Nehéz segítenem neked.
Amikor nekem gyűrűcsere volt akkor az nem ezért volt mert elkoptak akár gyűrűk, hengerek vagy a siklócsapágyak, hanem hengertalptömtést kellett cserélni mert ott folyt az olaj, emiatt le kellett húzni a hengereket, és mivel lehúztuk a hengereket amelyek 16-17 éve összehaverkodtak a gyűrűkkel ha csak úgy visszatettük volna akkor szinte biztos hogy csökkent kompersszió és olajfogyasztás lett volna az eredmény. Így a korrektség jegyében mivel magamnak csináltam, ki lettek cserélve a gyűrűk is.
Amikor lehúztuk a hengereket korrekten meg lettek mérve és gyakorlatilag szinte gyári értéken voltak szóval egyszerűen a gyári eredeti gyűrűkészlet lett rendelve és kész passz, nem kellett fúrni vagy ilyesmi.
Ha mondjuk egy 95 -ös Xv1100 gyűrűméreteit nézem a boats.net -en akkor háromféle van alapból:
Ezt nézem: http://www.boats.net/parts/sea...
Alapméretes:
1TA-11610-00-00
PISTON RING SET (STD)
0.5mm első túlméret:
1TA-11610-20-00
PISTON RING SET (0.50MM O-S)
1.0mm második túlméret:
1TA-11610-40-00
PISTON RING SET (1.00MM O-S)
Sajnos abban igaza van itt valakinek aki írta hogy ez új dugókat is jelent a nagyobb méretű gyűrűk miatt,ugyenezen az oldalon megvannak a megfelelő máretű dugók is sorban méret szerint.
Abban is igaza van itt valakinek hogy először korrekt gépműhely és kezdjék el rendberakni a hengert, főtengelyt. Ezt értsf ugy hogy monduk a henger kúposan van kopva ha a kúposság nem "egyenesítehető" ki 0.5mm túlméreten belül akkor az 1.0mm -es második méretes gyűrűk és dugattyúk felé kell menni.
Sajnos ez az egész történet nem lesz olcsó, a főtengely ügyében nem tudok tanácsot adni mert nekem azzal nem volt gond se kopás se lógás semmi, szóval nem kellett bántani, és valóban igazad van a boats.net -en ezek a jelolések a főtengelycsapágyaknál 15 és 19 -es számon jelezve miszerint Blue, Black, Brown...stb
Ezek kb. semmit sem mondanak.
Ráadásul mia frászért van az egyik hengernek 15 és 19 -le jelezve a két csapágycsésze a másikon meg 15-15 -el.
Totál passz, akár a rajz is lehet rossz ilyet is láttunk már.
Én a helyedben írnék a boats.net -nek vagy valami yamaha szervíznek akár magyarnak, hogy tisztázzuk a kérdést. Mi hány mm, mik ezek a színes jelölések és miért van a két hajtókaron lévő csapágycsésze kb. minden logika nélkül összevissza a számokkal jelölve a rajzon.
Üdv. A kompressziót minden esetben üzemmeleg állapotban kell mérni.Namármost ha te így mérted és elől hátul enyi az eredmény az még elmegy.Én tavasszal vettem a BÁZIS-motornál kompresszió mérőt. Ott kérdésemre elmondták hogy mivel benzin üzemű a járművem kimondottan ahhoz gyártott mérő kell. Tehát az ő elmondásuk szerint te nemjó kompresszió mérővel mértél.
helo! segitsetek! tegnap vettem meg "almaim motorjat,, 535 viragot. nem tudtam szerelot vinni mert eleg meszirol hoztam el, igy teljesen amator szemmel vettem meg. amit elkeztem itthol jaratni azt vettem eszre hogy tul meleg lett a motor meg a korulotte levo dolgok pl karburator fedel meg csomo mindne ami szerintem nem kene hogy meleg legyen pl a slusz kuulcs is mikor kivettem. a masik mikor kezdem kicsit kihuzatni kis robanas(robanasok hallatszanak a kipufogobol) levettem az olajbeonto feledelet hogy megszagoljam . mintha pici benzin szagont ereztem volna. hoszateszem a motor kb egy evet alt es meg a regio uzemanxyag van most is benne ,azzal mentem,..Szerintetek nagy a baj? elegge megijedtem igy rogton az elos napon.
Nem volt zart a rendszer, tettem egy kis teflont, es elerte a 10 et, az oran ami pirosal van ugy tudom az a legkor, szoval a 10 az ugy gondolom mar jo, vagy?
motorgenerálnál a túlméretes alkatrészek közül azt kell használni, amit
"kiad" a főtengelyköszörülés, és hengerfúrás. Ha nagy válla van a hengernek, akkor az új gyűrűt eltörheti. Ha gépműhelybe viszed, Ők tudják mit kell beletenni.
mekkora a gép? 535 esetén kívül van 1db golyó.
ha nem 535-ös, írd be google képkeresőbe: virago clutch fiche .
majd keresd meg a motortípus szerinti robbantott ábrát, talán az segít
Koszonom mindenkinek a segitseget, mertem kompresziot, szomoru a helyzet, ime az eredmeny, ezt az orat disel motoroknal hasznaljak de dondolom nincs kulombseg
Udv viccctor!
