Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elveszett a szelephézag? Skacok van valakinél hézag? Kéne 8 db!
Bocs a saját kukimmal voltam elfoglalva. Elnézést hogy nem írtam!
Komplett motorokat árulnak a Németek. Annyira főtengelyt, stb nem láttam. Kpl. blokkokat árulnak pár €-ért csakhogy, a blokkért ki kéne futni(!), aztán van benne minden jó. Előtte nézd meg mi a baj. Lehet az kupplung is, meg más is. Tudom olajlámpa... Nehezen hiszem a főtengelyt..
Jose!
Azthiszem, hogy kezdek pánikolni!
Úgy érzem, hogy azt hallom, mintha az első csapágyaim kezdenének majd, mintha morogni...
Most kezdjek javítani, vagy higgadjak, mert kibírja a vörsönyt?
Semmiképp!
Csak leírom, hogy mit csináltam, mielőtt páran szörnyülködni kezdenek. (KrisztiánFZ6, JamahaXJ, Jose, stb...)

Fogtam 2 db 3m hosszú EGYENES lécet/vasat/alut/csövet.... szerencsém volt van alu zártszelvényem. At a hátsó kerékre kétoldalról felszorítóztam, úgy hogy középen megfogva párhuzamosak legyenek. Meg is lehet mérni elején-végén a közt.
Ezekután állítgatni kezdtem a láncot, és hogy az első kerék ennek a köznek a közepére kerüljön. Mindig kicsit megemeltem a hátso keréknél a szelvényeket, hogy ne csaljanak.
Ha minden jó, le lehet húzni a kereszt csavart, majd a feszítőket, nem nagyon, de egyformán megfeszíteni. Ettől kezdve már megy számolással is. (negyed-negyed kör, fél-fél....)

Nekem a fenekem egy kicsit jobbos, ezért a kereket kicsit balra állítottam (1-2 mm) hogy elvegyek a jobbos kanyaromból, de hozzáadjak a balhoz.. ez érzés, és ettől úgy érzem, hogy mindkét irányba egyfotrmán fordul. Azt érezni, mintha az egyik irányba kifele oldalazna, a másikba, meg alád tornázna. Na ezért.
Szóval!

Már írtam, hogy egy hete van nálam az új szépség. Úgy tűnik, hogy a lánc igényel egy kis feszítést.
Eddig ez rutinfeladat volt a ETZ 125-ön. Azt nem mondanám, hogy most nem merek hozzányúlni, de jól jönne néhány hasznos tanács tőletek. Abban nem vagyok biztos, hogyan tudok mindkét oldalon ugynannyit állítani, hogy a hátsó kerék síkban maradjon. Láttom, hogy vannak a rovátkák mindkét oldalon, ahhoz kellene igazodni!?

Köszi a válaszokat!
Előfordulhat hogy sokat raktak bele, de a telószárakat mindenesetre megnézem közelebbről is. Lehet benne hajlás is akár. Nekem felettébb gyanús hogy mindkettő ereszti az olajat .

Berber bár az én gépem lenne olyan rossz állapotban mint a tiéd
A tartó vasat leszedtem mellesleg, javult egy kicsit a helyzet, de nem számottevően. Fogjuk rá egyszerűen az utak állapotára
Természetesen a tied a baba minden gépnek ilyennek kéne lennie, de sajnos ezek az öreg gépek érzékenyek. Ismeretlen futás teljesítmény, ismeretlen élettörténet, de a géped a példa, hogy igenis össze lehet rakni ezeket, a masinákat is rendesen.
A szárakat vedd szemügyre alaposan a legkisseb sérülés is pillanatok alatt tönkreteszi a szimeringeket, esetleg túl sok olajat tettek a telóba.
Én ma csak azért is kipróbáltam hegyről lefelé 80-ról, kirúgott sebességgel gurúltam vagy 500 m-t elengedett kézzel lassulva lámpáig. Volt még egy enyhe kanyar is. Semmi. Akkor most az én mocim szar?
Helló!
Ismerősnek 2 hónapon belül cserélni kellett az első teleszkópjában a szimeringeket, első alkalommal szerelő csinálta, de a csúszó gyűrükhöz nem nyúlt, most cserélem majd neki azt is. Lehet valami más oka? (A szimering gyári hibáján kívül)
A hétvégén foglalkoztam a mocival kicseréltem a kormánycsapágyakat kúpgörgősre, ami benne volt olyasmi volt, mint a kerékpároké műanyag perselyes golyóscsapágy. Első kerékben is cseréltem a csapágyat, ha valakit érdekel, 6203-as csapágy kell bele.
Káros kopást lógást nem tapasztaltam, de összeszerelés után kis sebességnél olyan, mint az álom. 70-nél ha elengedem a kormányt még mindig hajlamos a szitálásra, de ki engedi el a kormányt 70-nél?
Még nem adtam fel csak lesz ebből épkézláb masina. A következő projekt a hátulja
Irányjelző ügyben mi a válaszod?

