Szerintem a hátsó gumi ilyen mértékű váltása elég macerás... Felnit biztos cserélni kell, de szerintem ilyen mértékű váltásnál már a vázat is módosítani kéne, hogy beférjen a gumi.
Nálam sokkal nagyobb tudású motorosok állítják, hogy változik a menetkarakterisztika. Szélesebb hátsó gumival nehezebben kanyarodik...
Nekem 140-es hátsó van fenn. Ezzel nem érzékelek különösebb különbséget, de nem is vagyok profi motorosnak modható (de dolgozom rajta )
Összegezve: várhatóan a gatyádat is rákölthetnéd, hogy megvalósítsd a terved és cserébe optikailag tuningolnád a géped, viszont a kanyarodási képességeit (ekkora váltásnál már valószínüleg érezhető módon) lerontanád.
A régebbi gépeknél kisebbre voltak méretezve a dolgok (telószár átmérő, gumi szélesség stb.). Ettől függetlenül én mindig a gyári méretek és beállítások híve voltam....
Azért, ha mégis megcsinálod a váltást, akkor dokumentáld és rakj fel képet is + tapasztalatot, mert kiváncsi vagyok az elémélet és a gyakorlat összevetésére.
Ez a kérdés nem annyira publikus. Excelben írtam mindent, az utolsó tisztító sprayig. Hidd el a külföldi eladási árak igen reálisan tükrözik a keresletet. Sajna.
A téma rém érdekes! Én is hallom nap mint nap és agyalok rajta, demég nem beszéltem emberrel aki lecserélte volna szélesebbre és még életben van .
Amit tudunk.
1. A felnire nem lehet extrém széles gumit feltenni, mert az oldalfalak stabilítása megszűnik! Felnit is cserélni kéne, ergó széles felni az nincs...
2. Ha szélesebb gumit rax fel, megnő a kanyarban a megnövekedett erőkar -- nyomaték miatt a felegyenesedési hajlam.
3. Viszont könnyebben lehet táncba(kanyarba) levinni a gépet, (állítólag nekem ez ellentmond).
4. Jobb lessz az útfekvése, gyorsítása a szélesebb felület miatt, viszont nem lesz több a paci.
5. Optikailag biztos jobb lesz, de a menet tulajdonságok szerintem nem annyira javulnak, de nem tudjuk, hogy romlanak e?
6. Amit még a gumis is vállrángatva elfogad az a 130 ról 140 re növelés. 10 mm az semmi. Nem is látszik. Többet viszont a felni nem bír el.
7. Az összetétel valóban számít, azt most ne kacatoljuk, viszont nem fog évekig kitartani. Ugye egyértelmű, hogy a puhább=kopik?!
Annyian olvassák ezt a topikot! Írjon már egy okos ember a témában!
Hát azért remélem nem lesz rá szükségem soha ,De a véleményeteket szeretném kérni és a szakmai hozzáértéseteket! Azon gondolkoztam h hátra egy 150-160 as sport gumit fel kéne tenni meg előre is valami sportot mert ezek a túra gumikkal a száguldozás veszélyes kicsit , kérdésem :szerintetek nagyon befolyásolná az irányithatóságát ha ennyivel szélesebb gumit kapna?
Nekem sem ragasztós hanem van egy spray szerü flakon, azt a szelpre rá kell tekerni ha defekt van azt beleküdeni a cucccost :D de én nem hiszem hogy ebben 20 év után túl sok hajtó gáz lenne ,vagy az nem tud benne elöregedni vagy ilyesmi?