Mond, hogy mi szerint, es hogyan valasztottad ki a mocidnak megfelelo alkatreszeket. Sajnos a nemreg irt bejegyzesemben irt sok "kod" megzavar es nem tudom mi szerint valasszam meg a nekem megfelelo alkatreszeket.
Nagyon koszonom elore is.
Udv.
a tengely biztosan gyári? lehet, hogy helyettesítették egy gyengébb anyagminőséggel. A hőkezelt tengely a golyóval nem hegedhetne össze
ilyen rövid idő alatt még kenés hiányában sem.
csapágyboltban kapható golyó, olyan kell ami: furatméret minusz kb.
0,2 -0,4mm, hogy ne szoruljon meg.annyira kell kiemelnie, hogy a kuplungkosár elforduljon.
Tiszteletem, hol kezdjem el keresni a dugaszolodast? az en elmeletem az hogy a golyo elkopott es nem tudott benne forogni, vettem uj golyot mert ami benne volt elkopott, belefulyok kompreszoral ahol erem, hatha kidobb v.mit
Szia!
Ilyet nem csinálhat egy motor. Nincs eldugulva valamelyik olaj vezető furat és nem kering az olaj a kuplung felé? Nincs kenése és azért hegged össze. De én még az életbe nem hallottam ilyenről. Mig megnem találod az okát addig csak ovatosan mert a dugó is megragadhat.
Üdv lori007. Azután érdeklődöm hogy a motorodon lévő háttámlás csomagtartót te készítetted vagy vetted? Szeretnék majd venni egyet az enyémre, és valószínű ojat mint a tied ugyanis az nagyon tetszik.
Amikor nekem gyűrűcsere volt akkor az nem ezért volt mert elkoptak akár gyűrűk, hengerek vagy a siklócsapágyak, hanem hengertalptömtést kellett cserélni mert ott folyt az olaj, emiatt le kellett húzni a hengereket, és mivel lehúztuk a hengereket amelyek 16-17 éve összehaverkodtak a gyűrűkkel ha csak úgy visszatettük volna akkor szinte biztos hogy csökkent kompersszió és olajfogyasztás lett volna az eredmény. Így a korrektség jegyében mivel magamnak csináltam, ki lettek cserélve a gyűrűk is.
Amikor lehúztuk a hengereket korrekten meg lettek mérve és gyakorlatilag szinte gyári értéken voltak szóval egyszerűen a gyári eredeti gyűrűkészlet lett rendelve és kész passz, nem kellett fúrni vagy ilyesmi.
Ha mondjuk egy 95 -ös Xv1100 gyűrűméreteit nézem a boats.net -en akkor háromféle van alapból:
Ezt nézem: http://www.boats.net/parts/sea...
Alapméretes:
1TA-11610-00-00
PISTON RING SET (STD)
0.5mm első túlméret:
1TA-11610-20-00
PISTON RING SET (0.50MM O-S)
1.0mm második túlméret:
1TA-11610-40-00
PISTON RING SET (1.00MM O-S)
Sajnos abban igaza van itt valakinek aki írta hogy ez új dugókat is jelent a nagyobb méretű gyűrűk miatt,ugyenezen az oldalon megvannak a megfelelő máretű dugók is sorban méret szerint.
Abban is igaza van itt valakinek hogy először korrekt gépműhely és kezdjék el rendberakni a hengert, főtengelyt. Ezt értsf ugy hogy monduk a henger kúposan van kopva ha a kúposság nem "egyenesítehető" ki 0.5mm túlméreten belül akkor az 1.0mm -es második méretes gyűrűk és dugattyúk felé kell menni.
Sajnos ez az egész történet nem lesz olcsó, a főtengely ügyében nem tudok tanácsot adni mert nekem azzal nem volt gond se kopás se lógás semmi, szóval nem kellett bántani, és valóban igazad van a boats.net -en ezek a jelolések a főtengelycsapágyaknál 15 és 19 -es számon jelezve miszerint Blue, Black, Brown...stb
Ezek kb. semmit sem mondanak.
Ráadásul mia frászért van az egyik hengernek 15 és 19 -le jelezve a két csapágycsésze a másikon meg 15-15 -el.
Totál passz, akár a rajz is lehet rossz ilyet is láttunk már.
Én a helyedben írnék a boats.net -nek vagy valami yamaha szervíznek akár magyarnak, hogy tisztázzuk a kérdést. Mi hány mm, mik ezek a színes jelölések és miért van a két hajtókaron lévő csapágycsésze kb. minden logika nélkül összevissza a számokkal jelölve a rajzon.