Bocs elszúrtam egy választ... sajnos nem lesz 1xű. Annyit mondom, reklámozom az ebayt, hogy egyre többen folyamodnak hozzá. Már olyannal is találkozom, aki kereskedésre használja. Megveszi olcsón, azt megjelenik a Magyar Vaterán vele és eladja. Ha az Apech erre rájön, igen megszívják!
Müszerész,garázssor,generátorodat javítottam.....képbe vagyok ? ,.....Gergő közös ismerősünk
aki munkatársad volt és Svédországba landolt barátnőjével..
Mint te is irtad volt valamikor : Legolcsóbban a legjobb minőséget!
Egyébbként ilyen idomra gondoltam. Első ránézésre a tipusa 4br.
Mivel egyrészt holt szezonban gondoltam (ahogy talán jeleztem is, vagy nem? ), bár nekem nem nagyon van olyan . Másrészt most egyáltalán nincs pénzem, garázsépítés, tetőtér építés, ablakcsere, előtető, miatt nyaralni is jó lenne már végre.
Egyenlőre tehát marad a mostani fejidom, ha csak ideiglenesen is télen mindenképpen addig megyek amíg kész nincs.
Hát mire össze lett rakva a gépem, nem kevés utánna járásba és főleg pénzbe került.
Ebbe benne volt egy teljes fej idom(kerettel ,lámpával ,plexivel), teleszkópszár csere (mindkettő), tükrök irányjelzők, lábtartó szal ami törik egy esésnél. Közben kerékcentírozás, megnézettem a vázat nem hajlott e meg, idom festés és egyébb nyalánkságok.
A munkadíjjat ne számoljuk mert egyedül raktam össze, közel 6 hónap alatt.
És mindezt a lehető leggyorsabban mert autó még nem volt melóhelyre muszály voltam/vagyok átjárni. Ahova egy nap 2 busz közlekedik.
Kérdezősködni, nézelődni, érdeklődni meg nem kerül semmibe, zaklatásnak sem minősül
Ha télen megcsináltatom az idomot rá akkor már többet nem kell várjak hogy valaki olcsón felrakjon kitudja milyen állapotban alkatrészt, jlen esetben idomot a netre. Meló miatt nekem egyáltalán nem mindeggy hogy fél évet vagy 2 hónapot áll a motor, autóval közlekedni meg egyrészt lassabb, körülményesebb, nagyobb a benzin fogyasztás 2,5-3 literrel. Ami nekem nem elhanyagolható fél éven keresztül.
Helló!
Gondoltam érdekesség képpen leírok egy gyors emailezést a gyári fejidomommal kapcsolatban(Most 94 es évkáratúé van rajta ). Találtam egy céget aki csinál ˇˇutángyártottˇˇ idomokat (azért tettem idézőjelbe, mert egy gyáriról leveszik a mintát, csinálnak egy szerszámot, és abból csinálnak ˇˇújˇˇ idomot) Többfajta anyagból Ide bemásolom a email egyik felét, a nevet és címet a reklám miatt töröltem:
Helló!
Szükségünk volna egy eredeti darabra, hogy a formát levehessük róla.
Ha ez megvan, meg tudjuk csinálni.
Az ár függ a felületétől (méretéttől) és hogy kell-e belülre
távtartókat, füleket kiképezni.
Pár fénykép sokat segítene a kalkulációban! Külső, belső
feléről is kérnék, ha lehetséges!
Köszönettel,
XX
Az első kicsit drága lenne mert (97 es évjáratu idom képét küldtem) még nincs kész szerszám tehát a munkadíjat is beleszámítva
2. mail:
Szeva!
Ha nincsenek belül távtartók, fülek, akkor 45e üvegszálból.
Üdv!
XX
A többit a szerszám megléte miatt már olcsóbb lenne. (Gondolom én)
Egyébbként lehet még kérni több fajta anyagból is : Carbon, üvegszál alutex
Ha azt nézzük neten, bontóban nem mindíg találni idomokat pláne ami nincs törve. Ezért arra jutottam hogy a télen elküldöm nekik a hátsó gyári idomokat minta levételre, ha esetleg szükség lenne rá. A fejidommal bajban vagyok, mivel nincs, tehát azt nekem kellene eggyet venni, és még le is vetetni róla a mintát.
Még mindíg olcsóbb lenne mint rendelni gyárit, és nem kerülne annyi időbe kutakodni kitudja milyen állapotú használt után....
Ha valaki esetleg más véleményen van válom javaslatait........
Berber, a te Concepted 56/57-es? Már régen volt amikor felpróbáltam és elfelejtettem a méretedet. =- Nekem annál 1-el kissebb kell. A kék Concept ára jelenleg 35euro, de ez megy majd még felfele, 8 óra van vissza a licitből.
