Mitas gumi van nekem elől. Ez egy szlovák vagy Cseh gumi. Ez előtt Brigeston volt elől. No az sem volt jobb. Azt sem kopás miatt kellet lecserélnem, ha nem egy pukli miatt.
Úgy hogy engem nem érdekel a márkanév. Egy szar az egész. Tudják, hogy egy choperon nem fog hamar elkopni. Így hát valami hibát tesznek bele. S Nyugodj bele a leg drágábba is.
A Hátsó gumin Metzeller. Egyenlőre meg vagyok vele elégedve. Bár két szezontól 16-20 ezer Km-el többet nem fog elmenni. Az előző Brigeston volt. No arról sem tudok sok jót írni. Körbe volt még 1 mm minta. De egy tenyérnyi helyen meg már látszódott a vászon. Úgy hogy soha nem blokkoltam vele. No ennyit a nem Nóním gumikról.
Te Zsoccca! Mi az a Mitas? Valamikor dumáltunk gumi ügyben és mintha Metzelert favorizáltad volna. Ilyen ismeretlen nevenincs szarokat honnan szalajtanak? Lehet,hogy én sznob vagyok,de soha nem vennék ilyen (számomra) ismeretlen gumit. Főleg nem előre. Még a Heidenau is necces,bér van aki elégedett vele. Részemről megmaradok a Michelin, Bridgestone, Dunlop, Metzeler stb. tehét a márkás cuccok-nál.
Köszi az infót.
Ezt fogom nekik javasolni.
Természetesen kéne a Csömri tel. szám.
Egyébként ha nem néztem volna az unoka hugomat, nem segítettem, segítenék neki. Ugyan is a Kis srác aki össze törte, magasról lecsinálja az egészet. Nem érdekli. Egyedül emeltem a motort. Oda sem jött, hogy tud-e segíteni valamit.
Nem motorosnak való a srác. Sajnos!
Készen a segge alá kapott egy jó motort. S így nem értékeli. S nem is fogja.
A mostani törésnek sincs a számára következménye.
Annak idején nekem egy nyamvadt Rigáért is megkellet küzdenem, dolgoznom.
Azért ezt az önindító dolgot nem kell ennyire el-démonizálni. A régi, három görgős XV535 szabadonfutó nem a legmasszívabb megoldás, de az újabbik jó, amit a 650-es Drag-be is tesznek.
Ettől függetlenül a japán motorok 90%-ban szabadonfutóval készülnek, nincs ezzel semmi baj.
A nagy Virago-kon van hagyományosnak nevezhető bendix behúzó villával, azokkal nincs gond. A nagy Drag önindítója sincs sz_rrá komplikálva.
Játsszatok el egyszer egy 81-83 közti nagy XV mechanikus bendix-szével... Utána kezet csókoltok majd a szabadonfutónak. :)
A felni ráfja nem tudom menthető e, de szerintem egy másik első kerék kompletten nagy valószínűség szerint fog kelleni a bontóból, szerintem ez még olcsóbb is így, mintha ezt a felnit kezdené el valami szaki javítani. Az első futómű biztosan elment. Javaslom kiszedni a két első villát és az alsó és felső villahidat, és egyben, csavarokkal elvinni Csömörre, ahol szerintem hazánk legnagyobb első futómű mágusa található, és mindent meg tud csinálni. Nem dolgozik drágán, és ha nincs komolyabb sérülés, csak egyengetni kell, akkor szerintem 10-20 ezer között megjavítja, a 20 ezerben már benne van egy komplett szimering csere és olajcsere is a szárakban. Mivel szétszedi, ezért én mindenképpen ezt a verziót kérném. Ha érdekel, megadom a számát!
Sziasztok
Az unokahugom nagy fia sikeresen farba lökött egy személykocsit az 535-ös virgácsával.
A sérülésekről felteszem a fotókat, s várom a véleményeteket, hogy mit érdemes vele csinálni.
A felni nagyot kapott, s a két teló is sérült szerintem.
Mit érdemes még javítani, és mit szükséges cserélni?
mondjuk ez a kedvencem
-a kúton találka
-M2 vác felé
-Nőtincsi-tó
-tovább diósjenőnek
-ha gondoljátok átmehetünk kemencére szép erdei úton
-onnan akára dunaparton is visszagurulhatunk.
-kb ez volt a tavaly szeptemberi túra is
Lehet benne valami.
Mi nagyon sokat megyünk két személlyel. S csomagok is sűrűn vannak. Sátor, s egyebek.
S fékezéskor mindkét féket egyszerre használom. Tehát a fékerő az első keréken koncentrálódik. Vagyis az egyoldalú tárcsa miatt csavarodhat egy picit? S talán elállítódott a két teló egymáshoz képest?
Szia Kalmi
Köszi a választ.
Ezek szerint a Mitas gumim selejt. Tavaly cseréltem. A régi normálisan kopott. Illetve szál szakadás miatt kellet cserélnem. Keletkezet rajta egy kicsi puha pukli. Egy kis felületen elvált a futó felület a hordozó rétegtől. Ha kézzel benyomtam akkor oda tapadt egy darabig aztán újra felpúposodott. Nagyon kicsi volt. Nem lehetett látni. Kézzel, simogattatással lehetett megkeresni. De normálisan kopott.
Váz problémája biztos nincs. 12-évesen vettem a második tulajtól. 26000 Km-el. És szervízkönyvel. (Hivatalos) Többet simogatta, mint ment vele. Én legalább annyit simogatom, mint megyek vele.
