Egyet értek az előttem felszólamló KrisztiánFZ6 kollegával, de arra figyelj, hogy minden gyári, lehetőleg bontatlan, vagy szakértő munka legyen rajta, mert ennek a gépnek többet árt a házibarkács, mint a kor.
Ez mind igaz, de nem is új árban veszi a mocit! Amiket leírtál cserézni kell igen, és minden használt motoron! Az öröm csak annyi, hogy ezek össz értéke alacsonyabb mintha új motort venne, ill. alacsonyabb LEHET bármej más azonos használati értékű motorénál. Egy telószimmering, gyertya, lánc, légszűrő+olaj csere, nem éri el az 50 eFt! A gumi kopik, de 45 eFt-ért már kiváló gumát kap. Mindez jóval olcsóbb mint más gépeken. És nem kell egyszerre megvenni!
Lehet ingyen is elhozni motort, újat. Garanciában, minden jó rajta. Elvileg. Aztán kötelező olaj, gyertya, légyszűrő, és pattognak a szervíz árak. Majd az emberünk elesik/kijönnek elé, és még 100 évig fizetheti a részleteket, egy kupacra tört vashalomért. Vehet megint egyet a másik részlet mellé. A Casco sem ingyen van, és volt már más hibájából kártérítésem. Az se volt ingyen. Egy mai motorból meg nem is lehet újat varázsolni, az alumínium vázak, öblös "papír" telók és kerekek korában. Egy GSXR-nek nem állnék neki rendbehozni.
Gumik mintázata, gyártási ideje, féktárcsák,betétek, telószimmeringek. Nem koppan-e le. Kapj ki egy gyertyát, nézd meg milyen állapotban van. Nem olcsóak, ha cserélni kell. Üzemmelegen stabil legyen az alapjárat, ha nem az akkor alul nézd meg a karbisornál a szívócsonkokat. Azok sem olcsóak és 60 ezer körül meg tizegynéhány év után már erősen cserések. Huszonezer a 4 darab ha nem fogsz ki e-bayen.
Meg mennyé vele hideg állapottól üzemmelegig. Lassan nagy sebességfokozatban nem torpan e meg, nem csúszik e a kuplung, gyorsul e rendesen......satöbbi rendellenes.
Bocs,hogy ismeretlenül betörök de lenne pár kérdésem és szerintem ti tudtok válaszolni rá.A helyzet az hogy szeretnék vásárolni egy Xj 600-as mocit.A gép 91-es és 59 ezer km van benne.A kérdésem az hogy miket nézzek meg rajta jobban és alapan hogy kell kinéznie egy ilyen évjáratú mocinak?Ja és az 59 ezer km nem sok egy kicsit?
Hát besz@rás! Végignézni is elég! Viszont fantasztikus gyönyörű a táj! Képaláírások, hogy mégis mi történik, meg valami Google térkép? Persze ha kipihented magad. Komolyan elkap a hév, hogy menni! Gondolom kaptatok hideget, meleget rendesen. Kemény lehetett! Meg csodás!
Én is bementem a garázsba, és erősen gondolkoztam, hogy merjek indulni, vagy ne, tekintettel az égboltozatra. Aztán ránéztem a hűtőládára, és röntgenszemeimmel sörhegyeket láttam vélni. Akkor tudatosult bennem végleg, hogy inkább igyak két sört, és üljek a gép elé, minthogy szarrá ázzak. Holnap is lesz nap (reméljük)
Gondolom nem azért írtad a saját motort, mert lehülyéztem a gyereket. Nem azért hülye, mert sajáttal jön, hanem mert megy mint állat úgy ahogy írtam. Egyébként én direkt rákérdeztem, hogy lehet-e sajáttal, és kicsit fel is volt háborodva az okító, hogy hogy gondolom én, mikor nincs is jogsi.
Este esett az eső, reggelre csak tócsák maradtak belőle, egy két helyen maximálisan fel volt száradva az út, majd előbújt végre a napocska is egy hét után , motort lemostam levikszoltam szal csacsi ragyi a gép, most megyek ki kaputnyitni, erőteljesen dörög villámlik, meg ami szokott ilyenkor jönni utánna. Tisztára szeptemberi időjárás van . Holnap akartunk menni túrázni Szlovákba, ahogy elnézem nem sok minden lessz belőle
A rutint az oktató 98 as Xj 600 asával raktam le, forgalomban viszont már sajáttal mentem (nézett is nagyot mikor beállítottam ), kb 30 km re lakok a rutin pályához. Oktató azt mondta hogy jöhetek csak ne száguldozzak és nem lessz baj, és nem is volt. Ekkor még.....
