Szakértők segítsetek!
téli pihenő után elővettem a mocit xv535, és első motorozásnál mindjárt feltűnt, hogy váltásnál,vagy ha meghúzom a gázt és vissza engedem, nem áll vissza egyből alapjáratra hanem még pörög, és lassan áll be az alapjárat.
A motor egyébként jól megy, és az alapjárat is rendbe van.
Olvastam a fórumot, és membrán hibát írtak több helyen.
Kiszedtem a membránt, és mindegyik több helyen is ki volt repedezve, na mondom meg van a hiba.
Rendeltem újat. Beraktam, de sajna a hiba ugyanúgy megmaradt.
Mentem vele, egy kört, ugyanúgy jól megy, az alapjárat is jó, csak gáz visszaengedésnél felpörög, ill. lassan áll vissza alapjáratra.
Mit tegyek!
Szakik segítsetek!
Ha beviszem szervízbe a gatyám elfizetem az tuti, és kiderül majd hogy valami bagatel hibája van.
Előre is köszönöm a segítséget.
csak egy tipp a karbidhoz:
Vettem anno vicctor-tól egy dinojet karbi-kittet ami nyitott kipufogóhoz való.
A fúvókák kisebbek voltak a gyárinál, viszont a membrán rugója gyengébb volt és a tűje is rövidebb a gyárinál.
Szuper, ugyanilyen van a 250-be is. Egy ötlet, ha csak a fúvókákat akarod kitisztítani, akkor elég oldalról lecsavarozni (azon az oldalon ahol a benzin csap van) a karbi tetejét és így hozzájuk férsz.
Esetleg próbáld ki azt, hogy leveszed a légszűrőházat és a tenyereddel betapasztod a nyílást és úgy húzod a gázt. Nekem hasonló (de nem ugyanilyen) hibám volt, ezzel a módszerrel derült ki hogy falsot szívott.
A karbi tisztítás meg soha nem árt, főleg mikor megláttam hogy az alapjárati fúvókán mekkora lyuk van...
Egyébként a 125-n is mikuni d26-os karbi van?
Tudom Brumeszkosz és köszönöm, de ez 136 euro a 2 db. Nah most az kijön 2 db durván 50 eurobol, és új ez is még ha amerikai gyártmány is, és nekem tolatyu nem kell annak semmi baja, az , hogy rá kell ragasztani nem nagy cucc, én ezt megpróbálom és ha beválik nagyon örűlni fogok és akkor legelább ti is tudnii fogjátok hogy beválik e biztosan
Lehet hogy falsot szív. Próbálja alapjáraton féktisztítót, vagy motorindító sprajt fújni alapjáratnál a karbi és a szívócsonk környékére. Ha megemelkedik a fordulat, akkor valahol hamis levegőt szív, és ezért csinálhat ilyet talán. Egyébként én légszűrőcserével és egy alapos karbi tisztítással kezdeném. Lehet csak a főfúvóka van eltömődve. Az alapjáratnál az alapjárati fúvóka működteti a motort. Mikor felpörgeted, egyre inkább a főfúvókán keresztül lélegzik a motor. Mégegy tipp: Lehet hogy a membrántolattyú megtapadt a hüvelyében, és nem tudja a vákum megemelni a sibert. Ezt is egyszerűen tudod ellenőrizni. Hajrá!
Elméletileg holnap megérkezik a kamerám, remélem, hogy az idő is engedi majd, hogy kipróbáljam.
Komolyan mondom, olyan vagyok, mint egy kisgyerek karácsony előtt.
Hamarosan a szélvédelmem is megoldódik, köszönet Kalminak!
Ha feraktam, lövök egy két fotót.
A karbimembránt érdemes ellenőrizni, ha amúgy minden rendben van a vassal? Van erre valami szabály, hogy milyen időközönként kell megnézni?
Csak azért, mert nem tudom, milyen állapotban lehetnek és mennyi idősek.
Sziasztok!
Új vagyok itt. Ősszel megvettem az első motoromat, egy XV125-öst.
Német "import", 30e.km-rel.
Azóta kb. egy ezrest tettem bele, nem is volt gond leszámítva, hogy az egyik csatlakozó kontakthibája miatt egyhengereztem párszor az elején. Megoldottam.
Most viszont nem tudom mi a baja. Nem vagyok nagy gépész és eléggé sötétbe tapogatózom a hiba behatárolással.
Alapjáraton minden rendben, de amikor ráhúzom a gázt, akkor visszaesik a fordulat, legyengül a motor (annyira hogy egyesbe nem bírja magát elhúzni), viszont ha nagyon óvatosan adagolom neki a gázt, akkor szépen fel lehet pörgetni. Csakhát ez közlekedés közben nem vállalható, még a szerelőig se szívesen indulnék el így vele.
Szerintetek mi lehet a gondja? Vagy hol kezdjem a hibabehatárolást?
Ott valóban le van szűkítve a beömlő torok de láttam az ebay-on olyat hogy szűkítő lemezeket árultak amit a 34 KW gumikönyök alá kell betenni és kész a teljesítmény csökkentés. DE ez szerintem oldalról meg figyelve látszik is a hengerfej és a karbi gumi között.
Sziasztok. Tegnap kicseréltük a kuplung kopó lamellákat, meg a rugókat. A lamellák nem voltak kopottak, ellenben a rugók kb. határon voltak. Azért megkapta a kislány mindenből az újat, és egy új fedéltömítést is. Szelephézag-karbiszinkron, új olajszűrő.
Tegnap reggel 1 fokban indultam Miskolcra e miatt. Hazafelé viszont már egész jó volt az idő.
ma viszont elmentem Hollóházán át Szlovákiába, gyönyörű csodálatos idő volt.
A tiéd is csak papíron 25kW !
Én semmit nem cseréltem a porlasztón, így vettem.
A múltkor már írtam hogy tudomásom szerint a toroknál lévő gumigyűrű belső átmérője kisebb a 25 kw-os mociknál. Kicserélni nagyobbra, fél óra. Valamelyik előző tulajdonos már megtette !
Hülye kérdés, de motorba ugyanolyan fékolaj kell mint autóba?
Dot4-es legyen és ennyi?