Én műhelyben tartom kb. 5-10C körül. Tele tank, leengedett karbi, és mivel macerás kivinni nem inditgatom be. Közép sztender, 2-3 hetente akku töltés "szivargyújtó aljzaton" keresztül. Csepp töltéssel napokig. Lehet, hogy a kipuf.-t majd bedugom.
"Én kíváncsi lennék, hogy ki, milyen módon tette el a Virágóját télire."
Én nem tettem el. Ha nem esik, megyek vele, ez a legjobb móccer.
Emléxem, mikor új volt (már számomra) olajat töltöttem a hengerekbe, átforgattam, karbiból a benyát leengedtem, kipuffokat rongygyal bedugdostam, stb. Első télen még a tankot is leengedtem, és beolajoztam belülről. (ugye, ha nincs tele, akkor ez a legjobb módszer) Aztán hanyagabb lettem, de az akkunak megadom, ami jár, 2005ös akksit cseréltem most ősszel.
Azért, ha választani kell szegény akksinak, hogy melegben van 3-5 hónapot töltés nélkül, vagy kint lakik a hidegben rendszeres töltögetéssel, akkor az utóbbival mindenki jobban jár.
A "nemhasználat" többet árt, mint a hideg.
Már nem tudom ki adta a tippet a Vaterás index kormánykapcsolóra, de köszönöm neki.
Itt van már nálam, volt a srácnak egy komplett légszűrő háza is tokkal vonóval, azt is elhoztam. 6000 volt a kettő összesen.
Ugyan XV1000 mind a kettő és nem XV750 de a kis index mechanika ugyanaz már ki is szedtem megtisztítottam sokkal kevésbé tűnik kopottnak mint az enyém majd jól kicserélem aztán meglátjuk, a légszűrő meg tök ugyanaz mint az XV750 -é csak a külső fedél kinézete más de az nem is kell nekem, viszont a hátsó része tök ugyanaz és ott nekem a műanyag házban 1-2 menet már megadta magát ugyhogy azt most szépen kicserélem.
Mindenkinek nagyon köszönöm, a téli tárolással kapcsolatos hozzászólásokat.
Megnyugodtam. Akkor jó úton voltam. Csak innentől nem hetente járatom, hanem3-4 hetente elég lesz. És minimum 10 percet pöfögtetem. Legalább élvezzen a hangját. Ha már robogni nem roboghatok vele.
De felvetődik bennem még két kérdés.
Mégpedig: Hogy az indításkor elfogyasztott áramot, kábé menyi idő alatt töltheti vissza a dinamó, vagy a generátor. Nem tudom melyik van a motorunkban.
No és a hideg mit tesz az aksival. Csak leszívja, és ha feltöltöm, utána semmi baja. Vagy esetleg tönkre is megy?
Mindenkinek Minden jótT
Tisztelettem mindenkinek! 50 es gyerek qvadhoz kellenen nekem egy hatso teleszkop 30 cm es, hol tudnam megveni az ilyesmit jo aron, mit mondtok, kosz mindent beke
Nekem ki kell gurulni a mocikkal az utcára met az udvarban ahol a garage van nem járathatom 10 percig :( Kicsit macera de ez van, én 3-4 hetente jáccom el ezt.
Ahogy én csinálom:
kb. 2 hetente beindítom és 10 percet minimum járatom.
Való igaz, hogy a hideg, párás blokkot nem lenne egészséges be-be indítani télen, de egy léghűtéses V2 ennyit elbír. Sőt. Ha kéthetente beindítod, az olajfilm azért újraképződik és véd. Ha minimum 10 percet járatod, a blokkban kicsapódott pára kimegy a kartergázzal.
Ami az akksit illeti, ki kell venni, ha nem tudod biztosítani, hogy a motortároló helyiségben minimum 5 fok legyen.
Akkor csináld ugy hogy felviszed az akksit 1 hónapig töltikézed lemész, berakod beindítod, aztán bennehagyod 1 hónapig az akksit (nem fog falnak menni tőle), 2 hónap mulva lemész beindítod, aztán kiveszed az akksit.