Ha nem baj, akkor válaszolok én. Nekem 70 egynéhányezerbe került a bukást nem számítva. A bukta került 8 ezerbe 1 óra plussz vezetéssel. (2200 pénz)
Visszatérve a oktatásra, aminek valóban sok értelme nincs, ha van már kocsira jogsid. Nálunk volt egy 18 éves srác, és saját mocival jött tanulgatni. (Valami 250-es V2-es gép) Mármint nem az övével tanult, hanem azzal jött a helyszínre, ugye jogsi nélkül. Az oktató persze mit szóljon, csak csóválta a fejét. Mikor sikeresen teljesítette a vizsgát a gyerek, levette magáról a T betűs mellényt, felült a V2-esére, és az okatató szeme láttára a belvárosban elindult padló gázzal. Négyet váltott, jóval száz felett mehetett, ugye még mindig jogsi nélkül. Ja, és nem is abban a városban lakott, hanem 20 km-rel arrébb. Hát ennyit a forgalmi oktatás hatásáról. Aki hülye, az is marad.
Értem én a szándékot.
Az egyik bartátom szavaival élve: Szeretek motorozni csak nem tudok!
Kb 6 éve tanulgatok motorozni.
18 éves koromban sikerült a saját erőmből letenni először az Akorl. jogosítványt (3 év után különbözeti vizsga és jött az imádott XJ-m) semmiféle rutinnal nem rendelkeztem amikor felültem motorra(MZ TS 250/1, ETZ 250). Ebből a szemszögből nagyon kevés az az információ amit elméleti és gyakorlati vizsgán is leadt(n)ak. Nagyon lassan és a saját hibámiból tanulva sikerül eljutni arra a szintre ahol vagyok ( még jócskán van mit tanulnom). Az első pár ezer kilóméterben azt sem tudtam hogy kell kanyarodni nagyobb sebességnél (80-90 km/h), közben olvasgattam sok szak irodalmat amit,
tapasztalt rutinos motorosok gyűjtöttek össze. Innen szereztem a tudásom 80 százalékát, a többit a saját tapasztalataimból, és a motorom tudásából raktam össze. Ami szinte elhanyagolható
Kéri Laci, HyGy és a többiek utólagos engedelmével belinkelnék ide egy oldalt nagyon hasznos infók vannak megfogalmazva, amit én is próbálok elsajátítani, magamévá tenni : http://www.szocimotoros.hu/hu/...
Majd újjabb utánna olvasással ezt annyival bővítettem ki hogy nem dőlök a motorral eggyütt hanem megpróbálok 90 fokos szöget bezárni az aszfaltal lehetőség szerint. Ennek annyi az előnye hogy ha veszély helyzet van a saját testsúlyomat nem kell visszahúzni egyenesbe, csak a motort kell talpra vissza húzni , ami nagyság rendekkel kevesebb időt vesz igénybe.
Ha esetleg tudsz te is hasonlóoldalakat akkor azt szivesen várom.
Tudod én 30 éve tanulok motorozni... Közben is annyit változott a környezet, hogy a régi technikákkal, már rég halott lennék, és nem az én hibámból...
Az iskolapadból kikerülve már kész tapasztalt szaki voltál? Vagy voltak alapjaid, és el tudtál indulni egy úton a "megvilágosodás" felé?
Nem tudom érted e a szándékot, amivel kifejezni próbálom a mondandómat. Ha nem, várunk úgy 10-20 évet a téma folytatásával....
"Azért tanolsz, hogy meg tudd magad védeni, és a jogsi ne csak "1 nyárra" szóljon"
Ez mind szép és jó lenne ha a gyakorlatban is működne, de sajnos saját tapasztalataim alapján éppen hogy csak a minimális tudást adják át az oktatók nagyon sok pénzért, nagyon sok mindenre magamtól kell hogy rájöjjek, sok utánna olvasással, tesztelgetéssel, többnyire közúton. Gyakorlatilag az első rutin órától a sikeres forgalmi vizsgáig egy valamit tanultam meg igazából: hol kezd el fogni a kuplung
A jogsi kézhezkapása után, eléggé sok olyan számomra veszélyes helyzet adódott ami oktató autóval a hátamban elő sem fordulhatott forgalmi órán. Gondolom ez mással sem volt másképp
Lehet ingyen is elhozni motort, újat. Garanciában, minden jó rajta. Elvileg. Aztán kötelező olaj, gyertya, légyszűrő, és pattognak a szervíz árak. Majd az emberünk elesik/kijönnek elé, és még 100 évig fizetheti a részleteket, egy kupacra tört vashalomért. Vehet megint egyet a másik részlet mellé. A Casco sem ingyen van, és volt már más hibájából kártérítésem. Az se volt ingyen. Egy mai motorból meg nem is lehet újat varázsolni, az alumínium vázak, öblös "papír" telók és kerekek korában. Egy GSXR-nek nem állnék neki rendbehozni.
nem pont ide tartozik de kérdeznék
egy 90es xt600 teljes motorgenerál kb mennyi pénz lenne?
fúrás csapágyazás vezérlés szelepek stbstb
köszi!
