Szia! Én bpr7 használok mindkettőbe de a pipák ki vannak herélve.
A hátsó hengerbe magasabb hőértékű kell azt olvastam én is valahol és logikus is mert a hátsóhenger az mindig melegebb.
@Brumeszkosz: Nem tudtam. Még valami lenne. Gyertya ügyben mi az ajánlatod? Itt olvastam ha jól emlékszem azt, hogy nem azonos hőértékű kell előre mint hátra. Igaz ez? Te milyet használsz?
Ez a cikk az olajok gyári adalékolásával foglalkozik ha jól értelmeztem , és nem az utólag adagolható súrlódáscsökkentővel .
Gyalukés : Igen ,valószínű az egész gép lett beáztatva , különös tekintettel a jelzőlámpára .
Bocsánat, hogy ismeretlenül beleszólok, de úgy gondolom, Te tévedsz.
"Az okos ember attól okos,hogy a nálánál okosabbaktól tanul."
Olvassátok, majd gondolkodjatok el a leírtakon.
Teljesítményszint-növelő adalékok:
A teljesítményszintet biztosító adalékokat általában egy
„adalékpackage” formájában adják az alapolajokhoz.
Ezen adalékcsomag jellemző összetétele a következő [9–
11]: diszpergens: 40-50%, detergens: 15-28%, kopásgátló:
8-12%, súrlódásmódosító: 1-2%, oxidációgátló: 5-15%,
korróziógátló: 1-2%, tömítéseket duzzasztó adalékok:
0-0,5%, és hígítóolaj: 10-20%.
Ezek az adalékcsomagok hatékonyság szempontjából
kiegyensúlyozottak, így az utóadalékolás nem ajánlott.
Diszpergens adalékok:
A hamumentes detergens-diszpergens (DD – tisztító és
tisztántartó) adalékokat gyakran egyszerűen csak diszpergenseknek nevezik. Ezek az adalékok a motor üzemelése
közben a motorolajba kerülő hajtóanyaggal és égéstermékeivel,
valamint a motorolaj egyes komponenseiből
összetett és bonyolult kémiai, mechanikai folyamatokban
keletkező káros és részben olajoldhatatlan szennyeződésekkel
(iszap, lakk stb.), illetőleg ezek kialakulásával
szemben fejtik ki előnyös hatásaikat [9–11].
A hamumentes DD-adalékok feladata a – semlegesítő
(rozsdagátló) hatáson kívül – a korom (szénszerű részecskék)
szuszpendálása (diszpergálása), a kolloid diszperzió
stabilizálása, az agglomerálódás és kiülepedés megakadályozása,
módosítása (a viszkozitásnövelés csökkentése), az
iszapképződés (különösen a hidegiszap-képződés) megakadályozása, illetőleg annak diszpergálása, lerakódások
képződésének csökkentése, iszap elővegyületek (prekurzorok)
oldása (oldóhatás), a vele kapcsolatba (érintkezésbe)
kerülő motoralkatrészek tisztítása és tisztántartása
(lerakódásgátló hatás) (3. ábra). (Hidegiszap: motorok
forgattyúsházában kis hőmérsékleten és kis terhelésnél
keletkező lerakódások; pl. „stop and go” üzemben: főleg
égéstermékekből és vízből állnak; idő előtti motorkopást
és meghibásodást okoznak.
idézet a Környezetbarát motorolajok V. - Motorolajok korszerű adalékai c. cikkből szerzők:
BALADINCZ JENŐ – NEMESNYIK ÁKOS – BARTHA LÁSZLÓ – SÁGI RICHÁRD – HANCSÓK JENŐ
- velük nem fogok vitatkozni az egyszer biztos :)
Itt szeretném megjegyezni, hogy ugyanezen cikk szerint a 90-es évek közepén a dízel motorolajok adaléktartalma 10-15 % volt - itt a koromtartalom, és a jelentősen nagyobb felületi nyomások miatt illetve a környezetvédelmi normák betartásának érdekében mára 20% fölé nőtt az adalékolás mennyisége.
Azt tudod-e,hogy a Viragoban van egy másik olajszűrö is?
Én onnan is kiszoktam ereszteni az olajat de azt a szürőt csak tisztítani kell. Lent van a blokk oldalán.
Bár jobb szeretek szerény maradni, de most már ám papírom is van ám... mármint arról, hogy okos vagyok :)
Egy ideig csak read only üzemmódban voltam, de tegnap felvettek Phd-ra, és arra gyúrtam fél nyáron a lakásfestés, meg a nyaralás mellett... megpróbálok innentől hasznosabb tagja lenni a csapatnak...
Az okos ember attól okos,hogy a nálánál okosabbaktól tanul. Ha a gyártó azt írja elő, hogy ez kell bele akkor ez kell bele,,, a többi csak rizsa és marketing, el kell adni az úgynevezett adalékokat is.
Szerintem a japcsiknál akik megtervezték és legyártották a virágókat nem kell okosabb!
Tévedsz! A motor nem azért kopik mert hidegen az olaj nem ken élégé, a motor üzemi hőmérsékletre van tervezve és amíg azt el nem éri addig jobban kopik. (Illesztések, hőtágulás, stb...)
