Azt tartsák meg.
A Tourmax csinál 2.3-ast, lentebb a cikkszám.
Erről beszélek. Ez egy másfeles és egy kettes. A kettessel a pumpás motorom folyamatosan túldúsult, mert a benzin nyomása kinyitotta a szelepet. Fordított esetben meg kiürül az úszóház az országúton, egy előzésnél nem vicces.
Vagy mentsd meg, ami benne van, polírozd ki a belsejét és cseréld le az o-gyűrűjét 300 Ft-ból.
Nem árthat, bár nem tudom, ebben mekkora a tűszelepfészek, mert 1100-hez is írja, az viszont nem jó a 750-hez.
Az 1100 pumpás, 1.5mm a lyuk a szelefészken, a 750-es 2.3mm-es, mert ejtőtartályos.
Igen, visszaolvastam, az O-ring Kft jó lesz, itt dolgozok mellette.
Ez a https://www.m0moto.hu/karburat... javítószett sem vészes, lehet szükséges is lesz.
A szelepfészekhez: csillagcsavarhúzóra tekerj szigszalagot, amíg szorosan nem ül benne. Tuszkold bele, forgatva húzd ki.
Vagy csőrös fogóra vékony gumicsövet húzol.
Pilot: 3 x 1
Úszó fészek: 7.5 x 1.5
A fúvókatoronyé 10 x 1.5 és jó szoros lesz, jól olajozd meg. 9 x 1.5 is jó lehet, ha az van a boltban, az kevésbé szoros.
Azok a "gumik" említésre sem méltóak, úgy szét vannak folyva, 10x1.5 a méretük, ha jól hallottam a videóban?
A főfúvóka furulyája sem jött ki egyszerűen, annyira be volt gyógyulva.
Az úszószelep fészek csak forog körbe, nem tudom kihúzni, félek megsérül már a ház, ha jobban megfogom fogóval. Lehet komplett szelep cserés lesz.
Most úsznak egyet a ultrahalk mosóban.
A pilot csavaroknak is meglett a gumija, nyilván az is cserés, még méretét megkeresem.
Egyébként hol lehet ilyen gumigyűrűket kapni? Mert hiába vágja rá mindenki, hogy autósboltban, nálunk ilyen tuti pont nincs sosem.
A membran alatti morzsalek a szurobol jott, azzal valamit kezdeni kell, mert megint tele fogja hanyni. Egy csavarhuzoval ki kell tolni a belet, jo esellyel csak a femhalo maradt meg benne, a morzsalek a szivacs maradvanya. Kioblited, vagsz bele uj szivacsot es kesz.
A gumi a pilotcsavar alol gyakran bent felejti magat a karbiban, ki kell piszkalni.
Az uszo tengelye szoros, ki kell utni vagy automata pontozoval kikattintgatni. Ovatosan, nem kene eltorni a fulet, ami a tengelyt tartja.
Az egyik karbit szétszedtem.
Az úszóház fenekén minimális lerakódás, úszószelep retkes, de még nem fértem hozzá, az úszó tengely rendesen be van szorulva.
A vákummembrán alatt gumimorzsalék, a gumi egyébként ép, egy pöttynyi helyen látni valami benyomódást, de szerintem nincs átszúrva.
Főfuvóka: 122.5, tű: 5DL8
Pilot csavar tökig be volt tekerve, viszont nem láttam rajta a kis gumi gyűrűt.
A feléig egyszerű volt, de mikor ott lötyögött a két henger között a cucc, nem tudtam semerre kijátszani, hiába vettem ki a meglazított csavart. Kicsit nagyobb a karbim, mint ami itt van, vagy a videón, és még a csavar tartó öntvénybe beakadt, amíg a másik gumicsöcs rajta volt, úgyhogy kénytelen voltam azt is leszedni.
A pilot csavar le van dugózva, ezt roncsolással lehet csak kioldani?
Emez az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarja, amibe a kicuppantott balos karbi el tud akadni. Kiveszed vagy betekered, rád van bízva.
A 3. képen a kiszedett porlasztók láthatók, a jobb oldalin ugye rajta maradt a szívócsonk és látható a villás rögzítőfül, ami csak kicsúszik a csavarja alól.
A porlasztót kiszedni trükkös, de ha ésszel csinálja az ember, sokat könnyít a folyamaton. A légszűrőház bilincsét és a két imbuszt, ami azt tartja a motor jobb oldalához, azt kell leoldani elsőre. Ezután a másik oldali króm buci jön: króm fedél alján csavar, fedél utána kicsit kibillentve és felfelé tolva lejön. A műanyag tartókonzolja ugyanúgy két imbusz. Ha ez megvan, a gumi szívókönyökök levétele jön, amik a karbik száját kötik össze a vázzal.
