Huzd le azt a csovet ami a karbikhoz megy a pumparol es tegy egy csovet ra amit egy kannaba vezetsz. A pumpa csatlakozojat huzd szet es adj aramot direktbe a pumpanak. Vigyaz a szetfroccseno benzinre. Addig jaratsd a pumpat amig ki nem fogy a tankbol a benya. Kifogja szivni az utolso cseppig. Ha a friss benzin utan is durrog akkor karburator tisztitas sajna.
hat ez is eleg bonyolult. aszthiszem holnap megint nekiesek leszedni a benzincsapot.azon gondolkodtam h ha arrol le tudnam szedni a tomlot, marmint az also benzincsaprol akkor ki kellene hogy fojjon a bennzin.?.amugy a rendes lakhelyem Deshaza. szilagymegye, csak itt dologozom.
Meglehet, de az is eleg komplikalt dolog, szoval leveszed a vastag csovet a felso tankrol, bedugozod, aztan a vekony csovet bekotod direkt a karburatorba, annak a helyere ami jon az Ac pompatol, de mivel a tanknal vastagabb cso van, att kell alakitanod vekonyre hogy ra tud nyomni a karbira, elmeletileg mukodnie kell de nem probaltam meg, en szatmarnemetibol vagyok, szivesen segitenek de nem vagy annyira kozel hozzam
még uj vagyok. fel hetes a motorom.le szertnem vinni szerelohoz h atnezze, de valmi 2 eves benzin van benne es nem szeretnek ugy menni vele.(szerintem viszzaég , a kipufogoban kis robbanasok hallatszanak mikor kigyorsitok) az a kerdesem van hogy azt meg lehet oldani hogy a felso tankbol ne fojjon le a benzin. mert akkor tennek abba frisset es ugy mar le tudnam vinni a szerelo gyerekhez. a kerdesedre valaszolva nyiregyhazan lakom.
Tiszteletem, a felso tankbol amin lefolyik a benzin, a vastag cso, dugj le egy joval vekonnyabat es szivd ki, nem probaltam meg de elmeletileg mukodnie kellene
Köszi a választ neked is és Bumekosznak is.
A tapasztalatokat összevetve, arra a következtetésre jutottam, hogy egyenlőre csak kánikulában jelentkezik ez a probléma.
Valószínűleg már nem teljesen újszerű a kuplungom. Hisz egy hónapja eset át a 36 000 km-es szervizelésen. (Olaj csere)
Tehát ha csak kánikulában keményebb a váltóm, akkor még nem nyúlok hozzá.
Majd ha már normál időben is jelentkezik a probléma akkor cserélem a parafa lamellákat.
Nekem is fel volt üvegesedve a parafa lamella de én cseréltem a fémlamellákat is de szerintem elegendő lett volna csak a parafát kicserélni. Azóta jól működik még a kánikulában is.
Így kell a problémát beazonosítani: teljesen forró járó motornál nehezen lehet kivenni üresbe, vagy lemegy egyesig vagy fölugrik ketesig. Ha letaposod egyesbe és járó motornál nehéz megtalálni az ürest akkor behuzott kuplungnál állítsd le a motort és ha szinte magától megtalálod az ürest állo motornál akkor kuplung lamella felüvegesedés a hiba oka.
Üdv! Nekem is hasonló a problémám, annyi különbséggel hogy én eddig 20-50 használtam és kb. 2 hónapja cseréltem le 15-50 es repsolra. Kb. 2 hete nekem is el kezdett a váltóm vacakolni, 1be nagy csattanással megy be illetve néha reccsenve, 2 be nagyon nehezen tudom berakni. Érdekes módon két napja probléma mentesen működik a váltó, anélkül hogy hozzá piszkáltam volna. Én a kuplungra gyanakodtam, mivel a problémás időszakban csak ha néhányszor behúztam a kuplung kart menet közben ugrott be 2 be. Több helyről is megerősítették a feltevésem, mondván hogy valószínű a lamellák felülete fel van már üvegesedve. A másik amit még észre vettem hogy indulásnál nem csúszik megfelelően a kuplung, szinte egyből megfogja a motort. Most hogy írod a kánikulát és hogy lényegében amióta nincs annyira meleg megszűnt a probléma elgondolkodtam mivel új lamella szettet készültem vásárolni. Egyenlőre marad így és ha megint el kezd vacakolni majd meglátom. Neked-nektek van valami tippetek hogyan tudnám orvosolni a problémát ha ténylegesen a meleg jelentené a problémát? Ahogy vissza emlékszem az előző vékonyabb olajjal is előfordult egy- két alkalommal hogy nem vette be a 2 est de akkor a váltó rudazatra gyanakodtam mivel előre tolt lábtartóm van és gondoltam az szorult meg a gömbcsuklóknál.
Szia
Köszi a választ.
Nem hiszem, hogy a kuplungommal lenne a probléma. Mivel hideg motornál, és normál levegő hőmérsékletnél nem tapasztalom ezt a váltási nehézséget.
