
Nem értem a tervezésnél miért nem vették azt figyelembe hogy előbb utóbb cserélni kell
Jobban szeretem a gyári megoldásokat, de ha nem fogok kapni, vagy nem tudtok mondani egy jó lehetőséget (bontóban is érdeklődtem, esetleg az e bayen nem láttatok?) a következő lessz.
Adott a fém vezető hossza rajta a menettel (ez a fő bűnös), az a baj hogy a belső átmérője kicsi. Egy nagyobb belső átmérőjü cső, menet rá+megfelelő szögben meghajlítani, ezután már átfér rajta a gyári bowdenvég, és nem kell forrasztani. Viszont a nagyobb csőátmérő miatt, befog csúszni a külső burkolat is
Ide berakok, egy megfelelő méretű állítható csavart, hasonlót ami a kuplung karnál van felül, vagy ugyan olyat.
Ennek a megoldásnak van egy másik pozitívuma megmarad a gyári cső a külső bowdennel ha a jövőben megtudom normálisan csináltatni.
Bowdent anno a mustangos idoben javitottam, de nekem sosem lett tokeletes! Szoval kivancsi leszek, hogy kinek milyen megoldasi javaslata lesz re, erdekes tema
Amugy en anno elso korben probalkoztam a csavaros tokevel, de ez nem jott be, mindig kicsuszott! Aztan jott a forrasztas, ennek tobb fajtaja. Duncsot forrasztottam ra, ez semmit nem ert, majd toket forasztottam ra, ebbol is kicsuszott, majd csavaros toket forrasztassal parositva, de ez is szetszuszott, provalkoztam azza, hogy a csavaros token atfuzve szethajtogatom a bowden szalakat, es igy forrasztottam. Na ez mar egesz jo volt, de hosszabb-rovidebb idon belul ez is kicsuszott.
Ezutan jott a gyariasabb megoldas, az ugynevezett kemeny forrasztas. Ennek is volt ket valtozata, amikor csak egy duncsot kepeztunk ra, es amikor egy toket forrasztottunk! Ez sosem csuszott ki, de sajnos a hobevitel miatt a bowden ugy felkemenyedett, hogy a toke mellett mindig eltort.
Szoval feladtam, es vettem egy uj bowdent
Ami az akkukerdest illeti, nem is mondok semmit Mai napig nem tudom, hogy mi huzta le/tette tonkre az akkumat (en vegulis a GPS toltore fogom, de nem vagyok errol meggyozve) De kivancsi leszek, hogy mennyit mutat a fesz az akkudban (nekem "csupan" 2V ala esett le Mint korabban irtam, egy hosszas szorakozas utan sikerult bele eletet lehelni, de keresem az akkut )
Szoval irjad majd az eredmenyt, kivancsian olvasom
Kitolt ezen a héten velem a gépsas elég rendesen most 2 szer is.
Tegnap előtt melóból hazafelé elszakadt megint a kuplung bowdenem, ( leszakadt a feje a kuplung karnál, illetve kicsúszott a bowden a forrasztásból.
Haza evickélés után kuplungbowden kiszed teljes egészében, majd közelebbről szemügyre vételezése.
A külső burkolat nem valami hajde fényes állapotban van, ezt is jó lenne cserélni. Lehetséges valamilyen módon? Ahogy néztem a külső burkolat a fémház kuplungszerkezet felőli oldalán végződik, nem lehet egyszerű a cseréje (ha lehet egyáltalán). Meg a most szerzett tapasztalatok után valaki tudna egy olyan megoldást mondani hogy ne kelljen a bowden valamelyik végét forrasztani? Mivel a fém házon lehetetlenség végigfűzni a bowden fejét bármelyik irányból is. Az utólagos forrasztás nekem nyerő megoldás.
ideiglenesen ösze van megint rakva, de autó hiányában nem akarok sokáig így menni vele, nem érzem magam teljes biztonságban.
A 2. Este leraktam a motort, gyujtás le kormányzár rá, tárcsafékzár stb. Reggel kulcs motorba be kulcs elfordul,
1 es sebességi fokozatbók kiszed, se kép se hang. Aksi ki, fel töltőre, gondoltam gyorsan tölt vagy 5 percet ez még bőven belefér hogy beérjek. Én hülye rajta hagytam a helyzet jelzőt címszóval. 5 perc után aksi vissza gyujtás ráad ezek után sem történt érdemi változás. ( Utólag rájöttem hogy nem eről van szó, mert kimentem a dobozban maradt telefonért, és feltűnt volna a világító helyzetjelző)
Haza megyek, rámérek mennyi villany feszeng benne, de nem hiszem hogy menthető lenne.
