Az főtengelyre van csapágyazva a szabadonfutó fogaskereke. A görgőkosár meg mint írtad a generátor forgórészéhez van csavarozva. A görgök ráfeszülve a önindító fogaskerekének hengerfelületére viszik át a nyomatékot indításkor, de amint a főtengely-forgórész gyorsabban forog , visszanyomják a rugó ellenében a görgőket, így hajtáslánc megszakad. A forgórész pedig önzáró kúppal van rögzítve. Ha nem itt van a gyújtásjeladó szenzor, akkor, nem szükséges hogy indexálva legyen rögzítve a forgó rész a fötengelyen, így nem kell sem ék sem retesz, mint mondjuk anno egy Mz esetében.
Ezek a szabadonfutókosarak még mindig törnek? Az én kis Yamahában is kettőt cseréltem.
Kúpos a tengely, valóban, emellett a klasszikus (Woodruff-féle) ékelés biztosítja, hogy a megfelelő pozícióban legyen. A lendkeréken van ugyanis a mágnes, ami a gyújtás jeladót triggereli.
Üdv
Bár még soha sem láttam belülröl a szabadonfutót (sem) de a kép alapján a fogaskerék ( az álltalad leirtakkal ellentétben) nem a 3 görgővel alátámasztva nyugszik menet közben a forgó főtengelyen.
Saját bronz csapágyazásavan kenőhornyokkal és a főtengelyen áll menet közben.
Mi még pici elirás lehet, hogy gondolom a lendkerék nem ékelve van a főtengelyre hanem ives retesz tartja a megfelelő pozicióban.
A mágnes,(vagy lendkerék más néven) egy ékkel rögzítve van a főtengelyen, a mágnesre van 3 csavarral rögzítve a szab.futó.
A fogaskerék üzemközben a szab futó henger alakú görgőin nyugszik de mivel szabadon fut így a fogaskerék áll a három görgő által alátámasztva a főtengely a szab. futóval és a mágnessel eggyütt forog mivel össze vannak csavarozva 3 csavarral.
Küldtem neked egy linket komplett szabadon futóról nagy fogaskerékkel, meg talán a kicsi is ott volt, 80 EURO + posta volt miért nem vetted meg?
A mostaninak a görgői megmaradtak volna tartalékba, úgy is csak az kopik jobban.
Igen a fogaskerék menetkőzben áll csak az önindító forgásakor forog és miután a motor beröffent beindul a szabadon futás és csak a fötengely forgatja tovább a mágnest amire ez a szerkezet van felfogatva.
Indítás után a nagy fogaskerék nem forog és nem hajtja az önindítót.
http://www.mrcycles.com/fiche_...
Mutassa meg valaki.
http://www.ebay.de/itm/Anlasse...
Itt egy másik szabadonfutó kompletten és csak 9,50 EUR a posta Romániába is.
http://www.ebay.de/itm/Anlasse...
Az főtengelyre van csapágyazva a szabadonfutó fogaskereke. A görgőkosár meg mint írtad a generátor forgórészéhez van csavarozva. A görgök ráfeszülve a önindító fogaskerekének hengerfelületére viszik át a nyomatékot indításkor, de amint a főtengely-forgórész gyorsabban forog , visszanyomják a rugó ellenében a görgőket, így hajtáslánc megszakad. A forgórész pedig önzáró kúppal van rögzítve. Ha nem itt van a gyújtásjeladó szenzor, akkor, nem szükséges hogy indexálva legyen rögzítve a forgó rész a fötengelyen, így nem kell sem ék sem retesz, mint mondjuk anno egy Mz esetében.
Ezek a szabadonfutókosarak még mindig törnek? Az én kis Yamahában is kettőt cseréltem.
Üdv
István
Bár még soha sem láttam belülröl a szabadonfutót (sem) de a kép alapján a fogaskerék ( az álltalad leirtakkal ellentétben) nem a 3 görgővel alátámasztva nyugszik menet közben a forgó főtengelyen.
Saját bronz csapágyazásavan kenőhornyokkal és a főtengelyen áll menet közben.
Mi még pici elirás lehet, hogy gondolom a lendkerék nem ékelve van a főtengelyre hanem ives retesz tartja a megfelelő pozicióban.
A fogaskerék üzemközben a szab futó henger alakú görgőin nyugszik de mivel szabadon fut így a fogaskerék áll a három görgő által alátámasztva a főtengely a szab. futóval és a mágnessel eggyütt forog mivel össze vannak csavarozva 3 csavarral.
A mostaninak a görgői megmaradtak volna tartalékba, úgy is csak az kopik jobban.
Indítás után a nagy fogaskerék nem forog és nem hajtja az önindítót.