Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A hirtelen elzárt gázkar esetén (nagy fordulat) a megnövekedett vákuum kinyit egy szelepet (ACV), a szelepen át a vákuum továbbhalad a coasting enricherbe, ahol egy gumimebránt szív meg. A membránra rögzített kúpos tű kimozdul a fészkéből és kinyit egy furatot, ahol egy fúvóka plusz anyagot locsol be.

Kb. így.
Egy ilyen mérőórát olcsobb megvenni.
Tisztelt Uraim!
Ma kint voltam a M3-on. 100-as tempónál a motor (nem a futómű) "furán" rezonált. Mintha nem "simulna" ki 4000-es fordulaton. Mivel nekem nincs még nagy tapasztalatom kiváncsi lennék a véleményetekre, hogy ez normális "érzés? Ja, 750-es.
"A felső fekvő henger a vákuumszelep (ACV = Air cutoff valve), ami érzékeli a hirtelen bezárt gázkarállást (alapjárattól eltérő, magas fordulaton = motorfék, vagy váltás) és elzárja az alapjárati fúvóka egyik légcsatornáját a karburátor oldalán levő membrános szeleppel (a "coasting enrichener systemmel"). Ezáltal a keverék dús lesz és nem tud berobbanni a kipufogószelepnél, vagy bárhol, ahol kárt okozhat."

Szevasztok!
Blackiex légyszi magyarázd el nekem hogy hogyan zárja el, a membrános szelepet hogyan irányítja?
Sziasztok!

XV250-es Virago-m van és repedezett az én szívócsonkom is a karburátor alatt, úgy olvastam a Keeway Supershadow 250-é ugyan az, de van közületek valaki aki ki is próbálta és működik is vele? Ugyan az-e a belső-külső átmérő...stb, vagy át kellett alakítani. Nagyon gagyi az eredetihez képest vagy simán bevállalható és megbízhatóan működik vele? Köszi a segítséget!

Széles utat!
sziasztik, gondoltam csinalok hazilag egy kompresszio merot, egy simma gumifujo pisztoly nyomas mero oraja megfelel? Aztan kell cso, gyertyat atalakitanam, hogy betudjam csavarni a hengerbe, meg aszem v.mi szelep kellene meg ra, hogy megtartsa a nyomast, de ez az en elkepzelesem, csinalt mar v.ki? Sut a nap:d
Így már világos, köszi! Mindig tanul valamit az ember.
Amúgy ha jól számoltam, a gyári érték 156Psi = 1,07MPa, a minimum 128Psi = 0,88MPa. A maximális eltérés 14Psi = 0,09MPa
Tehát még így hidegen is éppen belefér... Megnézem majd a szelephézagot is és újra mérek. Köszi a szakvéleményt! Majdcsak beletanulok.
Egy dolog a kettő. Nyitott pillangószelep = csutka gáz.

A gázt fullra ki kell nyitni, hogy a motor szívóütemben kapjon elég levegőt. Enélkül nem hiteles a kompressziómérés.
Rendben, megjegyzem.
Amúgy a nyitott szelep/csutka gáz dolgot nem értem. Felhomályosítanátok?
Aranyszabály

Szelephézag: hidegen
Kompresszió, szinkron: üzemmelegen

:)
A méréshez kivettem mindkét gyertyát, az egyik helyére betekertem a mérőórát és megforgattam az önindítóval, amíg már nem ment feljebb. Mondjuk gondolhattam volna hogy melegen kell mérni, majd megismétlem.
Így igaz, csutka gázon. Amíg az 1. henger méred, a 2. hengerben se legyen gyertya.
Hidegen vagy melegen ennyi? Szelephézag rendben van?
Üdv. Noble. A kompresszió végnyomás mérést amit csináltál teljesen feltöltött aksival,üzem meleg állapotban és teljesen nyitott szeleppel végezni. Külömben nagyon sok jó cikk van az interneten ezzel kapcsolatban.
Üdv!
A hétvégén kicseréltem az olajat a 750-esben Repsol 15w50-esre. Eddig 20w50 volt benn, kicsit mintha zajosabb, csattogósabb lenne így a vékonyabb olaj miatt, de majd megszokom.
Mértem egy kompressziót a hengerekben, hidegen az első henger 0,95MPa, a hátsó 0,85MPa körül volt. Ez így megfelelő érték?
Sikerült egy kicsit gurulni, legalább a tavalyi benzint kifogyasztottam a tankból.
Széles utat!
Gratulalok, ténleg jo bolt volt, én is gondolkodom a cserén, de csak virago csak nagyobbat szeretnék
Mennyiiii?

