Én is sokallom az enyém fogyasztását, és a gyorsulásától sem vagyok eldőlve. Álló helyzetben szépen veszi a fordulatot, rendesen kipörög, egyenletes az alapjárat, de terhelve kopog, és nem túl fürge.
Honnan tudtad hogy addig foglak nyaggatni , amíg le nem írod lépésről lépésre az egészet !
Azért kérdezősködöm, mert mostanában kezd nagyon megjönni a virgács étvágya. Két személlyel normál használat mellet (100-110 tempó benyalja a 6 litert.) Tisztán városban egyedül lovagolva 6,5 l.
A fogyasztás mérése kapcsán megmértem a tartalék mennyiséget is. Nálam 3,2 L.
Amúgy köszönöm az abszolút kimerítő és részletes választ, igyekszem hasznosítani az általad leírtakat.
Jó napot kívánok!
Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek információja a Belényest ( E79, 76 ) és Tordát ( E81, 1 ) összekötő DN75-ös út minőségéről. Ha van információtok kérem osszátok meg a közösséggel.
Köszi Fred
Lehet,h én is befektetek egy ilyen üveggyertyás akcióba.hiába állítottam a tűn,6,4-et eszik még mindig a drágám.
Blackiex! te tudsz szerezni.Mennyiért?
"Talán elhanyagolható, de van-e az üveggyertyán jelölve hőérték."
- Természetesen nincs, elvégre nem üzemi gyertya és nincs porcelán szigetelőcsúcs sem, aminek a magasságától/méretétől függ a hőérték.
"Tapasztaltál-e különbséget a rutinból, fülre beállított és az üveggyertyás beállítás közt. (valahol olvastam, hogy a fülre beállítás
az üveggyertyáshoz képest mindig dúsabbra sikerül.)"
- Amióta van üveggyertyám, nem hiszek a fülemnek. A szememben jobban bízom. Fülre el lehet b_szni, sztem üveggyertyával nem.
"Nálad a teljesen betekert csavar helyzetéhez képest kb hány fordulaton találtad meg az optimumot?"
- Nem tudom, nem számoltam. Ahol jó lett, ott hagytam, nem számoltam meg. Kb. 1.5 és 2.5 fordulat közt valahol. :)
"Van-e valami színskála mellékelve, mert Kalmi szerint nehéz a kék színeket megkülönböztetni. ( nálam talán könnyebb mert elég sötét a garázs)"
- A Gunson-hoz jön skála, de szvsz felesleges. A narancsszínű (=túl dús) beállítás felől kell közelíteni a kék felé, azaz addig zárni a csavart, amíg jó nem lesz.
"Mekkora motor fordulaton célszerű a tökéletes bunsen kéket beállítani. Egyenlőre ennyi de minden tapasztalatot szívesen meghallgatok."
- Ez egy több lépésből álló folyamat és elég komplikált első hallásra. Először szinkronozok (és esetleg úszószintet ellenőrzök), utána egyesével beállítom a hengereket (az éppen nem birizgált hengerben a normál gyertyát benne hagyva!) az alábbiak szerint:
1. stabil 1000-es alapjáraton beállítom a megfelelő állapotot. Gunson gyertya be, motor indít, majd fél fordulatonként elkezdem dúsítani a keveréket. A tekerések közt egy-egy gázfröccsöt beiktatok és hagyom beállni az alapjáratot. Ezt addig csinálom, amíg a láng sárga nem lesz. Innen elindulok visszafelé negyed fordulatonként, gázfröccsel öblítve a többletanyagot, ami bejuthatott a nem megfelelő beállítás miatt. Ha már ott tart a szegényítés, hogy max 5 másodpercenként egy-egy alkalommal villan csak be sárgán a sok kék lobbanás közt, békén hagyom.
2. nagyon lassan és fokozatosan elkezdem adni neki a gázt. Közben figyelem, nem ritkul-e ki a keverék vagy dúsul-e be. Lassú gázkarforgatásnál nem szabad 3500-4000 fordulatig megváltoznia a láng színének. Ha változik, negyed fordulattonként szegényítek, amíg konstans nem lesz az égés. Utána megnézem újra stabil alapjáraton, nem halványodott-e túlságosan el az a kék (nem lett-e túl szegény). Nem szokott, ezzel van a legkevesebb baj egyébként.
