Tisztelt robág
És mindenki az üveggyertyával kapcsolatban.
Az enyém legalább húsz éves Colortest gyártmányú és hosszúmenetes 14mm es, de van a készletében egy kis 7mm bronz gyűrű amivel rövidmenetbe is alkalmazható, de a rövidmenetű újabb mindenhova alkalmas, ahogy kalmi is írta.
Tisztelt kalmi79
Miért is állna érdekemben bárkit is megvezetni? Hiszen társak vagyunk az úton, ráadásul márkatársak. Azért, hogy hitelesen állítsam, amit leírtam, ismét le fogom ellenőrizni más mérések által. Amint megvagyok, közlöm.
Amennyiben más eredményt kapok, korrigálom.
De bárkinek lehetősége van az én méréseimet cáfolni, ha az általam leírtaktól nagymértékben eltér, az én mérőm gyárilag kalibrált adatot ad.
A műszer beszerzése óta eddig eltelt három év tapasztalatára alapítottam a közölt értékeket.
Várom más hasonló gépen az enyémtől eltérően mért értékek különbségének az elemzését.
Ne szenvedjetek ennyit ezen az üveggyertyán. Tökéletes a rövidmenetes. Egy dolgot kell eldönteni, ha 535, 750, vagy 1100 hoz kell, oda a 14mm-es menetátmérő kell, a 250-eshez és a 125-öshöz pedig a 10mm-es menetátmérő szükséges. A menethossz nem lényeg. A gyertyánál azért fontos, mert ha rövid menetes hengerfejbe hosszú menetes gyertyát teszel, az lehet gáz, mert akár a dugattyútetőbe is beleérhet. Ha pedig hosszú menetes hengerfejbe rövid menetes gyertyát tekersz, akkor a szabadon maradó belső menetekbe hosszabb távon lerakódhat korom és egyéb égéstermék, ami nem jó. De az üveggyertyával kb 5 percig üzemel a motor, annyi idő alatt semmi sem rakódik le, ezért lehet szinte mindenhol a rövid menetest kapni, mert az mindenhez jó.
robágnak
Most tervezem a próbát .
Az előbb kiszedtem a gyertyát ,megnéztem milyen hosszú menet van rajta . Felhívtam az eladót hogy rövid az üveg menete . Azt mondta mindig ilyet árul , azért rövid hogy mindenféle motorhoz használható legyen . Megpróbálom lefigyelni a konkurencia milyet árul .
Hát.... 65 fok nekem is kevésnek tűnik. Igazi nyári melegben, ha megnyálazom az ujjam és a hengerfej bordájához érintem épp hogy nem sziszeg, de pillanatok alatt elpárolog, szerintem a hengerfej hőmérséklete közelít a 100 fokhoz.
Nagyon érdekes amit írtál. Ellent mond minden tapasztalatomnak, igaz azokat nem motorral szerzem, hiszen nincs semmi hőmérő a motoromon. Az R1 Yamaha vízhőmérséklete 72-75°c folyamatos menetben. Budapesten ez az érték 25-30at felugrik. A kamionom fedélzeti számítógépe szerint 98-103°c a normális olajhőmérséklet. A kiskocsin amelyiken van olajhőmérő kb a duplája a normál érték annak amit te leírtál. Pug.406 2.2HDI 110-120. Lancia thesis 2.0 turbó 130°c. Azt gondoltam,hogy egy léghűtésesnek csak több lehet. A 65°szerintem baromira kevés. Mivel a motorod jól muzsikál, szerintem a hőmérőd hibádzik. De az is lehet,hogy a virago blokk ennyire toleráns.
Köszönöm !
Ránézésre én is fele olyan hosszúra saccoltam.
Kisebb lesz a kompresszió, de lehet hogy a beállítás szempontjából elhanyagolható.
Egyébként használtad már ?
Tisztelt Mócsing
Az üveggyertya hasznosságát hadd erősítsem meg még annyival, hogy habár nagyon ritkán csavarom ki a gyertyákat, a visszacsavarása pláne az első hengerbe nekem legalább negyedóra babrálás volt amíg rá nem jöttem, hogy a flexibilis toldószáron belógatva könnyedén betalálok a menetes helyére.
És mindenki az üveggyertyával kapcsolatban.
Az enyém legalább húsz éves Colortest gyártmányú és hosszúmenetes 14mm es, de van a készletében egy kis 7mm bronz gyűrű amivel rövidmenetbe is alkalmazható, de a rövidmenetű újabb mindenhova alkalmas, ahogy kalmi is írta.