Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

vazz, hova lett a kép....
köszi, de nem... én így szeretem az enyémet.
Üdv. A" Lendül"-ben vásároltam anno. Szintén motoros haverom ajánlotta. Most a napokban volt újra kapható. 6000 huf körüli volt az ára.
jó a vasad littlerock, -nem kell rá egy jóó chopper kormány occsoér?
Nincs benned hiba. Ez a motor stabilan 5 liter körül fogyaszt, kovéve 60-70-es tempó, pl hegyi szerpentin az Alpokban, vagy tengerpart Horvátországban.
Ami után 4 literre ment le a fogyasztást, az a következő (eső kettőt csak a teljesség kedvéért írom le):
- 15W-50-es Repsolra váltottam az Elf-ről (ez elvileg nem okoz csökkenést)
- BP7ES Ngk-k kerültek bele BPR7ES (ha eddig jó volt a gyújtásod, akkor a zavarszűrő ellenállás hiánya ismét nem javít semmit)
- 535-ös levegőszűrő került a vasba (innentől a hirtelen gázadásra 80-90-es tempónál nem reagál, de 4 litert eszik, ezt már többen is tanúsíthatják...)
a különbség abban van, hogy a 400-as légszűrőjében van egy fojtás lásd: rajz. A mi esetünkben 110mm-es belmagasságból csak 40 mm-a szabad keresztmetszet, amíg az 535-ösnél kb 100mm.

Én most így használom, egyel emelt tűvel a karbiban, nyitott kipufogóval.
Ennyi-ahogy a fórumon olvasom hasonló a fogyasztás minden motornál -persze lehet a fogyasztást mérsékelni de az nem jó ,de van pár megoldás '-olcsó de nem jó = ha tolod
jó de nem olcsó = ha száguldozol vele és ha azt akarod hogy 2,5 liter fogyasszon a következő a megoldás :-minden másnap mész vele akkor osztva kettővel az pont 2,5-liter ! bocsi
Van egy Yamaha Virago 400-as motorom, és bármit teszek, nem tudom 5 liter alá vinni a fogyasztást. Ez így normális, vagy bennem a hiba? Ha igen mit tegyek?

Köszia figyelmet.
TL
Üdv. Légyszives írd a nevét típusát.
Ott a PONT! Teljesem igazat adok. Már egy éve ilyen töltőt használok. Van rajta akku regeneráló üzemmód. /Szulfátosodás/ Üdv.
Huha, mi mindent összeirkáltok akku ügyben sajna fele se pontos.
Savas akku töltési végfeszültésge hőfokfüggő 0.003 V/cella meredekségű.
Melegben 13.8 körüli a végfeszültség, ahogy csökken a hőfok ugy kel növelni a végfeszt. A lentebb emlitett 14.5 V csak a minuszokban/tárolt használt akkukra vonatkozhat.
Az meg hogy feltöltve szulfátosodik badarság, pont hogy ha lemerül és a savsűrűség egy bizonyos érték alá csökken akkor kezd el a szulfátréteg megkeményedni.
Ha rendesen fel van töltve egy savas akku évekig/évtizedekig eltartható lényeges károsodás nélkül.
Kevésbé érzékenyek a szulfátosodásra a zselés/felitatott elektrolitú akkuk, azokat napokig lehet tárolni lemerülve mig a hagyományos akkunál már egy nap is sok.
Van speciális szulfátalanító eljárás a mikor is aránylag nagy feszültségimpulzusokkal "bombázzák" az akkut ez állitólag visszaforditja a kezdő szulfátosodást .
Ha lehet ilyen töltőt kell beszerezni.
Sziasztok.

