"Látható hogy a tervezők is kifejezetten egy plusz dúsító rendszert építettek a motorfék üzemre nemhogy szegényítőt."
A durrogástól teljesen függetlenül jutott erről eszembe, hogy korábban a keverékszabályozó csavarral próbáltam fogyasztáscsökkenést elérni, mivel sokat "zabál" a gépem (3,5 l-125 ccm). Akkor ez így teljesen értelmetlen?
Én arra gondoltam, hogy motorfék üzemben, zárt fojtószelepnél túl sok üzemanyagot szipókál be az erős vákum.
Mive Blackiex rám is hivatkozott részletesebb leszek.
Abban igazad van hogy mindkét esetben durroghat ha tul sok vagy ha tul kevés az üzemanyag akkor is, hoszen bármelyik esetben is az az eredmény hogy a keverék nem volt megfelelő és a 3. ütemben nem gyulladt be (vagy égett el teljesen) és a mradék a kipufogóba robban be a magas hőmérséklet miatt.
Motorféknél jelentkező durrogás esetében szinte 100% hogy a szegény keverék okozza ezt hiszen elzárod a benzin útját a pillangószeleppel, tehát annak az esélye hogy az alapjárati rendszeren olyan dús anyag jusson be hogy a dússág miatt robbanjon annak igen kicsi az esélye hiszen mindent elzársz.
Amikor túl dús a keverék akkor inkább füstöl a motor mint hogy durrogna, illetve az többnyire jelentkezik szinte mindig nem csak motorféknél.
Bruno esetében a 750 -esen van egy Coasting Enrichener amit írtam is, ami kifejezetten a speciális motorfék körülményekkor lép üzembe és dúsítja a keveréket.
Látható hogy a tervezők is kifejezetten egy plusz dúsító rendszert építettek a motorfék üzemre nemhogy szegényítőt.
sziasztok nekem is 5 l körül jött ki a fogyasztás országúton 95 100 as tempónál de a télen és városban 6 l fölött volt. A tűm felülről a második rovásba van beindítás után hidegen kezd érződni a szegény keverék. Valaki rakta már a legfelsőbbe a tűt ?
Valószínű ezek a motorok ennyit fogyasztanak.
A másik dolog, Ngk gyertyát hol tudnék venni Nyiregyházán, zavarszürö nélküli lenne a legjobb de a a zavarszürös is jo lenne mert már ki van jerélve a pipám, de gondoltam, hogy jo lenne zavarszürö nélküli és visszaraknám a pipába a zavarszüröt. köszönöm
A biztosító szarul fizet én a z ősszel jártam így. A lényeg 20% amortizáció minusz helyből, ehez jön még 27% áfa mert nincs számlád a javításról és az anyagról. Tehet alapból buktál 40 %-ot ha pénzt kérsz. El kell vinni a szervzíbe és az ott kapott számlát állítolag téritik, de ezt is kérdezd meg elötte.
Én saját magam javítottam és az Ebay-ról vettem a cuccokat. Így megérte.
Amennyiben kevesebb szénhidrogén van adott mennyiségű oxigén közelében, akkor tovább tart, amíg mindenki megtalálja a párját... ha több a szénhidrogén, akkor ez kevesebb időt igényel. Az égés addig tart, amíg van oxigén (természetesen az itt leírtak csak adott határokon belül igazak, de itt és most a határokon belül vagyunk)
A szegénykeverékes üzem esetében az égés hőmérséklete alacsonyabb lesz, de a hőmérsékelt-emelkedés után a csökkenés fázisa sokkal lassabb, ezért a 600C feletti tartományban nagyobb hőmennyiség keletkezik. A kipufogó szelep nyitásakor, még mindig "megy a veszekedés az oxigénmolekulák között, hogy ki melyik H vagy C atomot tudja párjának, de azokat előbb szakadásra is kell bírni" azaz tart az égés folyamata - magasabb a hőmérséklet is. Nos ha valamennyi el nem égett CH felhalmozódik a kipufogóban akkor az is belejátszik, de a lényeget fentebb írtam le.
