Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az enyém 96-os és két anyás. De Anya csak egy van
Szia!
Az lehet a különbség a bowdenek között,hogy a régebbiekhez valón a csavaron 2 anya van .A bowden tartóba ami a blokkra van felfogatva nincs menet , tehát a feszítést a két anyával lehet szabályozni. Az újabbaknál a tartó valószinüleg menetes azért van azon a fajtán 1 anya.Nézd meg a tiedét az milyen,az enyém 93-as 2 anyás. Üdv Viktor
Talán sokan ott követik el a hibát hogy motorstúra lévén a motorkra, és azok állapoitára fokuszálnak, pedig az emberi tényezök sokkal jobban meghatározzák egy túra kimenetelét. Ahogy Viktor már feszegette is. Fontosabb az hogy részvevök kiegyensúlyozottak legyenek. A döntéshozók döntéseit (lehetóleg a tapasztaltabbak hozzák meg) mindeki egyöntetüen fogadja el. Csírájában el kell fojtani a kisstilü elégedetlenkedéseket, furkálódásokat. Mindenki vigyen magával megfelelö mennyiségü leszarom tabláttal és fokuszáljon arra hogy ne tegye tönkre mások drága szabadidejét a hisztijével. Ajánlatos szerintem a csapatnak a a túra elött egy hosszabb lélegzetvételü gurul´st megejteni együtt, egy amolyan összehangolódás túrát, aminek akár a távja lehet 5-600 km is, és lehetöleg hasonló körülmények legyenek szimulálva mint tervezett túrán. Ekkro fel lehet mérni a motoros és emberi képességeket is, és mivel csak egy napos, másnap lehet tesztelni, hogy vajon fizikailag és szellemileg milyen állapotban vagy. Szerintem fontos a szezon elején a jó álloképesség "ülöképesség " megszerzése, hogy valóban még a hazaút is élvezetes legyen. Bár hosszú évek tapasztalata az, hogy a hazautat (igaz általában a rossz idö miatt) mindig autópályán tettük meg. Igy az itols´napra már nem nagyon kell tervezgetni semmi látványosságot... :)))
Tényleg nagyon fontos a harmónia csapatban, meg a diktatatúra.
4 nap alatt 2200 akkor az 550 naponta.
Utálni fogjátok de ha végig pályán nyomjátok akkor simán megvan.
Országút és nézelődés az felejtős ezen a 4 napon.

Mondjuk 120-130 -as tempóval számolva, óránként 15-20 perc pihenővel meg egy hosszabb ebéddel középen így is kb. 8 órás történet összesen. 4-5 megállóval.

Hányan mentek ? Mert minél többen mentek annál jobban növekednek ezek az idők...stb
Lemarad, kakilni kell, még elszív egy cigit....stb
Emailben is küld el mert ott könnebben nyilvántudom tartani a dolgokat. Tőled is kérdezném mi a különbség az évjárat szerint?
Szia!
Küld egy emailt mert ott jobb a nyilvántartásom, és megszervezem.
Írd le az évjáratot is. Egyébként mi a különbség?
Szia Brumeszkosz! Egy bovden engem is érdekelne, a gép 94-es.Ha oké akkor küldesz egy bankszámlaszámot és utalom a pénzt. Előre is kösz a közreműködést.
Igen, a szállás le van foglalva már most. Az eszközök amiket írtál, jó ötlet, köszi, meg is fogadom. Egy olyna túra lesz onnan, ami nagyobb lélegzetvételű, és a Bodeni-tó valamint Liechtenstein. Ezt 2 naposra tervezzük.
GPS-em van, én bízom abban.
Brumeszkosz!

nekem is kell akkor egy kuplung bowden, az én vasam '89-es. Úgyhogy beszállok!
Szia Viccctor!

Ez az első ránézésre sok km a következőképpen jön össze:

csak az oda- meg a visszaút 2200 km. (oda - vissza is 2-2 nap)
tehát a maradék sacc 2000 km 6 nap alatt lesz meg. Az meg napi szinten sacc 300 km. Az meg sztem nem olyan sok.
Szia Tibor! /brumeszkosz/
Kuplung bovdent én is kérnék 1db.
Az én vasam XV 535 1996-os.
A fizetést a már kialakult módon is csinálhatjuk, ha Neked megfelel.
Üdv. Jenő.
Persze, látom benne a lehetőséget azért is írtam hogy jó ötlet.

Parkoló nem mindig létkérdés de ez inkább attól függ hova mész.
Ausztriában nem olyan fontos, de Dél Olaszországban pl. eléggé. Már ha másnap reggel is szeretnél motort :)
Ha az adtaplapomon elolvasod 2012 beszomolóm , láthatod hogy elég jól müködött. Laci barátom nagyon jól forgatta-kezelte a tablagépet, és ezeket a parkoló rázoomolásokat a fogalalás elötti pillanatban is wifi birtokában meg tudod ejteni...ha ez neked létkérdés.
Ma már annyira bizonytalan minden, hogy befogalani egy szállást hónakkal elötte... a book.com-on ugyankkaor pont vannak néha olyan last minute akciók...
Tavaly elött ez egyik srác egy hóamappal elötte mondta vissza tekinettel az anyagi körülményekre... lehetett irogatni a illedemelmes leveleket hogy légyszi akkor kevesebben, meg vissza tudnád majd adni....ezt elírni pár másodpers most, de annak aki valóban intézi töb órát vesz el az életéböl...
Az elözö években elöre lefoglalt szállások egyikén sem volt teltház, besehettünk volna utolsó pillanatban is...Szerintem utólag nézve megéri a kompromisszumot, hogy lehet nem város szivében van a szállásod, de lehet nem is tudod megközelíetni, mert olyan szar idö van...
Hmmm, ez nem is rossz ötlet hogy mindig a másnapit befoglalni neten :) Kisebb túrákra simán jó ötlet.

