Nem hiszem hogy ez márkafüggő, inkabb az hogy folyósabb vagy sűrűbb 10W-40 vagy 20W-50 között lehet mondjuk ilyen különbség.
Az enyémben már járt mindenféle olaj, Motul, Repsol, Ásványi szintetikus, igazából ebből a szempontból nem vettem észre különbséget.
De mondom ez nem baj igazából, ez egy kvázi konstrukciós hiba, hülye helyen van az olajszint mérő.
Amíg melegen sík úton egyenletes tempónál nem gyullad ki vagy állva, addig nincsen baj.
Én,ugyanigy voltam az olajjal.melegitésnél hamar kigyuladt a lámpa és sportos gyorsitáskor szintén.Itt az oldalon tanácsolta valaki /bocs.de nemtudom,hogy ki/cseréljem le az oljat REPSSOL-ra . Igaza volt azóta nincs baj vele.
A Beindítod és egyből mész a lehető legrosszabb amit csinálhatsz.
Terhelést kap minden alkatrész egyből hidegen és a kenés még nulla mert az olaj még hideg és nem elég viszkózus, ezért is gyullad ki a olajszintjelző lámpád hidegen mert felkapja az olajat de nem folyik vissza elég gyorsan a karterbe.
Ha szépen álló helyzetben kigyullad a lámpád, ahogy melegszik a moci szépen el fog aludni amint az olaj már eléggé folyós lesz.
Menet közben ha kigyullad az két esetben normális virgácsoknál ha emelkedőn vagy,vagy ha keményen gyorsulsz, ekkor kicsit hátrafolyik a karterben az olaj és az olajszintmérő meg jobb elől van.
Szóval ez mind oké amit írsz ne töltsél bele emiatt több olajat mert azzal megint csak kárt okozol ha mondjuk fél literrel többet teszel bele.
És semmiképp ne csináld ezt a beindítod és megyek dolgot :)
Azt kérdezném hogy én (10C felett) elindítom a gépet, majd indulok is. Simán szivatóval, gáz nélkül, 2000-3000-es fordulat közt jár a motor. Két okból csinálom ezt
1, Ha beindul, és leveszem alapjáratra kigyullad az olajszintjelző lámpa (max. olajszint, középsztenderen). menet közben is csinálja néha, ilyenkor gázelvételre elalszik. Ezért az olajszint nálam mindig az ellenőrzőablak felett egy kicsivel.
2, Üres kipufogók
Ja és repedt a blokkom, kívülről nem tudtam megfogni, szétszedni ezért meg nem akarom. Egy litert kell utántöltenem egy szezonban.
Ja és még annyi az előzőhöz, túl sokat nem szabad szivatózni mert szivatáskor ugye dúsabb keveréket kap a henger és az álmoskönyv szerint ilyenkor a benzinben dús keverék "lemossa" az olajat a hengerben.
Ha éppen úgy adódik én a legjobban úgy szeretem melegíteni, hogy beindítom és szivató nélkül kézzel húzom a gázt és tartom ugy 2000 -es fordulaton a már említett 3-4 percig álló helyzetben, így nincs dús keverék de szépen bemelegszik a moci hamar.
Nekem is ilyen volt amikor valóban sokat fogyasztott a motor és fos volt az egész karbi.
Alapvetően nem normális lévén, hogy az üzemi hőmérsklet jóval magasabb mint a 15 fok.
De alapvetően szerintem nem katasztrófa, ha egyéb más tüneted nincsen, nem kormosak a gyertyák, nem eszik sokat a motor akkor nagy baj nincsen és örülj neki.
Ha sokat eszik a moci akkor gond van és összefügghetnek.
De gondolom azert beindítod és nem egyből atomstabil alapjáratod van, nekem is beindul szivató nélkül de éppenhogy életbenmarad vagy inkább leáll.
A másik dolog meg az, hogy én úgy melegítem a motort, hogy kb. 1800-2000 -es fordulatra húzom a szivatót és 3-4 percig simán állóhelyzetben, hogy minél gyorsabban érje el az üzemi hőfokot de még terhelés nélkül, hiszen a cél az hogy minél gyorsabban bemelegedjen, persze nem 7000 -ig kell pörgetni mert ugyan baromi hamar meleg lesz :)) De közben minden más károsodik a még elégtelen kenés miatt. Ha meg simán alapjáraton hagyod melegedni akkor meg túl sokáig tart és akkor az meg azért koptatja jobban mert többet kár a motor még hidegen.