Belevau az okosok dolgába:
Nekem az rémlik, hogy ez a dús keveréknél belobban a kipufogóba dolog a 2T-re jellemző, ott nincsenek szelepek, és a túlöblítés miatt megy új keverék is a kipuf-ba.
Mondjuk azt én sem értem ahogy a szegénytől miért durrog a kipufogó, de mivel nem tudok jobb indokot, elfogadom a lentebb írtakat. Az viszont érdekes, hogy a kis köbcentis gépeknél sokkal ritkábban fordul elő ez a dolog, ha jól tudom. (persze mi a kicsi, sokak szerint csopperben az 535 is az, enyém meg már nem is motor )
Blackiex, ne érts félre légyszíves nem okostojáskodni akarok csupán nem értem az okfejtésed .
Én úgy tudtam azért durrog a gép mert az el nem égett benya robban be a forró kipuffogóban. Minden tiszteletem a tiéd meghajlok tudásod elött. De ebben az esetben én is kevesebb benyát adnék a gépnek...
Ha benzin szegényebb keveréket adnék akkor mitől durrogna ? Számomra logikusan az hangzik ha csökkentem a a benzint így közelítve ahhoz az értékhez ahol a teljes beáramló mennyiséget még képes elégetni a motor.
További kérdések ha túl sok benzin megy az égéstérbe létezik, hogy egy része a kipufogóban köt ki illetve a motorolajba folyik ? ilyen előfordulhat? Ha igen a tönkre vágatja a motor kenését nemde ? Mik az előjelei az ilyenfajta hibának ?
Álltam, vártam, hogy elhaladjanak az autok és be tudjak fordulni balra. A faszi szintén balra akart fordulni, de nem látott. Komoly sebességgel találta el az első kerem baloldát, jobbra döntött és tolt
2-3 m-t fékezés (csúszás közben). A mázli, hogy nem lábamat hanem a bal első telomat és a féknyerget kapta el. Szóval nagy mázlim volt. Ja nem sajnáltatom magam, de mind ezt 62 évesen.
Fiatal korban ezt könnyebben kiheveri az ember. Kösz az érdeklődést. De azért nem hagyom abba, már alig várom hogy újra a mocimon üljek.
Kösz az ötleteket. Nekem hál istennek nincs komoly sérülésem, bal térdemről jött le a bőr, jobb vádlim zúzodott. A mocit nem tudom fényképezni mert rögtön a moci szerelőmhöz vittem, mert tőle 500 m-re tőrtént. A szgk-s jobban meg volt ijedve mint én. Egyáltalán nem látta, hogy a kereszteződésben állok, várok, hogy balra befordulhassak. Mindent elimert, aláirt, tanuk is vannak. Most már csak az foglalkoztat, hogy nekem mennyibe fog ez kerülni. A biztositó tuti, hogy szarul fog számolni.
Tisztelt Brúnó60
igen sajnálatos ami veled történt, remélem hogy te sérülés nélkül kerültél ki az eseményből. csak találgatni tudom, hogy rád tolatott az az autó? az, hogy álló helyben az első részek sérültek a motorodon, szerencsés vagy, ha a kezed meg a térded megúszta, az alkatrészeket meg megkérdezem a szerelőmtől hátha van 750 es hez.
üdv Laccc
A durrogástól teljesen függetlenül jutott erről eszembe, hogy korábban a keverékszabályozó csavarral próbáltam fogyasztáscsökkenést elérni, mivel sokat "zabál" a gépem (3,5 l-125 ccm). Akkor ez így teljesen értelmetlen?
Én arra gondoltam, hogy motorfék üzemben, zárt fojtószelepnél túl sok üzemanyagot szipókál be az erős vákum.
Abban igazad van hogy mindkét esetben durroghat ha tul sok vagy ha tul kevés az üzemanyag akkor is, hoszen bármelyik esetben is az az eredmény hogy a keverék nem volt megfelelő és a 3. ütemben nem gyulladt be (vagy égett el teljesen) és a mradék a kipufogóba robban be a magas hőmérséklet miatt.
