A szakadt membránt fényévekkel ez előtt ( 90 -es évek közepe) Lada, zuk, uaz vagy egyéb üzemanyagpumpás autó membránjából vágott darabbal foltoztam. Pillanatragasztóval ragasztottam a lyukra. Kb évente ismételgettem. De anno még nem igen volt ilyen alkatrész lefedettség, még japán gépek sem nagyon. Meg az egyetemi zsoldból sem futotta volna újra...
A membránon lévő lyukról annyit ha az még kicsi akkor folyamatosan változik a vákuum nagysága és így a beállított szinkron ha hagyod járni alapjáraton a motort akkor látszik, hogy megfog változni.Ha gázt adsz és ugy nézed akkor még nagyobb lesz a változás. De ez csak az én okfejtésem , szerencsére még nem tapasztaltam ilyet a vasamnál.
Mint említettem talán , nekem ezzel a házi módszerrel nincs tapasztalatom.
De azt le kell szögezni, hogy szinkront csak úgy mert mondjuk vasárnap van és süt a nap, nem érdemes csinálni. A szinkronizálás csak a korona a következő tetejére:
Normális állapotú nem kopott motor. Tolerancián belüli szelephézagok.Tömör szivóág a karbi és hengerfej között. OPtimális értékre beállított lehetöleg azonos uszószint és levegö -benzin keverék,mind alapjáraton,mind üzemi fordulatszámokon minden hengerhez külön. Ès nyilván tömör karbi, ép membránnal.
Ha mind ez rendben akkor érdemes szinkront is csinálni. Depresszió értéket nem szoktak megadni, a lényeg hogy egyforma legyen.
Az újabb fejlesztésű méregdrága LCD kijelzős elektromos szinkronteszterek a nyomás felfutások-lefutásokból egyéb analíziseket is képesek kreálni, pl hogy valamelyik szelephézag nincs rendben, stb
Milyen titkot áruljak el? Nem szoktam titkolózni!
Mélyebben nem tudok belemenni a kuplung zajotok problémakörébe, mert nincs valós tapasztalatom a típusotokat illetően. Nekem a pincébe csak egy gombokért vett 125 virgács van kosárban ami feleségemnek rakok össze majd megint( autóval hoztam el, és szétszedtem hogy beférjen fokuszba), ha leteszi a motorjogsit. Elvileg mocskos haszonszerzés céljából vettem, de megtetszett a színe(!) neki, így kénytelen voltam megtartani. Annyi motor mellett egyel több vagy kevesebb már oly mindegy...
Sziasztok !
Bocs hogy belekérdezek, de engem is érdekelne pár dolog a szinkronnal kapcsolatban, és van néhány érdekes tapasztalatom és érdekelne a véleményetek.
blackieix útmutatása alapján,hasonló cuccot gyártottam én is mint brumesz, és 10-40 motorolajjal töltöttem fel.
Az olaj felfutását a cső oldalán én is tapasztalt, és érdemes odafigyelni rá. Akkor szúrt szemet mikor csak úgy belefújtam , egyik ág jól felfutott és majd fél perc eltelt, mire visszaállt egyforma magasságra. Közben jól látható volt hogy csorog szép lassan visszafelé a cső falára tapadt olaj. Hidegebb időben ez az idő még jobban hosszabbodik. Ha lehet ilyenkor már nem csinálok karbi szinkront.
A másik ami felmerül bennem, hogy ha jól gondolom ezzel a módszerrel depresszió azonosságát tudjuk beállítani.
De mi van ha valamelyik membránon minimális lyuk van. Hogy fog viselkedni különbözö fordulatszámokon.
Nem tudom van -e gyári érték, hogy jó membrán esetén milyen értékü depressziót kéne mérni, de ez csak higanyos, vagy mechanikus mérővel lehetséges ha jól gondolom.
Harmadszor ami aggaszt, hogy szinkron állítás közben a csöveken üzemanyag csordogál az U cső felé. A fotón talán látható hogy az olaj már emulzió szerü. Ez normális dolog ?
