Kösz az infót kár ,hogy csak 36-os szívesen kipróbálnám az én gépemen.De ami késik az nem múlik.Ezt a hosszútelósat akartam megvenni németből de elvitték előlem 2009 elején.Aztán rögvest utána meglett a kicsike ez is nagyon nekem való és töretlenűl működik pedig már belehajtottam vagy húszezret.
Szia Zsocca!
Nekem volt gyújtás elektronika hibám. Kb fél évig kerestem, mert hol jó volt hetekig, hol pedig menet közben vacakolt, de mire megálltam hibát keresni, ismét működött. Egyszer, amikor elkaptam kihagyás közben, eljátszotta velem azt, hogy a trafók cseréjére megjavult. Ezek után megnyugodva vettem egy trafót, kidobtam a "hibást", és boldogan hajtottam, kb 2 hétig. Aztán egyszercsak az egyik kiránduláson teljesen leállt, 1 hengerrel vergődtem haza. Másnap reggel megint tökéletesen működött, de addigra végre eljutott arra a szintre, hogy melegen leállt a hátsó henger. Szétkaptam az elektronikát, és az egyik tranyó, (amit Brumeszkosz is említett) forró volt. Amint kihűlt, ismét volt szikra. Vettem egy bontott elektronikát 13 ropiért, kicseréltem, és azóta kutya baja. Tranzisztor hiba esetén csak az egyik henger áll le, mindig ugyanaz. Pár forintból megjavítható az elektronika, legalábbis ha tranzisztor hibája van. Próbáld meg kivenni, lepattintani a házát, és figyelni járó motornál a 2 db egyforma tranzisztor hőmérsékletét. Ha valamelyik túl melegszik a másikhoz képest, azzal valószínűleg probléma lehet. Nálam a kimérés nem segített, mert hidegen tökéletesen működött. A hőmérséklet mutatta meg a hibát.
Alapvetően négy módszerrel lehet csökkenteni a primer vibrációt (főtengely keltette rezgések)
1. hengerszög - minél közelebb van a 90 fokhoz (közös forgattyúscsap esetén), annál simább a járása (pl: Ducati, Honda VTR1000)
2. elékelt forgattyústengely - a két hajtókar csapja adott szöget zár be egymással, egymás rezgéseit kioltják a dugattyúk (Honda Shadow)
3. kiegyensúlyozó tengely - a főtengellyel ellentétes irányban és fázisban forgó excentersúly, sajnos veszteséges, mert holt terhet mozgatunk (Suzuki LS 650, HD TwinCam B blokk)
4. a főtengely "sonkáinak" formája - hasonló hatású a 3. ponttal, de a nyomaték rovására megy a kisebb lendítő tömeg miatt (pl. Kawasaki VN)
Az XV blokkok az 1. és a 4. pontot kombinálva alkalmazzák.
Nekem az tünt fel ,hogy ilyen hosszú idő amig meghúz ,mert amikor nem indult pöcc-re ,ideges lettem indítóztam, gyujtás levesz,. gyujtás rátesz ,és az 5 másodperc mindig ujra indul amig meg nem nyugszol vagy az aksi le nem merül .
