Nagy nehezen megleltem a lierast amivel ano osszeraktam, koszonom azert a segitseget, azert szedtem le mert megmertem a feszito mennyit tud meg fesziteni, szoval egyiknel meg tudna 50 mm metert masiknal egy egesz centit, ez igy meg elfogadhato? Koszonom
kerdeznek agy masik dolgott, ha tudol segiteni , amikor pontra tettszuk a vezerlest, az also henger, az a fuggoleges vonalnal van zeron, amikor allitom a hatsot ami a T vonalal, az elso vonala utan van, ha ugy allitom be jo, vagy korbe kell tekerni? Szoval lennyegileg ban sorrend? Mert ha egyet tekerek a fotengelyen a butykos tengely jele lent van, ha meg egyet akkor van fento, szoval ez nekem zavaros kicsit, koszonom
hat nem tudom akkor ez mit tartalmazhat, ano haverom qvadjaba is igy viselkedett nagy mennyisegben, holnap kiderul ha leeresztem, amugy hogy tudnam legegyszerubben kuriteni az also tankot?kosz
anno volt egy 120-as Skodám... mindig volt nálam egy Protec karbitisztító. Egy alkalommal kifogyott a benzinem, és azt töltöttem bele a tankba... legjobb esetben is 1 liter benzinhez 300 ml tisztító ment... Minden gond nélkül elgurultam az első kútig kb 1,5 km...
A legtöbb ilyen tisztító 90-95% kerozint tartalmaz, amit fele-felében is egész jól eléget a motor... akár dízel, akár benzines...
Az én tankomban is volt már kb 4 dl kerozin betöltve, semmi baja nem volt a gépnek...
tiszteletem, beleontottem en felelotlen egy egesz flakon karbi pucolot egy teli tankhoz, ne tegyetek, ugy szol mint egy harly, durrog de mintha nem lenne rajta dob, nagyon fasza a hangja de gondolom ne lesz igy jo holnap le kell engednem,jah es teljesen nem tudom kiporgetni mert akkor le all egy henger finoman huzva a gazt megy, ez csak a karbi pucolo lehet gondolom
Az órához nem kell nyúlni... kilehet kötni ... :( - már többször említettem, hogy találkoztam 116000 km-et futott 535-össel ... ugye a karbantartás az csodákra képes...
Magas úszószint, nem záró tűszelep: a hengerfalon kicsapódó, majd lefolyó benzin, bejut a motorolajba, és hígítja azt... rövid ideig nem gond, mert kipárolog, és a kartergázzal vagy a szabadba jut, vagy elégeti a motor, de hosszú távon gyilkos dolog.
A jó minőségű ásványi olaj, évente, vagy 6-7000 m-enként cserélve létfontosságú ennek a vasnak...
Az utólagosan gyártott hajtókar, és forgattyús-tengely csapágyakban nem bízok, én nem vállalnám be a dolgot.
A forgattyús-tengelyt kell köszörülni (nem csiszolni.. ha ilyet mond a "szaki" akkor ott kell hagyni az illetőt), és túlméretes siklócsapágyakkal összerakni... ez a helyes javítási mód.
Ha van rá mód keress egy méreten belüli forgattyús tengelyt, rendelj hozzá új alapméretes csapágyakat, és teljes tömítés készletet.
bárhol spórolni próbál az ember ilyenkor 1000 huf-t, szinte biztos, hogy 10000-et fizet utólag...
boats.net -ről mindent meg tudsz szépen rendelni, túlméretes gyűrűket is. Amikor nekem gyűrűcsere volt (igaz alapméretes) azt is szépen innen rendeltem.
Ha minden igaz es nem volt az orahoz hozzanyulva, akkor 45.000 Km van benne. Tobbire sajnos nincs ponotos valasz. Elottem meg 2 gazdat biztosra tudok(de lehetett barmennyi). Aki nekem adta el, az tavasszal megvette es oszre el is adta, arra hivatkozva, hogy van meg neki egy 535-os es ez nagy is, meg hat sokat is fogyaszt. Nagyon magas volt az uszoszint. Mindenhol folyt a benzin. 10 litert evett 100 Km-en. Durrogott is rendesen. Aztan az megoldodott, most kb 5.8-at falt 100Km-en. Hogy olaj mi volt benne, az ismet rejtely, en viszont full ASVANYI-t raktam bele 20W50-t. 8.000-t mentem vele, es ez alatt mar 2szer csereltem. Keszultem a harmadik cserere.
Nincs gond egyeb csapaggyal, csak a halytokar es a fotengely kozti sik csapagyakra, viszont ha jol ertettem, ahol megcsiszoljak, ott ha szukseges, akkor a fotengely es a halytokar meretei alapjan gyartanak sikcsapagyat is. Amikre szuksegem lenne egyelore, az a gyuruszett, a hengerfej pakolasok, szelepszar szimmering, oldal dekli pakolasok.
engem érdekelne a motor előélete:
km? hányadik gazda? milyen olaj? Rendesen cserélve? volt esetleg karbi gondja (magas úszószint) ?
A túlméretes csapágyakban nem tudok segíteni, de esetleg érdemes lenne egy komplett blokkot(bontott forgattyús hajtómű) szerezned, és alap csapágyakkal összerakni a vasat...
Tiszteletem, nem volt vezerlesnel cserelve semmi, feszito bakelitek jo allapotba vannak, feszito gomba is egybe
n van, lanc nyulasat hogy hatarozam meg? Koszonom
Nagyon koszonom.