Valami titkot elárulnál róla , mert én is probálkoztam az 535- sel de a kuplung zaja nem szünt meg csak erősen csökkent és az addigi 95-100 fölötti enyhe vibráció megszűnt szerintem teljesen, csak már nem volt időm hosszabban tesztelni a hideg idő miatt.
nem -nem. Az első linken láthatod szétszedve, ebben rugó ellenében mozgó rm. acél elpusztíthatatlan. Egy baja van, hogy nagyobb lökettérfogatú 2 hengereseknél már többször beszoptam, egyszerűen annyira alacsony a vákuum, hogy alig mozdul ki. A multkor egy gs bömöst akartam csinálni, de végül a manométert kellett használni, meg bevettem az üveggyertyát. Az állítólag a motorjáról mindent tudó gazdija a állítás utáni próbakörön újra beleszeretett a motorjába. Egyszerű dolgok ezek, de nagyon könnyen el is lehet baszni...
Ismerem ezt a "találmányt"! :)
Ennél max a paralaxis hiba, vagyis leolvasás pontossága az ami behatárolja a szinte a szinkron jóságát. Meg hogy az olaj mennyire kúszik fel a cső falán a , megnehezítve szintén a leolvasást.
Az órás, manóóóméteres cuccukkal is az az egyik probléma hogy nehéz "összeolvasni őket"
Szia! A szinkronnal már én is probálkoztam és csendesebb és vibráció mentessebb lett a gép de a kuplung nem lett az igazi.
A szinkront egy deszkára szegelt átlátszó csöbe öntöt olaj segítségével állítom. Erről mi a véleményed, mennyire pontos.
Hasenauer auto kárpitos: Pécsujhegy Feketerigo u 18.
(Zsákutca utolsó előtti ház a jobb oldalon. Van kint egy kisméretü cégtábla)
Ha van GPS megtalálod, ha nincs hívj fel 20/5933664 és elmegyünk együtt.
ui: először hülyeséget írtam nem Kozármisleny hanem Pécsujhegy
Ha megszabítod a rugóktól lammeláktól, elvileg meg lehet rángatni, mind a külsö, mind a beslö kosarat. A belsö kosár kotyogása a váltó csapágya´nak megnövekedett hézagára fog utalni. A külsö kosár szintén a váltó tengelyén van csapágyazva, általában külön persely van ráhúzva a váltó tengelyére, és azon fut egy tügörgös csapágy. De ez a belsö kosár mögött van, így ennek valós állapotáról (méréssel) csak a beslö kosár levételével lehet meggyözödni. Azt ugye belátjuk, hogy a kottyanás mérteke alapján megitélni elég szubjektív dolog lenne...
Azért az hozzátenném hogy nem ismerem a tipust, csak általánosságban a felépítést az eddigi tapasztalatok alapján.
De kicsitidevágó történet. Mi szerint az XJ 600 -as yamaháknak is hangos zörgös kuplungja van. A barátom tavaly elhuzta szinkrontesztre a gépét, mután más elötte jól elkefélte. Csattogott is az öreg pára. Majd szépen összeszinkronizáltam a karbikat, és motor elkussolt. Ennél nagyobb erekciót nem igen okoz semmi, mint mikor bársonyosan jár motor.
De szinkron ügyben is több komoly vitám volt, mert a leírások alapján csak tekergetik össze-vissza. Föleg azokkal van gond ahol az Depressziómérön van fojtás. De ez már egy másik sztori.
Valoszinu felreertheto volt amit irtam. Ugy ertettem hogy most Errol a motorrol beszelunk. Az a szaki butasagot mondott. Nem csak az 535-os forog hatrafele hanem meg par motor.
Én már vízben is gondolkodtam, természetesen vízcsapda
közbeiktatásával, nehogy bekerüljön a hengerbe.
Nálad ez az üzemanyag visszaszivárgás nem jelentkezik ?
De azt le kell szögezni, hogy szinkront csak úgy mert mondjuk vasárnap van és süt a nap, nem érdemes csinálni. A szinkronizálás csak a korona a következő tetejére:
Normális állapotú nem kopott motor. Tolerancián belüli szelephézagok.Tömör szivóág a karbi és hengerfej között. OPtimális értékre beállított lehetöleg azonos uszószint és levegö -benzin keverék,mind alapjáraton,mind üzemi fordulatszámokon minden hengerhez külön. Ès nyilván tömör karbi, ép membránnal.
Ha mind ez rendben akkor érdemes szinkront is csinálni. Depresszió értéket nem szoktak megadni, a lényeg hogy egyforma legyen.