Köszönöm a rajzokat, meg is találtam énis őket a szervízkönyvbe. De akár mennyit nézeggettem nem jöttem rá hogy a képen látható csavar mit csinál. AZért szeretném megtudni, mert említettem hogy van az a csörgésem, és valószínűnek tartom, hogy a generátor tengelyénél okozza valami. Ahogy nézegettem a rajzokat, rájöttem, hogy a generátort azzal a széles lánccal(?) hajtja meg. Úgy látom hogy van oda egy feszítő is rajzolva, és azon gondolokodom, hogy nem e annak a láncnak a lazasága okozza a zajt.?
Én úgy teszem sztenderre könnyedén, hogy teljes súllyal ráállok a sztender karjára, amikor kitámaszt a földön stabilan, megfogom a hátsó kapaszkodót, hogy ne billenjen, meg a tank alatti kiugró részt, amit meg felém, és felfelé húzok. Könnyedén feláll. Igaz vagyok 90 kg.
Nem a legtöbb, és főleg nem mind szitál. Rendszeresen gurulok félkézzel, városban 60-80 körül. (Bundi, a 80 az külső elkerülő! ) NEM szitál a gépem. Erős kihuzatásnál, amikor az első kerék elemelkedik, szokott kicsit hullámzani, na ez szinte természetes.
A szitálást nem csak a kiegyensúlyozatlanság okozhatja, hanem a lengéscsillapítók gyatra állapota is. Érdemes olajat , szimmeringet, és csúszó gyűrűt(!) cserélni egyszerre, úgy kb. 30 eKm-enként. Mivel az olajfolyás látványos, de a csúszógyűrű nem, ezért az rendszeresen elmarad. Mindezek mellett esküszöm a PROGRESSZÍV rugó beszerelésére, ami, ha mintám lenne csupán 5-6 eFt-ért lehetne gyártatni. Nagyon megéri! Nekem 41mm-es száram, és javított rugó karakterisztikám van ezért nem létfontosságú, de a régebbi 36mm-es és normál rugós gépek nagyot javulnának tőle!
A középsztenderre állítást be kő gyakoróni, nem nehéz bele lehet jönni hipp-hopp (minden délelőtt 2 órát, oszkész )
A legtöbb divi szitál, igen, de ennek ellenére érdemes kicentríroztatni mindkét kereket és gumikat leellenőrizni... ÉS: nem szabad elengedni a kormányt de télleg!
A 6. meg elvileg nem szabadna, hogy rázzon. 60 alatt meg érdemes visszaváltani, mer akkor már csak nyűglődik a masina...
Menetszélről meg hadd ne mondjak semmit. Nektek a fejidom sokat véd, bezzeg mi nakedesek kapunk mindenféle (légi) fődi lyót...
Sztem ugyanazon olajban fut minden, de ehhön má igazán nem konyítok...
Na abbahagyom a diliskedést, nézzétek el, súlyos teher a gyógyszertan
volt egy 150nagyrobogóm csak azt csinált ilyet, de azzal sokat estek....
kormánysúly, +kormánystabilizátor lenne jó oda. de én nem vettem a robogóra
eladtam úgy.
aki munkatársad volt és Svédországba landolt barátnőjével..
Merre van a felétek?
Milyen messze van Szolnoktol?
Egyébbként ilyen idomra gondoltam. Első ránézésre a tipusa 4br.
Mivel egyrészt holt szezonban gondoltam (ahogy talán jeleztem is, vagy nem? ), bár nekem nem nagyon van olyan . Másrészt most egyáltalán nincs pénzem, garázsépítés, tetőtér építés, ablakcsere, előtető, miatt nyaralni is jó lenne már végre.
Egyenlőre tehát marad a mostani fejidom, ha csak ideiglenesen is télen mindenképpen addig megyek amíg kész nincs.
Hát mire össze lett rakva a gépem, nem kevés utánna járásba és főleg pénzbe került.
Ebbe benne volt egy teljes fej idom(kerettel ,lámpával ,plexivel), teleszkópszár csere (mindkettő), tükrök irányjelzők, lábtartó szal ami törik egy esésnél. Közben kerékcentírozás, megnézettem a vázat nem hajlott e meg, idom festés és egyébb nyalánkságok.
A munkadíjjat ne számoljuk mert egyedül raktam össze, közel 6 hónap alatt.
És mindezt a lehető leggyorsabban mert autó még nem volt melóhelyre muszály voltam/vagyok átjárni. Ahova egy nap 2 busz közlekedik.
Kérdezősködni, nézelődni, érdeklődni meg nem kerül semmibe, zaklatásnak sem minősül
Ha télen megcsináltatom az idomot rá akkor már többet nem kell várjak hogy valaki olcsón felrakjon kitudja milyen állapotban alkatrészt, jlen esetben idomot a netre. Meló miatt nekem egyáltalán nem mindeggy hogy fél évet vagy 2 hónapot áll a motor, autóval közlekedni meg egyrészt lassabb, körülményesebb, nagyobb a benzin fogyasztás 2,5-3 literrel. Ami nekem nem elhanyagolható fél éven keresztül.