Motorféknél jelentkező durrogás esetében szinte 100% hogy a szegény keverék okozza ezt hiszen elzárod a benzin útját a pillangószeleppel, tehát annak az esélye hogy az alapjárati rendszeren olyan dús anyag jusson be hogy a dússág miatt robbanjon annak igen kicsi az esélye hiszen mindent elzársz.
Amikor túl dús a keverék akkor inkább füstöl a motor mint hogy durrogna, illetve az többnyire jelentkezik szinte mindig nem csak motorféknél.
Bruno esetében a 750 -esen van egy Coasting Enrichener amit írtam is, ami kifejezetten a speciális motorfék körülményekkor lép üzembe és dúsítja a keveréket.
Látható hogy a tervezők is kifejezetten egy plusz dúsító rendszert építettek a motorfék üzemre nemhogy szegényítőt.
Valószínű ezek a motorok ennyit fogyasztanak.
Lehet, hogy egyenlőre még nem nyúlok hozzá, mivel a fogyasztás elég jó. Ma tankoltam, és 4.78-ra jött ki.
Én saját magam javítottam és az Ebay-ról vettem a cuccokat. Így megérte.
A szegénykeverékes üzem esetében az égés hőmérséklete alacsonyabb lesz, de a hőmérsékelt-emelkedés után a csökkenés fázisa sokkal lassabb, ezért a 600C feletti tartományban nagyobb hőmennyiség keletkezik. A kipufogó szelep nyitásakor, még mindig "megy a veszekedés az oxigénmolekulák között, hogy ki melyik H vagy C atomot tudja párjának, de azokat előbb szakadásra is kell bírni" azaz tart az égés folyamata - magasabb a hőmérséklet is. Nos ha valamennyi el nem égett CH felhalmozódik a kipufogóban akkor az is belejátszik, de a lényeget fentebb írtam le.
Nekem az rémlik, hogy ez a dús keveréknél belobban a kipufogóba dolog a 2T-re jellemző, ott nincsenek szelepek, és a túlöblítés miatt megy új keverék is a kipuf-ba.
Mondjuk azt én sem értem ahogy a szegénytől miért durrog a kipufogó, de mivel nem tudok jobb indokot, elfogadom a lentebb írtakat. Az viszont érdekes, hogy a kis köbcentis gépeknél sokkal ritkábban fordul elő ez a dolog, ha jól tudom. (persze mi a kicsi, sokak szerint csopperben az 535 is az, enyém meg már nem is motor )
Ott az indoklás is leírva.
Blackiex, ne érts félre légyszíves nem okostojáskodni akarok csupán nem értem az okfejtésed .
Én úgy tudtam azért durrog a gép mert az el nem égett benya robban be a forró kipuffogóban. Minden tiszteletem a tiéd meghajlok tudásod elött. De ebben az esetben én is kevesebb benyát adnék a gépnek...
Ha benzin szegényebb keveréket adnék akkor mitől durrogna ? Számomra logikusan az hangzik ha csökkentem a a benzint így közelítve ahhoz az értékhez ahol a teljes beáramló mennyiséget még képes elégetni a motor.
További kérdések ha túl sok benzin megy az égéstérbe létezik, hogy egy része a kipufogóban köt ki illetve a motorolajba folyik ? ilyen előfordulhat? Ha igen a tönkre vágatja a motor kenését nemde ? Mik az előjelei az ilyenfajta hibának ?
2-3 m-t fékezés (csúszás közben). A mázli, hogy nem lábamat hanem a bal első telomat és a féknyerget kapta el. Szóval nagy mázlim volt. Ja nem sajnáltatom magam, de mind ezt 62 évesen.
Fiatal korban ezt könnyebben kiheveri az ember. Kösz az érdeklődést. De azért nem hagyom abba, már alig várom hogy újra a mocimon üljek.
igen sajnálatos ami veled történt, remélem hogy te sérülés nélkül kerültél ki az eseményből. csak találgatni tudom, hogy rád tolatott az az autó? az, hogy álló helyben az első részek sérültek a motorodon, szerencsés vagy, ha a kezed meg a térded megúszta, az alkatrészeket meg megkérdezem a szerelőmtől hátha van 750 es hez.
üdv Laccc