Szóval és tettel keresek most akkumlátort is a környéken mert kedd éjszaka megint kell jönni dolgozni, autó meg nem lessz csak 2 hét múlva, talán.
1. A megszűnt PÁV helyettesítésére 2005 júniusától el kell végezni egy gyakorlati alkalmassági vizsgát, mely abból áll, hogy egy 8-ast kell leírni a motorkerékpárral sík terepen úgy, hogy azt tolja a tanuló.
Attól hogy egy 8 ast letud írni vele gyalogosan, szerintem még nem biztos hogy alkalmas az adott kategóriára.
2.Valljuk be, hogy a korábban oly jellemző, hevenyészett MZ-k és kiszuperált japán gépek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a vezetni vágyó motoros kedvét elvegyék az egész procedúrától, és kínkeserves harccá tegyék a gyakorlati órákat. Jómagam anno egy 150-es ETZ-n tanultam, melyen gyakran nem volt első fék, mivel a kifolyt fékfolyadékot a nadrágom szívta magába.
Minden elindulás előtt ellenőrizni kell a gépet, ha rossz a fék, (adott esetben folyik az olaj) pláne az első evidens hogy el sem indulok. Nem hogy egy tanuló motoron. És többek közt 2db "hevenyészett" MZ vel mentünk fel Kecskemét repülősnapra, meg még sok más helyre (Szlovákia), minden műszaki probléma nélkül. A többi ismerős motoros a nyugati 4T gépeikkel nem merték bevállalni.
4.A1-es kategória tanulómotorjának a Honda ANF 125 Innovát választotta, mely automata kuplungszerkezete révén hamar sikerélménnyé teszi már az első métereket, mivel lefulladni nem tud.
Az egésznek nem az a lényege hogy megtanuljunk vezetni? Többek közt a kuplung használatot is.?
5. A tanfolyamokon való részvételt a komolyabb iskolák nagyon szigorúan veszik. Sumákolásra nincs mód, csak az olyan helyeken, ahol a profit lebeg a szolgáltató szeme előtt. Ellenőrzik a levezetett óraszámot, és az oktatásokon való megjelenést, akárcsak egy rendes iskolában, ahol az osztályfőnök szigorúan vezeti a naplót.
Ha valaki ezt így tapasztalta már valahol, ahogy le van írva ,kérem jelezze, oda fogom járatni a gyerekemet a jövőben.
NNNNa ezek is készen vannak nagy meló volt. Király! A második link egy kicsit (nagyon) lassú.Lehet, hogy holnap visszatérek rá.Alig bírtam a három nővel
Nos Rike elintézte, no vita, no para Beszéljünk inkább arról, hogy írtam régebben a kormányrezgést 50-nél, ami jelentkezik. Nemtom a tankon pihenteni a bal kezem, mert ráz, mint az áram. Ma megyek 100-as tempóval, és automatice intek már a motorostársamnak, aki zúg velem szemben. Akkor kapcsoltam, hogy dikkmá', no rezgés. Ezután elengedtem hosszabb időre, és semmi. Mind két kezemmel azért nem mertem megcsinálni. Érdekes egy jelenség, de legalább pozitív.
Nah, azért ehhez az osztoszkodáshoz nekem is lenne egy-két szavam
Tudják Uraim, hogy Mindannyióukat egyformán a szívembe zártam , tehát nem is értem, mi lehet még itt a vita tárgya ...
Tehát részemről minden pelyhes férfi arcra
Üdv itthon Jose!remélem a megbeszéltek szerint hagytál valami apróságot a hotelszobában részemre és ugye szoltál a recepción hogy megyek,holnap reggel indulunk.Te pedig pattanj gépre az elvonási tünetek csökkentésére.
Sziasztok!
S.O.S! van egy iciri piciri elektromos gondom a mocival ami, egy XJ 900 31A 1983-as évi, ha tudna valaki egy elektromos rajzot küldeni. A baj az, hogy mikor megvettem, akkor nem néztem át mert minden szépen működött rajta, mostan derült ki, hogy szépen össze van kókányolva.
vezetékek vezetékekbe futnak visza, és annyi a csoki, hogy egy élelmiszer üzlet is meg gazdagodna belőle.
Előre is köszönöm !
Akkor nem aggódom tovább, mert a vizes blokk után furcsának tünt hogy a blokk olyan meleg, hogy szinte meg sem tudom érinteni, de ezek után nem csodálkozom.