A porlasztóról leoldod a gáz és szívató bowdeneket, ez adja magát, nem igényel magyarázazot. Ezután neki lehet állni a karbik kibontásának. Az elülső henger (fékpedál oldali) porlasztójának a bilincsét kioldod. Ha kell, kiveszed a bilincsből a csavart is, mert a szívócsonkot le kell oldani a hengerfejről. Ehhez meg az kell, hogy a szívócsonk külső tartócsavarját eltávolítsd. A szívócsonkot tartó belső csavart csak meglazítod egy pár fordulatnyit - a motor másik oldaláról férsz csak hozzá és csak kicsiket tudsz tekerni a csavaron, de szerencsére nem kell többet, mint 3-4 fordulatnyit lazítani rajta. Ha ez megvan, a balsó, váltó oldali karbin a bilincset kilazítod: ez a szívócsonk marad a valagán, csak a karbit kell belőle kibillegtetni.
Ha a balsó karbi kiugrott a gumiból és a porlaszók már mocorognak a hengerek közt, mozgasd úgy őket, hogy ujjal el tudd érni az elülső hengeren a szívócsonk belső tartócsavarját, amit csak egy kicsit lazítottál ki. A szívócsonkon az ehhez tartozó fül villás, azaz csak kibújik alóla a szívócsonk tartófüle. Na, szal ha már ujjal hozzáférsz, két lehetőséged van. 1. teljesen eltávolítod, 2. kibújtatod alóla a szívócsonk fülét és betekered a csavart, amennyire ujjal tudod. A karburátorok ugyanis a fékpedál oldaláról húzhatók ki a legkönnyebben, de ha az a csavar belóg, a balsó karbi fenn tud benne akadni, amikor át akarod húzni a blokkon.
A visszaszerelés is egyszerűbb így, mert a porlasztókat átdugod a két henger közt, majd az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarját újra kicsit kitekerve (vagy ha kivetted, visszatéve) annyi a tennivalód, hogy a csonk villás tartófülét odaigazítod a csavar alá, a másik karbit meg becuppantod a szívótorkába és már majdnem a helyére is kerül minden. Ha a szívócsonkokat fent akarnád hagyni és csak a bilincs lazítása után a gumi csonkokból tépnéd ki a karbikat, a visszanyomásuk nagyon nehéz lenne. A fenti módszerrel sok anyázást megspórolhatsz.
Köszönöm, elkezdtem az tetejétől bontani; az üzemanyagcsap adta meg magát legelőször (elszakadta a gumitömítés, ömlőtt a benzin mindenfelé). Ha jól látom a 60-1133 a felújítókészlete?
A leirtak alapjan tul sok uzemanyagot kap, ami nem tetszik. Az allasban bedugulo fuvokak jellemzoen szegeny kevereket eredmenyeznek, ha tul dus, akkor komolyabb a baj. Ha szerencsed van, csak az uszohazak tuszelepei, ha nincs, a fofuvoka o-gyurui vannak ki, aminek a csereje sokkal neccesebb.
A kiszemelt motor boldog tulajdonosa lettem, és van valóban pár tennivaló rajta. Karbit szinte biztos szét kell kapni egy átnézésre, mert egy évig állt. Hidegen szivató nélkül indul, melegen leáll, csak alapjárat emeléssel megy, bedurrog a kipuba visszakapcsoláskor. Az ereje kb 80-90km6h-ig tart ki, úgyhogy ez lehet a porlasztó beállításon kívűl a fojtástól is, meg szeretnék szabadulni tőle. Ezen még az eredeti kipufogó van, ha van valakinek lecserélt 750-es gyárija, érdekelne! 😀
Jo, nyilvan az mar extrem, a srac csomot van a pirosban. :)
De ha kihuzod 6000-6500-ig, siman erezheto kene legyen a difi.
Anno ha ki kellett ugranom valami keresztezodesbol a hetszazassal, az egyest kihuztam 40-ig, a kettest 75-80-ig, harmast 100 felett kattintottam ra. Ugy eleg rendesen be tudott lepni a forgalomba.
A Tourmax csinál 2.3-ast, lentebb a cikkszám.
Erről beszélek. Ez egy másfeles és egy kettes. A kettessel a pumpás motorom folyamatosan túldúsult, mert a benzin nyomása kinyitotta a szelepet. Fordított esetben meg kiürül az úszóház az országúton, egy előzésnél nem vicces.
Vagy mentsd meg, ami benne van, polírozd ki a belsejét és cseréld le az o-gyűrűjét 300 Ft-ból.
Azért a cmsnl-en a €55-os /db szelep kicsit szíven ütősebb.
Az 1100 pumpás, 1.5mm a lyuk a szelefészken, a 750-es 2.3mm-es, mert ejtőtartályos.
Ez a https://www.m0moto.hu/karburat... javítószett sem vészes, lehet szükséges is lesz.
Vagy csőrös fogóra vékony gumicsövet húzol.
Pilot: 3 x 1
Úszó fészek: 7.5 x 1.5
A fúvókatoronyé 10 x 1.5 és jó szoros lesz, jól olajozd meg. 9 x 1.5 is jó lehet, ha az van a boltban, az kevésbé szoros.
A főfúvóka furulyája sem jött ki egyszerűen, annyira be volt gyógyulva.
Az úszószelep fészek csak forog körbe, nem tudom kihúzni, félek megsérül már a ház, ha jobban megfogom fogóval. Lehet komplett szelep cserés lesz.
