Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hollandiából egy mocskos fészer aljáról kapartam ki amíg visszfuvarra vártam. Elvileg 95 az évjárat de nem tudom,hogy EU vagy USA-kivitel. A fenti körülmények ellenére bikázva persze de azonnal indult,és lehet,hogy csak szerintem de marha jó erőben van. Most jut eszembe, kilóméterórás nem mérföldes. Összehasonlítási alapom az 1,4-es intruder. Ahhoz képest gondolom erősnek,vagy inkább nem gyengének.
Nem kell ehhez amcsinak lenni. A régi, CSAK alsó tankos XV 535 tankja 9 liter, a felső tank kamu volt 1992-ig.
Nem amerikai kivitel a barátod virgácsa? Mert ha az, akkor asszem 8,5 liter a tankja, azzal meg érthető lenne a 140 km.
Azért be tudom magyarázni azt is, hogyha valamelyik cég elkezdené ajánlani a motorokba az adalékot, az lehet fordítva sülne el, hiszen a vevők mondhatnák azt is, hogy eddig jól ment anélkül is, most biztos már csak ezzel megy, akkor akár előnybe is kerülhetnek pont azon akik nem költöttek semmit a tesztekre ,és nem ajánlanak semmilyen adalékot a motorjukba.
Márpedig mostanság elég véres küzdelem folyik a vevők kegyeiért. Akik inkább a semmire se jó újdonságokra fogékonyak, meg arra hogy 30 ekm kell olajat cserélni... Nagyon szűk réteg turkálja az járműveit maga, főleg külföldön.
Mostanság "aljas haszonszerzés céljából" Néztem meg pár motort München környékén. Ès ugyan az órában levő 24 ezer km-hez valóban stimmelt a 15 éves gép állapota, de gumik még gyárban felrakottak voltak, akár fékcsövek, és gondolom a fékfolyadékot sem cserélgetek 2 évente...eredeti volt azon minden...
Szóval mert vagyunk páran "megszállottak" meg hipochonderek, még nem forgatjuk fel a világot a gondolataikkal.
Másrészről azt is hozzá kell gondolni tervezőirodákhoz ahol a járműveket tervezik, hogy igyekeznek tejfeles szájú gyerekekkel feltölteni, vért frissíteni. Szereltünk be pár dolgot a BMW-nél Münchenbe, meg Dingolfingben, hát nem sok "szakit" láttam.
Vagy tagja voltam azon csapatnak akik indultak a elektromos, vagy alternatív meghajtású járművek versenyén az idén. Az Audi szponzorálás, gondolom azon aljas szándékból, hogy lenyúlja az ötleteket, meg összegyűjtse a friss tehetségeket. Az egyik feltétel az volt hogy a csapatnak kell hogy legyen még pár diák tagja is...
De ahova ki akarok lyukadni, hogy egy frissen végzett mérnök igen keveset fog tudni járművekről, de viszont szuperül fogja tekergetni a 3dimenziós modellt a számítógépen, de hogy mi az az adalék...
@Littlerock: egy szóval sem jeleztem,hogy eladó lenne. Gondoltam van köztetek olyan motoros aki megerősíti,hogy a 120-130-as utazósebesség miatt kajál ennyit. Együtt motorozva 5,1-5,2 az én verdám fogyasztása.
Üdv. Szó sincs róla.Hála a föntieknek nagyon jó műszaki állapotban van a motorom megy mint a rakéta. Úgy hogy nem áll szándékomban semmiféle adalék anyag használata.
Na azt a motort se venném meg szìvesen...
Tisztelt fórumozók! Olaj után benzin. Mos olvasom,hogy az 5-alatti fogyasztás a normális az 535-ösnél. Valaki egy régebbi hozzászólásban azt írta,hogy 210km-nél rakja tartalékra. Legutóbbi túránk után érdeklődtem barátomtól,hogy nála mi a helyzet,hát 140km-nél soha nem megy többet,bár tartalékra nem kapcsol. Lehet,hogy nem a Virago stílusa 48perc alatt Gyál-ra érni Székesfehérvár-ról? Ja és nem az m7-esen.
@K. István: Tökéletesen érthető.
Annyit még megjegyeznék, hogy a tankban kb 2-3 centiliter benzin volt amikor kiöntöttem, azaz ki akartam önteni belőle...

Az mondjuk megnyugtató, hogy a tömítések, a membrán, meg maga a kapcsoló szép állapotban voltak (összerakás óta nem is ereszt... remélem ez így is marad.). - nyugtalanító viszont az, hogy akkor miért nem működött a tartalék kapcsolóm...

Azóta felmerült bennem a gyanú, hogy csak figyelmetlen voltam a kapcsoló állását illetően, mert azóta már össze vissza kattintgattam.
Szerintem elég tapasztalt vagy már ahoz ,hogy ilyeneket nem eszel meg!
na a mára is volt egy jó sztorim...

sokáig állt a vas, az aksi lemerült... hát legurítottam a mélygarázs feljárón, szépen be is röffent. Eljöttem dolgozni, és amikor megálltam, megpróbáltam indítani, hátha kicsit töltődött az aksi... a tápszivattyúm a gyújtás ráadásakor állandóan ment...

diagnózis: üres a tank épphogy beértem, és ezek szerint a tartalék kapcsolóm nem működött...

