- a forgattyús-hajtóművet jellemző erőhatások hatásvonalai egyértelműek az erőhatások változása ill. a változás minősége az ami nagyobb igénybevételt jelent. Amikor begurítjuk a motort egy lejtőn, először a kuplung kiengedésekor zárjuk az erőátviteli rendszert, ilyenkor, a tengelykapcsoló ismételt oldásáig, még nem megfelelő kenéssel a forgattyús-hajtómű kényszerítve van egy számára nem természetes mozgásra. Nem tud beállni az alapjárat, a legtöbbször magasabb fordulaton indul el a motor még elégtelen kenéssel. Az indításkor keletkező lengések az egész hajtásláncon végigszaladnak... (az ilyen típusú lengések okozhatták a régebbi dízel motoroknál a vezérmű átugrását betoláskor, behúzáskor) nem minden henger indul ugyanolyan módon
Mint írtam, ezt a motor elviseli, de gyorsabb elhasználódáshoz vezet. Azt hogy milyen és milyen mértékű gyakorlati károkat okoz, azt nehéz pontosan megmondani.
Senkivel nem akarok kötekedni, de még nem találtam olyan mondatot egyetlen felhasználói kézikönyvben, amely azt írná: Ha lehetőségünk van rá betolással indítsuk el a járművet...
Üdv
Azért a kép kicsit más is lehet.
A hajtókar dugattyúcsapszeg pont olyan irányu erőt kap betoláskor mint inditáskor, hiszen az ugyan arra forog akkor is :)
Ráadásul a betolásnál a kuplung miatt szabadon indul el az erőátviteli rendszer, és kiengedéskor szinte lágyan adja át az erőt a forgattyustengelynek.
Az meg hogy az átviteli rendszerben az erő más irányú az fellép menetközben is, mondhatni akkor jóval nagyobb erőhatások ébredhetnek mint betolásnál.
Az a baj, már kerestem mindenhogy, de lejárt az aukció...próbáltam mindenhogy nézni, de nem találtam, vagy elkelt vagy lejárt az aukció és nem rakta még fel újra....
Tisztelt viccctor
mielőtt javasolnál márkatársadnak menetbizonságot, kényelmet hátrányosan befolyásoló átalakítást, nem elhanyagolható az a körülmény, hogy a 750-es meg az 535-ös a gyártmánynevén kívül szinte semmiben sem hasonlít, külsőleg sem szerkezetirészeiben sem. Villa dőlés szög, kerékméret, ülésmagasság, összsúly stb.
Szóse róla egyedi külsőt ad a gépednek a te megoldásod, csak hosszabb utakon, ha csak egy kicsit kényelmetlen a tartás, már sokat ronthat a motorozás élvezetében = /feeling!/
Remélem pozitívan alakul a dolog... amikor az autómat összetörték, a rendőrség kissé lassabb volt. A határozat kiállítása már az előadókon múlik, és nekem is telefonálgatnom kellett, mert valahogy nem akaródzott sietni nekik. Dec. 30-án törték meg a kocsit, és márciusban tudtam csak megkezdetni a javítást, mert úgy gondoltam megvárom a papírokat...
Így van :) kell... Biztosító már megkapta tőlem az összes rendelkezésre álló papírt. Jelenleg a hívásukra várok két kárfelmérő is jön. Egy a motor egy pedig a laptop ruha felmérésére. Rendőrségnek 30 nap áll rendelkezésre a papírok kiállítására. De gondolom ez kicsit felgyorsul.. Ez talán annak köszönhető, hogy a baleset bekövetkezésekor jelen volt egy r. alezredes aki kicsit intézkedett. Ő hívta a illetékes rendőröket és a mentőt.. Érdekes módon a helyszínelőre se kellet 10-15 percnél többet várni. És szokatlanul "gyorsan" és " pontosan" ment a munka.
Az erről szóló orvosi igazolást vidd be a biztosítóhoz... pénzt érhet. Érdemes utánanézni van e olyan - pl kártyabiztosításod - ami fizet az esetért...
Minden javítható :) Csak itt a piszkos anyagiak :)
A bal és jobb lábam a talpamtól a térdemig végig tele van zúzódással. Fentebb is van még 1-2.
Tegnapi napon nagyon nehezen tudtam járni. Szerencsére este sokat javult a helyzet ma már azért lábra tudtam állni és kisebb nagyobb sétát tudtam tenni. Na meg egy-két horzsolás de hát az garantált :) Mentőbe orvos vizsgált ö sok pihit és jegelést ajánlott.