Teló szimetrika gond megint csak nem lehet vele. Mivel az előző gumival nem volt kopási gond. S nem lett bütykölve.
A Balos kanyarokban lehet valami. Sokszor csak körbe körbe járok!
Viszont lehet, hogy a balos kanyarokat nagyobb tempóval veszem, mivel a jobb oldalam a sérült. Azt féltem. De balra még nagyon bátran döntöm.
Tehát a gumi gyártási hibájára tippelek.
Egyébként van egy kicsi nyikorgó hangja is az első telónak. Csinálok majd róla videót, és felteszem.
Más: Ha jól emlékszem neked van üveg gyertyád?
Egyszer fel szaladnék hozzád, hogy beállítsuk a karbimat.
Szegény lehet a keverék képzés. Hosszú motorfék esetén durran egyet. Tavaly kb havonta egyszer csinálta. Most viszont szinte rendszeres. 90-ról motorfékkel 50-re lassításkor a végén durran.
Most egy picit feljebb vettem az alapjáratot. Így ritkában csinálja, de így is megvan a jelenség.
Az STP nem segített. Pedig nagy koncentrációba tettem bele.
Egy tankhoz fél flakont.
Előre is köszi a választ, és a többieknek is a hozzá szólásokat. Mindenkitől örömmel veszem.
Blekix írását a karbinkról. Újra olvasgatom.
Nagyon jó. De fülre nem merem elállítgatni.
Egyébként nem állítom biztosra, de úgy érzem, hogy nagy súlyterhelésű, pálcika első villás, egyoldali tárcsafékes motorkerékpároknál ez akár még normális jelenség is lehet, hiszen fékezéskor csavarodik az egész első villarendszer, még ha alig vagy egyáltalán nem érzed.
Természetesen nyom nélkül nem tűnhet el az olaj a teleszkópból. Egyébként szerintem a féloldalas kopásnak itt nem lehet okozója egy adott oldali lengéscsillapító, hiszen itt mind az első, mind a hátsó rugós tagok együtt dolgoznak, ami a jobb és a baloldalt illeti. Az egyenetlen kopásnak más okai lehetnek.
1. Ferde, vagy nem egyenesbe belőtt, párhuzamos első teleszkópszárak.
2. Vázsérülésből adódó nem egy nyomon való futás.
3. Gyárilag anyaghibás abroncs
4. Túl sok az egy irányú kanyar felétek! :)
Srácok!
Előfordulhat az, hogy az egyik első lengés csillapítóból úgy tűnik el az olaj, hogy kívül semmi nyoma?
Azért kérdezem, mert egyre jobban látszik, hogy az első gumim bal oldala kagylósan kopik. Középen, és a jobb oldala normál. És soha nem láttam olaj szivárgást a telóból.
A menet stabilitása jó.
Köszi. Majd beszélünk róla.
Még töprengek a Rallyen. S várom, hogy múljon az elvonási tünet.
Várom, hogy kiderüljön, hogy ez megint csak a szokásos áprilisi szezon kezdő láz, vagy komolyabb. Ha májusban is ezt fogom érezni amit most akkor leülök osztok szorzok, és újra bele vágok. Bár remélem, hogy csökkenni fog a Rallye láz. Mert három éve nem véletlenül hagytam abba. Csak hogy igaza van annak a dokinak, hogy az adrenalin függőség is elég kemény függőség.
De hát vannak akik a cigiről is le tudnak szokni. Akkor talán nekem is sikerül erről.
A szabadon futó problémáját, már mindjárt az elején levettem itt, hogy teljesen más mint az autóké. Itt sokkal bonyolultabb a helyszűke miatt. Itt nincs bendix, ami oda löki a kis fogas kereket aztán meg vissza engedi. Itt folyamatos kapcsolatba van az önindító. Csak hogy amikor beröffen a moci akkor az a szabadon futó engedi szabadon forogni.
A Dragnál meg még van közte egy bonyolult nyomaték szabályzó is.
Engem viszont annál jobban érdekel.
A Legjobban az üzemanyag cellás motorok érdekelnének, de sajnos ahhoz még nem lehet hozzá jutni.
Sajnos nem vagyok mobil. A 7 hónapi állás ellenére példásan könnyen, a harmadik köszörülésre életre kelt az öreg csataló. A fékbetét,fékfolyadék csere már nem egészen problémamentes. Órák hosszat tartó hokizás ellenére sem akar a levegő eltávozni a rendszerből. Néhány apró rugó és egyéb biztosító alkatrész csere éretté vált, és beszerzésük 5-7 munkanap. Így jár akinek ritka motorja van. Sajnos nekem ki kell hagynom.
Úgy hogy engem nem érdekel a márkanév. Egy szar az egész. Tudják, hogy egy choperon nem fog hamar elkopni. Így hát valami hibát tesznek bele. S Nyugodj bele a leg drágábba is.
A Hátsó gumin Metzeller. Egyenlőre meg vagyok vele elégedve. Bár két szezontól 16-20 ezer Km-el többet nem fog elmenni. Az előző Brigeston volt. No arról sem tudok sok jót írni. Körbe volt még 1 mm minta. De egy tenyérnyi helyen meg már látszódott a vászon. Úgy hogy soha nem blokkoltam vele. No ennyit a nem Nóním gumikról.