Az üzemanyag rendszert azért pucoltam, mert vasárnap, amikor beindult, össze, vissze durrogott. És mindent megpróbáltam, hogy rendbe hozzam.
Egyébkén másnap reggelre magától meg jött a szikra.
Művelhet ilyet egy elektronika?
Idegesít, hogy nem tudom, hogy mitől romlott el. És aztán mitől javult meg.
Srácok
Akkor nem tud nekem senki megnyugtató választ adni azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes tennem a jelen helyzetben ahhoz, hogy egyszer csak nehogy az út szélén maradjak?
Arra gondoltam, hogy esetleg érdemes lenne egy komplett tartalék elektronikát magamnál hordani.
Csak mondjuk, egyelőre nem tudom, hogy hol tudnék ilyet beszerezni
Az üzemanyagrendszer tisztításának semmi köze a szikrához.A központi elektronikát kicserélted? SZERINTEM OTT LESZ A BAJ.
Azt hiszem valaki irt itt egy olyat régebben ,hogy neki mikor bemelegedett a vasa okkor hagyott ki a gyujtás, azt hiszem Jogo volt kérdezd meg őt is.
A HD főtengelye és a Virago főtengelye egyaránt közös forgattyúscsappal van ellátva, nincs elékelve a két henger. A különbség ott van csupán, hogy a HD hajtókarok nem egymás mellett, hanem egymásban futnak (az egyik villás kialakítású).
A hengerszög, a hengerűrtartalom és a sűrítési viszony ellenben sokkal inkább beleszól ebbe. Minthogy az is, hogy az 535 kipufogókönyöke virsli vastagságú...
Az a baj, hogy (le lett már írva) nyomatékhiány is kialakulhat, ha nincs közösítve a két leömlőcső. Nekem a virgohoz kapható utángyártott egyszerű üres csövek csattogós hangja nem annyira jön be.
Ne várd a Vigágótól, hogy ilyen legyen a hangja.
Nem a központosító dob miatt egyenletesebb a mi motorunk hangja.
Hanem a korszerűbb szerkezet miatt.
A Herrinek a két hajtókar egy pontban csatlakozik a főtengelyhez. Ezért nem egyszerre jár a két dugó.
A Mienkében pedig a két hajtókar két pontban csatlakozik a főtengelyhez. Így egyforma hosszú a két hajtókar, és a dugók is sokkal kiegyensúlyozottabban egyszerre járnak.
Kicsit magasnak tűnik a hátulja... Ezek gyári hátsó rugóstagok? Amúgy szép, csak nekem sok a villatáska meg a háttámla.
Kormányból sokféle van Budapesten a Shoxban vagy a Bázis motorban, esetleg az RMC-ben.
A helyzet az, hogy nekem a gyári kipufogó vonalvezetése és formája nagyon bejön, csak a hangja volt semmilyen, de így a legtutibb, mert most nagyon rendben van a hang és a kipu külseje is megmaradt a gyári verzióban. Egyetlen nagy hátránya az535 ös gyári kipufogó rendszernek, hogy a kerk előtti közösítő dob miatt nem tud kialakulni az igazi V2-es hang, ami szerintem ilyen: http://youtu.be/XUuZCEeL1TE alapjárat.[/L]
Ettől a hangtól a szívem megáll!
Hol kell keresni ezt a hiba bemenetet. És mivel tudom megnézni, az útszélén.
Azért kérdezem, mert vasárnap sikerült megjavítanom a motorom. De sajnos most sem tudom mi volt pontosan a hiba. Ezért félek, hogy újra megtréfálhat. Vagy is úja cserbenhagyhat.
A Következő történt. Én szombaton úgy hagytam ott a motort, hogy töltőn volt az aksi.
Vasárnap kölcsön kértem Robintól a Multiméterét. Az unokahugomtól pedig a Viragóját. Gondolván, hogy arról átteszem az elektronikát, s ha van szikra, akkor az volt a hibás.
No vasárnap kiértem, s mielőtt bármihez is hozzá nyúltam volna, megnéztem a szikrát.
S lőn csoda. Egészséges szikrákat szórt a gyertya.
