@Brumeszkosz: Köszi az infókat. Még valami. A motorodat nézve gondolom a főtengely-sonka is keménykrómozott, a deklik belsőfele pedig nikkelezett. Mégis mi a meglátásod? Egy elhanyagolt gépnél érdemes Wins-STP- motortisztító adalékot használni? Továbbra is 535-ről van szó. Én még nem használtam. Ez kerozin alapú, és a fáradt olajhoz kell önteni, néhány percig járatni.
@Blackiex: Bocs a hallgatásért, de ki kellett ugranom Horvát-ba. Nem nyaralni. 1992 09. 01.-én helyeztem forgalomba a Katanát 14400km. Ma 64700-nál tartok. Először hülye fejjel GTX-et raktam bele, de azt is tolerálta. Azóta van az actevo. 5-6000km-csereperiódussal használom. Az idényenkénti cserét én nem tartom, csak a km. érdekel. Tudom ez szembe megy a trendel, de én nem veszem igénybe a motor maximális teljesítményét szinte soha, ezért úgy gondolom felesleges az idényenkénti olajcsere.Uff én beszéltem.
Szia
Én nem is arra gondoltam. Amikor muszáj javítani, akkor muszáj.
De neki valahogy a dugó szoknyájából is letört valahogy.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy ő azt is szétszedi, és megnézi, ami nem is lenne szükséges.
De még egyszer hangsúlyozom. Én neki ezért csak hálás lehetek. Mivel fotókkal dokumentálja. Így mi is sokat tanulhatunk belőle.
Mint mondtam, erröl elöször töled hallottam.
Legalább megint érdemes volt ide benézni.
Bocs a hitetlenkedésemért.
Viszont parafa lammella talán utoljára a Danuvia-Pannonia korában volt. Most egy kicsit más anyagokat használnak. Vagy a virgácsban még mindig parafa? Akkor tényleg letérdelek!
Kérlek szépen ez pedig nekem így volt. Saját kezemmel szedtem szét és cseréltem újakra és azóta megszűnt ez a tavalyi szezon elején volt. A fém és a parafa lamellákat csav. húzóval kellet szétpattintani.
Hi everybody /üdv mindenkinek/
nekem is az a tapasztalatom, hogy a lecsó inkább csípős legyen, mint édeskés... ja nem is erről szól a vita.
nagyjából körvonalazódik a csolnoki gurulás: péntek délután történik, a budapesti forgalmat kikerülve a nulláson, majd Kalászon, Ürömön át rá a 10-esre és végig. Estig maradunk, és még aznap pénteken haza. Találkozási pont negyed 4-kor a nullás észak felé menő 31-es út keresztezésében a felüljárója alatt .
Két motor már biztosan lesz, Jogo meg én.
természetesen szívesen vesszük, ha csatlakozna valaki.
A spontán tervezett gurulás jótékonysági célú, motoros találkozó, a külföldön nemrégiben vétlenül halálos balesetet szenvedett motoros társaink emlékének tisztelegve.
(esős időt csak vasárnaptól ígér az előrejelzés)
Mint írtam ilyet én még nem hallottam!
Szerintem amit leírtam az valós jelenség és többször felüti fejét. Jelen észrevételed számomra sokkal meggyőzőbb lenne ha tapasztalatokkal alátámasztanád, vagy bővebben kifejtenéd. Így max. azt mondom, messziről jött ember azt mond amit akar.
Saját magamnak tudom még azt a magyarázatot adni, hogy a fémlamellák felülete emlékeim szerint eredeti állapotban "mintázott". Mintha meg lenne pontozóval raszterezve. Gondolom ennek van egy mélysége, ha eltűnik , akkor teljesen sima lesz. De én még ilyet még olyan motornál sem láttam ami többször megkerülte a földet...minden más már lógott benne. Egy kolbászolásra használt csoppernél meg mitől lenne ekkora igénybevétel?
Igazán megtisztelnél ha írnál róla bővebben, de engem ennyivel nem intézz el,mert azt veszem igazán sértőnek.
Azért olvastál ilyen értékeket, mert ezeken belül jó a hézag. Amit Blackiex megadott, az a gyakorlat és erre van realitás, mert a hézagmérőket általában 0,05 lépcsőkben készítik. Magyarán, ha 0,1-re és 0,15-re beállítod és a hézagmérő húzósan jön ki a szelepszár és a szelephimba közül[ ( és vissza nem tudod tolni ! ), akkor a tényleges szelephézag nagy valószínűséggel a javítási útmutató által megadott értékeken belül helyezkedik el.
Üdv mindenkinek! A kompresszió mérésnél mindig legyen a gyertyapipában benne a gyertya, a gyújtás rendszer védelme érdekében. Nem ártana egy szelephézag állítás,majd egy szinkron állítás ,meg egy benzinszint ellenőrzés sem.Az enyémen végigmentem mindenen, most megy mint a szél ,és jó a hangja.De azért lekopogom.
A kompressziómérés szervezése folyamatban .
A hajkurászást nem javítási célzattal műveltem ,hanem a pontosabb hiba behatárolás végett . Most célirányosan figyeltem a fejleményeket .
Ne haragudj, de én még ilyet nem hallottam. A legtöbb kuplung akkor nem teszi a dolgát rendesen, ha lamellák "fogai" beverődnek a külső, vagy belső kuplungkosár bordáiba. Ilyenkor ugyanis hiába oldod a rugók ellenében a lamellákat összeszorító rugót, azok beakadnak a beverödöt felületbe, nem tudnak elcsúszni azon. Így továbbra is át tud vinni nyomatékot, ezért nehéz a váltás, főleg az ürest nehéz ilyenkor már megtalálni.
