Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Várjál még vele mert ott aztán lenyúlnak. Ott az unoka hugodé kérd kölcsön belőle az elektronikát.
Oké
Ha ott a hiba milyen értéket mutat a műszer majd.
Ha egyáltalán tudok kérni műszert valakitől.
Meg kell próbálni bontóban mert az Ebay-on használtan is élég húzós 70 és 90 EURO között van az amit belinkeltem az új volt.Kérdezd meg Jogót hogy mit csinált Ő a régijével mert azt hiszem az övé csak bemelegedés után hagyott ki és akkor is csak a hátsó henger.Ha meg van neki kipróbálásra még megtenné.
Az ülés már le van szedve.
Ott egyenlőre nem találta látható híbát.
De holnap megnézem tüzetesebben.
Viszont nagyon félek, hogy ennek szakszervízlesz a vége.
Mielőtt beszerzed, érdemes tisztázni hány jeladós a motorod... nem kompatibilisek egymással!
Ezt a bigyót. Láttam a tank alatti fényes dobozban.
Ezt még talán ki tudom cserélni.
Hol is lehet venni?
Vagy csak itt az ebayon?
Nem kell. Nem tudom hol jön fel, kövesd a szemeddel. Valahol feljön, és lesz ott csatlakozó is. A méréshez húzd szét, és csináld meg az említett mérést abban a csatlakozófélben, ami a motor felől érkezik.
A tankot ne szedd le az alatt egyben van bandázsolva a kábel korbács, ott tuti nem csúszott szét semmi mivel nincs is toldva.
Az ülés alatt nézd meg inkább.
Arra gondoltam, hogy holnap. Leszedem a tankot. És vizuálisan vigig nézem a vezetékeket. Abban reménykedem, hogy valahol szét húzódott.
Ha itt nem találok látható hibát akkor kérek Robin-tól egy trafót, meg esetleg egy multimétert.
A Baloldali dekniből, hol jön fel a vezeték?
Ehez a méréshez még ugye nem kell szétszednem?
Így néz ki a központi elektronika itt a link. Letesztelni nem tudod vagy ad szikrát vagy nem. Ha nem beteszel egy másikat és ha van szikra akkor meg van a hiba.A két komplementer tranzisztor szokott elpuszilni de lehet más baja is.Azt aránylag könnyi cserélni bármely elektronikai boltban van én vagy 1500 Ft ért vettem tartalékba. A jeladó tekercseit pedig ki kell mérni digit műszerrel.
a rajzon meg kell nézni,hogy melyik két vezeték az és még az olajat sem kell leengedni, az előbb irta itt az új kollega, hogy melyik vezetékek azok. Az enyémnek 217 ohm az értéke és egy darabb tekercs van benne.
Nem.
Csak nedves, és száraz ruhával töröltem le.
A Jobb oldal megtakarítása után, még pöc-röfre indult.
Csak miután a bal oldalt is megcsináltam, azután indult nagyon nehezen. És csak egy henger. Majd mikor megnéztem a szikrákat akkor derült ki, hogy egyikben sincs.
A jeladókkal kezdd! Mikori a géped?
Ahogy írtam az előbb:
"A jeladó ellenállásának 140-170 Ohm körül kell lennie. Ehhez csak egy multiméterre van szükséged. A baloldali dekniből feljövő vezetékeknél kell keresgélned. A barna és zöld között is 150 Ohm körüli értéket kell mérned, és a piros és kék között is 150 Ohm körül kell mérned. Keresd meg a vezetékköteget ami feljön a blokkból a baloldali deknitől. Amúgy gyanús nekem hogy egyik hengernél sincs szikra, mert a két jeladó sem megy tönkre egyszerre. "

Ezt kéne megvizsgálni. Valamint végignézni az összes csatlakozást. Mennyi vizet használtál a takarításhoz? Nem lehet hogy beázott valami és azért nem megy a gép? Mert mondtad, hogy mikor letakarítottad az egyik felét és mentetek egy kört, már akkor is nehezen akart indulni...
Ez nem jó hír.
A jeladót, és a gyújtás elektronikához, hogy is férek hozzá. S Miként is tudom őket letesztelni?
A lámpatestben minden vezeték a toldásnál le van szigetelve, ha szétcsúszik akkor is rajta marad a szigetelés olyan kivitelű.
Marad a jeladó vagy a gyújtáselektronika.
Legszívesebben most azonnal vissza mennék a tanyára, hogy a motor test próbát megcsináljam.
Mert annyira izgat a dolog.
Tuti nem fogok nyugodtan aludni, így hogy az én kis kedves "Hősnőm, betegen áll ott."
Most jut eszembe, ha az önindító teker, akkor nem lehet szakadás a motorblokk testelésénél, mivel az is a motorblokkról kapja a minuszt...
Ezt kizárhatjuk.
Ha az csúszott szét, mármint az index akkor az csak akkor söntöli ki a gyújtást például ha indexelsz, de akkor elszáll az index biztije és újra van gyújtásod.Gondolom nem indexelés közben inditózol.

Nagyon sokat segítettél.
Nagyon bízom benne, hogy csak ez a baja. Mivel mikor a kis kereszt fiamat vittem ott a kertben, volt néhány kis bucka is. Bár nagyon lassan mentem. No és törölgetés közben is meghózhattam valami veszetéket.
Az első lámpa testből nem lehet ilyen vezetéket kihúzni?
Mivel a rongyal kicsit meghúztam azt a vezeték köteget ami a lámpa testbe megy. S a szigetelés kisé hátra csószot rajta. Ki látszottak a színes vezetékek. Persze viszatoltam a vezetékeket.
Bocs végig gondoltam. Ott nem lehet motor test.
Igaz kipróbáltam nem teker olyankor
Nem tudom mire gyanakszom...

De ha nincs letestelve a motorblokk, a szikra nem tud kialakulni egyik gyertyánál sem, mert nincs hova áthúzzon. Én ezzel kezdeném a vizsgálatot. Egyszerű. Még multiméter sem feltétlenül kell hozzá. fogj egy vezetéket és kösd az egyik felét az akksi - ához, a másik végét a motorblokk fémes részéhez. Ha így van szikra, akkor a testeléssel van a baj. Ha így sincs, akkor mehetsz tovább a hibakereséssel.
Nekem a bal oldali üres.
A Job oldaliban vannak az elektromos cucok. Amikhez nem hiszem, hogy nekem hozzá szabadna nyúlnom. Nem értek hozzá. Relé féléknek, vagy elektronikai paneleknek nézem őket.
Tehát ha netán ott a baj, akkor csak szerelő fog segíteni.
De én most még abban bízom, hogy valahol egy test zárlatot fogok találni. Csak még nem tudom, hogy hol keressem.
Igen néztem.
De azok úgy tudom, hogy úgy tiltanak, hogy már az önindítót sem hadják tekerni.
Vagy nem jól tudom?
Mindenesetr megnézhetnéd a motorblokk földelését. Az akku - és a motorblok fémes felülete közt rövidzár kell legyen.

No ez már valami. Ez elő fordulhat. Ugyan is törölgetés közben egy picit meg húzogattam véletlenül a bal oldali hátsó indexhez vezető vezetéket. Lehet, hogy valahol szétcsúszot valami vezték, és le testel?
Tehát test zárlatra gyanakszol?