3. gázfröccsöket adok neki, 0.5-1 sec alatt kábé 4-5000-ig felpörgetve a motort. Nem villámgyorsan kell ütközésig rántani a gázkart, csak mintha a pirosnál menőznél a csajoknak. :D
Ha a gázadás pillanatában nem köhint a motor és nem villan a láng fehéren (azaz nem túl szegény), akkor rendben vagyunk. Ha a gyertya vakuzik, azaz nagy fényerejű fehér lobbanást tapasztalsz, akkor negyed fordulatonként dúsíts és próbáld újra. Ha beállt a megfelelő állapot, ellenőrizd újra az alapjárati állapotot. Ha hirtelen rántott gáznál jó, de alapjáraton túl dús a rendszer, az utalhat arra, hogy a főfúvókától kap keveset, alacsony az úszószint vagy túlságosan alacsonyan van a gáztű. Ha a gázfröccsre beállított állapot jó, de alapjáraton 3-4 másodpercenként sárgán villan, az még belefér. Kevesebbet kell szivatóznod hidegben. :)
Ha rövid ideig narancsszínű lobbanást tapasztalsz, amíg a motor el nem kezdi venni a fordulatot, az nem gond, de azt jelezheti, hogy kopott a tű vagy a fúvóka csöve, esetleg magas az úszószint. Ha sárga is marad a láng, amíg fel nem pörög, akár a membrán is lehet lyukas vagy a tolattyú is lehet kopott . Mindenesetre ezzel szokott a kevesebb baj lenni, nagyon ritka az utóbbi tünet. A rövid narancs lobbanás még elmegy.
A te esetedben feltehetően az utolsó bekezdésben foglaltak nem okoznak gondot vagy nem tapasztalsz majd túldúsulást/szegényedést, mert nem túl öreg a vas és nincs szétkopva a karbid.
De pl. a főnököm 81-es XV-jében olyan kopottak a fúvókacsövek/tűk, hogy totál eltérő úszószinteket kellett állítanom a két karbira, a gyárinál 1-3.5 mm-rel alacsonyabbra ahhoz, hogy kék láng legyen a végeredmény és 5.2 az átlagfogyasztás (7.8 liter helyett...). :)
Tegnap estefelé megtörtént az első üveggyertyás üresjárati levegőcsavar tekergetés . Szépen lehet látni az égés színét , viszont nem túl élénken reagál a csavar tekergetésére . Negyed fordulat ide vagy oda nem sokat számít . Ami feltűnt , szép sötétkékre állított üresjárat világosabb kékre vált ha felpörgetem a motort . Lehetséges hogy alacsony egy kicsit a benzinszint ? Van már leírás itt a fórumban a használatáról ?
Talán elhanyagolható, de van-e az üveggyertyán jelölve hőérték.
Tapasztaltál-e különbséget a rutinból, fülre beállított és az üveggyertyás beállítás közt. (valahol olvastam, hogy a fülre beállítás
az üveggyertyáshoz képest mindig dúsabbra sikerül.)
Nálad a teljesen betekert csavar helyzetéhez képest kb hány fordulaton találtad meg az optimumot ?
Van-e valami színskála mellékelve, mert Kalmi szerint nehéz a kék színeket megkülönböztetni. ( nálam talán könnyebb mert elég sötét a garázs)
Mekkora motor fordulaton célszerű a tökéletes bunsen kéket beállítani. Egyenlőre ennyi de minden tapasztalatot szívesen meghallgatok.
@5.50 Szó nincs róla,hogy megvezetés eszembe jutott volna, csak megosztottam az én tapasztalatomat. Biztos van a motorblokkok között különbség az ilyen hőfok tolerancia ügyben és eszembe jutott egy példa. Egykori kollégám kocsija Iveco turbo star. 13,8literes sor6. Ez a verda 40tonna össztömeggel az Anna-hegy tetején produkált nyári hőségben 60°c vízhőmérsékletet. Normál igénybevételnél 50körül, télen 40 stabilan. Télen a fűtése elég gyenge volt, de az olajkályha rásegített és akkor nem volt hideg a fülkében sem. 5 évig volt a kollégámé utána ismerős helyen dolgozott tovább 2 évig,végül elvitték az arabok. Soha semmi motorikus problémája nem volt, pedig egyértelmű,hogy nem üzemi hőfokon ment kb 600000 kilométert. Ilyen is van.