Azt mondják... sok mindent mondanak, pl azt is, hogy az elkopott fémet semmi nem pótolja. Ez egy autószerelők között elfogadott dolog. A fémgyalu meg lehet, hogy csak beállítási gondokkal küszködött, amit a karbantartás alkalmával megszüntettek... vagy az egész gyalut beáztatta?
A súrlódáscsökkentő adalékok mindenképpen beleszólnak a motorolaj valódi működésébe. A megfelelő olaj már tartalmaz minden olyan adalékot, ami kell a motor működéséhez. Szkeptikus vagyok...
Semmilyen teflon, vagy más, esetleg korrodatív adalékot tartalmazó lötty alkalmazását nem javaslom.
A tengelykapcsoló csúszását extrém körülmények között érdemes lehet kipróbálni. PL 40 fokos hőmérséklet, két személy, és nagyon meredek úton való elindulás... bármilyen súrlódáscsökkentő adalék biztosan csökkenti az átvihető nyomaték mértékét.
Igen Tanúsítani tudom.
Sőt. Tavaly beletettük és tökéletesen működött.
A mostani olaj cserekor viszont elfeledkeztem róla. S a friss olajjal, kánikulában nehezebb a váltás. Valószínűleg már jelentkezik a lamella összetapadási szindróma.
A különböző adalékot használókhoz szólva, Mindenki azt tesz a motorjába amit akar,, de nézzétek meg mit ír elő ( nem javasolja , előírja!) a gyártó, .... azt kell beletenni! Itt is le lett már írva , én is innen tudom. A boltban is ha megveszítek a 4 ütemű olajban futó kuplungos motorhoz való olajat rá van írva ,hogy surlódás csökkentő adalékot nem tartalmaz! Ja ,csak szét kell nyitni a ráragasztott papírt mert többrétegű.
De mindenki azt csinál amit akar!
Azt mondják ,a motor kopásának 80%-a arra a hideg időszakra esik mikor az olaj még nem ken eléggé . A súrlódáscsökkentő pedig ott van , mivel a felületekbe épült be . Így a motor élettartamára is jótékony hatással van . Másrészt , az olaj tulajdonságait nem változtatja meg / ez is egy aggály szokott lenni /. Mielőtt először beletettem az olajba ,beszéltem egy emberrel , aki a krosszmotorjaiban használja . Neki valamilyen fémmegmunkáló műhelye van . Mikor a gyalukés /fém gyalu / már a végét járta ,beáztatta ER-be ,x ideig . Utána még közel annyit lehetett használni mint előzőleg . Feltételezem hogy nem vert át .
Csak hogy tisztázzuk...úgynevezett "súrlódás csökkentő" adalékok a motorkerékpár olajakban is vannak, hiszen a kenőanyagok egyik feladata -több más mellett - az egymással érintkező fém alkatrészek súrlódása következtében előálló kopások csökkentése. Az a nagy különbség, hogy a motorkerékpároknál ezt más összetevőkkel kell, hogy elérjék a kenőanyag gyártók, mint az autóknál - többek közt a sok esetben közös motor-váltó-és kuplung olajtér miatt. Mivel ezek az anyagok jellemzően fém a fémmel történő súrlódási viszonyt módosítanak, a kuplung lamellák esetében nem történik semmi káros hatás. Nekem, Zsoccának és jó pár ismerősömnek is ( Honda Shadows, Honda Magna, 1.1 Dragstar, BMW,stb) régóta van pl. Metabond az olajban és élvezzük" jótékony hatását".
Abban kérném a segítségeteket, hogy féltve szeretett társam, Virago-535-ösöm eladóvá vált, kategória váltás miatt. Neki keresnék egy megbízható rendes gazdit. A motor abszolút tökéletes, gyári állapotú, rendszeresen szervizelt, garázsban tartott, esőben nem használt családtag. Egyéb részletekért írjatok, és mindenre válaszolok ! Köszönöm !
@Brumeszkosz. Köszi. Csak a cimborám gépének ismeretlen előélete miatt jutott eszembe. A hosszadalmas meleg indítása is megjavult magától. Még május elején emiatt kerültem kapcsolatba az oldalatokkal. Aztán itt ragadtam. Katanás oldalról nem tudok,remélem nem zavarok!
Én nem használok semilyen motor tisztítot olajcserénél és másnak sem ajánlom. Röviden a következők miatt. Ugye ezekbe a motorokba surlódáscsökkentőt nem lehet tenni mint az autok olajában már gyárilag benne van, ez az adalék okozhatja a kuplung csuszását. Na most beleöntöd a régiolajba járatod a vasat és miután üzemmeleg lett leereszted, no de szeritem ebböl a tényleg a mi motorunkba már nem való olajból csak nem folyik ki az utólsó csep is valahol egy rejtett mélyedésben ugyis marad, na most ez a maradék pontosan elég ahoz, hogy a beleöntött uj olajat elrontsa. Na én ezért nem használok se kocsba se motorba ilye motormosó adalékokat. megjáratni és utánna jól kicsepegtetni és bele az újat.
A hátsó hengerbe magasabb hőértékű kell azt olvastam én is valahol és logikus is mert a hátsóhenger az mindig melegebb.