@Viccctor. Ennyi időm azért nincs. Valamikor nyár elején írtam először a fórumra. Április 17. óta van számítógépem. Még nagyon az elején vagyok a kommunikációs forradalomnak.
@rayder. Értelek de egy összefoglaló értékelés olvashatóbb egy esetleges leendő új tulajdonos részére, mint Loori, Brum, Mócsing, vagy sorolhatnám még írásait keresgélni.
@Blackiex. Azért is vitatkozom. Hogy hasonlíthatod össze a kínait az olasszal? A 40 évvel korábbi dákó semmivel sem volt rosszabb a Renault-nál. Legalábbis hibátlanul üzemelt amíg össze nem tört(8évig) A későbbi tx tlx már tényleg egy ótvar kotvány volt. Akkor már elengedték a románok kezét a franciák. A Benelli 1950-ben 250cm3 világbajnok. A kínaiak ekkor hol tartottak? EZ nagyon ledegradáló összehasonlítás részedről.
Nekem szerelem kell a motorhoz, a Virágó is az volt (az is), és a Ducati -ba is belezúgtam :)
Egyébként most jöttünk haza egy 4100 km -es olasz túráról ahol minden rendben volt hála az égnek :)
A Japánok közül a Virgácsban még megvan az amitől egy motorba szerelmesnek lehet lenni, amitől számomra személyessé válik a kapcsolat, valami régi idők stílusa még, a Ducati ezt megtartja a mai napig, miután 9000 -et már lenyomtam vele, és közben kiprobáltam más japán motorokat (Kawa er6f, Bandit...stb), mind atomhalál unalmas volt a Ducati után, és kivétel nélkül minden Ducati tulaj ugyanezt érzi. Vakahogy a Ducati más, odabasz, nyers, nem szarozik, iszonyú könnyű (167kg az enyém), letisztult és szénné variálhatod hogy egyedi legyen annyi a plusz hozzá hogy nemigaz.
Megosztanék veled egy érdekes dolgot amit pl. én csináltam vele, csak hogy lásd ezzel is lehet okoskodni bőven.
Miután Motorossoék belőtték a szinkront, eléggé rángatni kezdett a motor stabil gáznál 4000 ezres fordulat alatt, hezitált menet közben és nagyon makacsul járt 4000 alatt, meg melegítéskor is.
Utánajártam, hgy minden M695 ilyen, mert gyárilag marha szegényre hangolták a gyárban hogy az EURO3 -at tudja teljesíteni. Két megoldás van, Racing ECU (jó drágán), amivel lehet variálni a keverékképzést, vagy 80 dollárért egy kis okosság amit én is beszereztem. A Lambda szonda és a komuter kábelkötegét egy csatlakozónál szét kellett húzni és közé dugni ezt a kis okosságot, ami nem más mint egy profin vízállón megcsinált kis potméter a megfelelő csatlakozókkal. A Potméterrel megváltoztathatod a Lambda szonda által leadott feszültségjelet, azt hazudva a komputernek mintha túl szegény volna a keverék, és emiatt az dúsítani fog egy kicsit kb. 10-15 km megtett kilométer után áll be. 13.2 - 14.7 között lehet állítani így a keveréket.
Minden rángatás egy perc alatt megszünt, a fogyasztás nem emelkedett (5 fölé még sosem ment de inkább 4.5), és most hogy lecseréltem a kipukat nemrég is marha jól jött mert alapból semmi durrogás.
Szóval lehet ám itt is házilag okoskodni simán, csak óvatosabban körletkintőbben kell csinálni mert drága lehet nagyon a vége.
Mindegyik Ducatihoz le lehet tölteni többszáz megás Service Manualt egyébként.
A Totalbike -os motordoki fogalmazta meg egyébként nagyon jól, a régebbi Ducatik valoban rövide szervizintervallummal rendelkeztek de pl. már az enyémnek is 12 ezres (ettől még 6 -onként cserélődik az olaj), és az a lényeg hogy egy Ducatihot céleszközök kellenek a javítéshoz és felkészült szervíz, ha olyan helyre viszed ahol értenek hozzá akkor smemivel sem rosszabb a helyzet mint egy másik motornál.
Ráadásul nagyon nagyon összetartó a magyar Ducati társadalom, megvan az a 4-5 szervíz országszerte ahova mindenki viszi a motorját és ha bárki bárhol hibázik, rossz munkát végez, azonnal feketelistára kerül és elterjed egy perc alatt.
A Szervízóradíjak sem rosszabbak mint egy Japán márkánál, sőt igazából a Motororosso -nál még bőven jobbak is ahova én járok, 2 srác csinálja Töki és Laci akik sok évig hivaalos Ducati szerelők voltak majd csináltak egy saját vállalkozást épelméjü árakon nem hivatalos szervízként, de a legjobbak és imádják a motorokat.
@Robág: Én minden héten megyek Pécs-re a szöcske utcába(PécsigombaKFT) és 3-4,5 órát ott héderezek amíg lerakodnak. Utána Nem gond a Debreceni fuvar sem.
Szerintem nem 535-ösé lehet 750 vagy 1000-é. Nekem egybe lévö van és az alja nem hasonlítrá.Amugy lehet érdekelne mert az utasét megakarnám szélesíteni mert az asszonynak kényelmetlen a mostani.
