Én mindig így indítom a vasat .Alapjáraton szivató nélkül beugrik, és azután húzom rá fokozatosan a szivatót. Körülbelül kell neki olyan 5-10mp hogy meglegyen az olajnyomás a hengerfejben, de ha gázt adok sem lesz előbb sokkal nyomás a hengerfejben. Szóval érdemes gáz nélkül egy kicsit járatni mert gyorsabban kopik a vesztegelj.
Pont ide való gumit kaptál bele?
Nem tudom, ki volt-e száradva a gumi, mert azért 2 hetente be van indítva a gép. Meg ment előtte pár percet, hogy ezt tapasztaltam, hogy csöpög. persze lehet hogy csak nem figyeltem. Vagy a hidegtől összébb ment valami?
Üdv!Lehet hogy simán kiszáradt a gumi. Mikor levetted a fedelet a gumi tömítés puha volt? Az enyémen is szivárgott a benzin, vettem bele vitonos gumigyűrűt és kész /1éve/. Azóta jó.
lehet hogy csak a tű alá szorult valami kis koszdarab, és a tű nem zárt le, aztán csak szívta a benzint? Viszont szépen járt, ezért nem értem. na, majd meglátjuk. ilyenkor szidom a telet, hogy nem lehet kipróbálni vagy 10 km-en.
Zsocca, írtam korábban a benzin folyásról. Szerinted mi lehetett? Brumival beszéltem telefonon, ő azt mondja, lehet hogy egy kis kosz odakerült a tömítés közé-alá. Vagy esetleg túltöltődött a karbi, mert nem zárt le a tű? Ilyenkor állítólag a karbi tetején ki tud jönni a benzin. Vagy mi.
És amikor szétszedtem, összeraktam, megszűnt. De azért zavar egy kicsit, nem szeretem az ilyen kérdéses dolgokat....
Az unoka hugomnak is ugyan ilyen motorja van.
Januárban még indította. Majd lemerült az aksija és nem foglalkozott vele.
3 hónap után tavasszal rengeteget kínlódtam vele mire életre tudtuk kelteni. S utána is sokat bajlódtunk az egyik hengerrel.
Megoszlanak a vélemények. Több módszer is van a téli tárolásra.
Én ezt választottam, nekem ez vált be. Havonta egyszer járatom olyan 15 percig. Ami kezdet leülepedni az felkavarodik és átmosódik. Vannak más módszerek is.
Mindenki másként csinálja!
Furcsa egy szerzet lehet a virgács karbi ha 4 hónap szárazság után fel kell újítani. Nekem 4 Mikuni van de soha nem dugultak még el. Tovább nem dicsérem mert még megorrol rám és elkezd tavasszal problémázni.
Ma amikor beindítottam, kb. 5 perc után megjelent egy kis tócsa a földön. Kiderült, benzin, és az első karbiból csöpörészik, de intenzíven, bal oldalt.
Leszedtem a fedelet, letisztítottam a gumi-tömítést, meg az ellenoldalt, kis zsírréteggel végigkentem a gumi tömítést, összeraktam,. és már nem jött a benzin. Szerintetek mi lehetett?
Ezt már kitárgyaltuk tavaly.
Nyáron is hidegen indítjuk minden alkalommal.
Tavaszig áll vagy 4 hónapot. Aztán nem indul. Csak karbi felújítás után. Mivel a brenyából kicsapódnak az adalékok és dugulást okoznak.
Inkább 4 szer indítom feleslegesen, mint buherálom tavasszal.
De mindenki másként csinálja!
Könnyen beszélek,nekem nem gond ha kiszárad a karbi mert van olyan állása a benzincsapnak ami valósággal elárasztja benzinnel. KB 10 percig tartom ebben az állásban, utána lehet indítani akárhány hónapot is állt a gép.
Én csak azért indítom be kb 2 hetenként, hogy a karbiból néha át mozgassam a benzint. Amikor már üzemmeleg a motor, akkor magasabb fordulatszámon is, hogy a fúvókák mindegyikén áramoljon. Ha nem havas az út, akkor rá is ülök, és megyek vagy 2 km-t. Így a gumik is mozgatva vannak. Mivel nincs középstandar-em, így nincs felemelve a motorom.
Szerintem a dúsabb keverék inkább lemossa a olajfilmet, ezért nem tanácsos sokáig szivatózni. Az én motoromon nem is lehet rajtafelejteni,mert a szivató egy elforgatható tárcsa által mozog amely alaphelyzetbe ugrik amint elengedem.
Ha szivató nélkül hidegen csak gázzal probálod beindítani akkor nem fog sikerűlni, a japántok okosabbak a muszkáknál, nem véletlenűl tették rá a szivatót. A másik dolog az ,hosszú állás után nem igazán marad olaj a henger falán legfeljebb csak olaj film, na most a hidegindításnál a dussabb keverék ugye egy kicsit potolja a hiányzó kenést? Azért tették rá a szivatót,hogy használja az ember, a modern autokon is azért van automata szivató,hogy az okostojásokat megkímélje a motor elbaszásától.