Mi faterral a 88 as Xj t úgy vettük h a 19 ezredik kilómétert mi raktuk bele és az óra nem lett tekregetve meg semmi,még hátul iszonyat régi metzeller darázs vagy méhecske? mintás gumi volt :D
gyári fényezéssel plusz a gyári gumijavító készlettel bár én kétlem hogy abból még 20 év után kijönne vmi :D
Jah plusz oldal sztenderen annyitt ált a motor hogy a kipufogót kirohasztotta a kondenz víz
Ez nem annyira ide tartozott csak gondoltam leírom h mi is így vettük ahogy te szinte gyári állapotban
a piaci helyzet.igen.de aki ért kicsit a motorokhoz és nem akarja magát átverni az inkább dob rá egy kicsivel többet.meg az is sokat nyom egy motornál hogy honnan van meg milyen tulajnál volt és van jelenleg.meg a megjelenése sem egy utlosó szempont.amikor behozták a mocimat még a kinti szervízpapírokat is odaadták vele! sőt az ülés alatt benne volt a gyári elsősegj csomag meg a gyári gumijavító készlet is.ami sztem nem minden motorba található meg.az ilyen jelentéktelennek tűnő apró kis dolgok nagyon fontosak lehetnek ha megnézel egy motort
Hogy okosan válaszoljak, ha nem számolom a hivatali költségeket, a két bukót, és ráteszem amit ráköltöttem, akkor kicsit több mint a tiéd fele. Nem tudom, már nem emlékszem, hány km-es és éves a géped, de amit megvettem az sem öreg, reálisan 2 évesnek felel meg, 13 ekm-el... Ezért csaptam bele.
Jól elmondtam nem ? Tény, hogy én se adnám olcsóbban, sőőőőt , el sem adnám, viszont tény : Ennyiért mennek motorok külföldről. Amikor ezt leírom, 1600€ áll. Majd meglátjuk, erre 100 eFt jön rá max. (Már ezt sem érte volna meg megvennem...)
Ha el akarod adni, figyelembe kell venni a piaci helyzetet, és az sajna nem rózsás...
Berber ez a moci most is olyan jó mint tavaj!nincs vele semmi bajom.tökéletes a gép meg minden.nem szívesen válok meg tőle de nincs időm használlni.sok a munka.nem jut olyan sok időm rá.azért hogy a garázsban álljon és fizessek rá feleslegesen nincs értelme
hu de jó volt hallani a vasat pöfögni.nem bírtam magammal.kimentem elindítani kicsit
igaz kicsit nehezen akart elindullni meg dadogott de aztán észhez tért a kicsike.ha így folytatja az időjárás pár hét és motorozós idő lesz
Tény, nem volt annyi pénzem, de a moci jónak tűnt. Aztán jött ez a rom... és megérte. Dolgozni egyébiránt is szerettem vele. Legalább akkora élmény mint ülni rajta. Nem hiszem, hogy egy speedet ekkora lelkesedéssel raktam volna rendbe. Azoknak valahogy nincs egyéniségük, és az alkatrészek is erősen gagyisnak tünnek. Ez a Yamaha egyszerü gép, de ahogy össze van rakva az kész műszaki élvezet! Többször lehidaltam egy-egy megoldás láttán. Írtam is, mennyire nem jellemzőek az autókra ilyen korrekt megoldások. Mi a bajod a géppel? Mi acélod?
Berber az én mocimmal nincs ilyen gond.erre nem kell költeni max a kötelezőket.olaj gyertya megy szürő.de azok kopó dolgok.és én csak 730-ért kérek érte
1 kerek évvel ezelőtt alkudoztam ugyanitt ugyanerre a mocira, akkor 1.3 mFt-re tartották! Nem adták 850-ért Ez ám a szívás! Részletre még be is vállatam volna, csak amikor elmondták, hogy sokat költöttek rá, mert törött volt....
Szerintem a hátsó gumi ilyen mértékű váltása elég macerás... Felnit biztos cserélni kell, de szerintem ilyen mértékű váltásnál már a vázat is módosítani kéne, hogy beférjen a gumi.
Nálam sokkal nagyobb tudású motorosok állítják, hogy változik a menetkarakterisztika. Szélesebb hátsó gumival nehezebben kanyarodik...
Nekem 140-es hátsó van fenn. Ezzel nem érzékelek különösebb különbséget, de nem is vagyok profi motorosnak modható (de dolgozom rajta )
Összegezve: várhatóan a gatyádat is rákölthetnéd, hogy megvalósítsd a terved és cserébe optikailag tuningolnád a géped, viszont a kanyarodási képességeit (ekkora váltásnál már valószínüleg érezhető módon) lerontanád.
A régebbi gépeknél kisebbre voltak méretezve a dolgok (telószár átmérő, gumi szélesség stb.). Ettől függetlenül én mindig a gyári méretek és beállítások híve voltam....
Azért, ha mégis megcsinálod a váltást, akkor dokumentáld és rakj fel képet is + tapasztalatot, mert kiváncsi vagyok az elémélet és a gyakorlat összevetésére.
Üdv, Momo