Azszem megvan az ok. xv 535 höz való a javìtószett, és ma azzal szembesültem, hogy annak elvileg kisebb az alapjárati fuvókàja.....végül is megy ìgy is, de azt hiszem beàztatom STP be a régi fuvókàt, visszarakom és megnézem mit csinàl.... Az élet apró örömei 🙂
Extra levegő, aminek nem ott lenne a helye bizony plusz üzemanyagot igényel - ezért jobban ki kell tekerni a csavart. A laza szívócsonk bilincs, szivárgó vákuumcsövek, vákuumsapkák... Ami az AIS-t illeti, a vákuumnál tömítsd le, ne a kipufogó felőli oldalon.
Én is sokalltam. Olyan 3-3,5 re szàmitottam.illetve az is érdekes, hogy nem jelent meg a sàrga làng, ha kìjjebb tekertem a pilottot Pedig a fuvókàk újak (Keystar javitószett) és elvileg a karbi is tiszta. ( Igaz csak l féktisztìto sprayvel és levegővel fújtam àt), no meg az alapjàrat is szép egyenletes. ....holnap kicserélem a màsik bilincset is és megnézem még egyszer. A kósza levegő okozhat ilyet? Illetve még gondoltam arra is hogy megpróbàlom úgy, hogy a kipufogószelepnél lévő alevegővisszavezető csövet lehúzom a vàkumszelepről és befogom....Az alapjàrati rendszer dugulàsa kézenfekvő lenne, viszont ez ellen szól, hogy mindkét hengernél ki kellett tekerni a pilot csavart....huhh ezeken a vonalakon érdemes lehet elindulni, vagy túlgondolom ?.
Sziasztok, ma kipróbàltam az üveggyertyàt és a szilikoncsöves szinkrontesztert És tök jól működött. Végül az lett, hogy szép kék volt az égés. A folyadék szintek is jól nézteknki a csőben. Màr kezdtem büszke lenni magamra, de a gép még mindìg bebólintot a próbaúton. Az történt, hogy a szìvócsonkon lévő bilincs csendes sunyisàggal kicsit lazàbb volt az egyik hengernél.Kicsréltem a bilincset ìgy megszünt a bólintàs 🙂. Ami érdekes volt, hogy a sàrga villogàs nagyon nem akart megjönni egyik hengernél sem. Most kéken villog, ha ràràntom a gàzt kb egy màsodpercre sàrga aztàn kék, ha. Tartom a fordulatot kék.illetve a lazàbb bilincses hengernél volt egy fehér felvillanàs közepes fordulaton,( gondolom itt volt a bólintàs menet közben).A súbertű zégere felülről A 4. Rovàtkàban, A pilot csavar kb 6 - 6,5 fordulaton van. A szinkron tök rossz volt.l Az első henger először teljesen felszìvta az olajat t a csőből. aztàn tök szépen be lehetett àllìtani. Fordulaton is kb ugyanott maradt, csak mikor elengedtem a gàzt akkor volt egy kis szintkülönbség. A gyertyàn a hàtsó hengernél van pici koromlerakódàs az első jól nézki, de a próbaút elég rövid volt, meg a hàtsó hengernél egy negyed fordulattal kijjebb is tekertem a csavart ...Remélem a bilincs miatt nem borult fel minden 🤔, azért holnap még egyszer rànézek. Köszönet az ötletekért és infókért Blakiexnek 🙂. Azt hiszem a fórum olvasàsa nélkül, màr rég idegbajt kaptam volna a motoromtól.🙂 ( Yamaha xv 500)
Sajnos a műszer ismeretének híján nem tudom, fordítási hiba-e, de az tény, hogy a szürke vagy a narancs impulzust kellene adjon. Ha valami kínai műszer, az is lehet, hogy eleve döglötten érkezett, nem lepne meg.
Az általad leírtak alapján csak arra tudok gondolni, amit leírtam, ezt már több motoron volt alkalmam tapasztalni sajnos, de anélkül, hogy ki lenne nyitva és alaposan meg lenne tekergetve vagy szemügyre lenne véve csak tapogatózom.
Precíz hozzászólást kaptam tőled és értem is a lényeget nagyon mellé nyúltak a mérnökök, az előző 250 es motoromhoz rengeteg új alkatrészt vettem komplett kuplungot is a kosár rugós csillapitással szerelt volt. Megpróbálom más hirdetési oldalra feltenni ha nem kell el ,télen mindkét oldali fedelet leszerelem és tüzetesen átvizsgálom az alkatrészeket. Az alapjárati fordulat növelés jó ötlet ezért halkul melegen mert ilyenkor magasabb lesz az alapjárat. Sajnos az általam vásárolt fordulatszám mérőt mai napig nem tudtam a bekötési leírás szerint életre kelteni a gyújtó trafó szürke illetve narancssárga bekötési pontok egyike sem ad impulzust a műszernek, ezenkívül van egy 12v és egy test vezeték az a furcsa hogy a test a leírásban a piros és a 12v+ a fekete lehet fordítási hiba is. Még egyszer nagy tisztelettel meg köszönöm hogy időt fordítottál a problémám ra . Üdv Fati.
