Nem tetszik, amit látok és amit mondasz. Fogalmazzunk úgy, hogy akárki volt az előző gazdája, nem ülnék le vele egy asztalhoz egy jaffára.
A nagyobbik Viragonak 2 generációja van. Az első generáció (81-83) jött ezekkel a görbe küllős cuccokkal, szögletesebb formákkal és monoshock vázzal, a második generáció át lett dolgozva és így lett belőle soft-chopper. A 2. generációs 95-ös váz és a 84 előtti, első generációs váz (amibe ezek a kerekek valók) elemei nem szeretik egymást, nem teljesen kompatibilisek. A görbe küllős, korai hátsó kerék agya nem ugyanolyan mélységben ül, mint a későbbi, mert más volt a hátsó felfüggesztés és ennek megfelelően a kerékagy nem ugyanoda esik.
Az amatőr barkácsoló csak annyit fog fel, hogy a tengely smakkol, a dobfék rámegy, a bordás csatlakozás a hátsó szöghajtásra szintén illeszkedik, akkor meg biztos jó az - de nem.
A korai hátsó futómű központi rugós, háromszög lengővillával. Az újabbiknak két rugóstagja van. Lentebb két fotó, ahol látszik a különbség a két hátsó felfüggesztés között.
Az eltérő lengővilla miatt ha korai felnit teszel kései vázba (vagy fordítva), akkor a kerék nem a motor középvonalában fog futni és így a két kerék is eltérő nyomon fut. Nem nagyon szembetűnő, mert asszem 15mm-ről beszélünk, de érezhetően nehezebben kanyarodik egyik irányba, a másik irányba meg jóformán magától "beborul a kanyarba".
A villád valóban már a 38mm-es, 2. generációs, de az 55R felirat a villacsizma tetejénél kétségeket kelt bennem. Próbáld oda mellé a nyerget, hogy a furattávolság stimmel-e, mert nem vagyok benne biztos, hogy az 55R jelű villacsizma az ezekhez a Sumitomo nyergekhez való.
Jelen helyzetben a magam részéről - figyelembe véve az eddig elköltött összeget - a két felnit lecserélném olyanra, ami ebbe a vázba, ezekhez a fékekhez, ezekhez a tárcsákhoz való.
Lőttem egy pár fotót remélem segítc, a villákat,kereket kaptam a motorhoz a tárcsát,féknyergeket már én vettem hozzá külön. Ja és hátul is ilyen küllős a kerék csak az persze MT 3.00x16
Figyelj, ezek után mielőtt bármi konkrétat tudnék mondani, látnom kell azt a villát és kereket pár jó fotón, mert itt az állapot köszönőviszonyban nincs a gyárival.
A hajlított küllős "swirl" felni sok 80-as évek eleji Yamahán volt, XJ550, XJ650, XJ750 XV750, XV920, XV1000R, XS1100... hosszú a lista. És ezeken is variálták a tárcsát, átmérőt, a felfogatást, az oldalirányú eltolást. Vakon még tippelni sem tudok, hogy mi a lófülével állok szemben.
Ja ez a fotó nem az enyém,csak a kerék miatt tettem fel. Amúgy jól írtad 920-as. Csak a kerekek ilyen a villák hidak eredetiek. Gondolom a 82-es keréken nem 287-es tárcsa van.
"Biztos egyáltalán, hogy 95-ös, vagy csak a forgalmi szerint az??"
Ez a kérdés sztornó, visszaolvastam, váz és motorszám stimmel. Viszont ezesetben valami nagyon el van cseszve az elején, mert a villa kompletten tuti nem a belevaló.
Ajjaj. Direkt ezért tettem képet is mindkettőről, sajnálom, hogy nem szúrtad ki iőpben, hogy a tied nem ilyen.
Ez a villa még csak nem is SE-ről való. Nem valami acélos a fotó, de első ránézésre egy XV920J villa. Ezzel kettő baj van.
Az egyik, hogy az XV920J csak 1982-ben volt kapható, nagyon ritka darab, az alkatrészeit sem egyszerű beszerezni. A másik baj az, hogy ha a motor többi része 95-ös, akkor a villahidakat vagy a kormánnyakat is bebrálták, mert a 920-as villaszára 36mm átmérőjű, a 95-ösé meg 38-as, azaz a gyári 95-ös villakiflibe nem passzol - most vagy azt is cserélték, vagy...