Így 4 hónap alatt megúszod 2 ki -be vételből :))
Nem nem tilos, akku nélkül rá ne kösd csak simán a vezetékekre egy másik akkut.
Az Akku pufferként is szolgál.
Havonta 1x nem olyan nagy szám azt az akkut berakni szerintem, mennyi 5 perc ?
ertem. namarmost, en az akkut total kiveszem, es eleg maceras visszatenni.... de van egy gyari autokhoz hasznalt bika-vezetekem... az jo lenne az inditgatashoz?
en 3 szezonra mar ugy tettem le, hogy kivettem az akkut, es annyi... ket hetente fel metert toltam. nem inditottam be (elso sorbvan azert mert lusta voltam az akkut mindig visszaszerelni). egy kb. 4-5 fokos pinceben all. idaig meg nem volt bajom soha tavasszal. igaz, a karburatorbol a benzin kiparolog, ezert mikor eloszor inditom, azt tapasztaltam, hogy erdemes felpumpaltatni a karburatorba a benzint, majd leengedni belole, s ezt megismetelni vagy 2 alkalommal. nem tudom ez mit csinal, biztosan atmossa a karburatort.... gondolom en, de laikus vagyok. egyszer ugyanis annyi tortent, hogy nehezen indult, s akkor ez segitett. de igy belegondolva, lehet ez utan annyit fogok csinalni, hogy ket hetente leeresztem a karbit, majd ujra felpumpaltatom, es ujra leeresztem. nem masert, csak hogy a) nem szaradjon ki b) ne alljon benne ez az olommentes pisi, ami kicsapodik. mi a velemenyetek?
A 3-4 hetente beindítoddal okozod a legkisebb kárt szerintem.
Ez a KÁr is csak idézőjeles, hiszen semmi mást nem csinálsz mint bármikor máskor reggel amikor elindítod a motort, 4 hónap alatt 4 hidegindítást ne hívjunk károkozásnak amikor nyáron 4 hónap alatt ezt megteszem 40x.
Skacok!
Nagyon köszönöm a jó tanácsokat.
Bár egy kicsit össze is zavarodtam.
Ezek szerint két módszer is létezik a téli szünetre. De mindkettőnek van hátránya is.
Ha kijáratom a benzint a rendszerből, és csak tavasszal indítom be, akkor meg van annak a veszélye, hogy a membránok túl sokáig érintkeznek levegővel. Kiszáradnak és esetleg károsodnak is tavaszig.
Aztán van a, 3-4 hetenkénti járatás. Ami nem rossz. De a hideg indítások nem igazán használnak a motornak.
"No most légy okos domonkos!" Ugyan melyik a jobb módszer?
Én kíváncsi lennék, hogy ki, milyen módon tette el a Virágóját télire. Hogy aztán tavasszal "Pöc-röfre" induljon.
Blackiex.
A te véleményed, és módszered, kimondottan is érdekelne. Mivel a hozzászólásaidból arra következtetek, hogy műszaki végzettségű ember vagy.
De természetesen mindenki módszerére kíváncsi vagyok. Hisz egy, egy jó ötlethez, nem biztos, hogy az iskola vezet el.
A hozzászólásokat előre is köszönöm!
Én nem tettem el. Ha nem esik, megyek vele, ez a legjobb móccer.
Emléxem, mikor új volt (már számomra) olajat töltöttem a hengerekbe, átforgattam, karbiból a benyát leengedtem, kipuffokat rongygyal bedugdostam, stb. Első télen még a tankot is leengedtem, és beolajoztam belülről. (ugye, ha nincs tele, akkor ez a legjobb módszer) Aztán hanyagabb lettem, de az akkunak megadom, ami jár, 2005ös akksit cseréltem most ősszel.
A "nemhasználat" többet árt, mint a hideg.
Mit tudtok erről a bukóról?
csak a váz ill. a futómű.
Itt van már nálam, volt a srácnak egy komplett légszűrő háza is tokkal vonóval, azt is elhoztam. 6000 volt a kettő összesen.