állított már valaki köztetek szelephézagot? könyvében levan írva mennyire kell de nem találom.
Az első fékbetét 4-7e között. Mondjuk haverom autószerelő és a Bárditól, vagy a Unixtól rendeli.
Én Lucas-t tettem bele és úgy tűnik bevált.
Üdv mindenkinek!

Hosszú-hosszú ideje nem írtam a fórumra, mert elment a kedvem az élettől is... Most már jobban vagyok. Szóval egyik reggel indulok munkába, oszt kigyulladt az olajvisszajelző lámpa. Azonnal megálltam, körbenéztem a mocit, mégegyszer ellenőriztem az olajszintet, meg minden, de semmi rendelleneset nem láttam. Gondoltam majd később uránajárok, hogy mi lehetett ez az anomália és továbbindultam. (újraindítás után nem világított a visszajelző, csak indítózáskor gyulladt ki - azaz normálisnak tűnt minden) Kb. 5 km múlva egy koppanás, majd ütemes csörgő zaj következett. Persze mindez egy kereszteződésben, forgalomban, szóval nem tudtam megállni azonnal. Szerelő ismerősömet felhívtam és hang alapján mondta, hogy csapágy. Most keresek főtengelyt, hajtókarokat + valószínüleg olajpumpát.... Éljen a szezon közepe... Tervezett osztrák túrám kilőve.... Esetleg, ha valaki tud jó bontót az érdekel, vagy persze Berber, ha leírnád, hogy az e-bay hogy működik (regisztráció, számla, fizetés, szállítás stb) mert keresni én is tudok rajta, de hogy utána hogy lesz az enyém, na az már nem megy. Hát ennyi a sirámom, mindenkinek jó motorozást, élvezzétek a jó időt. Egyszer talán én is be tudok csatlakozni egy találkozóba.

Üdv, Momo
Szia Laci,
Küldök email-t hamarosan.
J.
Tarzan!

Köszi a választ. A motor eredeti német forgalmija alapján 99.06 havi az első forgalombahelyezés. --- de akkor ezek szerint legalább 13 éves a motor (95-ös)
Mondjuk az mondta is a kereskedő, hogy nem 99-es, de eddig azt gondoltam, hogy max 98-as lehet. Az állapota kifogástalan, szalonállapot, szóval nem igazán érdekel az évjárata.

Továbbá fékbetét ügyben tudtok nagyságrendi árat mondani, hogy mennyiből jön ki egy csere?

Köszi a választ!
Medvesajt!

A mocidról nem hiányzik az olajhűtő. Vagyis lehet, hogy Te hiányolod, de gyárilag (még) 100%, hogy nem volt rajta! 96-tól raktak réá, amikortól is már kicsivel újítottak a mocin sok szempontból (pl, oldalidom-betét, de ezt már jópáran jópárszor elmondtuk...stb...).
Tehát mégegyszer, egyértelműen: kiváló motort vettél, melyhez hasolló lyókat kívánunk, de tutibiztos, hogy az 1995 vagy azelőtti évek valamelyikében gördült le a szalagról!
Guminyomás: én előre olyan 2.0 , hátra 2.2 -t szoktam nyomni... (de van, aki picit többet, van aki picit kevesebbet) Lényeg, hogy havonta ellenőrizd!
Lánc max 2 cm-t térjen ki. És csak úgy érdemes nézni, hogy rajta ülsz (esetleg ketten ültök) és valaki nézi az amplitúdót, miközben rúgózol a mocin...

előre!
Képeket ide, de gyorsan!
Látom jó a doboztartó! Örülök.
További jótanácsok a 3-al korábbi hozzászólás folytatásaként (xj 600 N):

guminyomás vonatkozásában mi az optimális ?

a lánc terhelt állapotban mennyit térjen ki optimálisan?

köszi a segítséget!
Csak azért tettem fel a motorról képet, hogy látszon mi tud gondot okozni/ doboz , csomag/, amugy nem lenne szabad.
Vedd le a csomagtartódat, és ha van doboz rajta azt meg főleg, lehet hogy megszűnik a gondod. Nekem most, hogy oda voltam az Alpokban, még két kézzel fogva a kormányt is hatvannál beszitált a motor. Doboz és csomag nélkül ellehetett engedni a kormányt, nem szitál be az eleje.
S.O.S kérdés a topikhoz!

Már volt szó arról a xj 600 N-ről, amit 1 hete vettem meg. lásd a képeim között!

Namost, a mai napon az egyik cimborám felhívta a figyelmem, hogy a motorról hiányzik az olajhűtő!
A motor forgalombahelyezése 99, de a gyártása korábbi, azt sajna nem tudom, Németországból most lett behozva (97-98 talán)!
Kérdezném (mivel nem vagyok kompetens), hogy ez mit vonhat maga után, illetve ajánlatos-e a pótlása? Egyáltalán ez hogy lehetséges, valahogy vakdugózva van?
Illetve, ha mindenképp ajánlott mennyiért lehetne hozzájutni szerintetek?

Köszi választ!
Nekem egy darab kellene. Helyesebben egy búra. Ugyis adod?