Gondoltam érdekesség képpen leírok egy gyors emailezést a gyári fejidomommal kapcsolatban(Most 94 es évkáratúé van rajta ). Találtam egy céget aki csinál ˇˇutángyártottˇˇ idomokat (azért tettem idézőjelbe, mert egy gyáriról leveszik a mintát, csinálnak egy szerszámot, és abból csinálnak ˇˇújˇˇ idomot) Többfajta anyagból Ide bemásolom a email egyik felét, a nevet és címet a reklám miatt töröltem:
Helló!
Szükségünk volna egy eredeti darabra, hogy a formát levehessük róla.
Ha ez megvan, meg tudjuk csinálni.
Az ár függ a felületétől (méretéttől) és hogy kell-e belülre
távtartókat, füleket kiképezni.
Pár fénykép sokat segítene a kalkulációban! Külső, belső
feléről is kérnék, ha lehetséges!
Köszönettel,
XX
Az első kicsit drága lenne mert (97 es évjáratu idom képét küldtem) még nincs kész szerszám tehát a munkadíjat is beleszámítva
2. mail:
Szeva!
Ha nincsenek belül távtartók, fülek, akkor 45e üvegszálból.
Üdv!
XX
A többit a szerszám megléte miatt már olcsóbb lenne. (Gondolom én)
Egyébbként lehet még kérni több fajta anyagból is : Carbon, üvegszál alutex
Ha azt nézzük neten, bontóban nem mindíg találni idomokat pláne ami nincs törve. Ezért arra jutottam hogy a télen elküldöm nekik a hátsó gyári idomokat minta levételre, ha esetleg szükség lenne rá. A fejidommal bajban vagyok, mivel nincs, tehát azt nekem kellene eggyet venni, és még le is vetetni róla a mintát.
Még mindíg olcsóbb lenne mint rendelni gyárit, és nem kerülne annyi időbe kutakodni kitudja milyen állapotú használt után....
Ha valaki esetleg más véleményen van válom javaslatait........
Autóvillamossági szerelőnél, autós- motoros boltokban. Minta alapján. Nem lehet egy nagy összeg.
valaki küljön linket, telefonszámot, ahol érdeklődhetek alkatrész után. köszi
alkatrészt hol rendeltek? szénkefét hol vettél?(gondolom a szénkefe boltban)
A szitálást nem csak a kiegyensúlyozatlanság okozhatja, hanem a lengéscsillapítók gyatra állapota is. Érdemes olajat , szimmeringet, és csúszó gyűrűt(!) cserélni egyszerre, úgy kb. 30 eKm-enként. Mivel az olajfolyás látványos, de a csúszógyűrű nem, ezért az rendszeresen elmarad. Mindezek mellett esküszöm a PROGRESSZÍV rugó beszerelésére, ami, ha mintám lenne csupán 5-6 eFt-ért lehetne gyártatni. Nagyon megéri! Nekem 41mm-es száram, és javított rugó karakterisztikám van ezért nem létfontosságú, de a régebbi 36mm-es és normál rugós gépek nagyot javulnának tőle!
A blokkról néhány műszaki rajz:
A középsztenderre állítást be kő gyakoróni, nem nehéz bele lehet jönni hipp-hopp (minden délelőtt 2 órát, oszkész )
A legtöbb divi szitál, igen, de ennek ellenére érdemes kicentríroztatni mindkét kereket és gumikat leellenőrizni... ÉS: nem szabad elengedni a kormányt de télleg!
A 6. meg elvileg nem szabadna, hogy rázzon. 60 alatt meg érdemes visszaváltani, mer akkor már csak nyűglődik a masina...
Menetszélről meg hadd ne mondjak semmit. Nektek a fejidom sokat véd, bezzeg mi nakedesek kapunk mindenféle (légi) fődi lyót...
Sztem ugyanazon olajban fut minden, de ehhön má igazán nem konyítok...
Na abbahagyom a diliskedést, nézzétek el, súlyos teher a gyógyszertan
Ne is törődj vele, én is ma sz...rrá áztam
Mikor jössz felénk ?
Tele van a faxom azzal, hogy mindig mikor végzem a munkával akkor kezd el esni az eső!
Jó lenne már úgy motorozni, hogy nem ázok szarrá!
Tocka ha nincs töltésed vedd le a generátor fedelét lehet hogy a szénkefék kopottak!nekem is cserélnem kellett az egyiket.
volt egy 150nagyrobogóm csak azt csinált ilyet, de azzal sokat estek....
kormánysúly, +kormánystabilizátor lenne jó oda. de én nem vettem a robogóra
eladtam úgy.