Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Emberek! Barátaim! (Már aki barátjának tart... de mások is!)

Nincs valakinek egy benzincsap tömítése? Csak a forgónál a gyűrű és akorong. Membrán nem. Folyat a benzintankom! Ezért ugrott meg a fogyasztásom 5 re!
Fehérváriak, és környékiek előnyben!

Jelszó: Az a benzin a drága ami nem motorozásra megy el!
No családtag lett a kis Cross. Lackó ráült, és gyakorlatilag ment vele. Aztán szépen lassan visszaszereltem a lehulló dolgokat. annó '85-ben a Dacia volt ilyen széthulló KIT autó. Még fék és blokk tartó csavarokat is meg kellett húzni, vagy cserélni. Mondanám, hogy ócska, szar minőség. Mégis aranyos.
A dokumentáció szerint 7300 körül adja a max 54 kNm-t.
A diagramból úgy jött le, hogy csak 4000 fölött él a motor. Mondjuk, ez evidens.
Na ennyit az elméletrről.
Holnap délelőtt megyek megnézni a kiszemelt divit. Izgulok is, mint szűzlány a kupiban.
14 ezertől van piros, de 4-5-6 ezernél váltok, tartós 8 ezret álltalában csak autópályán tartok. 100km/h-nál az xj-m a kissebb hátsó lánckerékkel 700-al forgott kevesebbet
Érdemes megnézni a HJC sisakokat is.
Zeus kupakok.
Pont mint a Kenda gumi.
Miért, meddig lehetne pörgeti a Fazered? Az XJ-nél ugyebár 9,5-nél kezdődik a piros zóna, de hogy hol adja le a max nyomatékot azt nem tom, de biztos vannak itt okos emberek akik tudják.
Az eladó hülyére dícséri a Zeus-t, ezért is akartam valami kontroll anyagot szerezni, de olyan mintha ez a bukó nem is létezne a piacon. Állitólag 2008-as modell, amit akár el is hiszek, de az hogy egy jól kinéző és állitólag istenkirály bukóról ne lehessen találni semmit a neten az egy kissé fura és idegesítő.
A fazerem is kb olyan erős mint az xj 56ezres fordulastig, kb 10 ezer fölött lehet erősebb, odáig meg nem pörgettem soha.
A Lidl-is bukó is megvéd. A kérdés a komfort. Fel kell próbálni. Inkább olcsó szerintem, mint jó. Utólag néztem amit elsőre raktál fel, hogy napszemüveges. Az nagyon jó. Viszont mint mechanika kérdéses. Ha müa, akkor törős is(!) lehet. A Zeus mint bukó általam nem ismert. Nézegettem annak idején, meg teszteket kerestem, de nem nagyon volt róla mint a Kenda gumiról.
Azthiszem nem szóltam le én sem, és nekem is a brumi maci hiányzott, persze. Szóval király jó motor, de nem cserélnék, és főleg nem 1 mFt ráfizetésért! Annyival nem jobb. Azért mentem el megnézni, hogy tudjam mi a különbség, mire vágyjak, vagy mire felesleges. A következő nézésem egy Fazer lesz. Érdekes, hogy nekem annyira nem jött le az a 17 le többlet... Velem a baj? Viszont ha két nehéz ember ül föl az enyémre, akkor kicsikém meg akar pusztúlni.
Igen, az a kezeslábas vízálló. Ha jól emlékszem 1400 mm (vagy mifene) a vízállóságának a mértéke. Én most kaptam kölcsön haverom gúnyáját, az utasom védelmében viszem magammal, nekem nem kell mert a motoros cuccom is vízálló elvileg. A tanktáska meg 2000 mm-ig vízálló.
Ma betévedtem én is a Lidl-be... hát az tuti, h jo olcsok a sisakok, de nyárára tervezek venni egy nyitottat, meloba járni kényelmes lehet. Na meg van az a kezes-lábas... az vizálló? (nem kérdeztem meg az eladót, mert úgyis most az asszonykám kurtára fogta a kiadásokat)
OK, ELNEZEST! Oriasi baromsagot irtam!
Sajnalom, nagyon szegyellem magam!
(igy jar az, aki elobb ir, aztan gondolkozik!)
Nah mire hazajottem, feltoltott az akku, vagyis a kis lidl-os tolto ledje atvaltott fulltoltott jelzesre! Tobb se kellett, hirtelen ranyomtam a muszert...12.8...hmmm
Ratettem ismet a toltot (kivancsisagbol), es bizony par masodpercen belul fulltoltottre valtott megint.
Valahogy nekem emlekemben ugy elt (autonal), hogy toltes utan bizony 13-14 kozott szokott lenni a fesz. (az idealizalt 14,4-et meg hirbol sem eri el egyik sem :D)
Vagy csak az emlekeim szepultek meg?
nekem az a halk brummogó hang hiányzott sokáig az xj után, na, jó motor az
Ma elfelejtettem kikérni a véleményed a bukóról. A Lidl-s sisakokban te megbíznál?!
Nekem egyre jobban tetszik ez a Zeus, de nem találtam róla infót a neten, pedig ellenőrizni szerettem volna az eladó állítását :
"A kérdéses sisak több nemzetközi motor kiállítás díját vitte el mert egy egyedi újításokat és szabadalmakat tartalmaz dupla zár rendszere és hozzá tartozó dupla szerkezete végett, ez által erősebb mint egy zárt fix sisak. Ezen kívül extra nyak védelem, extra erős átszúródás elleni védelem, szélcsatornában tervezett kialakítás és minimálisra csökkentet szél zaj. Hi Tech Fiber és nem polikarbonát ebben az árban."
Berber!
Köszi a segítő jobbot! Már végignyálaztam a hálót ez ügyben. Ezért is vagyok tanácstalan. Úgyhogy hétfőn lépek, és leakasztok egy vámos, egy kpm-es és egy okmányirodás ismerőst valahonnét.