Hát az állásban lemerült az akksim (lassan tekert ,nem akart indulni) valami felirat van rajta .. MGM.. pff mindegy láttam a cellákban nincs elég folyadék .. desztillált vizzel töltöttem fel ujratöltöttem az aksit majd a motor pöcröff indult. Egyik barátom honda vfrje van... hihetetlenkedve mondja hogy miért nem használok szivatót indításhoz.... mondom minek ...anélkül is elindul...erre kapom a bogarat a fülembe hát ez krueger nem egészséges mindenbizonnyal több benzint kap a gép a kelleténél.
Én eddig büszke voltam a gépemre hogy milyen fasza .. mindenki a szivatóval babrál inditásnál én meg csak türelmesen végigvárom a gyujtás utáni kattogásokat majd inditok. És jár a motor.. és ez egészségtelen egy hét állás után is mert nemhasználok szivatót ?
KY-0574N számura ez a felújító készlet 2 darab kell belőle
N206042 számura a legvégén van ez pedig a membrán és a csúszóka ebből is kettő kell. Most kicsit húzosabb az EUR több lesz mint 40körül talán tavaszra jobb lesz a helyzet.
A Pic szócskára kattintva képet nézhetsz meg mind a kettőről.
De javasoltam már hogy nem kell egyből ajtóstól rontani a házba, lehet hogy simán csak magas pl. az úszódszinted és egyébként kutya baja a többi dolognak.
Persze rosszat nem teszünk vele az tuti ha tokkal vonóval mindent kicserélsz.
Szia!
Nem olyan nagy dolog egy kis segitség. Magamra vagyok mérges, hogy elfelejtettem megkérdezni, hogy hol kell megrendelni a porlasztó felújitó készletet? Esetleg majd ha úgy döntöttem tudsz-e segiteni a beszerzésébe, mert nem beszélek angolul.
Az hogy egyébként kínában van nem jelent semmit.
Pontosan ugyanezt a tárcsát árulják mások is Ebay -en 30.000 -ért is, és ugyancsak Yamaha alkatrésznek feltüntetve.
Rákérdeztem az eladónál, hogy mi a frász ez, meglátjuk.
Iszonyúan össze vissza vannak már kopva.
Nem tudom megmérni két okból sem, az egyik hogy mert már a szélénél beljebb van és csak tolómérőm van itthon, amivel emiatt nemtom rendesen megmérni egy mikrométer kellene, a másik pedig hogy a kopások miatt ha X helyen mérem ennyi lesz ha Y helyen mérem annyi lesz.
Megértek a cserére, csak én magam több mint 40 ezret tettem beléjük és 2 garnitura betét, és még nem cseréltem simán lehet hogy a gyári van rajta.
Nem vicc a féktárcsa és a szigorúság sem, mert egyszercsak elreped vagy sétrobban egy fékezésnél és akkor aztán szevasz vagy nincs fék (és ugye éppen fékeznél) vagy blokkol a kerék mert beakad, nem tudom melyik a rosszabb.
Hát én ennyire nem mentem bele a részletekbe de a kinaival óvatosan kell bánni.
Mennyi egyébként a tárcsa vastagsága? Az 535-re azt írja akönyv, hogy minimum 4,5 mm utánna csere.Na az enyém 4,3 de még kitünöen dolgozik és szeríntem nagyon szigorú az a 0,5 mm kopás utáni csere, legalább 1 mm hagyhatna. Nem fogom még cserélni.
Az enyémben már járt mindenféle olaj, Motul, Repsol, Ásványi szintetikus, igazából ebből a szempontból nem vettem észre különbséget.
De mondom ez nem baj igazából, ez egy kvázi konstrukciós hiba, hülye helyen van az olajszint mérő.
Amíg melegen sík úton egyenletes tempónál nem gyullad ki vagy állva, addig nincsen baj.