Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Négy gyertyás kéthengeres. Akkor a belsőkbe tegyek nagyobb hőértékűt?
Ezennel a levélváltást részemről lezártnak tekinteném.
Segg vagyok, jogom van hozzá. Hülyének lenni is állampolgári jog, tehát jogom van hülyének lenni. / by Simicska /
De nekem lesz egy üzembiztos motorom, őt meg mármint az ügynököt kiköltöztetik a villájából.
"Miért raknál egy 20 éves tervezésű motorba moder olajat?
Ha ezt el kell magyarázni akkor nincs miről vitatkozni."

Egyszerűen csak azért mert az jobb.
Nekem nem kell elmagyaráznod, én értem azt, hogy miről beszélek.
Arról nem is beszélnék, hogy húsz éve nem is volt olyan olaj ami ma már létezik. Szintetizált polimer. Mi az?
Milyen motorod van?
Azért kell a hátsó hengerbe nagyobb hőértékü gyertya mert a gyártó azt ajánlja ,hogy miért én tudom , aki nem hiszi az kérdezze meg a gyártót.
@Brumeszkosz: Most miattad nem lesz feladva egy olajügynök lakáshitelrészlete. Pedig már majdnem meggyőzött.
De ha itt tartunk, megvitathatjuk azt is, hogy miért kellene a hátsó hengerbe nagyobb hőértékű gyertya. Mert attól hogy a henger felületi hőmérséklete magasabb bizonyos helyeken, az azt nem indokolja. Hallottál már a henger tüzelőanyaga általi belső hűtésről? Mi változik ha nagyobb hőterhelést elviselő - elvezető gyertyát teszel bele?
Szia!
Én nem azt mondom,hogy a modern motorokba ásványi olaj kell, én azt mondom ,hogy a miénkbe az kell amit a gyártó 20 éve előírt. Az pedig a megadott tipusú ásványi olaj. Szerintem aki elakarja rontani a motorját az tegyen bele bármit az az ő dolga.
Autóba motorba az kell amit a gyártó ajánl!
A többi csak szopacska.

Miért raknál egy 20 éves tervezésű motorba moder olajat?
Ha ezt el kell magyarázni akkor nincs miről vitatkozni.
Olaj ügyben igaza van, ásványi kell az XV-be.
Akinek k_rva sok pénze van arra, hogy 1000 km-ként rápótoljon fél-egy litereket, az használjon szintetikust.