Más:
A divinek merre van a motorszáma és a vázszáma?
A vételnél mire ügyeljek, a kezelő- és lábaló szervek kopottságán kívül? (Jujj, ez így nagyon amatőr. Viszont fedi a valóságot.) Esetleg valaki Pestről, hogy segítene megvizsgálni a PACIenst?
Én a duda + ágára tettem az autós töltőt, a másik felét meg letesteltem. -- csak gyújtás ráadása után műkszik.
Figyelmetekbe ajánlanám ezt a linket: Kékfény klubb.
A videok is érdekesek....
Hupszi...lehet, hogy az idojaras teszi, de ebbol nem mindent sikerult ertelmeznem

Sokat tunodtem ezen a gyujtaskapcsolos dolgon, es vegul ugy dontottem, hogy jobban szeretnem fixen a csatlakozot, aminek 2 egyszeru magyarazata van: A hasznalt eszkozok (GPS, telefon, ...ilyesmi) nagyon minimalis terhelest jelentenek, ezert nem kinozza az akkut iszonyatosan, viszont sokszor nagyon hasznos tud lenni, ha allo helyzetben tudom tolteni ezeket a dolgokat, egy par percig.
Akkutolteshez amugy is leveszem a szeket, mivel en annak a hive vagyok, hogy a leheto legtobb csatlakozast kihagyni mindenhonnan, felesleges atmeneti ellanallasokat csokkentven :)

Ezt a "Generator toltest" dolgot nem igazan ertem (feltetelezem, hogy arra gondoltal, hogy generator toltes ellenorzest), es az azt koveto "tolto feladata" dolgot sem. Itt gondolom a "feszszabalyzora" gondoltal (ami valoban aramkorlatozo, vagyis volt fesszabalyzo, es aramkorlatozo is, de a koztudatban mindegyik feszszabalyzokent terjedt el)
Amugy latszik, hogy csak gepeszmernok, es elektronikai muszeresz vagyok, nem egy autovillamossagis, mert nekem valahogy nem allt ossze a kep a mert ertekek, es a jelenseg kozt! :( A jelek szerint te nem vagy meglepve ezeken...ez joooo jel!
Lenyeg a lenyeg, hogy feltoltott akkuval merek ismet, mert nekem sem tunt teljesen realisnak ez a kep, mivel tulsagosan le volt merulve az akku.
Szóval elvoltam a Hondánál tesztvezetni. Egy '08 CBF600S Gépre neveztem be. A cél, hogy megtapasztaljam, mennyit fejlődtek a motorok 10 év alatt. Tehát a teszt eljárás alapja '98 XJ600 S vs. '08 CBF 600 S.
Alapadatokat nem közlök, nézzetek utána, csak pontosításul: 78 Le, ABS, Injektor, Bridgeston(!), 1800km a mociban, szóval novi új. Mentünk városban, másodrendűn, autópályán, tömegben, és szabadon 3-an konvolyban. Egy VFR800, és még egy Varadero 1000....

