Szaddinak megrendeltem tegnap a boats.net -ről a két oldali forgattyúsház tömítéseket.
Jol megnéztem az alkatrész számokat és 87 -től 99 -ig az összes 535 -ösöre ugyanaz kell.
Most reggel kaptam a frissítést a boats -net -ről, hogy kicserélték a rendelésben az alaktrész számot mert van ugynevezett replacement part number -e azaz mai meg megfelelője.
A lényeg hogy pontosan ugyanezek a tömítések kellenek ma is az összes létező XVS650 -esekre 1998 -tól 2011 -ig.
Szóval ha valakinek ilyen kell legközelebb akkor nem kell feltétlenül 535 -ösre keresni hanem akár kérheti úgy is hogy egy tavalyi vagy bármelyik XVS650 -esre kell neki és valószínüleg máris egyszerűbb lesz a helyzet a beszerzésnél.
Köszi a bókot, ha lemegyek a garázsba, akkor átadom neki :)))
Én írtam egy légből kapott "árat" a motoromra. Hozzáteszem, az előretolt lábtartó, és a táska új áron kb 80-80 ezer huf, van hozzá egy tartalék kipufogó, az eredeti lábtartók, és egy kormányvas. Most vettem egy kuplunglamella szettet és ha van időm berakom.
Minden évben olajcsere szűrővel, kétévente szelephézag ellenőrzés, és gyertyacsere...
Szóval röviden ilyen elképzeléseim vannak a karbantartásról. Nyugodtan legyél finnyás a vásárláskor, de ha van egy kis festékhiba a gépen attól még ne szaladj el.
A kipufogókönyökök színe sokat elárul a hajtás módjáról, a karbi beállítás helyességéről stb... a legtöbben már úgy vették hogy futtatási színei voltak, de ugye ez a többtulajos gépeknél már csak ilyen.
"azert nezen h minel nagyobb motor legyen benne mert ugy gondolom az ,,strapasabb'' v lehet h hujeseget beszelek.."
- a hajtáslánc kisebb terhelést kap, ez hosszabb élettartamot jelent, ha a megfelelő módon melegítik, használják, és a megfelelő olajjal kenik a motort, akkor szinte megölhetetlen ez a blokk.
A gyakorlati különbség a henger, forgattyús hajtómű(forgattyús-tengely, hajtókar, dugattyú), vezérlés, a többi ugyanaz. Az egyetlen "probléma" a típussal, hogy ezeknek a pótlása hiba esetén kissé körülményes, mert ez japán belpiacos motor. A blokk, és a váz, futómű stb ugyanaz.
A belpiac előnye, hogy híresen jó minőségben sikerül legyártani őket. Japánban olyan ok a szabályok, hogy ez a 400 ccm -es határ az ideális. pl egy Suzuki Bandit-ot nem vennék 400-ast, mert azt széthajtják, és nincs hozzá alkatrész, csak aranyáron....
Ezzel a vassal, ha gond van, akkor kell egy 535-ös blokk, és egy ügyes szerelő összerakja, onnantól van egy 4 Le-vel erősebb motorod :) Az én motorszámom 3! karakter összesen....
A virago.ro oldalon (ne aggódj magyar nyelvű) jobban megismerheted a típust.
A motorvásárláshoz jótanácsok:
- Ha bevallja a tulaj, hogy borult az a korrekt. Ezzel a motorral nehéz ugyan nagyot borulni, de nem lehetetlen. Kevés olyan motor és motoros van, aki még nem szagolta közelről az út porát. Én most teszteltem a kabátomata Pí napon (3.14), de a mocinak nem lett baja, ezt egy vevőnek is elmondanám, ha nem kell neki, akkor menjen isten hírével...
- A km óra állása csak tájékoztató jellegű. Ha ezt a motort karbantartják a 100000 km-es futás sem probléma, de fenntartásokkal kezelek egy 15-20 éves sokadik tulajdonosnál lévő vasat 30000 km-mel az órájában.
- Az oldalsó fedelek és a nyereg levétele a vásárláskor csak pár csavar. Ezeket feltétlenül meg kell ejteni, látszik mennyi és milyen kosz van alatta.
helo. az 535 es a 400-as kozott mi a kulmbseg a nagyobb motoron kivul. marmint ugyanaz a motor van a tiedbe is csak kisebb.? azert nezen h minel nagyobb motor legyen benne mert ugy gondolom az ,,strapasabb'' v lehet h hujeseget beszelek..