Vannak nálunk sokkal rutinosabb Virago tulajok, a viragotechforum tagjairól van szó. Ha nekem/nekünk nem hisztek, az nem az én dolgom.
Olvass!
Az ásványi és a szintetikus viszkozitása *vastagsága* a motor üzemi hőmérsékletén ami 100 fok körüli, megegyezik. Kb 10 cst /centistock/
Tehát egyformán vékony. Növeld a melegoldalit és nem eszi tovább.
Egyébként téveszme az is, hogy a motor nem fogyaszthat olajat.
Elfogadott több gyártónál is a 0.8 liter/1000 Km.
Na jól van hagyjuk abba.
Kedves brumeszkosz.
Vedd észre, múlik az idő. Változik a technológia. Nem kellene ennyire vaskalaposnak lenni, a te motorodba biztosan olyan kell amit jónak gondolsz. Nem kellene mindig összeesküvés elméleteket gyártani, az nem vezet sehová.
Elnézést a tanácsadásért, biztosan teljesen hülye is vagyok ezekhez a dolgokhoz. Elfogadom, Te biztosan jobban értesz hozzá.
Van még abakusz is, de kitalálták már a számítógépet is.
@recege1: A régi motorok tömítései tudtommal nem szeretik a szintetikus olajat. Előző autómmal (audi 80 2,6q) jártam úgy,hogy megvettem a drága Castrol 5w40 Fullsynt. cuccot és csak ette ette. Aztán váltottam ásványi 15w40-re és az nem ízlett neki. Na ezért vagyok bizalmatlan.
Szerintem a gyártó ásványit ír elő akkor az kell, ha szintetikust akkor azt. A régebbi motorok( Virágok is) akkor lettek tervezve mikor szintetikus olajok nem voltak, tehát ásványira van a blokk legyártva. Aki ezt nem fogadja el az tegyen a Virágojába szintetikust és majd rájön!
Azt nem értem miért nem lehet hinni a gyártónak? Miért kell beszopni a veggggyyyéééél vegggyyyéééll szarságot a hüje ügynököktől, boltosoktól. Küldjön már valaki nekem egy hivatalos gyártótól egy hivatalos linket, hogy az náltalunk forgalmazott motorokhoz ez az adalék még kell!
@Brumeszkosz: Nagyon finom nőgyógyász kezem van. Óvatos leszek. Most hétvégén még lehúzunk Csolnok-ra, aztán szervizelés. Úgyis vége a nyárnak.
Ja látom 26 éves. Hidd el, jó olajjal még 26-ot elműködget.
Az olaj szempontjából nincs modern meg nem modern motor, csak jó általános állapotú meg kopott motor létezik. Az ásványi olajoknál meg minden körülmények között sokkal jobb választás a szintetikus. Nem tudom a tied milyen évjáratú de ha régebbi akkor a sufnik mélyén még fellelhető ÁFOR MDC 60 olaj is.
Amit te írtál a mai modern motorokra vonatkozik. Az enyém 26 éves és az olajbeöntőre rá van írva 10w40. Dehogyis öntök én bele 0w-s szintetikus olajnak látszó folyadékot. Különben sem motorozok télen. Szerintem a Virgácsosok sem a téli hidegindítás megkönnyítésével álmodnak, inkább olajhűtő.
Visszaszerelésnél óvatosan meghúzni a csavarokat mert a spiáter könnyen törik és nekem 15 EUR+ postába került., De lehet már szar volt csak a szerelőm túlhúzta a csavart mikor a szabadon futót csinálta.
Na látod ezért kell jönni a Virago forúmra!
Így mán megtalálod?
Ha megnyitod, majd elolvasod azt amit "be"linkeltem, érdemi választ kapsz a kérdésedre.
Amennyiben 0w vagy 5w olajat használsz, elkerülöd a hideg motorolaj kevésbé szivattyúzhatóságából adódó hidegkopásokat. Csak azért mert ezen olajtípusok hidegen sokkal folyósabbak, és a kenőanyag szivattyú már indulásnál is nagyobb mennyiséget tud szállítani a kenési helyekre. A kenés milyensége leginkább a mennyiségen múlik. A "vastag" olaj nehezen szivattyúzható így nehezen is jut el a kenési helyekre. Léghűtéses, egybeváltós-kuplungos motorokhoz ajánlott a jaso ma vagy mb minősítésű alacsony xw értékű szintetikus olajakat használni. Léghűtéses szárazkuplungos motorokhoz - mint amilyen az enyém is- használhatóak az autómotorokhoz ajánlott jó minőségű alacsony hidegoldali viszkozitású motorolajok is. 160 fokot minden szintetikus olaj jól tűr, ennél úgy sem lesz melegebb hosszú időn keresztül a motorolaj. remélem válaszom kielégítő számodra.
@Brumeszkosz: Ezt sose találtam volna meg.
"gyakran különböző olajat ajánlanak télre mint nyárra. Ez léghűtéses motorokra ma is vonatkozik". Én az általam használt olajnál a 10w40-et úgy értelmezem,hogy -20+40celsius között szivattyúzható. Miért kellene télen más? A Suzuki Katana 750-es levegő olaj hűtésű.
Mindenesetre, ha valaki levezet valamit és érvekkel is meg tudományosan is alátámasztja azt, azzal nem igazán érdemes vitába szállni.
*Katana750*
Léghűtéses motoroknál? Mire vonatkozik a kérdésed?
Mi állhatja meg a helyét?
Erről lehetne vitatkozni,de aki jót akar a motorjának az betartja a gyári előirásokat, a többi csak rizsa és pénzlenyulás és okostojáskodás.
Ez az a oil szűrő amiről beszéltem és ha elhanyagolt a gép akkor ezt is takaritsd ki!