Ma kiderült mitől olyan fránya egyenletes nekem az alapjáratom... mert alapjáraton csak az első henger ment. :)
A hátsó henger mindig is hűvösebb volt ezt sosem értettem.... dugóban alapjáraton járatva a motort pedig mindig rohadt büdös jött a kipufogóból. Gondolom az el nem égetett benzin... mindenesetre akkor bizonyosodtam meg a dologról, mikor kivettem a hátsó henger gyertyáját. Az első henger szépen vitte a motort alapjáraton, és a keverékképző csavar szépen reagált, 2 kifele csavart fordulat állásnál gyönyörűen működött.
Mikor az első hengert iktattam ki, a hátsóval be se indult a gép. Elkezdtem kifele tekerni a hátsó karbi alapjárati keverék csavarját de semmi...mikor kb 5-6 teljes fordulatot tekertem ki, akkor nehezen, de beindult, de nem volt olyan határozott a járása, mint az első hengeré... aztán összeraktam az egészet, most hallani, hogy alapjáraton is megy mindkét henger... de valami biztosan nem stimmel, hogy a hátsó henger karbiján a keverékképzőt 6 fordulatra kell kitekerni.... mi lehet a gond? A karbit a múltkor nagyon alaposan kitisztítottam.
A síber tűimen 3 rovátka van, a középsőben áll mindkettőnél a "zégergyűrű"... Visszaolvasva láttam olyan hozzászólást, ahol azt írták, hogy a két karbi tűi nem egyformák! Igaz ez? Mert előfordulhat, hogy tisztítás után visszaszerelésnél felcseréltem őket. Ezt ma már nem volt időm megnézni, mert besötétedett.
Van tipp, hogy ezen kívül még mi lehet?
Előre is köszönöm!
Szerencsés fickó vagy, de én is rájövök a dologra ,már sejtem is, a vezérmű lánc lehet a ludas a múltkor néztem ( két éve) már akkor is eléggé meg volt nyúlva. Meg interjúvoljuk Dr. Blackiex urat a paraméterek terén és utána ellenőrzés és hátha okosabb leszek.
Aztán jön a tél és csere aztán tavasz és ciripelés nélkül hajtás pajtás.
Mint mondtam (írtam) szerintem se attól hallgatott el, hogy kijjebb került, hanem inkább a csavar elfordulása csinálta. De nem tudom biztosan, lényeg, hogy elhallgatott, és hosszú távon bírta.
Lehet, hogy csoda?
Én se értek a 250-hez, mert ez 125
Na félre a tréfát!
A vezérműláncfeszítő 6-os, 10-es fejű csavarja alatt (ami a rugót nyomja) nekünk "O" gyűrű tömítés van, na oda!
Én nem mondtam, hogy van benne logika, de mégis eredményre vezetett. Egyébként nem tettem alá alátétet, hanem csak egy új "o" gyűrű tömítést, és nem húztam be teljesen. Megjelöltem a csavart, így tudtam figyelni, hogy nem lazul-e esetleg tovább.
Tudod, az aerodinamika szabályai szerint a dongó nem tudhat repülni. De a dongó ezt nem tudja, és így repül.
A módszered semmiképpen nem vezethet eredményre mert ha a csavar alá alátétet teszel akkor megrövidíted az amúgy is a lánc nyúlásának megfelelően kijjebb jövő feszítő hoszt, mivel a csavar az alátét vastagságával arányosan távolabb kerűl a hengertől ergó:csökken a feszítésre rendelkezésre álló hossz.
Szia!
Nekem bevált hosszú távon, nem is emléxem, talán 3 éve csináltam. Épp az idén néztm meg, és visszahúztam rendesen (persze nem állat módra), és így sem ciripel most. Ez a vezérműszíj dolog engem is izgat, mert nem tudom, mi a jele, milyen a zaj, amit hallani kéne. Vigasz lehet, de nem segítség, hogy a szervízben sem tudták annak idején a ciripelés okát, hanem szelephézagot állítottak.
