Nem rontod el az örömöm, mások vagyunk de motorunk alapja ugyanaz. Ezért gondoltam, hogy megosztom veletek az én nézőpontomat. Attól mert én nem rakok rá 23 plusz fényszórót, óriás plexit, oldaltáskát, meg bőrrojtokat és hónaljszárító magasságú kormányt, még beszélgethetnénk. Nekem ez utóbbi, karácsonyfaként "díszített" jellegű motorok tűnnek ízléstelennek, de hát ez van, mások vagyunk. Azért érdemes elgondolkodni miből jött a chopper kifejezés (to chop). Elárulom, nem a fényszórók és oldaltáskák számának növeléséből.
Én meg megyek a komár mopedes fórumra, ha már itt ilyen a fogadtatás. Kezdtem örülni, hogy van ennek a tipusnak egy normális magyar fórumja.... Üdv mindenkinek!
Tisztelt kalmi79
el ne rontsam az örömöd. Ha úgy látod, így szebb lett, lelked rajta.
Csakhogy az 535-ös alapjábavéve kecses, könnyű, de vékonydongájú cruser motor. Jó, a 46 lóerővel már azért lehet támadni előzéskor.
Ha még a kiterjedését is szűkebbre faragod, vagyis lecseréled a nagyobb kormányt, nem öltözteted fel különféle kafancokkal: tatyók, plexi, bukócső, lámpák, egyebek, amitől testesebb lenne, akkor bizony alig mutat többet mint egy komár moped.
tényleg pofás lett, de,hogy bogarat ültessek a füledbe, a hátsó üléssel lehet kellene kezdeni valamit... :)
Mondjuk veszel egy másikat, és egy kárpitossal lefelezteted a magasságát :)
Sziasztok. Teszek fel néhány képet a virgóról. Tegnap felkerült rá az egyenes, két végén enyhén hajlított kormány, egyúttal az elejét lejjebb eresztettem kb 5 cm-ert. Elhiszem, hogy a gyári kormány nagyon kényelmes, meg biztonságos, de ezzel a kormánnyal és lejjebb eresztéssel olyat lehet motorozni ezzel az öregecske elavult technikájú vassal, hogy ezt nehéz elmondani. Tegnap felmentem vele dobogókő felé. Úgy lehet kanyarra rakni, ahogy a régi állapotban és kormánnyal sosem mertem volna. Holnap kerül rá még két kormányvégtükör. Indexeket is kap, a régiek helyére. Természetesen minden alkatrészt elteszek, egy esetleges eladásnál sokat ér! Persze eladáson egyelőre nem gondolkodom, mert teljesen szerelembe estem ezzel a géppel, pedig csak 1 hete az enyém. :)
Én sem értek egyet ezzel.
Szerintem az erőátviteli dolgoknak aztán tök mindegy, hogy merről kapják az erőt. Gázadás+motorfék+ vissza váltás.
Ami rossz az, hogy ilyenkor még nincs kenés. Bár kenés, a sima indításkor sincs.
Én a begurítás egyetlen veszélyét abban látom, hogy előfordulhat, hogy hirtelen a motor nagyobb fordulaton indulbe, mint ha önindítőval indult volna. S a kenés kialakulásáig több fordulatott tesz meg a motor, és egyébb dolgok.
Szerintem van olyan módszer amivel nem kap sokkal nagyobb káros terhelést, mint a sima indításnál. S mivel az 535-ös tipus hibálya a gyenge szabadon futó így, úgy gondolom, néha nem árt ha spórolok vele. És néha óvatosan behúzott kuplungal sebeségben gurítom be.
Hátha később jutok el a szabadon futó problémáig.
Köszönöm
A Spíker is szóvá tette. "Papucsba! Vagy aki tud az tud!"
Erre Bea bekiábálta, hogy persze mert rendőr feleség a motoros.
Persze a Spíker elé tertotta a mikrofont. Így hallota mindenki. Én meg égtem.
Aztán engem kérdezet, hogy othon ki hordja a nadrágot. Mondtam, hogy természetesen én. Sőt az utolsó szó is az enyém.
Erre ő. Persze tudom. És teljesen a falig.
Mondom nem, hanem hogy "Parancs értettem Szőrnagy asszony!"
Röhögöt a közönség. S én ezek után rajtoltam. Úgy hogy akkor láttám először a pályát. s még az útvonalat is keresnem kellet néha.
Gondoltam majd a következő lehetőségnél kicsit több gázt is adhatok. De sajnos nem volt következő lehetőség.
Hát így jött össze ez az eredmény.
Semmi értelme nem lenne.
Az elektronika igy is megkapja a testet hiszen ahoz képes méri a feszültséget és szabályoz.