Kicsit túl van misztifikálva ez a töltögetős balhé. Felesleges állandóan töltögetni az akksit. Ha jó az akksi, megtartja a 12V feletti kapocsfeszültségét hónapokig. Én is úgy csinálom, hogy november és március között félúton, kb szilveszterkor egyszer rátöltök sima töltővel pár órát és csókolom.
Én épp most veszek egy Optimate 4-es töltőt, holnap megyek érte :)
Sziasztok az akkumulátortő témához szólnék hozzá én mérném az akku feszültséget töltés közben a jó autómata töltő esetén lassan felmegy 14,4 voltra utána csepptöltésre kapcsol ami 13 volt ha ilyen adatokat mérsz akkor jó a töltő de én sem hagynám rajta napokig a fagymentes tárolás és a havonta 1 töltés elég.
Na ezt a helyet keresem én is évek óta! A nyári konyhában nem fűtök télen. ( köszönöm orbánc)
Ki kell találni valami nők számára érthetetlen zagyvaságot indításbiztonságról, meg,hogy így nem kell másik jövőre, de mi van én adjak ötleteket?
Most már csak egyet mondjatok meg. Hol van a lakásban az a hely, ahol a házisárkány nem akad rá, és nem kiált fel, hogy már megint mííí ez a franc a lakásban?
Egy kicsit én is szkeptikus vagyok az ilyen töltőkkel szemben,bár gyakorlati tapasztalatom csak a hagyományossal van. Én hetedik éve használom ugyanazt a savas akksit. Telelés a Brum. által leírt módon. 3-4 hetente 10óra töltés 10%-töltőárammal. Szobahőmérsékleten.
Valaki kért nézzek utánna lengőkar tügörgős csapágynak de már nem tom ki volt.
Most azt hiszem találtam a németen itt a link.Ha kell még segítség szóljon.
http://www.ebay.de/itm/Schwing...
Nagyon köszönöm a jó tanácsot. Amikor utoljára rá néztem már a zőld lámpa világított rajta ami a teljesen feltöltött és kikapcsolt állapotot jelzi. De máris le szedem róla a töltőt és havonta egyszer feltöltöm.
Egy normális autómata tőltőben sok feladatot kell egyszerre ellátni az elektronikának, figyelés szebályozás lekapcsolás visszakapcsolás,töltő áram figyelés ,kapocsfeszűltség figyelés. Na most ezt bonyolult elektronikai áramköri elemek teszik lehetővé tirisztorok mikrokontrolerek. Lehet ez a csoda kütyű ezt mind tudja de én ezt nem hiszem, de akkor sem tesz jót egy savas akkumlátornak a folyamatos csepptöltés.Állandó igénybevételnek teszi ki a cellákat és az elszulfátosodást is nagymértékben gyorsítja. A csepptöltés káros hatásáról személyes tapasztalatom van , különböző elektromos berendezéseket a vasutnál telefon központ forgalmi asztal stb, mind cseptöltéses üzemmódban használják, na most ezek a nagy
100-150 Ah órás aksik gyakori hálózatkimaradáskor egy 30 -40 perc után mélykisűlésig lemerűlnek és savas aksik létükre meg is halnak. Cellezárlat, cella szakadás, holott a mélykisűlésre elsősorban a zselés akksik az érzékenyek.
Ez most melbe vágott amit írtál. Tavaly ősszel töltő vásárlás előtt több műszaki boltban is érdeklődtem mejik a legjobb töltő amejik folyamatos töltésre alkalmas. Öt boltból négyben ezt ajánlották. 9990Ft volt.Mivel folyamatos töltésre gyártották én rá is tettem és az elmúlt télen folyamatosan rajta is volt tavaszig.De hála istennek nemtörtént gond az aksival.Az igaz hogy háromszor kellett utána tölteni.
Na most nézem a képet ,ezt a töltőt hajítsd el!
Ha ezt teszed akkor a lehető legrosszabbat csinálod az akksival.
Tessék alaposan feltölteni utánna száraz fagymentes helyen tárolni, a legjobb a lakásban egy eldugott helyen ahol a házisárkány nem botlik mindig bele és vijjogva kiabálja,, miii ez! Aztán havonta előveszed és újra feltöltöd és megint pihenteted egy bő hónapig.
Amit leírtál azt meg se próbáld.
Üdv brumeszkosz. Ez a töltő egy teljesen automata masina.Most rá rakom, tavasszal meg le veszem,addig fojamatosan be és ki kapcsol. De sajnos ezt nem lehet állítani semerre max töltő áram 0,8-Amper.
Sziasztok!

Ha van valakinek az 535-ösén bukócső, megtenné, hogy néhány közeli képet feltesz a felfogatásokról, meg egyáltalán az alakjáról?
Ha a méreteket is odaírja, annak külön örülnék
Előre is köszönöm. Zoli