Hát, basszus látatlanban nem tudom.
Nincs néhány normális fotód erről a motorról? Biztos egyáltalán, hogy 95-ös, vagy csak a forgalmi szerint az??
Sziasztok. Tökönlőttem magam😀
95-ös 750-be öntött kerekek vannak de nem az egyenes küllős hanem a hajlított alant kép.
Namost az lenne a kérdésem hogy jól sejtem hogy ez a nyolcvanas évekbeli se-szériákon volt?
Megvettem hozzá 287-es tárcsákat betéteket ez sejtéseim szerint nem jó rá,viszont a féknyergek a 90-es évek szériájára való. Kérdésem az lenne szerezzek hozzá egyenes küllős öntött felniket vagy hogy csináljam? Igazából tanácstalan buta és tájékozatlan vagyok.
Kikeresed az alkatrészcsoportot, ahonnan hiányzik, robbantott ábráról kinézed, melyik az a listán és a cikkszámából ki lehet olvasni, ha nem valami egyedi kötőelem.
Példa:
1992-es XV750, mondjuk azt, hogy elhagytam a rugóstag alsó csavarját.
Illusztráció alant, a kikeresett alkatrész a 21-es. A cikkszáma: 90106-10030
Az utolsó 5 karakter ugye 10 030 = M10, 30mm hosszú. Értelemszerűen pl. a 95023-08035 meg M8-as és 35mm hosszú.
Anyánál nem mindig stimmel (sok spéci anya van), ott célszerű a hozzá tartozó csavarét megnézni és abból kiderül.
Fontos. Az M6 és az M8 méretűekból a sima csavarboltos menet passzolni fog, de az M10 méretű csavarok helyére finom menetű M10, azaz 1.25mm menetemelkedésű kell. A sima M10 (1.50mm menetű) nem fog! M10 anyára ez ugyanígy érvényes!
Lehetőség szerint 8.8-as horganyzott csavarokat vegyél, a nagy terhet viselő csavarkötésekhez (Pl. motortartó, rugóstag rögzítő, lábtartó rögzítő, efféle) helyekre inkább 10.9-est.
At. A TRW kormany Tuv/ABE papiros, EU homolog, teljesen legalis. A kov. muszakin bejegyezteted a forgalmiba es senkinek egy huncut k_rva szava nem lehet.
Telefon: +36 negyvenhét 380 760, +36 húsz 411 1280
Van még a Szatmári Zsolt
https://auto.jofogas.hu/komarom_esztergom/Yamaha_XV_750__1100_Virago_alkatresz_152087989.htm
Ha nincs helyben, holland bontókban szokott lenni.
A kiflik is stimmelnek, a kereket leszamitva ez egy 88-93 kozotti komplett villa.
A nagyobbik Viragonak 2 generációja van. Az első generáció (81-83) jött ezekkel a görbe küllős cuccokkal, szögletesebb formákkal és monoshock vázzal, a második generáció át lett dolgozva és így lett belőle soft-chopper. A 2. generációs 95-ös váz és a 84 előtti, első generációs váz (amibe ezek a kerekek valók) elemei nem szeretik egymást, nem teljesen kompatibilisek. A görbe küllős, korai hátsó kerék agya nem ugyanolyan mélységben ül, mint a későbbi, mert más volt a hátsó felfüggesztés és ennek megfelelően a kerékagy nem ugyanoda esik.
Az amatőr barkácsoló csak annyit fog fel, hogy a tengely smakkol, a dobfék rámegy, a bordás csatlakozás a hátsó szöghajtásra szintén illeszkedik, akkor meg biztos jó az - de nem.
A korai hátsó futómű központi rugós, háromszög lengővillával. Az újabbiknak két rugóstagja van. Lentebb két fotó, ahol látszik a különbség a két hátsó felfüggesztés között.
Az eltérő lengővilla miatt ha korai felnit teszel kései vázba (vagy fordítva), akkor a kerék nem a motor középvonalában fog futni és így a két kerék is eltérő nyomon fut. Nem nagyon szembetűnő, mert asszem 15mm-ről beszélünk, de érezhetően nehezebben kanyarodik egyik irányba, a másik irányba meg jóformán magától "beborul a kanyarba".