A másik eset, ha elkopnak, veszítenek vastagságukból, ilyenkor pedig a kuplung rugók akár 1-2 mm-rel kevésbé lesznek előfeszítve, vagyis csökken a felületeket összeszorító erö, ez által az átvihető nyomaték, és ilyenkor meg megcsúszik nagyobb terhelésen.
A lamellák felülete mindig jó felületi minőségű, különben igen hamar megennék egymást.Sűrűbben kéne zsebbe nyúlni.
Megtörtént a próbaút .
Ez bizony nem kuplung . Meghajtottam rendesen ,hogy elég meleg legyen . Visszaváltáskor ,már a kuplung behúzásakor lefullad . Üresben be lehet indítani ,pörgetve nem áll le ,de alapjárat az nincs .
Ha kihűl egy kicsit ,vagy lassabb tempónál nem melegszik fel annyira akkor van alapjárat. Igaz alacsonyabb mint azelőtt . Végsebesség 140 kb ,/ott akad el a gémkapocs amivel a bowden meg lett toldva/ azelőtt is ennyi volt . Tehát úgy néz ki ,melegen utálja a kis fordulatot .
Én nem is arra gondoltam. Amikor muszáj javítani, akkor muszáj.
De neki valahogy a dugó szoknyájából is letört valahogy.
Nekem van egy olyan érzésem, hogy ő azt is szétszedi, és megnézi, ami nem is lenne szükséges.
De még egyszer hangsúlyozom. Én neki ezért csak hálás lehetek. Mivel fotókkal dokumentálja. Így mi is sokat tanulhatunk belőle.
Legalább megint érdemes volt ide benézni.
Bocs a hitetlenkedésemért.
Viszont parafa lammella talán utoljára a Danuvia-Pannonia korában volt. Most egy kicsit más anyagokat használnak. Vagy a virgácsban még mindig parafa? Akkor tényleg letérdelek!
nekem is az a tapasztalatom, hogy a lecsó inkább csípős legyen, mint édeskés... ja nem is erről szól a vita.
nagyjából körvonalazódik a csolnoki gurulás: péntek délután történik, a budapesti forgalmat kikerülve a nulláson, majd Kalászon, Ürömön át rá a 10-esre és végig. Estig maradunk, és még aznap pénteken haza. Találkozási pont negyed 4-kor a nullás észak felé menő 31-es út keresztezésében a felüljárója alatt .
Két motor már biztosan lesz, Jogo meg én.
természetesen szívesen vesszük, ha csatlakozna valaki.
A spontán tervezett gurulás jótékonysági célú, motoros találkozó, a külföldön nemrégiben vétlenül halálos balesetet szenvedett motoros társaink emlékének tisztelegve.
(esős időt csak vasárnaptól ígér az előrejelzés)
Szerintem amit leírtam az valós jelenség és többször felüti fejét. Jelen észrevételed számomra sokkal meggyőzőbb lenne ha tapasztalatokkal alátámasztanád, vagy bővebben kifejtenéd. Így max. azt mondom, messziről jött ember azt mond amit akar.
Saját magamnak tudom még azt a magyarázatot adni, hogy a fémlamellák felülete emlékeim szerint eredeti állapotban "mintázott". Mintha meg lenne pontozóval raszterezve. Gondolom ennek van egy mélysége, ha eltűnik , akkor teljesen sima lesz. De én még ilyet még olyan motornál sem láttam ami többször megkerülte a földet...minden más már lógott benne. Egy kolbászolásra használt csoppernél meg mitől lenne ekkora igénybevétel?
Igazán megtisztelnél ha írnál róla bővebben, de engem ennyivel nem intézz el,mert azt veszem igazán sértőnek.
Azért olvastál ilyen értékeket, mert ezeken belül jó a hézag. Amit Blackiex megadott, az a gyakorlat és erre van realitás, mert a hézagmérőket általában 0,05 lépcsőkben készítik. Magyarán, ha 0,1-re és 0,15-re beállítod és a hézagmérő húzósan jön ki a szelepszár és a szelephimba közül[ ( és vissza nem tudod tolni ! ), akkor a tényleges szelephézag nagy valószínűséggel a javítási útmutató által megadott értékeken belül helyezkedik el.
Nagyot tevedsz a lamellak eseteben. Brumeszkosz most jot szolt.
A hajkurászást nem javítási célzattal műveltem ,hanem a pontosabb hiba behatárolás végett . Most célirányosan figyeltem a fejleményeket .
A másik eset, ha elkopnak, veszítenek vastagságukból, ilyenkor pedig a kuplung rugók akár 1-2 mm-rel kevésbé lesznek előfeszítve, vagyis csökken a felületeket összeszorító erö, ez által az átvihető nyomaték, és ilyenkor meg megcsúszik nagyobb terhelésen.
A lamellák felülete mindig jó felületi minőségű, különben igen hamar megennék egymást.Sűrűbben kéne zsebbe nyúlni.
Eltettem ,még jól jöhet .
46000 van benne , talán még mind a kettő gyári .
Kipufogó: 0.15 mm
Ez bizony nem kuplung . Meghajtottam rendesen ,hogy elég meleg legyen . Visszaváltáskor ,már a kuplung behúzásakor lefullad . Üresben be lehet indítani ,pörgetve nem áll le ,de alapjárat az nincs .
Ha kihűl egy kicsit ,vagy lassabb tempónál nem melegszik fel annyira akkor van alapjárat. Igaz alacsonyabb mint azelőtt . Végsebesség 140 kb ,/ott akad el a gémkapocs amivel a bowden meg lett toldva/ azelőtt is ennyi volt . Tehát úgy néz ki ,melegen utálja a kis fordulatot .