Szia!Ha pár napig nem megyek a motorral, akkor hallom hogy kattog a pumpa , ha elindítom . A következő inditásoknál már nincs hangja csak ez a kattanás a relénél.Az lehet ,hogy amíg ez a relé nem húz meg hiába pörgetem az önindítót nem fog indulni? Üdv
Tisztelt Zsoccca
látatlanba elég nehéz diagnosztizálni a rejtélyes kihagyást, de elsősorban a lehetséges vezeték törést lehetne valahol behatárolni. A kontakt csúszósaruk is lehetnek a ludasak. amit csak tudsz húzgálj szét, meg vissza,
néha, vagy évente egyszer nem árt. A hétvégéig böven van idő. A pára tényleg tud efféléket produkálni a testeléssel
Sziasztok! Olvasva Zsoccca indítási problémáját megosztom veletek ,egy hasonló indítási problémát. Nyár elején este tisztogatás után indítani próbáltam ,de nem sikerült, mindig elsőre szokott indulni. Egy ideg lettem/ reggel indultam volna Alsóörsre/ addig kinoztam mig lemerült az aksi . Éjszaka feltöltöttem ,reggel próba, nyugisan nem kapkodva elsőre indult. Megfigyeltem ugyan is ,hogy az én gépemnél a gyújtás rákapcsolása után 5-6 másodperc után húz meg egy relé.A jobb oldali dobozban egy kb 2x2 cm doboz. Nem tudom ,hogy hogy épül fel az indítási áramkör , de azóta kivárom a relé kattanását/elég hangos/.Azóta/ lekopogom/ nem volt problémám vele.Figyeljétek már meg nálatok ,hogy működik lehet ,hogy Zsocccánál is ilyen probléma lehetett. Üdv
Dobjál e telo számot lehet én is elgurulok ha jó idő lesz, be nem megyek mert nem fizetek belépöt a bámészkodásért de te kijöhetsz és dumálunk.Ha nem akarod nyilvánosan a számod akkor az adatlapomon ott az emailom.
A gyertyáim nincsenek 1 hónaposak. A Régiek is jók. Mivel az egyik trafóm csuszkájának az érintkezési hibája miatt cseréltem ki őket.
Később találtam meg a hibát.
Hát akkor a biztonság kedvéért nem ár tartalékba beszereznem egy elektronikát.
Hétvégén tesztelni fogom a motort. Ugyan is a Karcagi motoros találkozóra megyünk vele.
Csak még nem tudom, hogy hol keressem.
Mondjuk hamarosan fékbetétet is vennem, kell.
Most sajnos ki kel lépjek. De holnap jövök ide, és olvasom a hozzászólásokat. Mindig nagyon sokat tanulok tőletek.
Helló Zsocca!A legegyszerűbbel kell kezdeni!Végy két új gyertyát!Meglátod menni fog, Ha viszonylag rövid idő múlva 1-hét ,1hónap múlva ugyan ez a probléma adódik lehet folytatni. Én is jártam így.
Hát hallod, én is valami hasonlóban reménykedem.
Kormos volt a gyertya. De nem láttam piszkot az elektródák között.
Most szép szürkére ki van égve.
Nagyon bízom benne hogy nem csinál ilyet többet. Ezelőtt mindig pöcre indult.
Művelhet ilyet igen. Két dolog miatt is 1: rázkodástól elöjöhet a panelon egy kontakt hiba törés ,hajszálrepedés hideg forrassztás miatt. 2: elérve az üzemi hőfokot a teljesítmény transzisztorok a melegedéstől és a folymatos terheléstől átmenetileg lehetnek ugymond zárlatosak,ezt ugy értem hogy feszültség alatt megváltozik a félvezető tulajdonságuk zárlat ,esetleg nagymértékü ellenállásváltozás bázis emmitter vagy báziskollektor dióda hiba,. ezek darlington diodák van bennük még más is és feszültség allat okozhatnak bizonytalan müködést.
EZÉRT MONDTAM, HOGY IDEIGLENES CSERE, HAJKURÁSZÁS ÉS VISSZA TIEDET ÉS AKKOR AZ ERDMÉNYT KILEHET ÉRTÉKELNI.
Az nem lehet hogy a sok indítózástól simán csak beköpte a gyertyát? A kipuf rendszerbe került benzintől is durroghat. Ezt csak azért kérdezem mert én is hasonlóan szívtam meg szar minőségű benyával. Úgy beköpte a gyertyát hogy alig-alig volt szikra, szépen kiégettem gázégővel, lecseréltem a benzint azóta minden rendben. Lehet hogy neked egy éjszaka alatt kiszáradt annyira hogy szikrát tudott adni.
http://youtu.be/SYQyokbbE8Y
Nem is tudtam, hogy a virgónak nincs kiöntve gyantával az elektronikája. Így elég gyerekjáték megjavítani...