A szabadonfuto kopogas kimondottan a bal oldalrol hallatszik es kuplungolasra nem mulik el. De ugy, hogy nincs elottem en is csak tippelgetek.
Nem, nem foghezag. A kuplungkosar es a hatan levo fogaskerek egy egyseget kepeznek. A fogaskerek a primer hajtas: a fotengelyen levo parja adja at a forgatonyomatekot a kosarnak.
A fotengely azonban nem egyenletesen adja le a nyomatekot. Ez egy negyutemu motor, 720 fok egy teljes ciklus, azaz a fotengelynek ketto teljes fordulatot kell megtennie, ez ido alatt a ket dugattyu egy-egy alkalommal fejt ki erot. Ebbol adodoan a fotengelynek van egy eredendo szogsebesseg-ingadozasa, hiszen gyujt, szuk fel fordulatig 'lok' egyet a dugattyu, utana kipufog azaz nem 'tol', majd sziv es ugye ettol kicsit lassul, vegul pedig surit, ami ugye kifejezetten lassitja is kicsit. gondolom ertheto, mire celzok.
Namost... ez a szogsebesseg-ingadozas alacsony fordulaton erezheto a legjobban, amikor lenduletben van a fotengely, a szogsebesseg-ingadozas sokkal kisebb merteku.
Errol a mernokok tudnak, ezert a kuplungkosar hatan a fogaskoszoru nem mereven rogzitett, hanem pl. rugos elofeszitesu, vagy egy szorito lemezzel szegecselt, azaz a kosar es a hatan levo fogaskerek egymashoz kepest kismertekben el tudnak fordulni. Igy pl. az eroatvitel alkatreszeit meg lehet kimelni ezektol a lokesszeru nyomatekhullamoktol.
Elofordul azonban, hogy a gazdaja nagyon letekeri az alapjaratot, avagy tul alacsony fordulaton uzemelteti nagy gazadassal. Ezen uzemallapotokban a fent emlitett lokesek jobban igenybe veszik ezt a szerkezetet, egy ido utan a rugok kilagyulnak, a szegecselt kapcsolat a fogaskerek es az aluminium kosar kozott meglazul, a fogaskerek kotyogni kezd a kuplungkosar hatan.
Az 535 kuplungkosaran nem tudom, vannak-e rugok, mert nem latszanak, siman lehet, hogy azon kosarak koze tartozik, ahol a fogaskerek a szegecsekkel (es egy nagy lemez tanyerral) csak oda van szoritva a kosarhoz, s azon a lemeztanyer okozta surlodas a csillapito eszkoz. A magam reszerol en kivennem a kuplungkosarat es megvizsgalnam, hogy a kosar hatan a fogaskerek nincs-e meglazulva vagy az aluminium kosar felol a szegecsek nincsenek-e kiverodve.
Lasd a fotot alant, ez a szegecs mar nem a helyen ul.
Köszönöm az első hozzászólást, milyen módon lehet javítani. Ez egy foghézag probléma a kosár
és főtengely fogaskerék között vagy a kosár lógása a sebváltótengelyen mi a tapasztalatod a javitásaid során. Az indító kuplung szabadonfutó fellazult csavarjai elvileg akkor kizárható? A motor Iglai úrtól vásárolt róla köztudott valós km-el árul holland importból.Oem parts oldalon újat már aranyárban sem forgalmaznak,bontott esetleg megperselyezheto lenne? Bocsánat ha túl sokat kérdezek de szeretnék egy jó megoldást. Üdv Fati.
Ennyiből nagyon nehéz okosat mondani.
Ha a motor külföldről behozott példány, meglehet, hogy az a 18 ezer kilométer nem teljesen fedi a valóságot.
Anélkül, hogy hallaná az ember szinte lehetetlen verdiktet mondani, de ha kimondottan és határozottan kuplungzaj, ami melegen csökken és esetleg a fordulatszám növekedésével arányosan is csillapodik (tehát alapjáraton, elinduláskor és alacsony fordulaton a leghangosabb), akkor elképzelhető, hogy a kuplungkosár a ludas.
Kedves motoros barátaim egy gyors információt kérnék 1997es 535 ös Viragoval kapcsolatban biztosan volt már hasonló probléma de sajnos több száz hozzászólást nem tudok visszakeresni. A jelenség kopogás hideg és meleg motornál is jelenkezik meleg motornál halkabb, a kuplungkar behuzásra majd nem teljesen megszünik ha kiengedem újra zakatolni kezd. A motorban valós 18600 km van én a magyarországi második tulajdonosa vagyok elődöm kb 500 km t használta beteg lett én 1000 km t mentem 2021 óta az idén sajnos csak 150 km t a kihasználatlanság és a korom miatt a motort meghirdettem de ez a hang miatt nem vitték el . A motorban minden évben volt olajcsere Elf moto 10w40, jelenleg Motul 20w50 es. Amikor én vásároltam is volt ez a hang, több motoros találkozón kérdeztem Viragósokat azt mondták ez tipus jelemző sőt meghalgattam egy pár 535 öst volt köztük ilyen jelenség. De szeretnék a végére járni ,az inditókuplung nem csúszik meg inditáskor nem zajos, de lehetnek esetleg fellazulva a rögzitő csavarok. Vagy kuplung kosár kopás 18 ezer nél. Segitségeteket előre köszönöm, a motor sok infóval a képes motor oldalon van hirdetve ha érdekelne valakit. Űdv Fatikám.