Ja, ja.
Csak a zsiguli nem fulladt le akkor amikor finoman gázt akartam adni.
De ez lehet hogy a hosszú hidegben való állástól van.
Mármint hogy annyira hideg a robbanótér, hogy csak dús benzinnel pöfög. S amint a gázkarral egy kis hideg levegőt adok neki, egy ből elszegényedik és leáll. Ha már valamennyire bemelegedett akkor már lehet neki gázt is adni.
De a következő indításkor megpróbálom gázzal szívató nélkül indítani, s csak utána ráhúzni.
Asszem volt már róla szó, és voltak ellenvélemények is:
Nekem a garázsomban van fűtés, de csak egy kicsi. Ha kint -10 fok van, ott max +3.
Ezért amikor elhatározom, hogy na beindítom a gépet, akkor a kis hősugárzót a blokk alá teszem, az olajtartály alá, és megy kb 30-40 percet. Kellemes meleg lesz alulról a tartály, amit már kézzel is érzékelek. Azért figyelek a hősugárzóra, nem hagyom egyedül, nehogy baj legyen. Szóval, amióta ilyen szar hidegek vannak, így csinálom. Higyjétek el, szívató nélkül beindul. Ez után kicsit kihúzom a szivatót, és úgy jár. Soha nem kellett többször indítózgatni, pöccre megy a dolog. Lehet, hogy sznobság, vagy mit tudom én mi, de az biztos, hogy a motornak sokkal jobb, mintha jég hideg olajat kellene feldolgoznia.
Nem tudom, ki volt-e száradva a gumi, mert azért 2 hetente be van indítva a gép. Meg ment előtte pár percet, hogy ezt tapasztaltam, hogy csöpög. persze lehet hogy csak nem figyeltem. Vagy a hidegtől összébb ment valami?
És amikor szétszedtem, összeraktam, megszűnt. De azért zavar egy kicsit, nem szeretem az ilyen kérdéses dolgokat....
Januárban még indította. Majd lemerült az aksija és nem foglalkozott vele.
3 hónap után tavasszal rengeteget kínlódtam vele mire életre tudtuk kelteni. S utána is sokat bajlódtunk az egyik hengerrel.
Megoszlanak a vélemények. Több módszer is van a téli tárolásra.
Én ezt választottam, nekem ez vált be. Havonta egyszer járatom olyan 15 percig. Ami kezdet leülepedni az felkavarodik és átmosódik. Vannak más módszerek is.
Mindenki másként csinálja!
Leszedtem a fedelet, letisztítottam a gumi-tömítést, meg az ellenoldalt, kis zsírréteggel végigkentem a gumi tömítést, összeraktam,. és már nem jött a benzin. Szerintetek mi lehetett?
Nyáron is hidegen indítjuk minden alkalommal.
Tavaszig áll vagy 4 hónapot. Aztán nem indul. Csak karbi felújítás után. Mivel a brenyából kicsapódnak az adalékok és dugulást okoznak.
Inkább 4 szer indítom feleslegesen, mint buherálom tavasszal.
De mindenki másként csinálja!
Mindenki máskép csinálja!
Én is töröm a fejem valami előmelegítésen.
Csak a zsiguli nem fulladt le akkor amikor finoman gázt akartam adni.
De ez lehet hogy a hosszú hidegben való állástól van.
Mármint hogy annyira hideg a robbanótér, hogy csak dús benzinnel pöfög. S amint a gázkarral egy kis hideg levegőt adok neki, egy ből elszegényedik és leáll. Ha már valamennyire bemelegedett akkor már lehet neki gázt is adni.
De a következő indításkor megpróbálom gázzal szívató nélkül indítani, s csak utána ráhúzni.
Tudtam, csak nem sejtettem:
Nekem a garázsomban van fűtés, de csak egy kicsi. Ha kint -10 fok van, ott max +3.
Ezért amikor elhatározom, hogy na beindítom a gépet, akkor a kis hősugárzót a blokk alá teszem, az olajtartály alá, és megy kb 30-40 percet. Kellemes meleg lesz alulról a tartály, amit már kézzel is érzékelek. Azért figyelek a hősugárzóra, nem hagyom egyedül, nehogy baj legyen. Szóval, amióta ilyen szar hidegek vannak, így csinálom. Higyjétek el, szívató nélkül beindul. Ez után kicsit kihúzom a szivatót, és úgy jár. Soha nem kellett többször indítózgatni, pöccre megy a dolog. Lehet, hogy sznobság, vagy mit tudom én mi, de az biztos, hogy a motornak sokkal jobb, mintha jég hideg olajat kellene feldolgoznia.
üdv.