Egy volt kollégám szavaival élve: ártani nem használ...
Az autógyártók iszonyatos pénzeket ölnek a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésére, és a károsanyag-kibocsátás redukálására.
Miért nem löttyintenek bármilyen adalékot az olajba, és dőlnek hátra elégedetten?
Amint meg tudja válaszolni valaki ezt a kérdést, már megyek is adalékot venni....
És most nem az olyan válaszokat szeretném olvasni, hogy az autógyártók a programozott amortizáció, meg az olajlobbi miatt terveznek benzinzabáló, és gyorsan szétkopó motorral hajtott járműveket...
Ne cikizd szegény pizza árust.
Amíg össze nem rúgtátok a port addig nem írt rosszakat.
Szerintem nem szép tőlünk, hogy ki cikiztük magunk közül a más márkával motorozót.
Végül is nem mindenki lehet Vasutas!
A kenőrendszer - mint nevében is benne van: rendszer - a tervezésekor adott paraméterek szerint működik jól. Amennyiben fejlesztéseknek betudható javulásról is beszámolhatunk, azt a gyár által támogatott szervizek, a gyári ajánlások módosulásával lekövetik. Ilyen jellegű új ajánlásról, még a 2003-as gyártású Virago-k esetében sem tudok.
Az észter olajak nagyon drágák voltak sokáig, a PAO olajak, meg speciális tömítéseket igényeltek, mert kikeményedett tőlük az ásványi kenőanyagokkal kompatibilis tömítés.
Metabond és a többiek: nem állítom, hogy ördögtől való az ilyen dolog, mert én is láttam bemutatót szabad levegőn azaz 30 fokban. A dugattyúfenék gond nélkül lehet 300 fokos. A súrlódáscsökkentő tefloncsodák vagy molibdén diszulfid adalékok utólagos betöltése komoly gondot jelenthet, miközben a Fuchs vagy a Liqui Moly forgalmaz gyárilag ilyen adalékokat tartalmazó olajakat, de ott ha megvan az adott autó-motor gyár általi ajánlás az adott termékre, akkor szavam sem lehet. Olyan vegyületek képezik az adalékokat, amiről egy hétköznapi ember azt sem tudja, hogy eszik, vagy isszák.
A fémek és az olajok egymással kölcsönhatásba kerülnek, és nem szabad elfelejteni pl a hajtómű olajaknál a Gl4 és aGl5 közötti különbséget, mert épp a kémiai tulajdonságaik miatt nem csereszabatosak!
Én amondó vagyok, hogy amíg az általam megvásárolt olajban nincs benne gyárilag valami, és a jármű gyártója nem foglalt állást az ügyben, akkor nem töltök bele semmi pluszt!
Basszátok meg!
Kár hogy átmentetek személyeskedésbe.
Vártam volna az ész érveket, a szintetikus, és az ásványi olaj összehasonlításával.
Ugyan is tény hogy 20 éves tervezésű a Virgácsunk. De mai napig egy nagyon jól eltalált, strapabíró konstrukció. És tény hogy 20 éve még nem igen volt szintetikus olaj. Tehát a gyártó nem is ajánlhatta. De én mégis kíváncsi lennék, arra, hogy esetleg nem- e biztosíthatna jobb kenést egy modernebb olaj egy régebbi motornak.
Ha jobb hozzá akkor mitől jobb? Vagy ha nem jó hozzá, akkor miért rossz?
Tudod mit!
Véletlenül se tegyél bele semmit. Távol álljon tőlem, hogy bármire is rábeszéljelek.
Az én motorom, se rosszabb, se jobb nem lesz attól, ha te bele teszel, vagy nem teszel bele a motorodba.
Én itt azt olvastam, hogy a Virágóba semmi kép nem jó a szintetikus olaj. Mivel léghűtéses, és másabbak az illesztések mint egy víz hűtéses azonos hőmérsékleten működő motornál.
Mi erről a véleményed?
Én ezekkel az emberekkel tuti, hogy nem vitatkozom. Egészen biztos, hogy sokkal okosabbak mint én.
Viszont abban is biztos vagyok, hogy amikor beletettem a kocsimba, a fent említett adalékot. kb 200-al emelkedett az alapjárat.