Köszönöm szépen, élőben egyébként sokkal másabb a hangja, a kamcsi nem adja vissza úgy ahogy kell, főleg ez a lap lebutítja:)
Terhelés alatt sokkal szebb, mélyebb hörgés hagyja el a torkát...
Amit belinkeltél kormányt az kb. egyezik az enyémmel, annyi, hogy az matt fekete, nem króm.
Egyébként én most nézegetek a szabadonfutón kívül egy szélesebb kormányt, szerintem a 900-950-es kormányt még elbírná esztétikailag, persze ugyanebből a stílusból.
Kétkezi szakember vagyok én is... 10 évvel ezelőtt még autószerelésből éltem, azóta kicsit továbbtanultam.
Elhiszem, hogy ügyes, és pozitív ember vagy - nem pejoratívan írom.
De pontatlanul fogalmazol, és az esetleges helyreigazításnál kifigurázod az embert. A logikátlan indoklásaidat itt többen nem értik... így nem lehet szakmai tanácsot, vagy magyarázatot adni.
Senki sem mondta,hogy h... vagy hozzá.Csak valószínű te elméleti szakember vagy én meg gyakorlati.Nálam is volt elmélet két iskolában hét évet tanultam de amikor munkába álltam {és én még régi mesterekkel dolgoztam}akkor döbbentem rá,hogy gyakorlat nélkül semmi az elmélet.Te hajlamos vagy az egyszerű dolgokat kicsit túlspirázni alátámasztani nyolc oldalon keresztűl .Én álltalában cak akkor szólok hozzá bármilyen témához,ha gyakorlati tapasztalatom tudom elmondani,mert már rengeteg féle dolgot tapasztaltam életemben a gépészet és fémipar terén.Saját vállalkozásomban is vagy tíz különféle masinám van,van amelyiket én terveztem és én is gyártottam és működnek mint a parancsolat ahogy a yamaha is.Tehát én nem hegyezem ki a dolgokat a végletekig csak megcsinálom őket a legjobb tudásom szerint,és általában utána évekig működnek.Ez nekem az elmúlt 30 évben sikert hozott .Na mára befejezem mert még túlspirázom.
Az indítómotor tudja olyan fordulatszámmal meghajtani a forgattyús-tengelyt, ami az optimális indítási fordulatszámot jelenti. Ez is a tervezés része...
Az induláskor keletkező "rángások" és a kenés hiánya miatt írom a rendellenes igénybevételt.
Természetesen ezt illik elviselnie a motornak, de számomra a "túl sokszor nem ajánlott" kategória.
Én is begurítom a motort, ha szükséges, de az indításhoz mégiscsak az önindítót illik használni.
Ha feltesszük a kérdést, hogy melyik indítási mód árt kevésbé a motornak, akkor abból még doktori disszertációt is lehet írni...
Valahol olvastam anno, hogy az 535-ösnek az 5. sebességi fokozata, illetve pár csapágy a váltóban elég kényes az olajszintre... Nem vizsgáltam ennek az infónak a valóságtartalmát, de kb 50000 német virgács volt a statisztika alapja...
Ennek ellenére itthon még nem hallottam problémás váltóról...
Ha emlékszel a Robinson szigetekre ott voltam és láthattad nekem is ehez hasonló kormányom van és nagyon faszagányos ,, semmi instabilitás semmi gond vele.
Akkor amikor először egymásba futottunk a keverékképzés témájában, úgy voltam vele, hogy rád hagyom a dolgot...
Tegyük tisztába már ezt... nagyképűség nélkül: bár nem vagyok tévedhetetlen ember, de én ezt főiskolán tanítom ... ha nekem nem is, de a kollégáimnak csak feltűnt volna, hogy hülye vagyok a témához...
Így van. A képeken rendszeresen 70 centis kormányok láthatóak. Az nagyon keskeny, és tényleg rossz vele kormányozni. 80-90 centis enyhén hátradöntött az ideális. A 100 centis szerintem már széles erre a motorra.
Mint írtam, ezt a motor elviseli, de gyorsabb elhasználódáshoz vezet. Azt hogy milyen és milyen mértékű gyakorlati károkat okoz, azt nehéz pontosan megmondani.
Senkivel nem akarok kötekedni, de még nem találtam olyan mondatot egyetlen felhasználói kézikönyvben, amely azt írná: Ha lehetőségünk van rá betolással indítsuk el a járművet...
A tévedés jogát fenntartom...