Tapasztalatok: A motor szép, de szép az enyém is. A feneke nekem nem jön be, és nekem túl széles a fejidom, de abszolút nem zavaró, sőt, igen jó a szélvédelem. (Volt szél bőven) A motorra ráűlve rögtön feltűnik a futómű rugózása. Az fenomenális. Mondhatni 120%-os a Divihez képest. Miért csak annyi? Higgyétek el, hogy nincs több különbség. Nekem nincs bajom az enyém egyenesfutásával, nem szitál, kezes, és annyival azért nem tud többet.
Kezelőszervek jók, csak a dudában akadok el folyton. Nincs világítás kapcsoló! Csak a kulcson! Persze beindul... stb. Hangélmény nuku. 0% ! Nem csodálom, hogy azonnal kiput cserél a legtöbb ember! Elképesztően semmi normális hangja! 1-est váltok. Hát igen. Itt meglátszik az a 10 év! 200% Korrekt, egyértelmű, pontos, könnyű, és menetközben is csodás. Kupplung könnyed. Kezesbárány az egész moci. Forgalomban is jól műxik, ugrik, a gáz precíz, sőt szinte kellemetlen, amilyen pontosan követi a kezem, ettől hol gyorsítok, hol motorfékezek. Inkább kényes, de meg tudnám szokni. A motor semmilyen rezgést nem ad, hangot nemigen hallani, semmi nem mutatja a benne szunnyadó erőt. Szinte unalmas. Viszont kegyetlenül kényelmes, mivel nem bizsergeti az ember fenekét, szerintem 1,5-2x távot is meg lehet vele tenni egyszerre. Kanyarban kezes, dönthető, és mégse jobb mint a Divi! 100% Nincs különbség egy deka se! Pedig 160-as gumin téplábolunk, és mégis teljesen semleges. A motorhang hiánya viszont annyira durván hiányzik, hogy szinte robogónak minősül a verda. A fék viszont harap. Az első. Mert a hátsó nyeszlettebb mint a Divié, de az első tép 140%. Ugyan az ABS a fasorban se volt, de félelmetesen fog. Nem tudom, hogy a gumi hogyan bírná ABS nélkül. Szóval ez is megszokást igényelne. Visszaülve valahogy sokkal otthonosabb lett az egész fék dolog... én időben fékezek, és nem szeretem annyira a satut. Valahogy a Divin jobban tudom osztani a dolgot. Ezzel biztos fejre esnék vészhelyzetben ABS nélkül, és nem vennék ABS-est. Egy valami hiányzik ebből a motorból, a sok kezesség, kedvesség, öreguras lojalítás után: Az élvezet! De tényleg. Nem érzed a motor erejét, nincs tesztoszteron, nincs vadság. Szóval valahogy hiányzik az amit a HD-sek vágnak folyton a fejünkhöz, és azt kell mondanom, igazuk van. A motor nem arra való, hogy eljuss A-ból B-be! Erre a családi autók a megfelelőek. Ebből hiányzik az, hogy a motor akaratátát átvegye a vezető, és együtt éljen vele. ENNEK A MOTORNAK NINCS AKARATA, NINCS SZEMÉLYISÉGE! Azthiszem ez hiányzott végig a teszt alatt. Mindazonáltal köszönöm a Hondásoknak a lehetőséget, és maradtam tisztelettel Yamaha XJ-s!
A szivargyufádat tedd a gyujtás körre! Az ülés alatt találsz lengő, sehova vezető csatlakozókat, két index, állandó fesz, gyujtásfesz, test.... Keresd meg. Álló helyben egyébként se kínozd az akkudat , igy csak akkor működik, ha jár a generátor! Az akkutöltésért meg igazán leveheted az széket.

Generátor töltést csakis jó akkuval végezz! A töltő feladata, többekközt lekorlátozni az akksin áthaladó áram mennyiségét! Ez az egyik fő feladata! Ha nem tenné, a 8-9V-on dögéődő akkudat egyszerűen kivégezné! Puukk! Inkább a feszültség különbségre, és a megtermelt amperre gondolj, honnan jön alapjáraton, fordulaton, mennyi mire kell. Szóval ezért hamis a kép!
Bocs, nem értem az elképzelést... Kicsit bővebben! Kérlek.