Összeraktam. Be is indult. De durrogott meg füstölt, mint a rossz nehezség. Leálítottam. Majd újra indítottam. De csak akkor indult be újra, amikor vissza hültek a hengerek. No és alap járaton is eggyenletlen volt a járása.
Mindent csesztettem rajta. Üzemanyagrendszer pucolás stb.
S egyre jobb lett. Egy idő után már csak nagyobb fordulaton durrogott.
Aztán mentem vele egy rövid húzósat. Végül délutánra teljesen rendbe jött.
Most éppen jól működik. Mondjuk majd csinálnunk kell rajta egy karbi szinkront, meg esetleg egy benzin szint ellenőrzést. Mivel fülre szépen eltekergettem mindent a karbikon.
Most egyelőre nagyon szépen megy. De megingott a bizalmam. Nem tudom pontosan, hogy mitől és hogyan javult meg. S attól félek, hogy bármikor előjöhet ez a jellegű hiba.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehetett ez az egész, és hogy mit érdemes tennem, ahhoz, hogy kiküszöböljem az út szélén maradás esélyét?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv mindenkinek! Tetszik a géped kalmi79 , majdnem olyan mint az enyém.Az enyém se biztos hogy tetszik mindenkinek , de nekem nagyon.A kipufogónak brutál jó a hangja, érdekes hangtompítót csináltam bele.Ha érdekel kiveszem megmutatom hogy milyen, vagyis lefényképezem.Teszek fel a vasról képet,várom a véleményt.
Most jövök a haver műhelyéből. A kipufogó dobokból eltávolítottam a furulyákat, mivel meghallgattam littlerock gépén ezt a kialakítást és nagyon tetszett. Előszőr megfurkáltam a tompító falát körbe 8 as fúróval, de az eredmény nem tetszett, mert nem mély hangja volt. Ezután elhatároztam hogy kiveszem a furulyákat, ami nem is volt olyan könnyű művelet. Gyorsan leírom a menetét.
1. A kipufogó ferdén levágott ívében van egy plusz lemez körkörösen behelyezve, ezt kell legelőször kivenni. Ez egy pici 2 centis varrattal van rögzítve a ferdén vágott vég aljánál. Éles, vékony korongú flexel meg kell vágni a varratot, és egy sima kombinált fogóval kihúzni.
2. Ezután láthatóvá válik a hangtompító betét kifele hajlított körkörös pereme. Hidegvágóval, vagy egy nem túl tompa csavarhúzóval és egy kalapáccsal szépen el kell kezdeni a perem és a dob külső palástja közé mindig bekocogtatni a csavarhúzót, és picit befele hajlítani az élt.
3. Körbe érdemes megcsinálni, de kifejezetten kell figyelni a 3-4 ponthegesztésre, ami a tompítódobot rögzíti a külső dobhoz. Ezeket a helyeket a cső külső felén látjuk a villa mellől, apró kis mélyedések formájában. Ezeknél mindenképp végezzük el belülről a befeszítéses-behajtásos módszert.
4. Ha megvan, fújjunk wd40-et vagy csavarlazítót a betét és a dob között kialakult kis résbe körbe. Fogjunk egy nagy papagályfogót vagy patentfogót (kombinált nem elég), és kezdjük el körkörösen tekergetni a betétet. Még nem tudjuk kihúzni, mert a belső furulya vége be van hegesztve a dob elejébe.
5. Eleinte csak egy centit mozdul majd, de kitartóan kell tekergetni jobbra- balra. Egyre nagyobb csavarásokat tudunk majd rajta csinálni. A vége fele már fél fordulatokat tudunk tekerni oda vissza. Kifele rángatni felesleges, nem fog jönni, amíg el nem engedett a belső hegesztés. Mikor sikerült, a betét szépen kihúzható.
Nekem 1 órába telt a két betét eltávolítása. Az eredmény, szép mély, de egyáltalán nem elviselhetetlenül hangos sound!
Egyébkén másnap reggelre magától meg jött a szikra.
Művelhet ilyet egy elektronika?
Idegesít, hogy nem tudom, hogy mitől romlott el. És aztán mitől javult meg.