Az hogy a háza nincs letestelve egy dolog, zavarvédelmileg hasznos, probáld lekötni hátha javul.
Mérj váltófeszültségeket a bejövö 3 fázison, ha valamelyiket állandó zárlatban tartanáa szabályzó huzd le.
Talán akkor nem terheli le anyira a mágneses kört és talán a maradék kettő jobban tud tölteni.
De csak talán..........
Szervusztok .
Bánatos a fesszabályzó ,pontosabban én miatta .
Töltés : terheletlenül 13,8 V ,világítást bekapcsolva leesik 13 -ra ,sőt még alá is egy kicsit . Keeway gyártmány . Újkorában sem töltötte halálra az akkut ,mert mióta megvettem a vasat az akkuba nem kellett vizet öntenem . Mivel a fémház nincs összekötve az elektronikával ,lehetségel lenne a test és az elektronika testpontja közé kötött diódával 0,7 V-al megemelni a töltőfeszültséget ?
Sziasztok Riderek!
Most néztem meg a Dráva parton a naplementét a Kis Vasammal és csodaszép volt.Ma is egy felejthetetlen napot töltöttünk együtt.Holnap meg is simogatom némi tisztítószerrel:)
Nem tilos betolni egyik motort sem,de csak akkor alkalmazzuk ha tudjuk,hogy hogyan kell meg ha tényleg nincs más mód.Jó magam e szerint korigállok, úgy mint ahogy azt a Galla mondta a vastyúkban.
Üdv
Na ez az egy a kenés amiben közeledhet az álláspontunk.
Nem az egész motor kenése hanem csak a sebváltó és a kihajtás az az ami kritikus ha valaki hülyén indul betolással.
Amire gondolok hogy normál inditáskor a fogaskerékrendszer már javában kenés alatt van amikor terhelést kap azaz elindul vele az ember.
Betoláskor ez nincs, az erőátviletelben csak a rajtamaradt valamenyi kenőanyag van, ami hosszab állás után esetleg nulla.
Na ha valaki betolja és abban a pillanatban már tépet is vele akkor ez megbosszulhatja magát, egy ideig szinte kenés nélkül vannak a kerekek csapágyak, nem véletlen hogy járó motor nélkül tilos hosszabb távon vontani is a mocit.
Az meg hogy nincs a kézikönyvben a betolásos inditás az ugye nem kell magyarázni, egyszerüen arra nem tesztelték mint ahogy az olajadalékokra sem.
De az sincs leirva hogy tilos betolni, valamint menetközben leállo motort a tengelykapcsoló kiengedésével ujrainditani, az is egyfajta betolás.
Ebben a logikátlan dologban az az érdekes,hogy rajtad és viktoron kívül a fórumon még senki sem eset nekem egyik hozzászólásommal kapcsolatban sem csak ti.Pedig már írtam egypárat.Érdekes módon én csak azt írtam le,hogy a kardánba behajtó kerék és a tányér kerék kapcsolata nem egészséges betolásnál na meg a kardán keresztnek sem mindegy ,hogy lőkésszerü terhelést kap vagy nem.A végén úgy tűnik,hogy ebben egyet is értünk de ti már az egész motornál tartotok csapszeggel főtengellyel együtt.Na ezt a túlspirázást szoktam csipkedni a válaszaimban mert feleslegesnek tartom.Tehát a betolást azért kerülni ha lehet.
Én megtaláltam a régi linket, 170 euro volt az indulási licit de senkinek nem kellet. Lejárt és meg se kérdezték. Neked meg ér 205 Eurot + magyarországi postaköltséget? Azt írta,hogy az egyiken van valami kicsi karcolás de nem csináltatta meg mert jelentéktelen. Az Euro-t nyugodtan számolhatod 300 FT-tal mert mire oda érsz,hogy megveszed addigra ez a cigány vezér elintézi a forintot ismét.
Sziasztok Motorosok !
Kezd terebélyesedni az indítás-beugratás vita. Rocky már elég értelmesen és érthetően leírta az egész folyamatot. Aki nem érti, vagy nem akarja érteni, az nyugodtan indítsa betolással a motorját.
A sajátját mindenki úgy ba...@ a el ahogy akarja
Én meg megyek a komár mopedes fórumra, ha már itt ilyen a fogadtatás. Kezdtem örülni, hogy van ennek a tipusnak egy normális magyar fórumja.... Üdv mindenkinek!
el ne rontsam az örömöd. Ha úgy látod, így szebb lett, lelked rajta.
Csakhogy az 535-ös alapjábavéve kecses, könnyű, de vékonydongájú cruser motor. Jó, a 46 lóerővel már azért lehet támadni előzéskor.
