Sziasztok!Érdeklődnék a benzinpumpánál hol van nyomáskapcsoló a tiétekben? Mert az enyémben nincs,ha megvan a nyomás simán leáll a pumpa,néha néha kattan egyet.Mivel lezár a tűszelep nem tud nyomni, és kész.
Üdv. Meg tudná nekem valaki írni hogy a képen látható elektromos benzincsap tömítö készletet hol tudnék venni XV-535-ös höz? Ugyanis bármit csinálok vele fojamatosan szivárog belöle a benzin. Természetesen itthoni boltra gondoltam.
Sajnos nem a biztonsági szelepnél csöpög ,hanem a tömítésnél .
Ami természetesen újra lett cserélve .Lehetséges hogy túlságosan meghúztam a csavarokat ? Úgy vettem észre ,hogy az egyszerű lapos tömítőgumi valamivel jobban zár . Ennek van a belső felén egy perem .
Szia! Mint ahogy Blackiex irta vegyél eggyet az angol Ebay-on van eredeti aránylag olcsó pénzért és még a posta sem olyan horror mint nekem. Próbáltam én is venni dolgokat de 30 fontos cuccra azt írja, hogy 50 a posta. Most tényleg annyi vagy csak Kelet- Europába nem akart postázni és írt egy nagy összeget.
Megveszed 30-40 fontért + 5 font a posta és pik-pak csere és már gurulsz is.
Van ott egy mikrokapcsolo szeruseg. Valoszinuleg osszeegett osszeolvadt a ket erintkezo. Takaritsd meg.
Egyebkent meg szinte barmelyik karburatoros benzinpumpa jo ra ahogy blackiex irta annyi kulombseggel hogy ezekben nincs nyomaskapcsolo. Csak az elektro magnesben a ruggo ereje hatarozza meg a nyomast. De elsore takaritsd meg a kontaktusokat.
Azzal nem vagy kisegítve, ha sorolok néhány AC pumpás motort, amin hasonló szerkezet van, mert a felfogatás, a csőátmérő, a kábelcsatlakozás és a nyomáskapcsoló nem egyforma.
Udv.Nem pumpalja a benzint.Csak nyit meg zar.Gondolom en,mert csak kattan egyet es egy kis ido mulva pedig leal.Levettem a muanyag takarast es mero rozsda az egesz.A pozitiv vezetek lotyog es olyan mintha lett volna ott valami szigeteles az erintkezok kozott de kivan egve.Ja es csak melegszik.Remelem ertheto amit irtam de nem igazan ertek hozza egyenlore.most szeretnem megtanulni a dolgokat hobbykent.Azert is vettem a motort es probalom atepiteni.Csak HOBBY.
Hol csöpög? Ha a biztonsági szelepnél akkor vedd visszább a víz hőmérsékletét a hőfokszabályzón. Ott egy minimális csöpögés meg engedett, valahol tágulnia kell a melegedő víznek. Szoktad oda felkötni egy kis műanyag vödröt a csepegő víznek. De azért ne lopd el a gyerek homokozó vödrét.
Egyébként az összerakásnál az a szabály mint a motoroknál... minden tömítés helyére új kell.
Úgy gondolom azért nem való modern olaj a mi vasainkba mert mikor ezeket tervezték akkor ilyen olajok nem igen léteztek,vagy nem voltak elterjedve.Tehát a japánoknak ugy kellett a motort megtervezni,hogy ami van olaj a piacon azzal működjön sokáig és kifogástalanul a vas. Na most ez nem azt jelenti,hogy szintetikus olajok szarok, azok másfajta modernebb anyagból, gyártástechnológiával készűlt motorokba valók.
Van itt aki ezt szakszerűbben is eltudja magyarázni de józan paraszti ésszel én így értelmezem.
A motor 1996 gyártású, 53 000 ezer km, van bent, most tavasszal esett át egy nagy szervizen, vezérműláncok, tömítések, szelep állítások, olajcsere. Most olyan hangja van mint az újnak, makulátlan! Ami a képen nem látszik, van még azóta rajt egy bőr oldaltáska szett, tartóval együtt, valamint irridiumos gyertyák, és az akkumlátor is fél éves bent, valamint a hátsó gumiban is csak pár ezer km. van. A motor mindíg garázsban állt, soha nem motoroztam vele esőben, igazi féltett családi ékszer, mindíg pontos olajcserék, soha nem hagyott még ott sehol, én 35 ezret mentem vele, nagyon sok örömet okozott :-)) ! Az ára pedig, így mindennel együtt 650 e. lenne, de ez a végső ár, azért írom ezt mert, nem akarok alkudozásba bocsátkozni, mert aki ezt a motort megveszi sokáig semmire nem kell, hogy költsön ! Köszönöm az érdeklődést!
Üdv
Jaj de hevesek az urak.
Nem kellene egymást tényleg cseszteni egyik oldaltól sem.
