Majd elfelejtettem. Ha olyan helyről rendelsz, ahol ki kell tallózni a típust egy listából, gyakran van, hogy angol vagy német katalógusból írják át a megnevezéseket. Pl. a hódmezővásárhelyi Roadrider-nél németül sikerült.
Az öntött kerekű a Gussrad, a küllős típus a Speichenrad. Angolul ugyanez Cast és Spoked.
Mert a vázszám stimmel az évhez, a 4PW az újabbik modell.
A kerekek, a féknyergek és az első villaszárak egy korábbiról modellről származnak. Mivel a váz, a hátsó lengővilla, a hátsó fék ugyanaz 84-99 közt, a hátulja sitty-sutty csere, egyik kerék ki, másik be. A villakiflik is megegyeznek, így a két villa is kompatibilis.
Mivel 94-től más volt a két nyereg elöl (93-ig kétdugattyús merev "boxer" nyereg, 94 után kétdugattyús úszó), a villacsizmák nem egyformák és a tárcsa is más. Ezért kérdeztem rá.
Az okát a keverésnek nem tudom de, vannak lehetséges magyarázatok.
- törték az elejét és csak korábbi évjáratból való donor akadt horogra, a hátsó kerék meg hülyén nézett volna ki küllősen az öntött mellett, azt is cserélték
- valami korábbi gazdájának nem tetszett a küllős kerék és nem tudta, hogy elég lett volna a tárcsát áttenni a másik felnire, hogy passzoljon az eredeti fékhez, így kompletten cserélte az elejét
- nem törték, hanem barkácsolták a motort. Jóska egyszer kitalálta, hogy átépíti, eladogatta amit leszedett róla, majd miután a következő műszakiról hazazavarták, vagy pedig (jellemzően hamar) megunta a kendácsolt biciklit, gyorsan bugázott hozzá cuccot, hogy össze tudja tenni vizsgára avagy emberi árat kapjon érte.
Hátrány nem ért így sem, maximum esztétikai, ha amúgy a küllős tetszett volna. Az öt küllős öntött XV felnik igen jól sikerültek, masszívak, nincs rozsdásodó küllő, emellett a két első nyerged is erősebb a szemben levő dugók miatt, a tárcsa és a betét is olcsóbb hozzá valamivel.
Ezek. A cikkszamok alapjan szetnezhetsz mashol is. A lenyeg, hogy ne az evjaratnak megfelelot keresd, mert ez a tarcsa 84-93-ig ment a 700-1100 kozottiekre.
A kényelem nyilván szubjektív, főleg egy olyan gyári kormány esetében, aminek az érzete elég széles határok közt változik. Ha hátrafelé döntöd, a markolat majdnem függőlegesen lefelé hajlik, amit sokan szeretnek - ha előre hajtod, a markolatok közel kerülnek a vízszinteshez és talicska-szerű lesz, hátrafelé álló markolatokkal.
A túrakormánytól természetesen sokkal közelebb kerül a csuklód a vízszintes helyzethez anélkül, hogy jelentős mértékben hátrafelé kanyarodna, azaz elmarad a "rotációs kapa" élmény. A markolat is kicsit távolabb kerül a pilótától, magasabb embereknek kényelmesebb tud lenni, hogy a könyökük nincs derékszögig behajtva. Sok Viragora tesznek, alant egy pár példa. (link a poszt alján)
A teljesen egyenes "dragbar" kormány necces, mert ahhoz a gyári kiemelő alacsony. Még a 750-esé is, ami ugye magasabb az 1100-hez képest. Fel lehet tenni, de hosszú távon keveseknek kényelmes: a klasszik dragbar-os "majompózhoz" a Virago rövid. Másfelől a fékfolyadék tartálya nagyon buta szögben fog állni (mert hajlítot kormányhoz készült és ezért ferde a bilincse) és mindig koppig tele kell legyen, mert különben fel tud levegősödni a ferde rögzítés miatt. Vannak trükkök rá, pl. egyenes kormányos 535-ösről származó főfékhenger felszerelésével a féktartály gondja megoldható, a kiemelő is lecserélhető, de mire összeadod a kormány, a kiemelő és a fék árát, 50-60 ezer forintról beszélünk. Ehhez képest pl. egy TRW MCL112 15 ezer TüV papírral
535-os eladása után megmaradt néhány új alkatrész: kpl tömítés készlet, generátor állóresz, főfékhenger javító, teleszkóp szimeringek porlasztó javító, benzinpumpa megszakitó,indító relé. Akit érdekel írjon és küldök árakat a fórumra. Üdv Fati
Nem lehet, hogya gyertya azért nem gyújt X km használat után, mert a pipa nem jó helyre küldi a delejt?
A hibás gyertya pucolás után vagy kisebb hézaggal újra gyújt?
