Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Melyik képen? Linkeld be légyszi.
Lehet nem ehhez a részösszeállításhoz van hozzárendelve, hanem pl a főtengelyhez.
Az ebay-es képen jól látszik a csapágyfém a fogaskerék furatában.
Ezen a robbantott ábrán már én is megtalálnám ha lenne!
http://www.mrcycles.com/fiche_...
Igen?De hol van , mert én nem látom!
Mutassa meg valaki.
Ha valakit érdekel tartalékba akkor segítek a vételben ha kell.

http://www.ebay.de/itm/Anlasse...
Szia!
Itt egy másik szabadonfutó kompletten és csak 9,50 EUR a posta Romániába is.

http://www.ebay.de/itm/Anlasse...
Viszont látom fel van ékelve a forgórész...
siklócsapágyas
Minden golyos csapagy csapagy, de nem minden csapagy golyos csapagy.
Szia! És mit csinált a tiszta szobában? Láttad még élve?
Hol van itt a csapágy , muti légyszives mert én nem látom?
Hello!

Az főtengelyre van csapágyazva a szabadonfutó fogaskereke. A görgőkosár meg mint írtad a generátor forgórészéhez van csavarozva. A görgök ráfeszülve a önindító fogaskerekének hengerfelületére viszik át a nyomatékot indításkor, de amint a főtengely-forgórész gyorsabban forog , visszanyomják a rugó ellenében a görgőket, így hajtáslánc megszakad. A forgórész pedig önzáró kúppal van rögzítve. Ha nem itt van a gyújtásjeladó szenzor, akkor, nem szükséges hogy indexálva legyen rögzítve a forgó rész a fötengelyen, így nem kell sem ék sem retesz, mint mondjuk anno egy Mz esetében.

Ezek a szabadonfutókosarak még mindig törnek? Az én kis Yamahában is kettőt cseréltem.

Üdv
István
@brumeszkosz. Az előbb volt itt a virgácsos cimborám és megmutattam neki a te verdád fényképeit. Hosszabb időre távozott a tisztaszoba irányába...
@Viccctor. Az 587. oldal óta olvasom a fórumotokat és 1 betűvel sem hibáztattam a motort,csak kérdeztem.
Itt vannak, lehet tanulmányozni.
Ha akarod küldhetek fotókat de ha sosem láttál még szab futót akkor hidd el igazam van , és Blackiex is ezt írta, olvasd vissza.
Kúpos a tengely, valóban, emellett a klasszikus (Woodruff-féle) ékelés biztosítja, hogy a megfelelő pozícióban legyen. A lendkeréken van ugyanis a mágnes, ami a gyújtás jeladót triggereli.
tiszteletem, kimerult a keret a lancokra, az surgosebb volt, a szabadonfuto meg mukodik, habar nem sikaig,
tiszteletem, a lendkerek konuszos es van ek isaztan egy csavar rogziti
Üdv
Bár még soha sem láttam belülröl a szabadonfutót (sem) de a kép alapján a fogaskerék ( az álltalad leirtakkal ellentétben) nem a 3 görgővel alátámasztva nyugszik menet közben a forgó főtengelyen.
Saját bronz csapágyazásavan kenőhornyokkal és a főtengelyen áll menet közben.
Mi még pici elirás lehet, hogy gondolom a lendkerék nem ékelve van a főtengelyre hanem ives retesz tartja a megfelelő pozicióban.
A mágnes,(vagy lendkerék más néven) egy ékkel rögzítve van a főtengelyen, a mágnesre van 3 csavarral rögzítve a szab.futó.
A fogaskerék üzemközben a szab futó henger alakú görgőin nyugszik de mivel szabadon fut így a fogaskerék áll a három görgő által alátámasztva a főtengely a szab. futóval és a mágnessel eggyütt forog mivel össze vannak csavarozva 3 csavarral.
Én arra gondolok, hogy vajon az álló fogaskereket a forgó főtengely tartja-e, mondjuk csuszócsapágyon?
Küldtem neked egy linket komplett szabadon futóról nagy fogaskerékkel, meg talán a kicsi is ott volt, 80 EURO + posta volt miért nem vetted meg?
A mostaninak a görgői megmaradtak volna tartalékba, úgy is csak az kopik jobban.
Igen a fogaskerék menetkőzben áll csak az önindító forgásakor forog és miután a motor beröffent beindul a szabadon futás és csak a fötengely forgatja tovább a mágnest amire ez a szerkezet van felfogatva.
Indítás után a nagy fogaskerék nem forog és nem hajtja az önindítót.