Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A szakadt membránt fényévekkel ez előtt ( 90 -es évek közepe) Lada, zuk, uaz vagy egyéb üzemanyagpumpás autó membránjából vágott darabbal foltoztam. Pillanatragasztóval ragasztottam a lyukra. Kb évente ismételgettem. De anno még nem igen volt ilyen alkatrész lefedettség, még japán gépek sem nagyon. Meg az egyetemi zsoldból sem futotta volna újra...
Jó ötlet, lecserélem én is. Mintha valami szinezék is lenne a tiédben.

Én már vízben is gondolkodtam, természetesen vízcsapda
közbeiktatásával, nehogy bekerüljön a hengerbe.

Nálad ez az üzemanyag visszaszivárgás nem jelentkezik ?
A membránon lévő lyukról annyit ha az még kicsi akkor folyamatosan változik a vákuum nagysága és így a beállított szinkron ha hagyod járni alapjáraton a motort akkor látszik, hogy megfog változni.Ha gázt adsz és ugy nézed akkor még nagyobb lesz a változás. De ez csak az én okfejtésem , szerencsére még nem tapasztaltam ilyet a vasamnál.
Mint említettem talán , nekem ezzel a házi módszerrel nincs tapasztalatom.
De azt le kell szögezni, hogy szinkront csak úgy mert mondjuk vasárnap van és süt a nap, nem érdemes csinálni. A szinkronizálás csak a korona a következő tetejére:
Normális állapotú nem kopott motor. Tolerancián belüli szelephézagok.Tömör szivóág a karbi és hengerfej között. OPtimális értékre beállított lehetöleg azonos uszószint és levegö -benzin keverék,mind alapjáraton,mind üzemi fordulatszámokon minden hengerhez külön. Ès nyilván tömör karbi, ép membránnal.

Ha mind ez rendben akkor érdemes szinkront is csinálni. Depresszió értéket nem szoktak megadni, a lényeg hogy egyforma legyen.

Az újabb fejlesztésű méregdrága LCD kijelzős elektromos szinkronteszterek a nyomás felfutások-lefutásokból egyéb analíziseket is képesek kreálni, pl hogy valamelyik szelephézag nincs rendben, stb
Én híg műszerolajat öntöttem bele és az nem tapad a cső felára.
Nagyon fürgén mozog le fel a csőben ahogyan tekerem az állító csavart.
Ezt a titkot csak képletesen mondtam.. A szinkron beállítás apró trükkjeire gondoltam. Neked talán több rutinod van.
Milyen titkot áruljak el? Nem szoktam titkolózni!
Mélyebben nem tudok belemenni a kuplung zajotok problémakörébe, mert nincs valós tapasztalatom a típusotokat illetően. Nekem a pincébe csak egy gombokért vett 125 virgács van kosárban ami feleségemnek rakok össze majd megint( autóval hoztam el, és szétszedtem hogy beférjen fokuszba), ha leteszi a motorjogsit. Elvileg mocskos haszonszerzés céljából vettem, de megtetszett a színe(!) neki, így kénytelen voltam megtartani. Annyi motor mellett egyel több vagy kevesebb már oly mindegy...
Sziasztok !
Bocs hogy belekérdezek, de engem is érdekelne pár dolog a szinkronnal kapcsolatban, és van néhány érdekes tapasztalatom és érdekelne a véleményetek.
blackieix útmutatása alapján,hasonló cuccot gyártottam én is mint brumesz, és 10-40 motorolajjal töltöttem fel.
Az olaj felfutását a cső oldalán én is tapasztalt, és érdemes odafigyelni rá. Akkor szúrt szemet mikor csak úgy belefújtam , egyik ág jól felfutott és majd fél perc eltelt, mire visszaállt egyforma magasságra. Közben jól látható volt hogy csorog szép lassan visszafelé a cső falára tapadt olaj. Hidegebb időben ez az idő még jobban hosszabbodik. Ha lehet ilyenkor már nem csinálok karbi szinkront.

A másik ami felmerül bennem, hogy ha jól gondolom ezzel a módszerrel depresszió azonosságát tudjuk beállítani.
De mi van ha valamelyik membránon minimális lyuk van. Hogy fog viselkedni különbözö fordulatszámokon.
Nem tudom van -e gyári érték, hogy jó membrán esetén milyen értékü depressziót kéne mérni, de ez csak higanyos, vagy mechanikus mérővel lehetséges ha jól gondolom.