hú vazz... grat a jó bolthoz...
Köszönöm!
600-ért ment el.91-es 535-ös volt.Igazából engem lepett meg legjobban,hogy az első vevő el is vitte.Nagy lett a szerelem első látásra,remélem jó helyre került!
No végre haza értem Tiszaőrsről.
Bejelentettem a családnak, hogy őszig felejtsék el, hogy nekem autóm is van. Csak motorral vagyok hajlandó bárhová is elmenni.
Szia Feri
Nagyon szép volt a mocid.
Ha nem vagyok indiszkrét, megkérdezhetem, hogy menyiért ment el?
Sok szép, és jó élményeket majd az új motorhoz!
Üdv !
Tegnap 4 év,és számtalan szép élmény után eladtam a paripámat!
Remélem nem csináltam hülyeséget,de egy ideje már nézelődöm más fele,és az új kiszemelt egy cbf600-as.Majd a szivem szakadt meg,amikor elvitték,de két motor fenntartása nem fér bele a költségvetésbe,sajnos.
Mindenkinek sok,élményekben gazdag,balesetmentes gurulást kivánok!
Tisztelettel:
Barta Ferenc
Eddig idő hiányában ( sogornőm agyérgörcs miatt kórházban, a kutyánk is maródi) csak állóhelyzetben tudtam a motort melegíteni.
Az olajhőmérő /blokkhőmérő/ az olajbetöltő helyén, 40 fokig melegedett fel, a panel: hőérzékelője a hátsó hengerfej felső bordájára van rögzítve, 75 fokig, a motor leállítása után 77 fokig melegedett. Holnap már gurulni is fogok. Eddig a blokk "olajhőmérő" 80 fokig szokott melegedni. A hengerfej a nagy ?-jel. Az olajnyomás jelzőgomba úgy műkődik ahogy kell, meg ahogy elvárható 24 000 km után, azonnal kialszik ahogy forog a motor, melegen is. Idegen áramforrásról meg nem gyullad ki a lámpa azonnal, ha leállítom a motort. Lehet, hogy a már régről meglevő még ide passzoló nyomásmérő órát is felrakom, de ez nem biztos.
Fordulatszámmérő óra is birizgálja a fantáziámat, de nem merek a TDI-hez hozzányúlni. Kiagyaltam egy sebváltó fokozatkijelző szerkezetet, lehet, hogy egyszer még megcsinálom.
"Egy részét kiszivtam az akkuból,..." - remélem nem csípte a nyelvedet :))

"és ujjal pótoltam... " - ez már tiszta horrorfilm...

jujj...


Amúgy egy lecsökkent kapacitású aksinak lehet, hogy a szinten tartásban ideig-óráig elég, de ha a szívedre teszed a kezed, egy hosszabb túrára nyugodt szívvel nem biztos, hogy elindulnál, főleg nem külföldre...
Köszi az infót.
Nálad, hogy működik?
Üdv
Nem biztos hogy felesleges a savazás.
Ha valemenyire szulfátosodott az akku akkor az oda lekötött kénsav már nem tud visszakerülni a folyadékba, tehát eleve hígabb lesz ami elősegíti az ujabb szulfátosodást.
Már javitottam fel akkut azzal hogy totál feltöltés után beállitottam a megfeleő savszürüséget, mert az tovább már nem emelkedett.
Egy részét kiszivtam az akkuból, és ujjal pótoltam míg be nem áll a megfelelő sürüség.
Érdekesek ezek az akku gondok. Nálam pl. a szélső cella olyan hülye kialakutású hogy az alja mindig tele van gázzal. Egyszerűen a cellák alatt szinte nincs folyadék.
Ha intenziven lötyögtetem, kopogtatom akkor lasacskán felbuborékol de magától alig.
Gondolom ez sem tetszik a lemezeknek hogy az alja a "levegőben" van, köszöntető a túl szükre szabott dobozolásnak.