Nah meglestem a dolgot. Mindenek elott azert van nemi orom az uromben, mert tegnapi motorozas utan ma "hidegen" is szinte tolasmentes tolassal indult.
A durrogas oka nyilvan a tulszivatas volt, mivel a tologatas hatasara telepumpaltam benyoval tegnap, es ezt nem kedvelte, viszont ma semmi nem volt belole...ezt el is vartam :)
Valszeg a merules oka is megvan, en voltam a tufa. Mielott elmentem haza, betettem egy szivargyujto csatlakozot az ules ala. Ez fixen, egy lengobiztin keresztul csatlakozik az akkura, es van rajta egy pici led. Velhetoen ez a led szivta le az akkut, ami szamitasaim alapjan sajna normalis. Tanultam belole, tehat vagy beteszek egy kapcsolot, vagy kikotom a ledet, vagy kiszedem a biztositekot belole (ezt nem szivesen, mert egy vizhatlan hazban van, es eleg maceras hasznalat elott mindig visszadugni, de a led is hasznos rajta, szoval marad a kapcsolos modszer...de uuuugy nincs kedvem...mind1)
Szoval, ha jol gondolom, az akku meruleseben ez a kis malor jatszott szerepet, mivel az akku egyebkent sem volt fullra toltve. (mikor Raven kihozta merult volt, es kb 1-1,5 orat ha toltottuk valami toltovel, de aztan vigan porgette a motort)
Ami viszont nagyon szomoruva tett, az a toltes :(
Terheletlenul, alapjaraton (olyan 1e-es fordulaton) 13,5V, amit talan sikitva el tudnek fogadni, viszont ahogy emelkedik a fordulat, esik lefele, 4-5e-nel mar 10,5V, ez biza eleg keves :( Velhetoen eroteljesen szerepet jatszik a merult akku is ebben, de ez akkor sem normalis.
Terhelt allapotban alapjaraton leesik olyan 12,5-re, ezt normalisnak erzem merult akku eseten, majd ez az ertek olyan 1500as fordulaton felkuszik 13,8-ra (ez egesz jo), es aztan magasabb forulaton megint esni kezd, mint terheletlenul.
Tehat elso korben megallapithato, hogy a toltesem nem a legjobb, de majd ezeket vegigcsinalom foltoltott akkuval is (mert bizony ma az akkuban reggel 8,5V volt :S), remelhetoleg egy picit normalizalodni fog ez az ertek, de a magas forulaton leeso feszertek nagyon nem normalis.
Akkuellenallast nem mertem (el is felejtettem, de nagyon modom sem lett volna) de nem tunik rossznak az akku. Par perces alapjarati mericskeles alatt 9,1Vra toltott, tehat ugy tunik, hogy a toltest veszi, es a Lidl-os tolto is tolti jelenleg.
Remelem az akku nem sinylette meg a merulesteket, bar remenyeim szerint nem esett le a kritikus 7V ala, tehat talan egy normalis feltoltessel meg vissza lehet hozni a normalis eletbe :)
Itt tartok most.
Mellekesen betettem a xenon-t is, remelem jobb lesz...latni meg nem lattam a fenyet :)
Koszi a kimerito akkutanacsot! ;) (amugy nem en formaztam az akkut, igazabol nem is tudom milyen akku :D Raven kolleganak volt, aszonta szinte uj, en meg vakon biztam benne, osz' elbotoltuk!)
Nah majd kiderul, megyek rakukkantok a vasra, mert ejjel almodtam am, es van egy gyanum :)
Az olajod manovert nem igazan javaslom, sokkal inkabb lanckerek es gazkar modositast. De lehet, hogy ez csak az en velemenyem, te szaki vagy a temaban ;)
Heló
Gondolkodtál már azon hogy az áttételen módosits valamilyen bontós fogaskerék formályában elől vagy hátul akkor nem kéne tönkretenni a kuplungot(tudot a híres kínai anyagminőség).