Ha-ha, főztem én már svájcban xj blokkon. Vittem alufóliát, beleöntöttem a készételkonzervet, és amíg a sátrat felállítottam addig a henger mögött, a porlasztók alatt szépen megmelegedett a vacsi.
O maga vallotta be, egy par oldallal visszabb
"... és még csodálkozol, hogy Rád jár a rúd ...
Mit gondolsz, ha fölösleges volna, tán döfködném azt a vacak woodoo babát?"
En csak a hatast erzem, nem tudtam, hogy mi az a nyomas a bal heremben...aztan rajottem, hogy rosszul huztam fel az alsogatyam, de lenyegtelen
http://www.bikerstore.hu/index...
De termeszetesen ha tudok segitek!
ebay UK lista
Remélem Nyiregyen tudok majd venni valahol. Nem túl sokért.
Kaptam egy levelet a biker world től:
kuplungbowden hivatalosan nincs, de minta alapján kb. 90% az esély,
hogy tudok adni..
Küldtem neki pár kérdést várom a válaszát.
Nem értem a tervezésnél miért nem vették azt figyelembe hogy előbb utóbb cserélni kell
Jobban szeretem a gyári megoldásokat, de ha nem fogok kapni, vagy nem tudtok mondani egy jó lehetőséget (bontóban is érdeklődtem, esetleg az e bayen nem láttatok?) a következő lessz.
Adott a fém vezető hossza rajta a menettel (ez a fő bűnös), az a baj hogy a belső átmérője kicsi. Egy nagyobb belső átmérőjü cső, menet rá+megfelelő szögben meghajlítani, ezután már átfér rajta a gyári bowdenvég, és nem kell forrasztani. Viszont a nagyobb csőátmérő miatt, befog csúszni a külső burkolat is
Ide berakok, egy megfelelő méretű állítható csavart, hasonlót ami a kuplung karnál van felül, vagy ugyan olyat.
Ennek a megoldásnak van egy másik pozitívuma megmarad a gyári cső a külső bowdennel ha a jövőben megtudom normálisan csináltatni.
Amugy en anno elso korben probalkoztam a csavaros tokevel, de ez nem jott be, mindig kicsuszott! Aztan jott a forrasztas, ennek tobb fajtaja. Duncsot forrasztottam ra, ez semmit nem ert, majd toket forasztottam ra, ebbol is kicsuszott, majd csavaros toket forrasztassal parositva, de ez is szetszuszott, provalkoztam azza, hogy a csavaros token atfuzve szethajtogatom a bowden szalakat, es igy forrasztottam. Na ez mar egesz jo volt, de hosszabb-rovidebb idon belul ez is kicsuszott.
Ezutan jott a gyariasabb megoldas, az ugynevezett kemeny forrasztas. Ennek is volt ket valtozata, amikor csak egy duncsot kepeztunk ra, es amikor egy toket forrasztottunk! Ez sosem csuszott ki, de sajnos a hobevitel miatt a bowden ugy felkemenyedett, hogy a toke mellett mindig eltort.
Szoval feladtam, es vettem egy uj bowdent
Ami az akkukerdest illeti, nem is mondok semmit Mai napig nem tudom, hogy mi huzta le/tette tonkre az akkumat (en vegulis a GPS toltore fogom, de nem vagyok errol meggyozve) De kivancsi leszek, hogy mennyit mutat a fesz az akkudban (nekem "csupan" 2V ala esett le Mint korabban irtam, egy hosszas szorakozas utan sikerult bele eletet lehelni, de keresem az akkut )
Szoval irjad majd az eredmenyt, kivancsian olvasom
Tegnap előtt melóból hazafelé elszakadt megint a kuplung bowdenem, ( leszakadt a feje a kuplung karnál, illetve kicsúszott a bowden a forrasztásból.
Haza evickélés után kuplungbowden kiszed teljes egészében, majd közelebbről szemügyre vételezése.
A külső burkolat nem valami hajde fényes állapotban van, ezt is jó lenne cserélni. Lehetséges valamilyen módon? Ahogy néztem a külső burkolat a fémház kuplungszerkezet felőli oldalán végződik, nem lehet egyszerű a cseréje (ha lehet egyáltalán). Meg a most szerzett tapasztalatok után valaki tudna egy olyan megoldást mondani hogy ne kelljen a bowden valamelyik végét forrasztani? Mivel a fém házon lehetetlenség végigfűzni a bowden fejét bármelyik irányból is. Az utólagos forrasztás nekem nyerő megoldás.
ideiglenesen ösze van megint rakva, de autó hiányában nem akarok sokáig így menni vele, nem érzem magam teljes biztonságban.