Az már közelít az üzemi hőmérséklethez, de még mindig karcsú szerintem. Fogalmam sincs hol vannak a hőérzékelők az általam leírt kocsikon, de szerintem az lehet a különbségek oka,hogy mindenki máshol méri. A hengerfalon biztos melegebb mint a leeresztőcsavarnál, vagy a beöntőnél, esetleg az olajhűtőnél, mert a Katanán az is van.
Nem gondolom, hogy meg akarsz vezetni bárkit is, csak nekem első hallásra furcsák az adatok, igaz, te legalább mérésre alapozod őket, én meg csak feltételezésekre alapozva vonom azokat kétségbe, úgyhogy igazából 1:0 oda!
Köszönöm 5.50
A kérdésem csupán annyi volt hogy a menet mérete megegyezik e az NGK BPE 7 gyertyáéval, mivel ránézésre a menethossz rövidebbnek tünt.
Ugyanakkor azt is leírtam, hogy szerintem a hossz mérete a beállítás szempontjából elhanyagolható. Tehát köszönöm de képben vagyok.
Ha van tapasztalat a beállítást illetően kérem osszátok meg velem
Ha utánvéttel "buborékos" borítékban feladnád, nagyon leköteleznél.
Specht Gábor Pécs Gergely u 9
7625
Ha kell neked viheted, de hogyan? Ajkai vagyok.
Postával?
3 000 + postaköltség?
Nem tudom jelentkezett-e Zsocca az üveggyertyáért.
Ha nem én vevő lennék.
Letöltöttem .
Olvastam, és elég érdekes üzemanyag normákkal számol. Pont ez a cikk írja hogy csalóka a fülre történő beállítás.
Azért kérdezősködöm, mert mostanában kezd nagyon megjönni a virgács étvágya. Két személlyel normál használat mellet (100-110 tempó benyalja a 6 litert.) Tisztán városban egyedül lovagolva 6,5 l.
A fogyasztás mérése kapcsán megmértem a tartalék mennyiséget is. Nálam 3,2 L.
Amúgy köszönöm az abszolút kimerítő és részletes választ, igyekszem hasznosítani az általad leírtakat.
http://www.ebay.com/itm/gunson...
Szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek információja a Belényest ( E79, 76 ) és Tordát ( E81, 1 ) összekötő DN75-ös út minőségéről. Ha van információtok kérem osszátok meg a közösséggel.
Köszi Fred
Blackiex! te tudsz szerezni.Mennyiért?
- Gunson Colortune
"Talán elhanyagolható, de van-e az üveggyertyán jelölve hőérték."
- Természetesen nincs, elvégre nem üzemi gyertya és nincs porcelán szigetelőcsúcs sem, aminek a magasságától/méretétől függ a hőérték.
"Tapasztaltál-e különbséget a rutinból, fülre beállított és az üveggyertyás beállítás közt. (valahol olvastam, hogy a fülre beállítás
az üveggyertyáshoz képest mindig dúsabbra sikerül.)"
- Amióta van üveggyertyám, nem hiszek a fülemnek. A szememben jobban bízom. Fülre el lehet b_szni, sztem üveggyertyával nem.
"Nálad a teljesen betekert csavar helyzetéhez képest kb hány fordulaton találtad meg az optimumot?"
- Nem tudom, nem számoltam. Ahol jó lett, ott hagytam, nem számoltam meg. Kb. 1.5 és 2.5 fordulat közt valahol. :)
"Van-e valami színskála mellékelve, mert Kalmi szerint nehéz a kék színeket megkülönböztetni. ( nálam talán könnyebb mert elég sötét a garázs)"
- A Gunson-hoz jön skála, de szvsz felesleges. A narancsszínű (=túl dús) beállítás felől kell közelíteni a kék felé, azaz addig zárni a csavart, amíg jó nem lesz.
"Mekkora motor fordulaton célszerű a tökéletes bunsen kéket beállítani. Egyenlőre ennyi de minden tapasztalatot szívesen meghallgatok."
- Ez egy több lépésből álló folyamat és elég komplikált első hallásra. Először szinkronozok (és esetleg úszószintet ellenőrzök), utána egyesével beállítom a hengereket (az éppen nem birizgált hengerben a normál gyertyát benne hagyva!) az alábbiak szerint:
1. stabil 1000-es alapjáraton beállítom a megfelelő állapotot. Gunson gyertya be, motor indít, majd fél fordulatonként elkezdem dúsítani a keveréket. A tekerések közt egy-egy gázfröccsöt beiktatok és hagyom beállni az alapjáratot. Ezt addig csinálom, amíg a láng sárga nem lesz. Innen elindulok visszafelé negyed fordulatonként, gázfröccsel öblítve a többletanyagot, ami bejuthatott a nem megfelelő beállítás miatt. Ha már ott tart a szegényítés, hogy max 5 másodpercenként egy-egy alkalommal villan csak be sárgán a sok kék lobbanás közt, békén hagyom.
