Nekem a menet irány szerinte bal oldali tank alat található fényes csep alakú dologban nincs semmi.
A Jobb oldalo viszont tele van.
Ha ott a probléma akkor szerrelőhöz kell vinnem.
Sziasztok Motorosok
Az xv535 180cm -nél magasabb embernek a gyári kormánnyal kifejezetten kényelmetlen. Átlagnál magasabb embernek általában a keze és a lába is hosszabb az átlagnál. Nekem a gyári kormány az ölembe lóg, a kezeim behajlítva, az első 50 km után mindenem begörcsölt. Én is lecseréltem méretre szabott enyhén hajlított kormányra a gyárit. Vezetés szempontjából ég és föld a különbség.
Egy dolog a feeling , más dolog a kényelem. Ki mit választ.
A jeladó ellenállásának 140-170 Ohm körül kell lennie. Ehhez csak egy multiméterre van szükséged. A baloldali dekniből feljövő vezetékeknél kell keresgélned. A barna és zöld között is 150 Ohm körüli értéket kell mérned, és a piros és kék között is 150 Ohm körül kell mérned. Keresd meg a vezetékköteget ami feljön a blokkból a baloldali deknitől. Amúgy gyanús nekem hogy egyik hengernél sincs szikra, mert a két jeladó sem megy tönkre egyszerre. Mindenesetr megnézhetnéd a motorblokk földelését. Az akku - és a motorblok fémes felülete közt rövidzár kell legyen.
Nekem a gyujtás elektronika a baloldali fényes csepp alakú dobozban van.Annak a vizsgálatához sajna komoly elektroműszerész tudás kell.Az egész egy panel, tele tranzisztorral még egy mikroprocesszor , vagy egy mikrokontroller is van benne. A burkolatát ami műanyag le kell feszíteni és megvizsgálhatod a panelt,hogy nincs e valahol törés hajszálrepedés rajta. Nekem még nem volt vele bajom de ugytesztelném én is hogy beleteszek egy másikat.
Több gond is van. Nem teljesen tudom, hogy hol vannak ezek a dolgok.
S Műszerem sincs.
Nem értem az egészet. Tekerni teker. De szikra nincs.
Én még le maradtam a mechanikus megszakítónál, és a régi trafoknál.
aztén is szeretném tudni hogy tették rá, ami látszik, hogy a két villakifli között vastagabb krómozott betét van másik viragóhoz képest 10-12 cm -rel hosszabb próbáltam csavarni finoman ütögetni stb. lehet hogy fémragasztóval összeragasztották.
Lehetne mérni ellenállást a jeladó tekercsén, gondolom a 3 sárga színű generátorvezeték mellett jön fel. Ha baja van, vagy szakadt, vagy rövidzáras. Nem tudom mennyi lehet a normális ellenállása.
A következő történt.
Lementünk vele a tanyára. Vikendházhoz.
Letörölgettem a motor, jobb oldalát. Majd a kis kereszt fiam megkért, hogy vigyem egy kört.
Pöc, röfre indult a virgácsom. Kerültünk egyet az udvarban. Majd letörölgettem a bal oldalát is a motronak.
Erre mikor indulnánk haza. Nagyon nehezen indult be. S akkor is csak az eggyik henger.
Kiszedtem a gyertyákat, hogy melyikkel van a probléma. Erre egyikben sem találtam szikrát.
Néztem a biztosítékokat, a trafokra menő csuszkákat. De vizuálisan nem találtam hibákat.
Néztem a vészkapcsolókat is. Bár azokról úgy tudom, hogy már az önindítót sem hadják tekerni.
Sajnos a kuplungnál lévő kapcsolót, úgy sikerült kivennem, hogy most nem tudom visszarakni. Nem áll meg a helyén. Gondolom ez egyenlőre nem gond.
Sajnos halvány lila fingom sincs, hogy ilyen, hirtelen és váratlanul mi mehetett tönkre.
Mondjuk a villamosághoz konyítok a legkevesebbet.
Jól jönne egy kis segítség! Hogy hol és miként is keressem a hibát holnap.
Előrre is megköszönném!
Srácok.
Nagyon szép a motorunk külsőleg.
De tud valaki segíteni egy műszaki problémán.
Nem tudtam ma haza jönni vele.
Teker az önindító, de nics szikra.
Hol lehet a probléma.
Egy ilyen magasítás sok esetben a fékcső, km spirál cseréjét vonja maga után...
A nagy utánfutás miatt az egyenesfutás stabil, de a kanyarodás komoly gond lehet... a döntögetéssel nincs gond, de az eltolt tapadáspont miatt döntés közben ellenkormányzással kanyarodni (a mi stílusunkban ritka, de volt már rá példa) illetve ellentartani a kormánynak, elég "mókás" lehet.