Képzeljétek... jelen volt nekem a szitálás, na most mondtátok, h egy centirozás lehet kihozná a bajt, de mivel gondoltam szériahiba, nem nagyon biztam benne, viszont tegnap feltetettem az első vadi új gumit és teljesen kimaradt a szitálás minden sebességnél. Hát most én vagyok a legszerelmesebb a motromba.
Sajnos nem tudom milyen papírok kellenek, de adásvétel biztos, a forgalmi nem biztos. Nézz rá neten, de lehet itt a fórumok között is találsz erről írást. Tudd meg mi kell egy honosításhoz.
Hát emberek, nem gondoltam volna, hogy egy kis csutf..sz kinai kacattal ilyen élvezeteset lehet szántani! Besz...rás! Komolyan el kell gondolkodnom, hogy JÓ a crossosoknak!
Viszont alapvető tény, hogy egy 11 éves, tudatlan kezdő gyereket úgy vágna földhöz mintha mérges lenne rá! Komolyan el kell gondolkodnom, (ami ugye megtörtént ) hogyan lehetne visszábbfogni a lófalkát. (mert ménesnyi messze nincs, viszont inkább rinocéroszra hasonlít a viselkedése nem is annyira lóra.) Az egykerekezés itt alapművelet. Inkább a hátraszaltótól kell félni, nem is annyira az ágaskodástól.
Szóval természetesen lekjorlátozom a húzható gázok mennyiségét. DE "EZ" ETTŐL MÉG BRUTÁLIS MARD! Tehát kérdés: Mit szoltok ahhoz, ha az olajba normál olajat öntök, azaz keverem megfelelő autó motor olajjal, hogy a kupplungja erős terhelésnél megcsússzon? Tudom, folyamatos csúszástól leéghet a kupplung, azért gondoltam keverésre. Továbbá egy 40kg-os gyerek nem jelent a kupplungnak terhelést utánam, tehát valamennyi dinamizmus meg is maradna.... Vajon a későbbiekben visszahozható lenne olajcserével az eredeti állapot? Na erre varrjatok gombot!
Az a kérdés hogy hogyan lett behozva! Mertha alkatrésznek akkor bukta. Ha motornak akkor még 150 eFt, és van jutányos áron egy Divid, amit persze még műszakilag értékelni kéne. Ja + van rengeteg futkosásod.
Mérd ki az akkumulátor kapcsain (kivett állapotban) mekkora az ellenállás.
A "Gele" akksik egyébiránt nem ttölthetők gyorsan, nem veszik fel a nagy áramot! Ezért kell a Lidl-is töltő. Mindössze 0,1-0,5 A-val terhelhetők. Ez nem elég ahhoz hogy 2-perc menet után indítson. Gondolom szartál első alkalommal tölteni 24 óra hosszat.... Pedig le van írva, hogy az akksit "formázni" KELL! (Tudod, kis papírfüzet amit hozzá adnak. Ja hogy Raven kolléga... )
Ne szarj be. Rendbejöhet.
1. Az akku nem merülhetne le 2 hónap alatt sem csontra, ha nem marad rajta fogyasztó. Tehát mérni kell, mi maradt bekapcsolva, ill. mit nem hatástalanít a slussz kulcs.
2. Az akku halála a teljes kisütés. Az uj akksit a Lidl-is töltő még rendbeteszi, de nepróbálgasd sokat a teljes kisütést. (Én is jártam így a télen, hohgy szétszedett állapotban jelzőfény nélkül fennhagytam a gyufát.... hát beszartam..., féltvén az új akksit.)
3. Semmi összefüggés nincs a durrogás és az akksi állapota között, inkább a túlszivárgó benzin/ koszos karburátor okozza. Különböző lötyikkel még segíthető a dolog, pl. : STP Valve és Carburator Cleaner. Persze más is használ. Esetleg a gyertyáknál van gubancka.
4. Hosszú állás után amugy nem egyenletes a karbik benzinellátása, mivel nem egyenletesen, de kiszáradtak, és ezért érdemes ilyenkor a benzincsapon a vákum nyitás helyett a full átfolyást választani. Viszont örülhetsz, mert a benzincsapod jól zár.