Az újabb fejlesztésű méregdrága LCD kijelzős elektromos szinkronteszterek a nyomás felfutások-lefutásokból egyéb analíziseket is képesek kreálni, pl hogy valamelyik szelephézag nincs rendben, stb
Nagyon fürgén mozog le fel a csőben ahogyan tekerem az állító csavart.
Mélyebben nem tudok belemenni a kuplung zajotok problémakörébe, mert nincs valós tapasztalatom a típusotokat illetően. Nekem a pincébe csak egy gombokért vett 125 virgács van kosárban ami feleségemnek rakok össze majd megint( autóval hoztam el, és szétszedtem hogy beférjen fokuszba), ha leteszi a motorjogsit. Elvileg mocskos haszonszerzés céljából vettem, de megtetszett a színe(!) neki, így kénytelen voltam megtartani. Annyi motor mellett egyel több vagy kevesebb már oly mindegy...
Bocs hogy belekérdezek, de engem is érdekelne pár dolog a szinkronnal kapcsolatban, és van néhány érdekes tapasztalatom és érdekelne a véleményetek.
blackieix útmutatása alapján,hasonló cuccot gyártottam én is mint brumesz, és 10-40 motorolajjal töltöttem fel.
Az olaj felfutását a cső oldalán én is tapasztalt, és érdemes odafigyelni rá. Akkor szúrt szemet mikor csak úgy belefújtam , egyik ág jól felfutott és majd fél perc eltelt, mire visszaállt egyforma magasságra. Közben jól látható volt hogy csorog szép lassan visszafelé a cső falára tapadt olaj. Hidegebb időben ez az idő még jobban hosszabbodik. Ha lehet ilyenkor már nem csinálok karbi szinkront.
A másik ami felmerül bennem, hogy ha jól gondolom ezzel a módszerrel depresszió azonosságát tudjuk beállítani.
De mi van ha valamelyik membránon minimális lyuk van. Hogy fog viselkedni különbözö fordulatszámokon.
Nem tudom van -e gyári érték, hogy jó membrán esetén milyen értékü depressziót kéne mérni, de ez csak higanyos, vagy mechanikus mérővel lehetséges ha jól gondolom.
Harmadszor ami aggaszt, hogy szinkron állítás közben a csöveken üzemanyag csordogál az U cső felé. A fotón talán látható hogy az olaj már emulzió szerü. Ez normális dolog ?
Ezek jók!
nekem ez van
Ennél max a paralaxis hiba, vagyis leolvasás pontossága az ami behatárolja a szinte a szinkron jóságát. Meg hogy az olaj mennyire kúszik fel a cső falán a , megnehezítve szintén a leolvasást.
Az órás, manóóóméteres cuccukkal is az az egyik probléma hogy nehéz "összeolvasni őket"
A szinkront egy deszkára szegelt átlátszó csöbe öntöt olaj segítségével állítom. Erről mi a véleményed, mennyire pontos.
Köszönöm a segítséged, biztosan megtalálom, ha gond lenne hívlak. Az én számom 70/ 459-0495 , pár sörrel jövök Neked !
Hasenauer auto kárpitos: Pécsujhegy Feketerigo u 18.
(Zsákutca utolsó előtti ház a jobb oldalon. Van kint egy kisméretü cégtábla)
Ha van GPS megtalálod, ha nincs hívj fel 20/5933664 és elmegyünk együtt.
ui: először hülyeséget írtam nem Kozármisleny hanem Pécsujhegy
Azért az hozzátenném hogy nem ismerem a tipust, csak általánosságban a felépítést az eddigi tapasztalatok alapján.
De kicsitidevágó történet. Mi szerint az XJ 600 -as yamaháknak is hangos zörgös kuplungja van. A barátom tavaly elhuzta szinkrontesztre a gépét, mután más elötte jól elkefélte. Csattogott is az öreg pára. Majd szépen összeszinkronizáltam a karbikat, és motor elkussolt. Ennél nagyobb erekciót nem igen okoz semmi, mint mikor bársonyosan jár motor.
De szinkron ügyben is több komoly vitám volt, mert a leírások alapján csak tekergetik össze-vissza. Föleg azokkal van gond ahol az Depressziómérön van fojtás. De ez már egy másik sztori.
A második garnitúrát használom belőle, tudom ajánlani.
Én itt vettem, szerintem jobbak az árak:
http://strauszgumi.hu/tartalom...
azért 4 szezon alatt elfogyott a hátsó
gyűjtögess és álmodd meg mit szeretnél, majd valósítsd meg :)