Most úsznak egyet a ultrahalk mosóban.
A pilot csavaroknak is meglett a gumija, nyilván az is cserés, még méretét megkeresem.
Egyébként hol lehet ilyen gumigyűrűket kapni? Mert hiába vágja rá mindenki, hogy autósboltban, nálunk ilyen tuti pont nincs sosem.
http://youtu.be/KYdmgGYJc9I
Csak a kezét figyeld, mint a Rodolfónak.
A másik dolog, amire én gyanakszom... A főfúvóka tornyának az o-gyűrűi.
http://youtu.be/JC_4P0B-5ic
Kb. 2:40-től.
A részletes hogyanját leírom magyarul, ha kell.
A gumi a pilotcsavar alol gyakran bent felejti magat a karbiban, ki kell piszkalni.
Az uszo tengelye szoros, ki kell utni vagy automata pontozoval kikattintgatni. Ovatosan, nem kene eltorni a fulet, ami a tengelyt tartja.
Az úszóház fenekén minimális lerakódás, úszószelep retkes, de még nem fértem hozzá, az úszó tengely rendesen be van szorulva.
A vákummembrán alatt gumimorzsalék, a gumi egyébként ép, egy pöttynyi helyen látni valami benyomódást, de szerintem nincs átszúrva.
Főfuvóka: 122.5, tű: 5DL8
Pilot csavar tökig be volt tekerve, viszont nem láttam rajta a kis gumi gyűrűt.
Folyt. köv.
A pilot csavar le van dugózva, ezt roncsolással lehet csak kioldani?
A 3. képen a kiszedett porlasztók láthatók, a jobb oldalin ugye rajta maradt a szívócsonk és látható a villás rögzítőfül, ami csak kicsúszik a csavarja alól.
A porlasztót kiszedni trükkös, de ha ésszel csinálja az ember, sokat könnyít a folyamaton. A légszűrőház bilincsét és a két imbuszt, ami azt tartja a motor jobb oldalához, azt kell leoldani elsőre. Ezután a másik oldali króm buci jön: króm fedél alján csavar, fedél utána kicsit kibillentve és felfelé tolva lejön. A műanyag tartókonzolja ugyanúgy két imbusz. Ha ez megvan, a gumi szívókönyökök levétele jön, amik a karbik száját kötik össze a vázzal.
A porlasztóról leoldod a gáz és szívató bowdeneket, ez adja magát, nem igényel magyarázazot. Ezután neki lehet állni a karbik kibontásának. Az elülső henger (fékpedál oldali) porlasztójának a bilincsét kioldod. Ha kell, kiveszed a bilincsből a csavart is, mert a szívócsonkot le kell oldani a hengerfejről. Ehhez meg az kell, hogy a szívócsonk külső tartócsavarját eltávolítsd. A szívócsonkot tartó belső csavart csak meglazítod egy pár fordulatnyit - a motor másik oldaláról férsz csak hozzá és csak kicsiket tudsz tekerni a csavaron, de szerencsére nem kell többet, mint 3-4 fordulatnyit lazítani rajta. Ha ez megvan, a balsó, váltó oldali karbin a bilincset kilazítod: ez a szívócsonk marad a valagán, csak a karbit kell belőle kibillegtetni.
Ha a balsó karbi kiugrott a gumiból és a porlaszók már mocorognak a hengerek közt, mozgasd úgy őket, hogy ujjal el tudd érni az elülső hengeren a szívócsonk belső tartócsavarját, amit csak egy kicsit lazítottál ki. A szívócsonkon az ehhez tartozó fül villás, azaz csak kibújik alóla a szívócsonk tartófüle. Na, szal ha már ujjal hozzáférsz, két lehetőséged van. 1. teljesen eltávolítod, 2. kibújtatod alóla a szívócsonk fülét és betekered a csavart, amennyire ujjal tudod. A karburátorok ugyanis a fékpedál oldaláról húzhatók ki a legkönnyebben, de ha az a csavar belóg, a balsó karbi fenn tud benne akadni, amikor át akarod húzni a blokkon.
A visszaszerelés is egyszerűbb így, mert a porlasztókat átdugod a két henger közt, majd az elülső henger belső szívócsonk tartó csavarját újra kicsit kitekerve (vagy ha kivetted, visszatéve) annyi a tennivalód, hogy a csonk villás tartófülét odaigazítod a csavar alá, a másik karbit meg becuppantod a szívótorkába és már majdnem a helyére is kerül minden. Ha a szívócsonkokat fent akarnád hagyni és csak a bilincs lazítása után a gumi csonkokból tépnéd ki a karbikat, a visszanyomásuk nagyon nehéz lenne. A fenti módszerrel sok anyázást megspórolhatsz.
De ha kihuzod 6000-6500-ig, siman erezheto kene legyen a difi.
Anno ha ki kellett ugranom valami keresztezodesbol a hetszazassal, az egyest kihuztam 40-ig, a kettest 75-80-ig, harmast 100 felett kattintottam ra. Ugy eleg rendesen be tudott lepni a forgalomba.