Ugye a 2-4 óra nem az éjszakai intervallumra vonatkozik? Mert ugyan akkor is itthon leszek, de nem annyira.........szeretnék felkelni....... Ha du. akkor ok. Leginkább.
Halihó!
Találtam egy divit. Nagyon teccik is, csakhogy még nincs forgalomba helyezve itthon.
A srácnak meg csak adásvételije van, meg egy (zavarosnak tűnő) sztorija arról, hogy a vámolás már meg lett kezdve, és hogy a moci még a regadó előtt bejött, csak...
Attól félek, nem tudom forgalomba helyezni. Alkatrészként megér 200-at, egy '95-ös divi?
Igen, en is igy gondoltam! Egy picit tanacstalan vagyok, mert halvany lila fingom sincs, hogy mi huzhatta le az akksit! Remenykedem benne, hogy csak arrol volt szo, hogy nem volt feltoltve az akku rendesen, es a rendszeres hasznalat mellett ezt nem erzekeltem, de 2 het alatt az onkisules nagyobb volt...nem tudom! Amugy elotte sosem erzekeltem problemat menet kozben, lampak nem halvanyodtak. Sot, most is jaro motornal szepen vilagit, de mikor leallitom, elhalvanyul a lampa is...tehat akksi lemerult :D ( persze ezt amugy is tudtam, ehhez nem kellett lampat nezni :D)
Szoval holnap ugyis kiveszem az akkut tolteni, meg beteszem a xenon-t, majd mericskelek is toltest, meg lemerult akksival...de azert egy picit duhit a dolog, mert vagy az akku szar ennyire (joforman leallas elott lett beleteve, de hiszek Ravennek, hogy popec) vagy valami tenyleg szipakolta.
Amugy nem hiszem, hogy a toltessel nagy gond lehet, mert elotte november ota hasznaltam, es allt is, es mindig indult rendesen...pedig volt, hogy csak "boltba" jartam vele, tehat tobbet ment az onindito, mint a motor :D
Nekem egy egész telet állt a vas és pöcc-röff volt, szóval szerintem nem normális a jelenség. Egyszer merült eddig le az akkum annyira hogy tologatni kellett, akkor megszenvedtem vele, de most is ugyanaz az akku van bent, simán viszi a gépet.
Én egy generátor töltést néznék mindenképpen ( terheletlenül és terhelten - világítás, fényszóró, indexek bekapcs, ha van akkor vészvillogó hogy a lehető legnagyobb áramfogyasztást produkálja - )
az elobb gurultam egy picit...jo volt, de nem ez a lenyeg, hanem egy par hetet allt a motor, es csontra merult az akku (Az akku szinte uj, de nem volt agyontoltve, de elotte siman inditott) Nem tema, mert vettem abbol a jofajta lidl-os toltobol, ugyhogy lesz lehetosegem felpuccantani, inkabb az erdekelne, hogy ez normalis? Amugy tolassal inditottam be, es kb 3 vagy 4 betolas utan be is indult (bar az elejen kicsit durrogott, meg horgott erte, de aztan szepen muzsikalt)
Nah de itt van a nagyobb gondom, hogy mentem vele egy kis karikat, kb. ugy fel orat, aztan meg kellett allni, es olyan erzetem volt, mintha semmit nem toltott volna rajta. Ugyan ugy se kep se hang, meg sem forditott az onindito, bar a visszajelzo mintha fenyesebben vilagotott volna. Megint tolasra indult. (mondjuk akkor mar szinte tolni sem kellett, csak megmozditani, es roffent is)
Tehat amivel kapcsolatban varnam az eszreveteleket:
1.: Normalis, hogy 2-3 het alatt csontra merul egy akku? (autonal nem tapasztaltam)
2.: masnak mi a tapasztalata a betolas teren? (hidegen, par heti allas utan, lemerult akkuval hogyan indul? Utana durrogas, kohecseles, hengerkimaradas? Melegen?)