Megvan a baj. SAJNOS :((( Kikoptak a hajtokar sik csapagyak, de ez melle meg bele is mart kicsit a fotengelybe is es a hajtokarba is :( =-Szakmuhelybe-csiszolas. Jovo heten viszem. Egyuttal gyuru szett, szelepszarszimmering es valoszinuleg szelep csiszolas is lesz benne. Gondoltam, hogy egyszer sor kerul erre, de arra nem, hogy ilyen hamar es ilyen hirtelen. Ha van otlet, javaslat alkatresz arakra, szivesen veszem.
Nagyon koszonom es guruljon aki tud :)
Udv.
Csapagyboltban nem kaptam, ott altalaban csak radialis tenely szimmeringeket tartanak, valami motorosboltbol rendeltem, oco volt (3000/par), asszem, valami Athina markaju. Tudod, irtam korabban, hogz a szelessege nem volt jo (8 helzett 11 mm) de bent maradt a helyen, nem mozdult, ki, tehat ez nem lehet(ne) a szivargas oka.
Egyelore torolgetem, meg annyira nem sulyos, nem csorog le az also teleszkopszaron.
Sajnos is-is lehet. Szimmeringet méret után, csapágyboltból célszerű venni. FAG vagy hasonló márkásabbat. Ha valami koppintott cuccot kaptál, ami nem bírja az ilyen igénybevételt (axiális), akkor idő előtt ereszthet, igen.
Ne így. A feszítőgombát vedd ki (két imbuszcsavar tartja elvileg), a rugó miatt automatikusan végállásig kijön. Tedd vissza és abból látni fogod, hogy mennyit tudna még feszíteni. Nyilvánvalóan nem tudod majd a helyére tolni, a kinyúló tolórúd miatt.
Ha kevesebb, mint 1-0.8 cm híja van, hogy a helyére tudjon feküdni a feszítő, akkor cserés a lánc.
A legtöbb ilyen tisztító 90-95% kerozint tartalmaz, amit fele-felében is egész jól eléget a motor... akár dízel, akár benzines...
Az én tankomban is volt már kb 4 dl kerozin betöltve, semmi baja nem volt a gépnek...
http://www.ebay.com/itm/Yamaha...
http://www.ebay.com/itm/Yamaha...
http://www.ebay.com/itm/YAMAHA...
Olyan "aranyozott" Virago domborfeliratot a tankra honnan lehetne szerválni? Teljesen bele vagyok bolondulva és nem találok sehol.
Segítsetek légyszi!
Magas úszószint, nem záró tűszelep: a hengerfalon kicsapódó, majd lefolyó benzin, bejut a motorolajba, és hígítja azt... rövid ideig nem gond, mert kipárolog, és a kartergázzal vagy a szabadba jut, vagy elégeti a motor, de hosszú távon gyilkos dolog.
A jó minőségű ásványi olaj, évente, vagy 6-7000 m-enként cserélve létfontosságú ennek a vasnak...
Az utólagosan gyártott hajtókar, és forgattyús-tengely csapágyakban nem bízok, én nem vállalnám be a dolgot.
A forgattyús-tengelyt kell köszörülni (nem csiszolni.. ha ilyet mond a "szaki" akkor ott kell hagyni az illetőt), és túlméretes siklócsapágyakkal összerakni... ez a helyes javítási mód.
Ha van rá mód keress egy méreten belüli forgattyús tengelyt, rendelj hozzá új alapméretes csapágyakat, és teljes tömítés készletet.
bárhol spórolni próbál az ember ilyenkor 1000 huf-t, szinte biztos, hogy 10000-et fizet utólag...
Nincs gond egyeb csapaggyal, csak a halytokar es a fotengely kozti sik csapagyakra, viszont ha jol ertettem, ahol megcsiszoljak, ott ha szukseges, akkor a fotengely es a halytokar meretei alapjan gyartanak sikcsapagyat is. Amikre szuksegem lenne egyelore, az a gyuruszett, a hengerfej pakolasok, szelepszar szimmering, oldal dekli pakolasok.
engem érdekelne a motor előélete:
km? hányadik gazda? milyen olaj? Rendesen cserélve? volt esetleg karbi gondja (magas úszószint) ?
A túlméretes csapágyakban nem tudok segíteni, de esetleg érdemes lenne egy komplett blokkot(bontott forgattyús hajtómű) szerezned, és alap csapágyakkal összerakni a vasat...
n van, lanc nyulasat hogy hatarozam meg? Koszonom
Megvan a baj. SAJNOS :((( Kikoptak a hajtokar sik csapagyak, de ez melle meg bele is mart kicsit a fotengelybe is es a hajtokarba is :( =-Szakmuhelybe-csiszolas. Jovo heten viszem. Egyuttal gyuru szett, szelepszarszimmering es valoszinuleg szelep csiszolas is lesz benne. Gondoltam, hogy egyszer sor kerul erre, de arra nem, hogy ilyen hamar es ilyen hirtelen. Ha van otlet, javaslat alkatresz arakra, szivesen veszem.
Nagyon koszonom es guruljon aki tud :)
Udv.
Egyelore torolgetem, meg annyira nem sulyos, nem csorog le az also teleszkopszaron.
Szedtem mar szet a feszitot, gyakorlatban is 2 imbusz csavar fogja.
Ha kevesebb, mint 1-0.8 cm híja van, hogy a helyére tudjon feküdni a feszítő, akkor cserés a lánc.