Na nem szaroztam tovább, elkezdtem széthúzni a blokkot. Hengerek már lent, minden nap bontok egy kicsit. Egyelőre nem találtam kopást, vagy lógást sehol. Amin viszont kicsit megakadtam az az eléggé nagy kokszréteg ráégve a henger tetejére.
Az 535-ösnek is vagy 35 vagy 37.5 a fúvókája, de nem kisebb.
Ami esetleg lehetséges ok, hogy a kisebbik membrán nem zárja a levegőjáratát. Vagy valahol egy kis fals kerül a rendszerbe
Az általad leírtak alapján csak arra tudok gondolni, amit leírtam, ezt már több motoron volt alkalmam tapasztalni sajnos, de anélkül, hogy ki lenne nyitva és alaposan meg lenne tekergetve vagy szemügyre lenne véve csak tapogatózom.
Nem, nem foghezag. A kuplungkosar es a hatan levo fogaskerek egy egyseget kepeznek. A fogaskerek a primer hajtas: a fotengelyen levo parja adja at a forgatonyomatekot a kosarnak.
A fotengely azonban nem egyenletesen adja le a nyomatekot. Ez egy negyutemu motor, 720 fok egy teljes ciklus, azaz a fotengelynek ketto teljes fordulatot kell megtennie, ez ido alatt a ket dugattyu egy-egy alkalommal fejt ki erot. Ebbol adodoan a fotengelynek van egy eredendo szogsebesseg-ingadozasa, hiszen gyujt, szuk fel fordulatig 'lok' egyet a dugattyu, utana kipufog azaz nem 'tol', majd sziv es ugye ettol kicsit lassul, vegul pedig surit, ami ugye kifejezetten lassitja is kicsit. gondolom ertheto, mire celzok.
Namost... ez a szogsebesseg-ingadozas alacsony fordulaton erezheto a legjobban, amikor lenduletben van a fotengely, a szogsebesseg-ingadozas sokkal kisebb merteku.
Errol a mernokok tudnak, ezert a kuplungkosar hatan a fogaskoszoru nem mereven rogzitett, hanem pl. rugos elofeszitesu, vagy egy szorito lemezzel szegecselt, azaz a kosar es a hatan levo fogaskerek egymashoz kepest kismertekben el tudnak fordulni. Igy pl. az eroatvitel alkatreszeit meg lehet kimelni ezektol a lokesszeru nyomatekhullamoktol.
Elofordul azonban, hogy a gazdaja nagyon letekeri az alapjaratot, avagy tul alacsony fordulaton uzemelteti nagy gazadassal. Ezen uzemallapotokban a fent emlitett lokesek jobban igenybe veszik ezt a szerkezetet, egy ido utan a rugok kilagyulnak, a szegecselt kapcsolat a fogaskerek es az aluminium kosar kozott meglazul, a fogaskerek kotyogni kezd a kuplungkosar hatan.
Az 535 kuplungkosaran nem tudom, vannak-e rugok, mert nem latszanak, siman lehet, hogy azon kosarak koze tartozik, ahol a fogaskerek a szegecsekkel (es egy nagy lemez tanyerral) csak oda van szoritva a kosarhoz, s azon a lemeztanyer okozta surlodas a csillapito eszkoz. A magam reszerol en kivennem a kuplungkosarat es megvizsgalnam, hogy a kosar hatan a fogaskerek nincs-e meglazulva vagy az aluminium kosar felol a szegecsek nincsenek-e kiverodve.
Lasd a fotot alant, ez a szegecs mar nem a helyen ul.
és főtengely fogaskerék között vagy a kosár lógása a sebváltótengelyen mi a tapasztalatod a javitásaid során. Az indító kuplung szabadonfutó fellazult csavarjai elvileg akkor kizárható? A motor Iglai úrtól vásárolt róla köztudott valós km-el árul holland importból.Oem parts oldalon újat már aranyárban sem forgalmaznak,bontott esetleg megperselyezheto lenne? Bocsánat ha túl sokat kérdezek de szeretnék egy jó megoldást. Üdv Fati.
Ha a motor külföldről behozott példány, meglehet, hogy az a 18 ezer kilométer nem teljesen fedi a valóságot.
Anélkül, hogy hallaná az ember szinte lehetetlen verdiktet mondani, de ha kimondottan és határozottan kuplungzaj, ami melegen csökken és esetleg a fordulatszám növekedésével arányosan is csillapodik (tehát alapjáraton, elinduláskor és alacsony fordulaton a leghangosabb), akkor elképzelhető, hogy a kuplungkosár a ludas.