2. nagyon lassan és fokozatosan elkezdem adni neki a gázt. Közben figyelem, nem ritkul-e ki a keverék vagy dúsul-e be. Lassú gázkarforgatásnál nem szabad 3500-4000 fordulatig megváltoznia a láng színének. Ha változik, negyed fordulattonként szegényítek, amíg konstans nem lesz az égés. Utána megnézem újra stabil alapjáraton, nem halványodott-e túlságosan el az a kék (nem lett-e túl szegény). Nem szokott, ezzel van a legkevesebb baj egyébként.
3. gázfröccsöket adok neki, 0.5-1 sec alatt kábé 4-5000-ig felpörgetve a motort. Nem villámgyorsan kell ütközésig rántani a gázkart, csak mintha a pirosnál menőznél a csajoknak. :D
Ha a gázadás pillanatában nem köhint a motor és nem villan a láng fehéren (azaz nem túl szegény), akkor rendben vagyunk. Ha a gyertya vakuzik, azaz nagy fényerejű fehér lobbanást tapasztalsz, akkor negyed fordulatonként dúsíts és próbáld újra. Ha beállt a megfelelő állapot, ellenőrizd újra az alapjárati állapotot. Ha hirtelen rántott gáznál jó, de alapjáraton túl dús a rendszer, az utalhat arra, hogy a főfúvókától kap keveset, alacsony az úszószint vagy túlságosan alacsonyan van a gáztű. Ha a gázfröccsre beállított állapot jó, de alapjáraton 3-4 másodpercenként sárgán villan, az még belefér. Kevesebbet kell szivatóznod hidegben. :)
Ha rövid ideig narancsszínű lobbanást tapasztalsz, amíg a motor el nem kezdi venni a fordulatot, az nem gond, de azt jelezheti, hogy kopott a tű vagy a fúvóka csöve, esetleg magas az úszószint. Ha sárga is marad a láng, amíg fel nem pörög, akár a membrán is lehet lyukas vagy a tolattyú is lehet kopott . Mindenesetre ezzel szokott a kevesebb baj lenni, nagyon ritka az utóbbi tünet. A rövid narancs lobbanás még elmegy.
A te esetedben feltehetően az utolsó bekezdésben foglaltak nem okoznak gondot vagy nem tapasztalsz majd túldúsulást/szegényedést, mert nem túl öreg a vas és nincs szétkopva a karbid.
De pl. a főnököm 81-es XV-jében olyan kopottak a fúvókacsövek/tűk, hogy totál eltérő úszószinteket kellett állítanom a két karbira, a gyárinál 1-3.5 mm-rel alacsonyabbra ahhoz, hogy kék láng legyen a végeredmény és 5.2 az átlagfogyasztás (7.8 liter helyett...). :)
Egyéb kérdés, barátom?
Pl:
Melyik tipust használod ?
Talán elhanyagolható, de van-e az üveggyertyán jelölve hőérték.
Tapasztaltál-e különbséget a rutinból, fülre beállított és az üveggyertyás beállítás közt. (valahol olvastam, hogy a fülre beállítás
az üveggyertyáshoz képest mindig dúsabbra sikerül.)
Nálad a teljesen betekert csavar helyzetéhez képest kb hány fordulaton találtad meg az optimumot ?
Van-e valami színskála mellékelve, mert Kalmi szerint nehéz a kék színeket megkülönböztetni. ( nálam talán könnyebb mert elég sötét a garázs)
Mekkora motor fordulaton célszerű a tökéletes bunsen kéket beállítani. Egyenlőre ennyi de minden tapasztalatot szívesen meghallgatok.
A kérdésem csupán annyi volt hogy a menet mérete megegyezik e az NGK BPE 7 gyertyáéval, mivel ránézésre a menethossz rövidebbnek tünt.
Ugyanakkor azt is leírtam, hogy szerintem a hossz mérete a beállítás szempontjából elhanyagolható. Tehát köszönöm de képben vagyok.
Ha van tapasztalat a beállítást illetően kérem osszátok meg velem