S a fogyasztásom is csökkent egy pár tized literrel. Tehát valószínűleg csökkent a motor súrlódási ellenállása.
Egyébként ez az adalék nem az olaj minőségét javítja, hanem a fém felületek eggyenletlenségét csökkenti.
Félre ne érts. Nem forgalmazom ezt az adalékot. Csak ez a véleményem, és a tapasztalatom.
A Metabond bemutatását javaslom neked megtekinteni.
Én azóta is hordom magammal a két csapágy golyót. Amikor csak elmondták, hogy milyen, én sem hittem el.
Kicsit meg változott a véleményem mikor a saját szememmel láttam.
A gyártó mérnökök nagyon jót alkottak a Virágóval. Viszont azt ne várd tőlük, hogy egy olyan anyagot javasojanak, amit nem ők gyártanak, vagy nincs velük szerződésük. Vagy is semmi anyagi előnyük nem származik az ajánlásból.
Ebben lehet hogy teljes mértékben igazad van.
Én is ezt vallom.
Sokáig versenyeztem, s amikor csak tehettem, mindig széria kocsikkal. Mivel azt vallottam, hogy a mérnökök által kifejlesztett tecnika a legjobb.
A Kuplungal kapcsolatban, viszont a tapasztalatom az, hogy jobban működik adalékkal.
Ugyan is most nincs benne adalék. És nehezebben működik a váltóm. S Behúzott kuplungal egyesben jobban vissza fogja a motort, mint amikor volt benne egy fél doboz metabond.
Ha nem tudnék erről az adalékról akkor már azon gondolkoznék, hogy honnan is szerezzem be az új lamellákat.
A 15W és 20W-s Repsol között nincs nagy különbség, nem döntesz rosszul bármelyiket választod. Nyári melegben kb ugyanúgy viselkedik, de van aki a 15-össel zajosabbnak érzi a motort. Szerintem senki nem csinált zajszint mérést, ezért ez számomra csak egy olyan lelki füleket igazoló dolog.
A 15-össel a papírforma szerint hamarabb terhelhető a motor hidegebb időben.
az 50-es melegoldali viszkozitás elvileg nagyobb fogyasztást jelentene egy 40-es olajhoz képest, de ezt még szintén nem igazolta senki mérésekkel tudomásom szerint, ellenben az 50 fokos aszfalton sokat araszolva a városban 40 fokban, komolyabb tartalékokat biztosít a motor számára.
Válaszd azt amelyik egyszerűbben beszerezhető, és esetleg jövőre próbáld ki a másikat.
Olajszűrőből mind a Champion, mind a Hiflo megfelelő, mindkettő hasonló árban van.
Még valami: óvatosan húzd majd meg az olajszűrő fedél csavarjait! Nálam az első olajcserénél kifelé kihúzta a menetet, mert gondolom az előző meghúzás erősebbre sikerült a kelleténél. Gyártottam hozzá olyan hosszú csavart ami épp kihasználja a maradék ép menethosszt. Csak szívás az olajcsere közben tudomásul venni, hogy az új csavar beszerzéséig nem mozdulhat a masina.
Szia Hogen!
Én is ezt veszem, korábban ezt linkeltem be. Itt nálunk 1900,- Ft, de nem kell postát fizetni. 2,8 liter kell a gépbe, így 6000,- ből kijön.
Üdv sibra. Nekem itt a fórumozók ajánlották a Repsol Moto Rider 4-T 20W-50es ásványi olajat az 535-ösömbe, hozzá a champion x-302-es olajszűrőt.Nálam tökéletesen bevált,nem hiszem hogy valaha is váltanák. Mindenkinek csak ajánlani tudom.Ajánlom gondolkodj el ezen a márkán.
Az autógyártók iszonyatos pénzeket ölnek a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésére, és a károsanyag-kibocsátás redukálására.
Miért nem löttyintenek bármilyen adalékot az olajba, és dőlnek hátra elégedetten?
Amint meg tudja válaszolni valaki ezt a kérdést, már megyek is adalékot venni....
És most nem az olyan válaszokat szeretném olvasni, hogy az autógyártók a programozott amortizáció, meg az olajlobbi miatt terveznek benzinzabáló, és gyorsan szétkopó motorral hajtott járműveket...