A sportmotoroknál pont azért meredek a villaszög, hogy a motoros könnyen vegye ki egyenesből, a kormányt, mert ugye ott a kanyarodás az igazán fontos szempont...
Sziasztok
Nagy baj van!
Nem indul a virágóm.
Teker az önindító, de nincs szikra egyik hengernél sem.
Először nagyon nehezen beindult, de csak egyik henger ment.
Aztán kivettem az egyes gyertyát. Nincs szikra.
Aztán néztem a kettes is, és ott sincs.
Van valakinek tipje, hogy mi lehet a baj?
végyének
Abba a testvezetékbe gondoltam beiktatni nyitó irányban a diódát .
Megmértem a generátorról lejövő anyagot ,egyforma a három fázis , és egyformán terheli őket a szabályzó . Egy próbát megér ,csak diódát kell találnom hozzá .
A Jobb oldalo viszont tele van.
Ha ott a probléma akkor szerrelőhöz kell vinnem.
A jeladó tekercsének az ellenállás értéke: 217 Ohm
Az xv535 180cm -nél magasabb embernek a gyári kormánnyal kifejezetten kényelmetlen. Átlagnál magasabb embernek általában a keze és a lába is hosszabb az átlagnál. Nekem a gyári kormány az ölembe lóg, a kezeim behajlítva, az első 50 km után mindenem begörcsölt. Én is lecseréltem méretre szabott enyhén hajlított kormányra a gyárit. Vezetés szempontjából ég és föld a különbség.
Egy dolog a feeling , más dolog a kényelem. Ki mit választ.
Vagyis a kuplung felöli? Ugye.
S ot mit kel majd látnom?
S Műszerem sincs.
Nem értem az egészet. Tekerni teker. De szikra nincs.
Én még le maradtam a mechanikus megszakítónál, és a régi trafoknál.
Nem látok hibát.
A Gyujtás jeladót és a gyujtás elektronikát nem tudom hol van.
Lementünk vele a tanyára. Vikendházhoz.
Letörölgettem a motor, jobb oldalát. Majd a kis kereszt fiam megkért, hogy vigyem egy kört.
Pöc, röfre indult a virgácsom. Kerültünk egyet az udvarban. Majd letörölgettem a bal oldalát is a motronak.
Erre mikor indulnánk haza. Nagyon nehezen indult be. S akkor is csak az eggyik henger.
Kiszedtem a gyertyákat, hogy melyikkel van a probléma. Erre egyikben sem találtam szikrát.
Néztem a biztosítékokat, a trafokra menő csuszkákat. De vizuálisan nem találtam hibákat.
Néztem a vészkapcsolókat is. Bár azokról úgy tudom, hogy már az önindítót sem hadják tekerni.
Sajnos a kuplungnál lévő kapcsolót, úgy sikerült kivennem, hogy most nem tudom visszarakni. Nem áll meg a helyén. Gondolom ez egyenlőre nem gond.
Sajnos halvány lila fingom sincs, hogy ilyen, hirtelen és váratlanul mi mehetett tönkre.
Mondjuk a villamosághoz konyítok a legkevesebbet.
Jól jönne egy kis segítség! Hogy hol és miként is keressem a hibát holnap.
Előrre is megköszönném!
Egyik hengernél sincs szikra?
Nagyon szép a motorunk külsőleg.
De tud valaki segíteni egy műszaki problémán.
Nem tudtam ma haza jönni vele.
Teker az önindító, de nics szikra.
Hol lehet a probléma.
A nagy utánfutás miatt az egyenesfutás stabil, de a kanyarodás komoly gond lehet... a döntögetéssel nincs gond, de az eltolt tapadáspont miatt döntés közben ellenkormányzással kanyarodni (a mi stílusunkban ritka, de volt már rá példa) illetve ellentartani a kormánynak, elég "mókás" lehet.
A sportmotoroknál pont azért meredek a villaszög, hogy a motoros könnyen vegye ki egyenesből, a kormányt, mert ugye ott a kanyarodás az igazán fontos szempont...
Nagy baj van!
Nem indul a virágóm.
Teker az önindító, de nincs szikra egyik hengernél sem.
Először nagyon nehezen beindult, de csak egyik henger ment.
Aztán kivettem az egyes gyertyát. Nincs szikra.
Aztán néztem a kettes is, és ott sincs.
Van valakinek tipje, hogy mi lehet a baj?
Abba a testvezetékbe gondoltam beiktatni nyitó irányban a diódát .
Megmértem a generátorról lejövő anyagot ,egyforma a három fázis , és egyformán terheli őket a szabályzó . Egy próbát megér ,csak diódát kell találnom hozzá .