Ha még a kiterjedését is szűkebbre faragod, vagyis lecseréled a nagyobb kormányt, nem öltözteted fel különféle kafancokkal: tatyók, plexi, bukócső, lámpák, egyebek, amitől testesebb lenne, akkor bizony alig mutat többet mint egy komár moped.
Mondjuk veszel egy másikat, és egy kárpitossal lefelezteted a magasságát :)
Szerintem az erőátviteli dolgoknak aztán tök mindegy, hogy merről kapják az erőt. Gázadás+motorfék+ vissza váltás.
Ami rossz az, hogy ilyenkor még nincs kenés. Bár kenés, a sima indításkor sincs.
Én a begurítás egyetlen veszélyét abban látom, hogy előfordulhat, hogy hirtelen a motor nagyobb fordulaton indulbe, mint ha önindítőval indult volna. S a kenés kialakulásáig több fordulatott tesz meg a motor, és egyébb dolgok.
Hátha később jutok el a szabadon futó problémáig.
A Spíker is szóvá tette. "Papucsba! Vagy aki tud az tud!"
Erre Bea bekiábálta, hogy persze mert rendőr feleség a motoros.
Persze a Spíker elé tertotta a mikrofont. Így hallota mindenki. Én meg égtem.
Aztán engem kérdezet, hogy othon ki hordja a nadrágot. Mondtam, hogy természetesen én. Sőt az utolsó szó is az enyém.
Erre ő. Persze tudom. És teljesen a falig.
Mondom nem, hanem hogy "Parancs értettem Szőrnagy asszony!"
Röhögöt a közönség. S én ezek után rajtoltam. Úgy hogy akkor láttám először a pályát. s még az útvonalat is keresnem kellet néha.
Gondoltam majd a következő lehetőségnél kicsit több gázt is adhatok. De sajnos nem volt következő lehetőség.
Hát így jött össze ez az eredmény.
Valószínűleg keveset fogom a begurulási módszert használni.
Van aki jön a torockói segélytúrára hétvégén?
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage=tour&t_id=4688&se
ssion_id=
Semmi értelme nem lenne.
Az elektronika igy is megkapja a testet hiszen ahoz képes méri a feszültséget és szabályoz.
Az hogy a háza nincs letestelve egy dolog, zavarvédelmileg hasznos, probáld lekötni hátha javul.
Mérj váltófeszültségeket a bejövö 3 fázison, ha valamelyiket állandó zárlatban tartanáa szabályzó huzd le.
Talán akkor nem terheli le anyira a mágneses kört és talán a maradék kettő jobban tud tölteni.
De csak talán..........
Bánatos a fesszabályzó ,pontosabban én miatta .
Töltés : terheletlenül 13,8 V ,világítást bekapcsolva leesik 13 -ra ,sőt még alá is egy kicsit . Keeway gyártmány . Újkorában sem töltötte halálra az akkut ,mert mióta megvettem a vasat az akkuba nem kellett vizet öntenem . Mivel a fémház nincs összekötve az elektronikával ,lehetségel lenne a test és az elektronika testpontja közé kötött diódával 0,7 V-al megemelni a töltőfeszültséget ?
Most néztem meg a Dráva parton a naplementét a Kis Vasammal és csodaszép volt.Ma is egy felejthetetlen napot töltöttünk együtt.Holnap meg is simogatom némi tisztítószerrel:)
Na ez az egy a kenés amiben közeledhet az álláspontunk.
Nem az egész motor kenése hanem csak a sebváltó és a kihajtás az az ami kritikus ha valaki hülyén indul betolással.
Amire gondolok hogy normál inditáskor a fogaskerékrendszer már javában kenés alatt van amikor terhelést kap azaz elindul vele az ember.
Betoláskor ez nincs, az erőátviletelben csak a rajtamaradt valamenyi kenőanyag van, ami hosszab állás után esetleg nulla.
Na ha valaki betolja és abban a pillanatban már tépet is vele akkor ez megbosszulhatja magát, egy ideig szinte kenés nélkül vannak a kerekek csapágyak, nem véletlen hogy járó motor nélkül tilos hosszabb távon vontani is a mocit.
Az meg hogy nincs a kézikönyvben a betolásos inditás az ugye nem kell magyarázni, egyszerüen arra nem tesztelték mint ahogy az olajadalékokra sem.
De az sincs leirva hogy tilos betolni, valamint menetközben leállo motort a tengelykapcsoló kiengedésével ujrainditani, az is egyfajta betolás.
Kezd terebélyesedni az indítás-beugratás vita. Rocky már elég értelmesen és érthetően leírta az egész folyamatot. Aki nem érti, vagy nem akarja érteni, az nyugodtan indítsa betolással a motorját.
A sajátját mindenki úgy ba...@ a el ahogy akarja