3.: Normalis, hogy nem toltott annyit bele, hogy melegen elinduljon? (autonal ennyi ido alatt boven felnyomja)
Berber, otthon leszel szombat délután (úgy 2 és 4 között)? Mert akkor még meló előtt megtekinteném a kész bukógombákat és anyagi juttatás fejében el is vinném őket. Felaplikálnám a vasra még a Veszprém-Győr-Fertő-tó (és vissza) túra előtt. Bár lehet hogy ilyenkor te már alszol, majd egy telefon megeresztek ha felébredtem (éjszakás műszak reggel 6ig, aztán meg egy gyors alvás).
Köszi szépen, már néztem én is.
Kicsit fiatalabbakat nézegettem.
Szerintetek ez okés moci?
Ma jártam a bankokat du, de elkeserítettek....
Asszony is kell kezesnek, különben nincs hitel...
700 -at akartam, de nem adnak mert van a kocsin lízing.....
Pedig jó a nettóm, majdnem 100.....
persze még jön kézbe....
Nemtom, hitel 4-5 évre, és 94-es mocit vegyek?
inkább fiatalabbat vennék, de ha nem lessz "kess", akkor veszek egy 250-es mz-t....
A durrogas oka nyilvan a tulszivatas volt, mivel a tologatas hatasara telepumpaltam benyoval tegnap, es ezt nem kedvelte, viszont ma semmi nem volt belole...ezt el is vartam :)
Valszeg a merules oka is megvan, en voltam a tufa. Mielott elmentem haza, betettem egy szivargyujto csatlakozot az ules ala. Ez fixen, egy lengobiztin keresztul csatlakozik az akkura, es van rajta egy pici led. Velhetoen ez a led szivta le az akkut, ami szamitasaim alapjan sajna normalis. Tanultam belole, tehat vagy beteszek egy kapcsolot, vagy kikotom a ledet, vagy kiszedem a biztositekot belole (ezt nem szivesen, mert egy vizhatlan hazban van, es eleg maceras hasznalat elott mindig visszadugni, de a led is hasznos rajta, szoval marad a kapcsolos modszer...de uuuugy nincs kedvem...mind1)
Szoval, ha jol gondolom, az akku meruleseben ez a kis malor jatszott szerepet, mivel az akku egyebkent sem volt fullra toltve. (mikor Raven kihozta merult volt, es kb 1-1,5 orat ha toltottuk valami toltovel, de aztan vigan porgette a motort)
Ami viszont nagyon szomoruva tett, az a toltes :(
Terheletlenul, alapjaraton (olyan 1e-es fordulaton) 13,5V, amit talan sikitva el tudnek fogadni, viszont ahogy emelkedik a fordulat, esik lefele, 4-5e-nel mar 10,5V, ez biza eleg keves :( Velhetoen eroteljesen szerepet jatszik a merult akku is ebben, de ez akkor sem normalis.
Terhelt allapotban alapjaraton leesik olyan 12,5-re, ezt normalisnak erzem merult akku eseten, majd ez az ertek olyan 1500as fordulaton felkuszik 13,8-ra (ez egesz jo), es aztan magasabb forulaton megint esni kezd, mint terheletlenul.
Tehat elso korben megallapithato, hogy a toltesem nem a legjobb, de majd ezeket vegigcsinalom foltoltott akkuval is (mert bizony ma az akkuban reggel 8,5V volt :S), remelhetoleg egy picit normalizalodni fog ez az ertek, de a magas forulaton leeso feszertek nagyon nem normalis.
Akkuellenallast nem mertem (el is felejtettem, de nagyon modom sem lett volna) de nem tunik rossznak az akku. Par perces alapjarati mericskeles alatt 9,1Vra toltott, tehat ugy tunik, hogy a toltest veszi, es a Lidl-os tolto is tolti jelenleg.
Remelem az akku nem sinylette meg a merulesteket, bar remenyeim szerint nem esett le a kritikus 7V ala, tehat talan egy normalis feltoltessel meg vissza lehet hozni a normalis eletbe :)
Itt tartok most.
Mellekesen betettem a xenon-t is, remelem jobb lesz...latni meg nem lattam a fenyet :)