Jó állapotú szeretett masinát nehéz lesz ennyiért venni. Az a baj, hogy az olcsó húsnak híg a leve mondás hatványozottan igaz a motorpiacon...
Az 535-öst és a 400-ast is javaslom, jó vasak, ha a szükséges minimumot megadják neki.
Én egy 400-ast hajtok, 54000 km van benne, de büszke vagyok rá. nagyon sokat kellene nyaggatni, hogy pl 550-ért odaadjam valakinek.
Én 0.5-ös klinkeritből csináltam, paszta nélkül raktam össze. Így nem volt jó, egy kicsit könnyezett. A klinkerit elég könnyen törik szar vele dolgozni. Most pasztával csináltam, ez jó.
robin62 koszonom a segitseget. az az igazsag hogy meg kb fele penzme van meg az uj motorra. kb 400-450 + a nevre iras benne lesz kb 550 be ugy gondolom, nem tudom talalok e annyiert. ugyhogy meg kell egy jo honap meg oszegyujtogetem. nem tudod veletlenul merre fele van ez.mert en Szabolcsban lakom
Azt hiszem, tudok neked segíteni alacsony fenntartási költségű, megbízható 535-ös ügyében. Ha érdekel, hívd fel ezt a számot: 06-20/341-7660, úgy tudom,még megvan a gép...
Zalai vagyok és sürgős lenne.(már több mint 1 hete ezért nem tudok motorozni)De már úgy néz ki,hogy Viccctor segít megrendelni Boats.net-röl.Azért köszi a segítséget!
Hamarosan mások is megnyugtatnak majd! :) jó választás! a legfontosabb, hogy az egyik legjobban eltalált moci! Nem is tudom melyikek azok a típusok amik ennyire megbízhatóak.Na meg persze szépek is! :) Tényleg nem fogod megbánni, ha egy jó karbantartottat fogsz találsz,veszel (nem a kor számít )
helo. motort szeretnek vasarolni. eddig egy yamaha tdr 125om volt. de nagyon megtetszet a virago minegyik tetszik de ameikert igazan odavagyok az 535-os , viszon nem sokat tudok rola. ha valaki tudna valmi jo tanacsot adni akkor azt megkoszonnem. tudom hogy eleg nagy stilusvaltals de nagyon megtettszett. nekem az lenne a fontos h olyan motort tallajak ameik nem annyira igenyes es nem tul draga fentartani, nem tudom hogy ez ebbe a kategoriaba sorolhato-e?elore is kosz. udv Lori
A tömítés már volt téma, de a kérdésedre csak megközelítőleg tudom a választ:
a 0,3-as (itteni szakik szerint) könnyen szakad
a 0,5- talán jó
az 1-es szerintem vastag.
van aki próbál vigyázni a gyári tömítésre, szépen letisztítja, és pasztával, vagy a nélkül összerakja.
klingeritet pedig a gúgli szerint lehet kapni elég sok helyen/méretben/árban...
mennyire fontos ez most neked, mert ha pesti vagy, és nem sietős, akkor vehetnénk együtt egy lemezt, és majd azt szabdaljuk... - én is terveztem, hogy szétszedem a kuplungot, de időm az nincs rá...
Szaddinak megrendeltem tegnap a boats.net -ről a két oldali forgattyúsház tömítéseket.
Jol megnéztem az alkatrész számokat és 87 -től 99 -ig az összes 535 -ösöre ugyanaz kell.
Most reggel kaptam a frissítést a boats -net -ről, hogy kicserélték a rendelésben az alaktrész számot mert van ugynevezett replacement part number -e azaz mai meg megfelelője.
A lényeg hogy pontosan ugyanezek a tömítések kellenek ma is az összes létező XVS650 -esekre 1998 -tól 2011 -ig.
Szóval ha valakinek ilyen kell legközelebb akkor nem kell feltétlenül 535 -ösre keresni hanem akár kérheti úgy is hogy egy tavalyi vagy bármelyik XVS650 -esre kell neki és valószínüleg máris egyszerűbb lesz a helyzet a beszerzésnél.