Ugyan XV1000 mind a kettő és nem XV750 de a kis index mechanika ugyanaz már ki is szedtem megtisztítottam sokkal kevésbé tűnik kopottnak mint az enyém majd jól kicserélem aztán meglátjuk, a légszűrő meg tök ugyanaz mint az XV750 -é csak a külső fedél kinézete más de az nem is kell nekem, viszont a hátsó része tök ugyanaz és ott nekem a műanyag házban 1-2 menet már megadta magát ugyhogy azt most szépen kicserélem.
Hogy mennyi idő alatt tölti vissza, hát azt nemtom, de szerintem a 10perc elég rá.
A hideg nem csak leszívja az akksit hanem csökkenti az élettartamát (5 fok alatt kb.). Ugyhogy ha van rá mód tárold melegebb helyen.
Megnyugodtam. Akkor jó úton voltam. Csak innentől nem hetente járatom, hanem3-4 hetente elég lesz. És minimum 10 percet pöfögtetem. Legalább élvezzen a hangját. Ha már robogni nem roboghatok vele.
De felvetődik bennem még két kérdés.
Mégpedig: Hogy az indításkor elfogyasztott áramot, kábé menyi idő alatt töltheti vissza a dinamó, vagy a generátor. Nem tudom melyik van a motorunkban.
No és a hideg mit tesz az aksival. Csak leszívja, és ha feltöltöm, utána semmi baja. Vagy esetleg tönkre is megy?
Mindenkinek Minden jótT
kb. 2 hetente beindítom és 10 percet minimum járatom.
Való igaz, hogy a hideg, párás blokkot nem lenne egészséges be-be indítani télen, de egy léghűtéses V2 ennyit elbír. Sőt. Ha kéthetente beindítod, az olajfilm azért újraképződik és véd. Ha minimum 10 percet járatod, a blokkban kicsapódott pára kimegy a kartergázzal.
Ami az akksit illeti, ki kell venni, ha nem tudod biztosítani, hogy a motortároló helyiségben minimum 5 fok legyen.
Így 4 hónap alatt megúszod 2 ki -be vételből :))
Jól megokoskodtam mi ? :)
Az Akku pufferként is szolgál.
Havonta 1x nem olyan nagy szám azt az akkut berakni szerintem, mennyi 5 perc ?
ne kelljen az akkut setaltassam ki-be hetente....
A Beindítás nem csak a karbinak tesz jót, hanem minden egyéb más alkatrész a blokkban újra beolajozódik és vékony kis új olajfilm kerül rá.
udv
modi
Ez a KÁr is csak idézőjeles, hiszen semmi mást nem csinálsz mint bármikor máskor reggel amikor elindítod a motort, 4 hónap alatt 4 hidegindítást ne hívjunk károkozásnak amikor nyáron 4 hónap alatt ezt megteszem 40x.
Nagyon köszönöm a jó tanácsokat.
Bár egy kicsit össze is zavarodtam.
Ezek szerint két módszer is létezik a téli szünetre. De mindkettőnek van hátránya is.
Ha kijáratom a benzint a rendszerből, és csak tavasszal indítom be, akkor meg van annak a veszélye, hogy a membránok túl sokáig érintkeznek levegővel. Kiszáradnak és esetleg károsodnak is tavaszig.
Aztán van a, 3-4 hetenkénti járatás. Ami nem rossz. De a hideg indítások nem igazán használnak a motornak.
"No most légy okos domonkos!" Ugyan melyik a jobb módszer?
Én kíváncsi lennék, hogy ki, milyen módon tette el a Virágóját télire. Hogy aztán tavasszal "Pöc-röfre" induljon.
Blackiex.
A te véleményed, és módszered, kimondottan is érdekelne. Mivel a hozzászólásaidból arra következtetek, hogy műszaki végzettségű ember vagy.
De természetesen mindenki módszerére kíváncsi vagyok. Hisz egy, egy jó ötlethez, nem biztos, hogy az iskola vezet el.
A hozzászólásokat előre is köszönöm!