Nekem volt gyújtás elektronika hibám. Kb fél évig kerestem, mert hol jó volt hetekig, hol pedig menet közben vacakolt, de mire megálltam hibát keresni, ismét működött. Egyszer, amikor elkaptam kihagyás közben, eljátszotta velem azt, hogy a trafók cseréjére megjavult. Ezek után megnyugodva vettem egy trafót, kidobtam a "hibást", és boldogan hajtottam, kb 2 hétig. Aztán egyszercsak az egyik kiránduláson teljesen leállt, 1 hengerrel vergődtem haza. Másnap reggel megint tökéletesen működött, de addigra végre eljutott arra a szintre, hogy melegen leállt a hátsó henger. Szétkaptam az elektronikát, és az egyik tranyó, (amit Brumeszkosz is említett) forró volt. Amint kihűlt, ismét volt szikra. Vettem egy bontott elektronikát 13 ropiért, kicseréltem, és azóta kutya baja. Tranzisztor hiba esetén csak az egyik henger áll le, mindig ugyanaz. Pár forintból megjavítható az elektronika, legalábbis ha tranzisztor hibája van. Próbáld meg kivenni, lepattintani a házát, és figyelni járó motornál a 2 db egyforma tranzisztor hőmérsékletét. Ha valamelyik túl melegszik a másikhoz képest, azzal valószínűleg probléma lehet. Nálam a kimérés nem segített, mert hidegen tökéletesen működött. A hőmérséklet mutatta meg a hibát.
Alapvetően négy módszerrel lehet csökkenteni a primer vibrációt (főtengely keltette rezgések)
1. hengerszög - minél közelebb van a 90 fokhoz (közös forgattyúscsap esetén), annál simább a járása (pl: Ducati, Honda VTR1000)
2. elékelt forgattyústengely - a két hajtókar csapja adott szöget zár be egymással, egymás rezgéseit kioltják a dugattyúk (Honda Shadow)
3. kiegyensúlyozó tengely - a főtengellyel ellentétes irányban és fázisban forgó excentersúly, sajnos veszteséges, mert holt terhet mozgatunk (Suzuki LS 650, HD TwinCam B blokk)
4. a főtengely "sonkáinak" formája - hasonló hatású a 3. ponttal, de a nyomaték rovására megy a kisebb lendítő tömeg miatt (pl. Kawasaki VN)
Az XV blokkok az 1. és a 4. pontot kombinálva alkalmazzák.
Ezeknél forgattyustengelyeknél hogy van megoldva a kiegyensulyozás hogy nem sonka alaku a kivitele?
Köszönöm a szívességedet ,valószínű élni fogok vele .
Az egyik munkatársam szerelő haverja talán a szerelést is elvállalja .
látatlanba elég nehéz diagnosztizálni a rejtélyes kihagyást, de elsősorban a lehetséges vezeték törést lehetne valahol behatárolni. A kontakt csúszósaruk is lehetnek a ludasak. amit csak tudsz húzgálj szét, meg vissza,
néha, vagy évente egyszer nem árt. A hétvégéig böven van idő. A pára tényleg tud efféléket produkálni a testeléssel
Ez még jó hang!
Akkor a miénk a nagyobb hengerterpesztésnek köszönheti a simább járását.
Azért a HD-től irigylem a szelepemelő rudazatot.
Később találtam meg a hibát.
Hétvégén tesztelni fogom a motort. Ugyan is a Karcagi motoros találkozóra megyünk vele.
Csak még nem tudom, hogy hol keressem.
Mondjuk hamarosan fékbetétet is vennem, kell.
Most sajnos ki kel lépjek. De holnap jövök ide, és olvasom a hozzászólásokat. Mindig nagyon sokat tanulok tőletek.
Kormos volt a gyertya. De nem láttam piszkot az elektródák között.
Most szép szürkére ki van égve.
Nagyon bízom benne hogy nem csinál ilyet többet. Ezelőtt mindig pöcre indult.
EZÉRT MONDTAM, HOGY IDEIGLENES CSERE, HAJKURÁSZÁS ÉS VISSZA TIEDET ÉS AKKOR AZ ERDMÉNYT KILEHET ÉRTÉKELNI.