Az én tippem a következő: a ricnis csap, ami csúszkál a hüvelyében , kotyog egy kicsit, és ennek lehetett hangja, tehát nem a lazítás segített rajta, hanem a csavar elfordítása miatt esetleg másképp nyomhatta a rugót.
A láncfeszítőm egyébként még tud beljebb menni, nemrég néztem, de nekem "csak" 38000 van a 125-ösben.
önts bele egy fél flakon fehér stp-t, aztán gurulj sokat, indítózz, stb...
Én is gondolkozok a lánc cseréjén. Mivel nem tudom az 535-ös lánca jó-e a 400-asba, ha rendelek, és nem jön be, átveszed? biztosan megalkuszunk...
Ma kiderült mitől olyan fránya egyenletes nekem az alapjáratom... mert alapjáraton csak az első henger ment. :)
A hátsó henger mindig is hűvösebb volt ezt sosem értettem.... dugóban alapjáraton járatva a motort pedig mindig rohadt büdös jött a kipufogóból. Gondolom az el nem égetett benzin... mindenesetre akkor bizonyosodtam meg a dologról, mikor kivettem a hátsó henger gyertyáját. Az első henger szépen vitte a motort alapjáraton, és a keverékképző csavar szépen reagált, 2 kifele csavart fordulat állásnál gyönyörűen működött.
Mikor az első hengert iktattam ki, a hátsóval be se indult a gép. Elkezdtem kifele tekerni a hátsó karbi alapjárati keverék csavarját de semmi...mikor kb 5-6 teljes fordulatot tekertem ki, akkor nehezen, de beindult, de nem volt olyan határozott a járása, mint az első hengeré... aztán összeraktam az egészet, most hallani, hogy alapjáraton is megy mindkét henger... de valami biztosan nem stimmel, hogy a hátsó henger karbiján a keverékképzőt 6 fordulatra kell kitekerni.... mi lehet a gond? A karbit a múltkor nagyon alaposan kitisztítottam.
A síber tűimen 3 rovátka van, a középsőben áll mindkettőnél a "zégergyűrű"... Visszaolvasva láttam olyan hozzászólást, ahol azt írták, hogy a két karbi tűi nem egyformák! Igaz ez? Mert előfordulhat, hogy tisztítás után visszaszerelésnél felcseréltem őket. Ezt ma már nem volt időm megnézni, mert besötétedett.
Van tipp, hogy ezen kívül még mi lehet?
Előre is köszönöm!
Aztán jön a tél és csere aztán tavasz és ciripelés nélkül hajtás pajtás.
Lehet, hogy csoda?
Na félre a tréfát!
A vezérműláncfeszítő 6-os, 10-es fejű csavarja alatt (ami a rugót nyomja) nekünk "O" gyűrű tömítés van, na oda!
Tudod, az aerodinamika szabályai szerint a dongó nem tudhat repülni. De a dongó ezt nem tudja, és így repül.
A módszered semmiképpen nem vezethet eredményre mert ha a csavar alá alátétet teszel akkor megrövidíted az amúgy is a lánc nyúlásának megfelelően kijjebb jövő feszítő hoszt, mivel a csavar az alátét vastagságával arányosan távolabb kerűl a hengertől ergó:csökken a feszítésre rendelkezésre álló hossz.
Nekem bevált hosszú távon, nem is emléxem, talán 3 éve csináltam. Épp az idén néztm meg, és visszahúztam rendesen (persze nem állat módra), és így sem ciripel most. Ez a vezérműszíj dolog engem is izgat, mert nem tudom, mi a jele, milyen a zaj, amit hallani kéne. Vigasz lehet, de nem segítség, hogy a szervízben sem tudták annak idején a ciripelés okát, hanem szelephézagot állítottak.
Az én tippem a következő: a ricnis csap, ami csúszkál a hüvelyében , kotyog egy kicsit, és ennek lehetett hangja, tehát nem a lazítás segített rajta, hanem a csavar elfordítása miatt esetleg másképp nyomhatta a rugót.
A láncfeszítőm egyébként még tud beljebb menni, nemrég néztem, de nekem "csak" 38000 van a 125-ösben.
Hát hol lenne Lóri?.....szereli a motorját