Egyrészt nem tudhatjuk a hozzászoló mennyire gyakorlott a motorok javitása terén. A mai világban ha valaki pizzás az nem "bűn" nem biztos hogy mindenki meg tud élni a morotjavitásból, biztos van ok a váltásra.
Olajok: kétségtelen az ásványia gyári ajánlás, de......
Akkor még lehet nem is ismerték/ nem volt álltalános a modern olajok/ adalékok használata, ezért nem is irhatták hogy az is jó bele .
Nem mondom hogy az kell bele, de a tudomány halad ezt azért el kell ismerni, 10-20 év alatt sokat feklődött a kémia.
Lehet ugyan azon tipusú mortorok némelyikébe jó a fél vagy full szintetikus is a másikba meg nem, ez is egyéni dolog, lásd a surlódáscsökkentő adalék használatát.
A motorolaj dologhoz egy személyes tapasztalat, ha megengeditek:
Én , amikor cirka 38 év motorozás kihagyás után megvettem a vasat, csupa jó szándék által vezérelve bementem egy motorosboltba olajért, és szűrőért. Történt az, hogy eladó rámbeszéle valami méregdrága sport racing olajat, full szintetikus, stb, stb, olajban fürdő kuplunghoz. Büszkén le is cseréltem rá, mint afféle tudatlan, ámbár jó gazda (hittem én)...Néhány km után, 4. és 5 sebességben, ha odahúztam neki, erőteljesen elkezdett csúszkálni a kuplungom. Akkoriban leltem rá erre a fórumra, -a mai napig hálás vagyok érte- , és az itteni instrukciók alapján lecseréltem az olajat Repsol ásványira. Lássunk csodát, megszűnt a kuplung csúszása, azóta cirka 12 ezer km-t tettem a vasba, és most sem csúszik. ( persze megint Repsolra cserélve). Nem igazán értem azt, hogy ha jó szándékú, és tapasztalt emberek jó tanácsot adnak, mire jó a magamutogató okoskodás, azonkívül persze, hogy kiválóan foglalja a helyet a fórumon. Azt hiszem, a tapasztalat képes felülbírálni a leghangosabb okoskodót is... nálam mindenképpen...Jelen esetben az érvek akkor telnek meg tartalommal, ha azt valami tapasztalat is alátámasztja. Ezért osztottam meg a saját tapasztalatomat ez ügyben, de szerintem nem vagyok egyedül. A normális hangnem pedig a legminimálisabb elvárás ebben a közösségben, hogy csatlakozzak Brumi véleményéhez, ha szabad.
Hütsétek le magatokat, magam részéről a sör, ha sok és hideg!hideg!hideg! az megnyugtat.
Jogoval mi is ezzel frissítettük magumkat a megérkezésünk örömére a csolnoki rendezvényen tegnap. Jó volt. De tanuljatok abból is, ami néhány napja esett meg velem. Durván meleg van mostanában, ezzel együtt nap mint nap nyeregben vagyok. igyekeztem eleget tenni a krbantartási előrtásoknak, mégis az akku ebből ki maradt.
kb. két hónapja néztem rá.
olyan temészetes volt, hogy minden elektromosan o.k.
Csak egyszer fogta magát és nem tekerte az indítót, szerencsére nem valahol messsze, hanem itthon,
Rátettem töltőre aztán belekukkantottam a cellákba.
Hát meglepő, de szinte kiszáradtak, egytől egyig. és ehhez elég volt két hónap, meg ez a forró klíma.
pótoltam az elektrolit mennyiséget, és az azóta eltelt egy hét alatt erőre kapott, csk sajnos szinte biztos, hogy az élettartama ezzel jelentösen lecsökkent.
Így hát tanuljatok a figyelmetlenségemből, hogy a meleg évszakban érdemes gyakrabban ránézni a savszintre.
Ma is motoroztam kicsit ,és figyeltem hogyan viselkedik .
Semmi szorulás ,egyszerűen nincs üzem meleg állapotban alapjárat . Kerestem fehérflakonos STP-t , hátha segít . Most éppen nálunk nem kapható ... Tényleg ,mennyit kell egy tankoláshoz önteni belőle ? Van ötletetek ,mi okozhatja ezt az alapjárattalanságot ?
Elnézést de lenne egy nagyon OFFFF kérdésem , ami perpillanat jobban idegesít még a motornál is . Csöpög a boyler ,pedig most cseréltem ki az egész alsó szerelvényt /mellesleg az előző cserénél is csöpögött / . Hogyan kell szakszerűen csinálni ,hogy ne töketlenkedjen velem állandóan ?
Ami természetesen újra lett cserélve .Lehetséges hogy túlságosan meghúztam a csavarokat ? Úgy vettem észre ,hogy az egyszerű lapos tömítőgumi valamivel jobban zár . Ennek van a belső felén egy perem .
Megveszed 30-40 fontért + 5 font a posta és pik-pak csere és már gurulsz is.
Egyebkent meg szinte barmelyik karburatoros benzinpumpa jo ra ahogy blackiex irta annyi kulombseggel hogy ezekben nincs nyomaskapcsolo. Csak az elektro magnesben a ruggo ereje hatarozza meg a nyomast. De elsore takaritsd meg a kontaktusokat.