Bár nyilván időt igényel ez is este és én pl. a Dél olasz túránk cirka 10 szállását kb. 1 hétig kerestem és foglaltam mire mindenhol találtam olyat ami árban a tervezett intervallumban volt, de nem a város vagy falu szélén, vagy ha mégis akkor tömegközlekedés jo legyen, és mindenképpen legyen parkolója, át kell olvasni mások értékeléseit is.

Tapasztalataim szerint a parkolós rész a legmacerásabb, mert már privát parkolónak jelölik azt is az oldalakon ha az utcán van nekikk 3 foglalt helye, vagy ha 1km -re van neki egy parkolóházban foglalt helye.
Volt már olyan hogy Google Map utcaszinten megnéztem a panziót és úgy derült ki, hogy van vagy éppen nincsen parkolója :)
Ha olyan szállást foglalsz ahol van wifi, akkor, vagy másnap reggel is be tudod foglalni a következő szállást akár a módosított útvonaltervhez illőt , amerre nem esik. Az idén mi ezt tettük, és volt olyan is hogy nem értünk oda műszaki hiba miatt, de sikerült kimagyarázni, és még fizetni sem kellett érte. Mi is az általad említett netes foglalást alkalmaztuk.
Amúgy a tapasztalataink hasonlóak, azok után hogy mi kipróbáltuk a végleteket is... :)
Ha saját tanácsom egy mondatba akarnám összefoglalni:
A megszerezett átélt élmények soha nem egyenlőek a megtett kilométerekkel, nem a km -et kell gyűjtögetni, hanem...
10 nap alat 4-4500km az nagyon sok lesz.
Utálni fogjátok a végére.

Én tul vagyok egy 17 napos 5300km -es túrán
És ebből tanulva idén egy 15 napos 3300 -km -est csináltunk.


Napi 400-500 -at nem tudsz megtenni csak országúton kényelmesen, mert falu, körforgalom. előzések, dugó, eső...stb napi 4-500 -ba már kell vagy 100-150 pálya mert haladni ott tudsz.

Én azt javaslom hogy vagy csökkentsétek a napi távot, vagy kicsit hosszítsátok meg 12-13 napra és iktassatok be egy pihenőnapot 4 napoknént, különben az lesz a vége hogy csak rohantok minden este 8-9 körül értek a szállásra és 6. nap környékén be akarod vágni a motort az árokba és hazajönni vonattal mert annyira fáradt leszel.

Egyéb jótanácsok:

- Ha esik akkor pálya
- Szerszámokat osszátok szét tipikus dolgok legyenek náltaok mint. pl 10-es 13 -as kulcs, gyertyakulcs....stb
- Defektspray
- Egy tekercs drót bármire jó lehet
- Szövetes Tape (akármit visszaragasztasz vele)
- gumicső ha kifogyna a benya valakiből és persze egy kis flakon hozzá amiben alapból tarthatsz vizet beszúrva a sisakhálóba amivel mondjuk a csomagodat rögzíted

- Az útvonal legyen megtervezve elég jól előre, ne akkor vacakoljatok hogy merre kell menni
- Ha van lehetőség GPS -re akkor GPS -be bele kell táplálni az útvonalakat, hotel vagy camping címeket órákat nyersz vele hogy ezekkel nem kell vacakolni.


Nem tudom hogy a szállásokat előre lefoglaljátok vagy csak ugy bele a világba aztán majd találtok szállást.

Ha megtervezitek előr eés lefoglalktok mindent mondjuk a www.booking.com -on keresztül akkor:
- Olcsóbbak lesznek a szállások
- Nem lesz gond a szállásokkal
- Olyat tudsz előre foglalni aminek van saját parkolója

A Hátrány, hogy ha esik ha fúj akkor is menni kell mert ha 1 szállást kihagysz akkor a következő 800-1000km -es elérhetetlen távolságban lesz.

Ha bele a világba mentek és nem foglaltok szállásokat:

- Ha esik nem kell továbbmenni eltérhettek az utitervtől
- Várhatóan drágább lesz a szállás ha helyben akkor kerestek foglaltok mert kihasználják hogy neked most kell, neten előre foglalni mindig olcsóbb.
- Órákat lehet elcseszni szállás kereséssel, képzeld el hogy este 8 -kor megérkeztek valahova esik az eső és akkor álltok neki szállást keresni, mert vagy drága, vagy nincs parkoló, vagy nincs hely....stb


Én személyszerint max 2 emberes túra esetén vágnék neki szállásfoglalás nélkül, mert úgy elég jó az esélyed, de 4-5 ember esetén már necc.

Szóval, jó sok mindent nem árt végiggondolni.
Tudtok ajánlani olyan műszert, ami tartalmaz fokozatkijelzőt, üzemanyagszint mérőt és órát? Külön találtam, de nem akarom körbeaggatni a kormányt.
Meg oldjuk ha meglehet.
Egyre én is ,de az enyém 1993-as tehát a 14.95-ös kellene,az eladó ugyan az.
Neked melyik kell, 95 ellőtti vagy utáni, mert nekem 95 utáni kell.
NA az első nem rossz ajánlat.

Kéne egy két jelentkező hátha olcsobb lenne a posta, egynek beszálok én is.
Ezekre gondoltam .aAz egyik a 95 előttiek, a másik a 95 utániak
Uraim!
Ha kell kuplung bovden , akkor kérném a jelentkezőket a darabszámot , és meg nézem a legjobb és legolcsóbbat és megveszem.