Jövőre, újra Repsol 15-50-es teszek bele és meglátom a különbséget.
szia, 20W-50 es jobb ! a 15W-40 -es melegben túlságosan behígul ezáltal csökken a kenőképesség és a motor élettartama. Ez léghűtésnél főképp így van, lassú tempónál alig van hűtés, főleg a hátsó hengeren.
Én a Castrol actevo 20W-50 el járok már két éve, nagyon jó olaj, hibátlanul működik vele a váltóm is.( Nem lehet , hogy a kuplung lamelláid kopottak, vagy meg vannak égve?)
Nekem is lenne egy kérdésem.
Eddig Repsol 15-50 olajat használtam.
De a mostani cserénél 20-50 Repsolt tettem bele.
Gondoltam kipróbálom a sűrűbb olajat is. Mivel itt valaki azt írta, hogy azzal csendesebb lett a motorja.
No én meg azt tapasztaltam, most a nagy kánikulában, hogy mihelyt jól felmelegszik a motor, egyből jóval nehezebben működik a váltó. Jóval nagyobb erőt kel kifejtenem váltáskor. S mintha nem csak második kapcsolásakor kattanna, hanem mindnél. És vissza váltáskor is nehezen megy.
No és az ürest is sokkal nehezebb megtalálni.
Nagyon remélem, hogy csak a sűrűbb olajtól van.
Mi a véleményetek?
Skacok újra itthon vagyok. Újra olvasgatom a fórumot.
A fogyasztás:
Eddig, 4.7-től nem tudtam gazán lejjebb szorítani.
Most az olaj cserénél, ki cseréltem a levegő szűrőt is. Bár a régi sem volt koszos.
S lőn csoda, azóta 4.2-4.4 Között "Zabál" a kicsike. Bár hogy is tépjem a szarvát.
A tapasztalatokat összevetve, arra a következtetésre jutottam, hogy egyenlőre csak kánikulában jelentkezik ez a probléma.
Valószínűleg már nem teljesen újszerű a kuplungom. Hisz egy hónapja eset át a 36 000 km-es szervizelésen. (Olaj csere)
Tehát ha csak kánikulában keményebb a váltóm, akkor még nem nyúlok hozzá.
Majd ha már normál időben is jelentkezik a probléma akkor cserélem a parafa lamellákat.
írtam címet. Köszi , üdv.
Így kell a problémát beazonosítani: teljesen forró járó motornál nehezen lehet kivenni üresbe, vagy lemegy egyesig vagy fölugrik ketesig. Ha letaposod egyesbe és járó motornál nehéz megtalálni az ürest akkor behuzott kuplungnál állítsd le a motort és ha szinte magától megtalálod az ürest állo motornál akkor kuplung lamella felüvegesedés a hiba oka.
Köszi a választ.
Nem hiszem, hogy a kuplungommal lenne a probléma. Mivel hideg motornál, és normál levegő hőmérsékletnél nem tapasztalom ezt a váltási nehézséget.
Jövőre, újra Repsol 15-50-es teszek bele és meglátom a különbséget.
az Actevo-t itt senki nem ajánlja... sőt... Ezt a sűrű-híg dolgot üzem meleg állapotban a hideg oldali viszkozitással nem illik párhuzamba tenni.
A15w illetve a 20w között leginkább hidegebb időben van különbség. Én a 20W-50-es Elf olajról váltottam
Én az 55000 km-es vasam esetében maradok a 15W-50-es Repsol-nál...
Még valami: egy címet adhatnál, mert ami az email-ban jött az kissé darabos, és szerintem az a munkahelyed...
Na húzok aludni, mert nem vagyok hozzászokva ahhoz, hogy a 2 éves unokaöcsém kiidegeli a hörcsögeimet... ez horror...
Én a Castrol actevo 20W-50 el járok már két éve, nagyon jó olaj, hibátlanul működik vele a váltóm is.( Nem lehet , hogy a kuplung lamelláid kopottak, vagy meg vannak égve?)
Eddig Repsol 15-50 olajat használtam.
De a mostani cserénél 20-50 Repsolt tettem bele.
Gondoltam kipróbálom a sűrűbb olajat is. Mivel itt valaki azt írta, hogy azzal csendesebb lett a motorja.
No én meg azt tapasztaltam, most a nagy kánikulában, hogy mihelyt jól felmelegszik a motor, egyből jóval nehezebben működik a váltó. Jóval nagyobb erőt kel kifejtenem váltáskor. S mintha nem csak második kapcsolásakor kattanna, hanem mindnél. És vissza váltáskor is nehezen megy.
No és az ürest is sokkal nehezebb megtalálni.
Nagyon remélem, hogy csak a sűrűbb olajtól van.
Mi a véleményetek?
A fogyasztás:
Eddig, 4.7-től nem tudtam gazán lejjebb szorítani.
Most az olaj cserénél, ki cseréltem a levegő szűrőt is. Bár a régi sem volt koszos.
S lőn csoda, azóta 4.2-4.4 Között "Zabál" a kicsike. Bár hogy is tépjem a szarvát.