Minden jot!
Koszi a segitseget de sajnos angliaban elek.
Egyébként az összerakásnál az a szabály mint a motoroknál... minden tömítés helyére új kell.
Van itt aki ezt szakszerűbben is eltudja magyarázni de józan paraszti ésszel én így értelmezem.
Jaj de hevesek az urak.
Nem kellene egymást tényleg cseszteni egyik oldaltól sem.
Egyrészt nem tudhatjuk a hozzászoló mennyire gyakorlott a motorok javitása terén. A mai világban ha valaki pizzás az nem "bűn" nem biztos hogy mindenki meg tud élni a morotjavitásból, biztos van ok a váltásra.
Olajok: kétségtelen az ásványia gyári ajánlás, de......
Akkor még lehet nem is ismerték/ nem volt álltalános a modern olajok/ adalékok használata, ezért nem is irhatták hogy az is jó bele .
Nem mondom hogy az kell bele, de a tudomány halad ezt azért el kell ismerni, 10-20 év alatt sokat feklődött a kémia.
Lehet ugyan azon tipusú mortorok némelyikébe jó a fél vagy full szintetikus is a másikba meg nem, ez is egyéni dolog, lásd a surlódáscsökkentő adalék használatát.
Elcserélném 250 cm3 jahama virágó motoromat 535cm3 jahama virágóra! Lac
Ha lehetne itt is Lájkolni megtenném :)
Én , amikor cirka 38 év motorozás kihagyás után megvettem a vasat, csupa jó szándék által vezérelve bementem egy motorosboltba olajért, és szűrőért. Történt az, hogy eladó rámbeszéle valami méregdrága sport racing olajat, full szintetikus, stb, stb, olajban fürdő kuplunghoz. Büszkén le is cseréltem rá, mint afféle tudatlan, ámbár jó gazda (hittem én)...Néhány km után, 4. és 5 sebességben, ha odahúztam neki, erőteljesen elkezdett csúszkálni a kuplungom. Akkoriban leltem rá erre a fórumra, -a mai napig hálás vagyok érte- , és az itteni instrukciók alapján lecseréltem az olajat Repsol ásványira. Lássunk csodát, megszűnt a kuplung csúszása, azóta cirka 12 ezer km-t tettem a vasba, és most sem csúszik. ( persze megint Repsolra cserélve). Nem igazán értem azt, hogy ha jó szándékú, és tapasztalt emberek jó tanácsot adnak, mire jó a magamutogató okoskodás, azonkívül persze, hogy kiválóan foglalja a helyet a fórumon. Azt hiszem, a tapasztalat képes felülbírálni a leghangosabb okoskodót is... nálam mindenképpen...Jelen esetben az érvek akkor telnek meg tartalommal, ha azt valami tapasztalat is alátámasztja. Ezért osztottam meg a saját tapasztalatomat ez ügyben, de szerintem nem vagyok egyedül. A normális hangnem pedig a legminimálisabb elvárás ebben a közösségben, hogy csatlakozzak Brumi véleményéhez, ha szabad.
Piszkos anyagiak?
Köszi
Jogoval mi is ezzel frissítettük magumkat a megérkezésünk örömére a csolnoki rendezvényen tegnap. Jó volt. De tanuljatok abból is, ami néhány napja esett meg velem. Durván meleg van mostanában, ezzel együtt nap mint nap nyeregben vagyok. igyekeztem eleget tenni a krbantartási előrtásoknak, mégis az akku ebből ki maradt.
kb. két hónapja néztem rá.
olyan temészetes volt, hogy minden elektromosan o.k.
Csak egyszer fogta magát és nem tekerte az indítót, szerencsére nem valahol messsze, hanem itthon,
Rátettem töltőre aztán belekukkantottam a cellákba.
Hát meglepő, de szinte kiszáradtak, egytől egyig. és ehhez elég volt két hónap, meg ez a forró klíma.
pótoltam az elektrolit mennyiséget, és az azóta eltelt egy hét alatt erőre kapott, csk sajnos szinte biztos, hogy az élettartama ezzel jelentösen lecsökkent.
Így hát tanuljatok a figyelmetlenségemből, hogy a meleg évszakban érdemes gyakrabban ránézni a savszintre.
Semmi szorulás ,egyszerűen nincs üzem meleg állapotban alapjárat . Kerestem fehérflakonos STP-t , hátha segít . Most éppen nálunk nem kapható ... Tényleg ,mennyit kell egy tankoláshoz önteni belőle ? Van ötletetek ,mi okozhatja ezt az alapjárattalanságot ?
Elnézést de lenne egy nagyon OFFFF kérdésem , ami perpillanat jobban idegesít még a motornál is . Csöpög a boyler ,pedig most cseréltem ki az egész alsó szerelvényt /mellesleg az előző cserénél is csöpögött / . Hogyan kell szakszerűen csinálni ,hogy ne töketlenkedjen velem állandóan ?