Úgy néz ki,még mindig nem ért véget a tortúra az XV500-al. Gyertya és pipa problémáim vannak. A javasolt NGK gyertyák nagyon rövid ideig bírják. A pipa is valami átlagos, de fogásra "ráz". Mivel mehetnék biztosra?
Az öntött kerekű a Gussrad, a küllős típus a Speichenrad. Angolul ugyanez Cast és Spoked.
A futóműved ezek szerint 4PW helyett 4FY modellkódú.
A kerekek, a féknyergek és az első villaszárak egy korábbiról modellről származnak. Mivel a váz, a hátsó lengővilla, a hátsó fék ugyanaz 84-99 közt, a hátulja sitty-sutty csere, egyik kerék ki, másik be. A villakiflik is megegyeznek, így a két villa is kompatibilis.
Mivel 94-től más volt a két nyereg elöl (93-ig kétdugattyús merev "boxer" nyereg, 94 után kétdugattyús úszó), a villacsizmák nem egyformák és a tárcsa is más. Ezért kérdeztem rá.
Az okát a keverésnek nem tudom de, vannak lehetséges magyarázatok.
- törték az elejét és csak korábbi évjáratból való donor akadt horogra, a hátsó kerék meg hülyén nézett volna ki küllősen az öntött mellett, azt is cserélték
- valami korábbi gazdájának nem tetszett a küllős kerék és nem tudta, hogy elég lett volna a tárcsát áttenni a másik felnire, hogy passzoljon az eredeti fékhez, így kompletten cserélte az elejét
- nem törték, hanem barkácsolták a motort. Jóska egyszer kitalálta, hogy átépíti, eladogatta amit leszedett róla, majd miután a következő műszakiról hazazavarták, vagy pedig (jellemzően hamar) megunta a kendácsolt biciklit, gyorsan bugázott hozzá cuccot, hogy össze tudja tenni vizsgára avagy emberi árat kapjon érte.
Hátrány nem ért így sem, maximum esztétikai, ha amúgy a küllős tetszett volna. Az öt küllős öntött XV felnik igen jól sikerültek, masszívak, nincs rozsdásodó küllő, emellett a két első nyerged is erősebb a szemben levő dugók miatt, a tárcsa és a betét is olcsóbb hozzá valamivel.
Esetleg arra tudsz magyarázatot miért van a forgalmiban 95 évjárat?
A motor+alváz 4PW 000836
https://ebcbrakes.hu/termek/eb...
https://www.motorosbutik.hu/fe...
Ezek. A cikkszamok alapjan szetnezhetsz mashol is. A lenyeg, hogy ne az evjaratnak megfelelot keresd, mert ez a tarcsa 84-93-ig ment a 700-1100 kozottiekre.
Majd irok arra is cikkszamot / linket.
https://citrommotor.hu/termek/...
https://citrommotor.hu/termek/...
https://motoralkatresz.eu/termekek/NG/NG321_fektarcsa/
https://citrommotor.hu/termek/...
A túrakormánytól természetesen sokkal közelebb kerül a csuklód a vízszintes helyzethez anélkül, hogy jelentős mértékben hátrafelé kanyarodna, azaz elmarad a "rotációs kapa" élmény. A markolat is kicsit távolabb kerül a pilótától, magasabb embereknek kényelmesebb tud lenni, hogy a könyökük nincs derékszögig behajtva. Sok Viragora tesznek, alant egy pár példa. (link a poszt alján)
A teljesen egyenes "dragbar" kormány necces, mert ahhoz a gyári kiemelő alacsony. Még a 750-esé is, ami ugye magasabb az 1100-hez képest. Fel lehet tenni, de hosszú távon keveseknek kényelmes: a klasszik dragbar-os "majompózhoz" a Virago rövid. Másfelől a fékfolyadék tartálya nagyon buta szögben fog állni (mert hajlítot kormányhoz készült és ezért ferde a bilincse) és mindig koppig tele kell legyen, mert különben fel tud levegősödni a ferde rögzítés miatt. Vannak trükkök rá, pl. egyenes kormányos 535-ösről származó főfékhenger felszerelésével a féktartály gondja megoldható, a kiemelő is lecserélhető, de mire összeadod a kormány, a kiemelő és a fék árát, 50-60 ezer forintról beszélünk. Ehhez képest pl. egy TRW MCL112 15 ezer TüV papírral
https://drive.google.com/drive...
A hibás gyertya pucolás után vagy kisebb hézaggal újra gyújt?
Az 535-ösnek is vagy 35 vagy 37.5 a fúvókája, de nem kisebb.
Ami esetleg lehetséges ok, hogy a kisebbik membrán nem zárja a levegőjáratát. Vagy valahol egy kis fals kerül a rendszerbe