Jelen pillanatban a motorból a tank kiszedve, de a teljes kapcsoló szétszedve, összerakva... meg kunyeráltam fél liter benzint... (500 méterre van egy Mol kút)

már csak össze kell rakni a masinát... remélem a tömítések jól muzsikálnak továbbra is...
tudom, hogy az nem Metabond reklám volt, csak ezen a vakításon nagyon fenn vagyok akadva...
Összegezzük:

Amikor az Euro normák betartásáért vérre menő csaták folynak, akkor ha egy autónál 10-30 euróból megspórolnak 10g CO2 kibocsátást, akkor az valószínűen nem lenne drága. Ha ezek után, kizárólagos olajforgalmazói szerződést is kötne akár a VW akár bármelyik gyár, akkor se lenne a vásárlónak egy szava se, csak 1-2 év vagy pár tízezer km múlva, amikor elkerekedik a szeme a szerviz számlától... - de ez ma is igaz, ergo tehát senki nem veszített semmit, mert megvan a csodaszer...

Egy VW lehet zsebből megvenné az egész Metabond bizniszt, de mégsem teszi...

Ami az egyik szemfényvesztést illeti a V8-as motrorral, hogy szórják bele a homokot a hengerfejbe stb, azt bármilyen Lada motorral megcsinálom arra a nyakamat teszem...
gyógyszerek: abban egyetértünk, hogy nem a betegnek biznisz a dolog, de: volt olyan, hogy a nélkül nem biztos, hogy sokáig húztam volna...
Anno valahol láttam hogy pl a Ferrari csak az AGIP (?) olajjal garantálja a motor működését. Lehet hogy báermelyik másikkal ugyanúgy elmuzsikálna, de ők valszeg csak ezzel tesztelték. PONT.

Szerintem nem csak arról van szó hogy ezzel tesztelték, hanem arról is hogy ezzel az olaj céggel van szerződésük.
Az olaj gyártók között is kiélezett a verseny.
Az teljesen normális fogyasztás.
Az enyém is 4,3-4,8-ig fogyaszt. Függ, hogy utassal és milyen úton megyek.
Pedig egyszerű a válsz.
A piaci versenyben rejlik. Ha mindezeket az adalékokat eleve beletennék az olajokba, túl drágán tudnák csak adni. Ezért nem lennének versenyképesek.
No meg felesleges pazarlás is lenne. Mivel tudtommal nem minden olaj cserénél célszerű adalékot is adni.
Legalábbis az én véleményem ez.
De még egyszer hangsúlyozom, nem azért írom ezt, hogy te vagy bárki mást adalék vásárlóvá váljatok. Nincs érdekeltségem sajnos az olaj biznicben.
Csak a véleményemet írom le.
A TV reklámokat átverésnek tartom. (Homokot szórni a szelep emelő himbákra, meg stb)
Egyébként Amerikai autókhoz jó lehet. Motor kerékpárhoz már nem tudom.
Amerikai hadseregnek fejlesztették ki. Mégpedig olyan céllal, hogy ha kilövik az olaj teknőt, és elfolyik az olaj, akkor még el lehessen hagyni a járművel a harcteret.
Régi versenyző társaktól hallottam olyat, hogy a gyorsaságin elfolyt az olajuk, Simán olaj nélkül lejöttek a pályáról. Vagyis több tíz, kilométert mentek, olaj nélkül. S mégsem károsodott a motor.
De hogy ez az adalék a motorkerékpár kuplungjához hogyan viszonyul azt nem tudom. Nincs tapasztalatom.
De úgy gondolom hasonlóan mint a Metabond. Ha az is a fém felületekbe épül be.
Hát könnyelműen, a civilizált társadalom fájó pontjára tapintott rá. De azért gondolom ez még bocsánatos bűn lehet.
Én örülnék, ha többen lennénk itt. S esetleg más márkát képviselők is.
Távol álljon tőlem, hogy bárkire is bármit rábeszéljek.
Én csak leírtam a tapasztalataimat.
Azt tudom hogy nekem jobban működik vele mint nélküle.
Én nem is várom, hogy a gyár ajánlást adjon ki, anélkül, hogy előtte valamilyen jutalmazási rendszerben nem állapodtak meg az adalék gyártójával.
Gyógyszert semmifélét nem szedek. Mert nem gyógyításra tervezték őket. Hanem csak tüneti kezelésre. Ugyan is abban van az üzlet, ha a beteg egy életen át szedi.
Viszont az egészség megőrző táplálék kiegészítő vitamin készítményeket rapszódikusan össze-vissza szedem.
Hello!