A villád valóban már a 38mm-es, 2. generációs, de az 55R felirat a villacsizma tetejénél kétségeket kelt bennem. Próbáld oda mellé a nyerget, hogy a furattávolság stimmel-e, mert nem vagyok benne biztos, hogy az 55R jelű villacsizma az ezekhez a Sumitomo nyergekhez való.
Jelen helyzetben a magam részéről - figyelembe véve az eddig elköltött összeget - a két felnit lecserélném olyanra, ami ebbe a vázba, ezekhez a fékekhez, ezekhez a tárcsákhoz való.
A hajlított küllős "swirl" felni sok 80-as évek eleji Yamahán volt, XJ550, XJ650, XJ750 XV750, XV920, XV1000R, XS1100... hosszú a lista. És ezeken is variálták a tárcsát, átmérőt, a felfogatást, az oldalirányú eltolást. Vakon még tippelni sem tudok, hogy mi a lófülével állok szemben.
Ez a kérdés sztornó, visszaolvastam, váz és motorszám stimmel. Viszont ezesetben valami nagyon el van cseszve az elején, mert a villa kompletten tuti nem a belevaló.
Ez a villa még csak nem is SE-ről való. Nem valami acélos a fotó, de első ránézésre egy XV920J villa. Ezzel kettő baj van.
Az egyik, hogy az XV920J csak 1982-ben volt kapható, nagyon ritka darab, az alkatrészeit sem egyszerű beszerezni. A másik baj az, hogy ha a motor többi része 95-ös, akkor a villahidakat vagy a kormánnyakat is bebrálták, mert a 920-as villaszára 36mm átmérőjű, a 95-ösé meg 38-as, azaz a gyári 95-ös villakiflibe nem passzol - most vagy azt is cserélték, vagy...
Hát, basszus látatlanban nem tudom.
Nincs néhány normális fotód erről a motorról? Biztos egyáltalán, hogy 95-ös, vagy csak a forgalmi szerint az??
95-ös 750-be öntött kerekek vannak de nem az egyenes küllős hanem a hajlított alant kép.
Namost az lenne a kérdésem hogy jól sejtem hogy ez a nyolcvanas évekbeli se-szériákon volt?
Megvettem hozzá 287-es tárcsákat betéteket ez sejtéseim szerint nem jó rá,viszont a féknyergek a 90-es évek szériájára való. Kérdésem az lenne szerezzek hozzá egyenes küllős öntött felniket vagy hogy csináljam? Igazából tanácstalan buta és tájékozatlan vagyok.
Szóval... Tisztességes alkatrészes oldal, kikeresed az évet.
https://www.cmsnl.com/yamaha-x...
Kikeresed az alkatrészcsoportot, ahonnan hiányzik, robbantott ábráról kinézed, melyik az a listán és a cikkszámából ki lehet olvasni, ha nem valami egyedi kötőelem.
Példa:
1992-es XV750, mondjuk azt, hogy elhagytam a rugóstag alsó csavarját.
Illusztráció alant, a kikeresett alkatrész a 21-es. A cikkszáma: 90106-10030
Az utolsó 5 karakter ugye 10 030 = M10, 30mm hosszú. Értelemszerűen pl. a 95023-08035 meg M8-as és 35mm hosszú.
Anyánál nem mindig stimmel (sok spéci anya van), ott célszerű a hozzá tartozó csavarét megnézni és abból kiderül.
Fontos. Az M6 és az M8 méretűekból a sima csavarboltos menet passzolni fog, de az M10 méretű csavarok helyére finom menetű M10, azaz 1.25mm menetemelkedésű kell. A sima M10 (1.50mm menetű) nem fog! M10 anyára ez ugyanígy érvényes!
Lehetőség szerint 8.8-as horganyzott csavarokat vegyél, a nagy terhet viselő csavarkötésekhez (Pl. motortartó, rugóstag rögzítő, lábtartó rögzítő, efféle) helyekre inkább 10.9-est.
Yamaha xv 535 viragohoz keresnék csavarokat, mert sajnos szét szóródtak.
Tud valaki csavarméret táblázatot küldeni?
Köszi előre is!
KBA 90924 pdf
A doksiban alul van tipuslista, modellkoddal es jovahagyasi listaval.