Nem akartam az érzelmeidbe gázolni. Én nem tudok úgy "szerelmes lenni" egy motorba, hogy műszakilag ne merném rábízni magam. Észérvek alapján választottam a mostanit és racionális okok miatt fogom arra cserélni majd idővel, amire.
Viccctor Ducatira ült át. Ő a szívére hallgató típus. :)
Holnap kihasználva a jó időt (vagy egyedül, vagy a párommal) egy tipikus gurulásra indulok.
(M0 rákosliget 55-ös kijáró -Esztergom- Pilisvörösvár-Csobánka - Kistarcsa útvonalon) (esetleg dobogókő, párkány a panoráma miatt beiktatható) Indulás 12-14 óra között.
Tempó: a kresz szerint.
Akinek van kedve csatlakozni csörrentsen (06/20 285-3084).
Ha negyven évvel ezelőtt csak két kocsi közül választhattál volna, melyikben bíztál volna meg jobban? A Dacia 1300-ban vagy a Renault 12-ben?
:)
Egyébként most jöttünk haza egy 4100 km -es olasz túráról ahol minden rendben volt hála az égnek :)
A Japánok közül a Virgácsban még megvan az amitől egy motorba szerelmesnek lehet lenni, amitől számomra személyessé válik a kapcsolat, valami régi idők stílusa még, a Ducati ezt megtartja a mai napig, miután 9000 -et már lenyomtam vele, és közben kiprobáltam más japán motorokat (Kawa er6f, Bandit...stb), mind atomhalál unalmas volt a Ducati után, és kivétel nélkül minden Ducati tulaj ugyanezt érzi. Vakahogy a Ducati más, odabasz, nyers, nem szarozik, iszonyú könnyű (167kg az enyém), letisztult és szénné variálhatod hogy egyedi legyen annyi a plusz hozzá hogy nemigaz.
Megosztanék veled egy érdekes dolgot amit pl. én csináltam vele, csak hogy lásd ezzel is lehet okoskodni bőven.
Miután Motorossoék belőtték a szinkront, eléggé rángatni kezdett a motor stabil gáznál 4000 ezres fordulat alatt, hezitált menet közben és nagyon makacsul járt 4000 alatt, meg melegítéskor is.
Utánajártam, hgy minden M695 ilyen, mert gyárilag marha szegényre hangolták a gyárban hogy az EURO3 -at tudja teljesíteni. Két megoldás van, Racing ECU (jó drágán), amivel lehet variálni a keverékképzést, vagy 80 dollárért egy kis okosság amit én is beszereztem. A Lambda szonda és a komuter kábelkötegét egy csatlakozónál szét kellett húzni és közé dugni ezt a kis okosságot, ami nem más mint egy profin vízállón megcsinált kis potméter a megfelelő csatlakozókkal. A Potméterrel megváltoztathatod a Lambda szonda által leadott feszültségjelet, azt hazudva a komputernek mintha túl szegény volna a keverék, és emiatt az dúsítani fog egy kicsit kb. 10-15 km megtett kilométer után áll be. 13.2 - 14.7 között lehet állítani így a keveréket.
Minden rángatás egy perc alatt megszünt, a fogyasztás nem emelkedett (5 fölé még sosem ment de inkább 4.5), és most hogy lecseréltem a kipukat nemrég is marha jól jött mert alapból semmi durrogás.
Szóval lehet ám itt is házilag okoskodni simán, csak óvatosabban körletkintőbben kell csinálni mert drága lehet nagyon a vége.
A Totalbike -os motordoki fogalmazta meg egyébként nagyon jól, a régebbi Ducatik valoban rövide szervizintervallummal rendelkeztek de pl. már az enyémnek is 12 ezres (ettől még 6 -onként cserélődik az olaj), és az a lényeg hogy egy Ducatihot céleszközök kellenek a javítéshoz és felkészült szervíz, ha olyan helyre viszed ahol értenek hozzá akkor smemivel sem rosszabb a helyzet mint egy másik motornál.
Ráadásul nagyon nagyon összetartó a magyar Ducati társadalom, megvan az a 4-5 szervíz országszerte ahova mindenki viszi a motorját és ha bárki bárhol hibázik, rossz munkát végez, azonnal feketelistára kerül és elterjed egy perc alatt.
A Szervízóradíjak sem rosszabbak mint egy Japán márkánál, sőt igazából a Motororosso -nál még bőven jobbak is ahova én járok, 2 srác csinálja Töki és Laci akik sok évig hivaalos Ducati szerelők voltak majd csináltak egy saját vállalkozást épelméjü árakon nem hivatalos szervízként, de a legjobbak és imádják a motorokat.
Próbálj egyezkedni Littlerockal ő időnként jön Pécsre, és volt már nálam. Lehet hogy elvinné Neked.
Viccctor Ducatira ült át. Ő a szívére hallgató típus. :)
Holnap kihasználva a jó időt (vagy egyedül, vagy a párommal) egy tipikus gurulásra indulok.
(M0 rákosliget 55-ös kijáró -Esztergom- Pilisvörösvár-Csobánka - Kistarcsa útvonalon) (esetleg dobogókő, párkány a panoráma miatt beiktatható) Indulás 12-14 óra között.
Tempó: a kresz szerint.
Akinek van kedve csatlakozni csörrentsen (06/20 285-3084).
üdv.:
tormy