Meg mennyé vele hideg állapottól üzemmelegig. Lassan nagy sebességfokozatban nem torpan e meg, nem csúszik e a kuplung, gyorsul e rendesen......satöbbi rendellenes.
Nándi
Ha rendesen be van tartva az olajcsere, akkor ahogy Krisztián is írta, a bejáratáson túlvan.
Bocs,hogy ismeretlenül betörök de lenne pár kérdésem és szerintem ti tudtok válaszolni rá.A helyzet az hogy szeretnék vásárolni egy Xj 600-as mocit.A gép 91-es és 59 ezer km van benne.A kérdésem az hogy miket nézzek meg rajta jobban és alapan hogy kell kinéznie egy ilyen évjáratú mocinak?Ja és az 59 ezer km nem sok egy kicsit?
Előre is köszönöm a választ!
Üdv:Gábor
Visszatérve a oktatásra, aminek valóban sok értelme nincs, ha van már kocsira jogsid. Nálunk volt egy 18 éves srác, és saját mocival jött tanulgatni. (Valami 250-es V2-es gép) Mármint nem az övével tanult, hanem azzal jött a helyszínre, ugye jogsi nélkül. Az oktató persze mit szóljon, csak csóválta a fejét. Mikor sikeresen teljesítette a vizsgát a gyerek, levette magáról a T betűs mellényt, felült a V2-esére, és az okatató szeme láttára a belvárosban elindult padló gázzal. Négyet váltott, jóval száz felett mehetett, ugye még mindig jogsi nélkül. Ja, és nem is abban a városban lakott, hanem 20 km-rel arrébb. Hát ennyit a forgalmi oktatás hatásáról. Aki hülye, az is marad.
Az egyik bartátom szavaival élve: Szeretek motorozni csak nem tudok!
Kb 6 éve tanulgatok motorozni.
18 éves koromban sikerült a saját erőmből letenni először az Akorl. jogosítványt (3 év után különbözeti vizsga és jött az imádott XJ-m) semmiféle rutinnal nem rendelkeztem amikor felültem motorra(MZ TS 250/1, ETZ 250). Ebből a szemszögből nagyon kevés az az információ amit elméleti és gyakorlati vizsgán is leadt(n)ak. Nagyon lassan és a saját hibámiból tanulva sikerül eljutni arra a szintre ahol vagyok ( még jócskán van mit tanulnom). Az első pár ezer kilóméterben azt sem tudtam hogy kell kanyarodni nagyobb sebességnél (80-90 km/h), közben olvasgattam sok szak irodalmat amit,
tapasztalt rutinos motorosok gyűjtöttek össze. Innen szereztem a tudásom 80 százalékát, a többit a saját tapasztalataimból, és a motorom tudásából raktam össze. Ami szinte elhanyagolható
Kéri Laci, HyGy és a többiek utólagos engedelmével belinkelnék ide egy oldalt nagyon hasznos infók vannak megfogalmazva, amit én is próbálok elsajátítani, magamévá tenni : http://www.szocimotoros.hu/hu/...
Majd újjabb utánna olvasással ezt annyival bővítettem ki hogy nem dőlök a motorral eggyütt hanem megpróbálok 90 fokos szöget bezárni az aszfaltal lehetőség szerint. Ennek annyi az előnye hogy ha veszély helyzet van a saját testsúlyomat nem kell visszahúzni egyenesbe, csak a motort kell talpra vissza húzni , ami nagyság rendekkel kevesebb időt vesz igénybe.
Ha esetleg tudsz te is hasonlóoldalakat akkor azt szivesen várom.
Az iskolapadból kikerülve már kész tapasztalt szaki voltál? Vagy voltak alapjaid, és el tudtál indulni egy úton a "megvilágosodás" felé?
Nem tudom érted e a szándékot, amivel kifejezni próbálom a mondandómat. Ha nem, várunk úgy 10-20 évet a téma folytatásával....
Ez mind szép és jó lenne ha a gyakorlatban is működne, de sajnos saját tapasztalataim alapján éppen hogy csak a minimális tudást adják át az oktatók nagyon sok pénzért, nagyon sok mindenre magamtól kell hogy rájöjjek, sok utánna olvasással, tesztelgetéssel, többnyire közúton. Gyakorlatilag az első rutin órától a sikeres forgalmi vizsgáig egy valamit tanultam meg igazából: hol kezd el fogni a kuplung
A jogsi kézhezkapása után, eléggé sok olyan számomra veszélyes helyzet adódott ami oktató autóval a hátamban elő sem fordulhatott forgalmi órán. Gondolom ez mással sem volt másképp
talán sikerült
Video