A 2. Este leraktam a motort, gyujtás le kormányzár rá, tárcsafékzár stb. Reggel kulcs motorba be kulcs elfordul,
1 es sebességi fokozatbók kiszed, se kép se hang. Aksi ki, fel töltőre, gondoltam gyorsan tölt vagy 5 percet ez még bőven belefér hogy beérjek. Én hülye rajta hagytam a helyzet jelzőt címszóval. 5 perc után aksi vissza gyujtás ráad ezek után sem történt érdemi változás. ( Utólag rájöttem hogy nem eről van szó, mert kimentem a dobozban maradt telefonért, és feltűnt volna a világító helyzetjelző)
Haza megyek, rámérek mennyi villany feszeng benne, de nem hiszem hogy menthető lenne.
Szóval és tettel keresek most akkumlátort is a környéken mert kedd éjszaka megint kell jönni dolgozni, autó meg nem lessz csak 2 hét múlva, talán.
1. A megszűnt PÁV helyettesítésére 2005 júniusától el kell végezni egy gyakorlati alkalmassági vizsgát, mely abból áll, hogy egy 8-ast kell leírni a motorkerékpárral sík terepen úgy, hogy azt tolja a tanuló.
Attól hogy egy 8 ast letud írni vele gyalogosan, szerintem még nem biztos hogy alkalmas az adott kategóriára.
2.Valljuk be, hogy a korábban oly jellemző, hevenyészett MZ-k és kiszuperált japán gépek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a vezetni vágyó motoros kedvét elvegyék az egész procedúrától, és kínkeserves harccá tegyék a gyakorlati órákat. Jómagam anno egy 150-es ETZ-n tanultam, melyen gyakran nem volt első fék, mivel a kifolyt fékfolyadékot a nadrágom szívta magába.
Minden elindulás előtt ellenőrizni kell a gépet, ha rossz a fék, (adott esetben folyik az olaj) pláne az első evidens hogy el sem indulok. Nem hogy egy tanuló motoron. És többek közt 2db "hevenyészett" MZ vel mentünk fel Kecskemét repülősnapra, meg még sok más helyre (Szlovákia), minden műszaki probléma nélkül. A többi ismerős motoros a nyugati 4T gépeikkel nem merték bevállalni.
4.A1-es kategória tanulómotorjának a Honda ANF 125 Innovát választotta, mely automata kuplungszerkezete révén hamar sikerélménnyé teszi már az első métereket, mivel lefulladni nem tud.
Az egésznek nem az a lényege hogy megtanuljunk vezetni? Többek közt a kuplung használatot is.?
5. A tanfolyamokon való részvételt a komolyabb iskolák nagyon szigorúan veszik. Sumákolásra nincs mód, csak az olyan helyeken, ahol a profit lebeg a szolgáltató szeme előtt. Ellenőrzik a levezetett óraszámot, és az oktatásokon való megjelenést, akárcsak egy rendes iskolában, ahol az osztályfőnök szigorúan vezeti a naplót.
Ha valaki ezt így tapasztalta már valahol, ahogy le van írva ,kérem jelezze, oda fogom járatni a gyerekemet a jövőben.
Igen , hagytam egy két decis cipurót a szekrényben.
Tudják Uraim, hogy Mindannyióukat egyformán a szívembe zártam , tehát nem is értem, mi lehet még itt a vita tárgya ...
Tehát részemről minden pelyhes férfi arcra
S.O.S! van egy iciri piciri elektromos gondom a mocival ami, egy XJ 900 31A 1983-as évi, ha tudna valaki egy elektromos rajzot küldeni. A baj az, hogy mikor megvettem, akkor nem néztem át mert minden szépen működött rajta, mostan derült ki, hogy szépen össze van kókányolva.
vezetékek vezetékekbe futnak visza, és annyi a csoki, hogy egy élelmiszer üzlet is meg gazdagodna belőle.
Előre is köszönöm !
A többit itt találod, ha ügyes vagy! : link
A többiekis megvizsgálhatják.
"... és még csodálkozol, hogy Rád jár a rúd ...
Mit gondolsz, ha fölösleges volna, tán döfködném azt a vacak woodoo babát?"
En csak a hatast erzem, nem tudtam, hogy mi az a nyomas a bal heremben...aztan rajottem, hogy rosszul huztam fel az alsogatyam, de lenyegtelen