Harmadszor ami aggaszt, hogy szinkron állítás közben a csöveken üzemanyag csordogál az U cső felé. A fotón talán látható hogy az olaj már emulzió szerü. Ez normális dolog ?
Valami titkot elárulnál róla , mert én is probálkoztam az 535- sel de a kuplung zaja nem szünt meg csak erősen csökkent és az addigi 95-100 fölötti enyhe vibráció megszűnt szerintem teljesen, csak már nem volt időm hosszabban tesztelni a hideg idő miatt.
nem -nem. Az első linken láthatod szétszedve, ebben rugó ellenében mozgó rm. acél elpusztíthatatlan. Egy baja van, hogy nagyobb lökettérfogatú 2 hengereseknél már többször beszoptam, egyszerűen annyira alacsony a vákuum, hogy alig mozdul ki. A multkor egy gs bömöst akartam csinálni, de végül a manométert kellett használni, meg bevettem az üveggyertyát. Az állítólag a motorjáról mindent tudó gazdija a állítás utáni próbakörön újra beleszeretett a motorjába. Egyszerű dolgok ezek, de nagyon könnyen el is lehet baszni...
Ez is folyadékos mint az enyém, ha jól nézem ez higanyos az enyém meg olajos. Maradok a deszkásnál.
Èn manométert csak egy közöst használtam, vagyis egy műszer 4 csővel közösítve. Ès mindig elzárogattam a másik 3-at.
Ezek jók!

nekem ez van
Akkor szerinted ha megtudod látni ügyesen,hogy mennyire vannak egymással szemben az olaj szintek akkor ér annyit mint a mérőóra?
Ismerem ezt a "találmányt"! :)
Ennél max a paralaxis hiba, vagyis leolvasás pontossága az ami behatárolja a szinte a szinkron jóságát. Meg hogy az olaj mennyire kúszik fel a cső falán a , megnehezítve szintén a leolvasást.
Az órás, manóóóméteres cuccukkal is az az egyik probléma hogy nehéz "összeolvasni őket"
Szia! A szinkronnal már én is probálkoztam és csendesebb és vibráció mentessebb lett a gép de a kuplung nem lett az igazi.
A szinkront egy deszkára szegelt átlátszó csöbe öntöt olaj segítségével állítom. Erről mi a véleményed, mennyire pontos.
Jajj, de kis érzékeny valaki... te szép szál legény vagy, de ő még csak 170 cm... neki lehet sok lenne a 105 kg no...
P.I.D. Nekem és családomnak sincs túlsúly problémánk. Vannak akik így néznek ki jól. Egyébként pont leszarom,hogy mit veszel.
Szívesen. A számod elmentettem !
Szia Robág !
Köszönöm a segítséged, biztosan megtalálom, ha gond lenne hívlak. Az én számom 70/ 459-0495 , pár sörrel jövök Neked !
Hali november !

Hasenauer auto kárpitos: Pécsujhegy Feketerigo u 18.
(Zsákutca utolsó előtti ház a jobb oldalon. Van kint egy kisméretü cégtábla)
Ha van GPS megtalálod, ha nincs hívj fel 20/5933664 és elmegyünk együtt.

ui: először hülyeséget írtam nem Kozármisleny hanem Pécsujhegy
Ha megszabítod a rugóktól lammeláktól, elvileg meg lehet rángatni, mind a külsö, mind a beslö kosarat. A belsö kosár kotyogása a váltó csapágya´nak megnövekedett hézagára fog utalni. A külsö kosár szintén a váltó tengelyén van csapágyazva, általában külön persely van ráhúzva a váltó tengelyére, és azon fut egy tügörgös csapágy. De ez a belsö kosár mögött van, így ennek valós állapotáról (méréssel) csak a beslö kosár levételével lehet meggyözödni. Azt ugye belátjuk, hogy a kottyanás mérteke alapján megitélni elég szubjektív dolog lenne...
Azért az hozzátenném hogy nem ismerem a tipust, csak általánosságban a felépítést az eddigi tapasztalatok alapján.
De kicsitidevágó történet. Mi szerint az XJ 600 -as yamaháknak is hangos zörgös kuplungja van. A barátom tavaly elhuzta szinkrontesztre a gépét, mután más elötte jól elkefélte. Csattogott is az öreg pára. Majd szépen összeszinkronizáltam a karbikat, és motor elkussolt. Ennél nagyobb erekciót nem igen okoz semmi, mint mikor bársonyosan jár motor.
De szinkron ügyben is több komoly vitám volt, mert a leírások alapján csak tekergetik össze-vissza. Föleg azokkal van gond ahol az Depressziómérön van fojtás. De ez már egy másik sztori.
Valoszinu felreertheto volt amit irtam. Ugy ertettem hogy most Errol a motorrol beszelunk. Az a szaki butasagot mondott. Nem csak az 535-os forog hatrafele hanem meg par motor.
Szia!

A második garnitúrát használom belőle, tudom ajánlani.
Én itt vettem, szerintem jobbak az árak:

http://strauszgumi.hu/tartalom...

azért 4 szezon alatt elfogyott a hátsó
Na basszus... xd
Ez szinte biztos, hogy csak pénz kérdése lesz. Sokan boldogak a középső xv-vel, de lehet, hogy a dragstarok felé fogsz elmozdulni...

gyűjtögess és álmodd meg mit szeretnél, majd valósítsd meg :)