Egy barátom vett egy 10 éves, 250-es Dragon-t 3 600 Km-el.
Most egy év után kb. 6-7 000 van benne.
A moci úgy néz ki mintha most jött volna ki a gyárból.
Nincs vezérműlánchang, szelephézagketyegés.
Egy villanymotor is dübörög ehhez képest.
Na de a két cső hátul! Úgy brummognak, ahogy kell. Nincs közösítő gyárilag.
Volt autóm, mely motorja hajtókarcsapágyas lett, egy kar. Bizonyos fordulaton, amikor a motor nem húzott, olyan kopogás volt, mintha ólomkalapáccsal ütötték volna a motorblokkot. Ha a hajtókar leszakad a főtengely kiüti vele a blokkot.
Ha a kuplung behúzásakor megszűnik a kotyogó hang, akkor szerintem nem érdemes vele semmit sem csinálni.
Kevés olyan virágóról tudok amelyik nem produkálja ezt a hangot.
Az enyém is csinálja. És szerintem még nagyon sokunké.
Üdv.
Fokozatosan, kb 3-4 hónappal ezelőtt kezdődött, de nem tanúsítottam nagy jelentőséget a dolognak mert sok motorostól csak azt hallottam hogy ez a motor típus zajos.
Hogyan jelentkezett a kopogás?Hirtelen vagy fokozatosan erősődve?
Ha az utóbbi vagyis fokozatosan erősödött akkor logikus valami kopás lehet, ha hirtelen mint nekem akkor valami lazulás.
A másik: tegyük fel az én órámat is piszkálták, mikor vettem 31 ezer volt benne most 40 van de tökéletes a motorja ,ha a tiedet is variállták akkor sem lehet kopás miatt ilyen gond.
ALAPJÁRATON hidegen is melegen is komoly kopogás halható. Amint adok egy pici gázt megszűnik a kopogás. Kompressziót kb- egy hónapja mértem 150PSi azaz 10,5-bár volt. Azt nem tudom elhinni hogy egy ennyi éves jáműben csak ennyi km-legyen.
Vásárláskor mindent lehet figyelembe venni, csak a km-órát nem.
A használt autó piacon szinte minden gépjármű óráját manipulálták, miért lennének kivételek a motorok.
A műszakin regisztrálják az óra állását, de ezt sajna nem adják ki.
Ha valóban annyi km van a gépben amit irtál akkor tuti, hogy semmi baja hengernek és a dugatyunak meg a csapszegnek.
Az enyémben 32 ezer van de ugy megy a henger és dugatyu mint a Doxa ora, nem is megy hanem szinte ketyeg. A kuplung kosár az kotyog már egy kicsit de az nem gond egyenlőre.Az csak a fülemet bántja. Valami más gond lesz ott. Nem halkul ha kezd melegedni a vas?
A vasam valóban parkolóban van. De zárt helyen. Nagyon vastag pléddel van letakarva és azon még egy motor ponyva. És persze az állvány alatta. 93-as kiadású 16586km-t mutat az óra,ebből én 550km-t raktam bele. Egy éve vettem, akkor olaj,gyertya, szűrők lettek cserélve.
Csak nem egy parkolóban telel a vas?
A másik: Nem hiszed el de én is megvoltam győződve arról,hogy a hengerből jön a kopogás de nem így volt. A szabadon futó zaját vezette el úgy a blokk,hogy erre a hibára gyanakodtam.
Egyébként mennyi km van a gépben?
Nem hinném ,hogy 30-50 ezer km után ha rendben voltak az olajcserék hajtókar csapágy meg ilyesmi lenne a gond.
Ha nem gáz megmutatnám legújabb szerzeményemet.
Gyula