Ne haragudj nem kívántam ennyire a lelkedbe taposni. Nem ellenszenv hanem tapasztalat. Továbbá valószínűleg elkerülte a figyelmedet hogy odaböktem: a Banditokba, Igaz azt nem írtam hogy az 1200-esekbe. Ès most nem feszegetném hogy az egy sportblokk volt fénykorában, stb, stb, ráadásul van pár gyenge pontja, mindamellett, hogy hatalmas kultusza van. (Azért a esetenként 30 e km-két edzet kérgét elveszítő fogaskerekek a váltóban, vagy a olajlehúzó idő előtti elkopása nem mondanám biztosra hogy nem független a használattól, és a kenőanyag minőségétől.)
Igaz csak 2-3 banditot tartottam karban a barátoknak az évek során ez nem egy nagy mintavétel, de mondjuk átállva utána a motulra egy finomabb simább erőforrást véltem felfedezni, és a leengedett olajokban is volt némi különbség, bár utóbbi is lehet csak belemagyarázás, hiszen érzékszerveimmel történt az "összehasonlítás". És erre joggal mondható hogy szubjektív. De maguk a tulajok is másképpen tudták kezelni a gépet a motul-lal.
Én elfogadom a te álláspontod, de kérlek te is légy nyitott arra, hogy lehetnek a tiedtől eltérő tapasztalatok is a tiedtől eltérő motoroknál, és a tiedtől eltérő használat mellett.
Ìgy már érhető?
Üdv
István
@K.István: Érthetetlen ez az ellenszenv az Actevo iránt. 20-éve gtx3-al kezdem én is, de néha megcsúszott a kuplung. Nem tudom a pontos napját,hogy mióta használom a nálad kapaolajozásra is alkalmatlan Actevo-t de én amíg kapni lehet mást nem teszek a Katanába. 50000km-et mentem vele már,és hibátlanul dolgozik. Tudom évi 2500km. nem nagy igénybevétel,a hiányzó 90-100000-et lenyomom a volvo fh12-es emmel.
Szerintem tévhit sok esetben hogy "beterveznek" hibákat a járművekbe, vagy akármi másba is.
Viszont azt kell látni hogy 2-3 évtized alatt kb 10 évről leredukálódott a felére a egyes generációk közötti váltás.Még pl a 80-as években 10 év is eltelt még e kiadott típust az új váltotta, manapság már 3-4 évre próbálják beerőltetni, közben már lassan szentségtörésnek számít ha az előző modellre építkeznek.
Azt kell szerintem tudni , hogy a gyártó nem fog garantálni semmi olyan dolgot amit nem tesztelt! Ès mikor televágják az új gépeket agyatlan marketleteingesek ötleteivel, akkor van mit tesztelgetni a laborokban. Ìgy azt hiszem irreális elvárni, hogy padon futó tesztmotorokat, mindenféle adalékokkal járassák, azon felül hogy így is ki kell fektetni párat, hogy minősítsek a technológiát, meg a tűréseket, alaksajátosságokat. Ès ugye a statisztikához egy sorozatgyártás "belövéséhez" egy alany nem elég. Ehhez jön még hozzá hogy olyan környezetben -laborban végeznek egyes teszteket amik jóval nagyobb igénybevételt szimulálnak. Pl az elektromos rendszereknél hevített "sós kamra"... az így kapott rövidebb idő alatt megterhelt alkatrészekből következtetnek a valós élettartamra. (Egyszerű belátni, hogyha valamire 2-3 év garit adnak, de ugyan ennyi idő alatt kell piacra is dobni, és valószínű hogy az első nem lesz tökéletes, meg még egy pár utána, egyszerűbb ha csak egy pl 1000 órás sós kamrás tesztet kell megcsinálni...)
Ezek után belátható hogy a gyártónak van pár apróbb gondja is mint hogy különféle topshop-os cuccokat tesztelgessen ráérő felesleges idejében, tudván azt hogy így is elég komoly szigorú az autógyárában begyártó cégek minőségi elvárása.
Anno valahol láttam hogy pl a Ferrari csak az AGIP (?) olajjal garantálja a motor működését. Lehet hogy báermelyik másikkal ugyanúgy elmuzsikálna, de ők valszeg csak ezzel tesztelték. PONT.

Èn ugyan hallgattam egy szemesztert tribológiáról, de nem törnék pálcát semmi felett. Tudom hogy a Banditokba fél szintetikus jó, Actevot, még a kapa olajozására sem használnék, kerámiabevonatos 1400-esmbe lehetőleg félszint, vagy szint olajat rakok. Az SR 500-asomban is raktam fullszint 10W50 Castrolt, de kicsit akadós váltója, bár nem tudom milyen lenne egy "belevaló"olajjal, mert mert még nem próbáltam. 15 éve meg castrol gtx 3-at toltam a 400 as dohc xs yamahába, meg metabondot. Akkor még senki nem tudott semmit ezekről a motorokról, legalábbis én nem ismertem olyat. Én 40 ekm-t gyűrtem le vele, párszor bontottam a blokkot, mindig szép volt, az olajat nem ette pedig azt mondták 50 e km után fogja...de bizony a kuplung még a 27 LE-es motorral is megcsúszott már a végén...

A konklúziót vonja le mindenki maga.
Gurultam egy lazát,most értem haza.Egyre jobban szeretem ezt a vasat.Még jó,hogy beöltöztem teljesen,mert elég hűvös lett.A fogyasztásom 4,6 liter lett 100/50 tempónál.