Akkor sok a benzin, nem tud berobbanni vagy olyannyira kicsit robban a rossz keverék miatt, hogy szinte semmit nem tesz hozzá a dolgokhoz.
Fekete füst kipuból ?
Ha kormos fekete a gyertya az mindenképpen túl sok benzinre utal.
El kellene bizony kezdeni ellenőrizni a karburátort:
- Úszószint jó e ? Ha magas akkor állítani kell rajta vagy lehet hogy a tűszelep nem zárja el abenzin útját és túlcsordul.
- Áll -e esetleg valami a levegő utjában (lehet hogy nem a bezing sok hanem nem kap levegőt és így arányaiban a benzin sok lesz)
- Ha meghúzod a gázt emelkednek -e a súberek rendesen, ha nem akkor a membrán környékén lehet valami probléma.
Szépen egyenként ki kell pipálni dolgokat.
Hidegen is ezt csinálja ?
Vagy csak melegen ?
Új gyertyát beteszel járatod a motort (ahogy éppen jár) és kormos lesz a gyertya ?
Fogyasztásod nem nőtt még amikor motoroztál vele ?Nem gyengült a gép kicsit ?
Üdv!
Egy kis segítség kellene.A hátsó hengerem nem megy.Ha lehúzom a gyertyapipát az első hengerről, akkor a motor leáll.Pipát,gyertyát már cseréltem.Ha Kiveszem a gyertyát ott van szikra. Köszi
A centrifugális erőhöz szerintem nem sok köze van, ha a kezedben forgatod lassan, akkor is zár az egyik irányba és lazul a másikba.
A főtengely valóban csak egy irányban forog, de a két alaktrész elforog egymáson oldott állapotban. A lényeg az, hogy a görgő pályája miatt ha a fogaskoszorú gyorsabban forog, mint a lendkerék, a görgő nekifeszül annak és átviszi a nyomatékot. Ha a motor gyorsabban forog, mint a fogaskoszorú, a görgő a pályáján visszafelé, a lazulás irányába indul el és old.
A nyíllal jelölt irányba forgatva a golyó megindul a gödrében és a folyamatosan csökkenő magasságú kamrájában megszorul. Ellenkező irányban kimozdul és old a kapcsolat.
Viccből írtad, de tudjuk hogy tényleg így van. A kenés szempontjából a hideg nem túl jó. Viszont ha belegondolunk hogy a pizzafutárok meg a postások télen is naponta mennek a kis 125 ös yamaha YBR ekkel. Hát bizony nekik sem biztos hogy fűtött garázsban áll a moci egész éjszaka. Ennek ellenére 100000km futásteljesítményekről beszélnek.
De még egyszer: amit írtok igaz !
Ha így nézzük tök igazad van az ideális körülményeket illetően. De azért lássuk be ez már elég akadémikus megközelítés (már ami a hősugárzót illeti.) És azért a motorkerékpárok gyártástechnológiája a felhasznált anyagok, meg az olajok is fejlődtek az elmúlt évtizedekben. Ami meg a szélsőséges körülményeket illeti azt nagyrészt a tulajdonosok hozzák létre mikor a hideg motort gyepálja mint az állat.
Teljesen igazad van. Motoroknak hatványozottan nagyobb a kopása hideg állapotban, mint üzem melegen.
Ennek ellenére Én is 2-3hetente beszoktam indítani , hogy halljam a hangját, még rá is ülök, megnyugtató érzés, pedig tudom, nem teszek vele jót.
Ha szigorúan nézed minden hidegindítás árt, ha lehet kerülni kell, a legideálisabb az volna ha indítás előtt egy hősugárzóval 50-60 fokra melegítenéd a blokkot és akkor indíthatsz :)))
Ebből a szempontból árt alapvetően, hogy beindítod, akksit ugy is felviszed tölteni havonta (én legalábbis), mást nemtok felsorolni.
Nekem szerencsém van. télen is legalabb 10 fok van a garázsban fűtik körbe lakók.
OKÉ de nem arról van szó hogy -5-10 fokos hidegben elindítjuk és egyből erőltetjük, meg forgatjuk mint az állat. El sem mozdul a helyéről és szép csendesen fordulaton olajat juttatunk azokra a helyekre ahonnan az állásban már lecsurgott. Ez minek árt ?
is-is, míg az autómmal valóban elindulok melegítés nélkül a motorral eszembe se jutna. (jó mondjuk a moci az enyém az autó meg céges... :)))
Autó motorja másra van méretezve mint egy motorkerékpáré, egy motorkerékpár motorjának szélsőségesebb üzemi körülményei vannak, a kenőanyag tekintetében is kompromisszum van váltónak is jó kell legyen, blokknak is, kuplungnak is, léghűtésesek vagyunk mi legalábbis, többször jobban odavágunk a motoronak kigyorsításokkor...stb még lehetne sorolni.
Lehet hogy túl van spirázva ez a "ne idítsuk mert csak árt" szemlélet.
Az autómat naponta munkába járásra használom. 4 km megyek még 40 fokra is alig melegszik fel. Aztán nyolc órát áll a parkolóban és hazafelé újra 4 km. Tíz éve így használom van benne vagy 350000km, de egy deka füst nem jön belőle, és a mínusz 15 fokban is pöcc-röff.
(pedig diesel)
1900-2000 körül szoktam melegíteni, automata szivatós mocik is erre a fordulatra húzzák a motort aztán csökkentik.
Így gyorsabban bemelegszik azaz rövidebb ideig üzemel hidegen és ez még nem káros egyáltalán.
Engem is szívatott már. Olyan szinten ragadt be a főfúvókába hogy a rézdrótot nem tudtam átdugni. A vicces az volt hogy nem egy sűrű valami, hanem a fény felé fordítva át lehetett látni rajta ! A mostani benzineknek még a szaga sem olyan mint régen volt. Szerintem akkor kurvult el a dolog mikor kihagyták az ólmot.
Az időnkénti járatással én is egyetértek, bár sokan inkább még a kiput is betömködik télire, hogy ne csapódjon ki pára.
Én alapjárati közeli fordulaton szoktam járatni, és megvárom míg teljesen üzem meleg lesz a moci
Kicsapódik jah, én magam is javítottam egy barátom XVS650 -esét ezzel a problémával.
De az több mint 1 évig állt, 3-4 hónap alatt amíg lakatt alatt a moci télen nem jön elő, főleg ha tényleg havonta egyszer beindítod és "átmosod" így a rendszert.
Nekem legalábbis még nem jött elő soha.
Vajon az az utálatos takony szerű szutyi mitől csapódik ki a benzinből?
A hidegtől, vagy csak az állástól, és egyáltalán mi a franc az. Valahol azt olvastam hogy a bioetanol valamilyen összetevője, mert hogy minden benyához kevernek bizonyos százalékot.
Ha hetente nem is de ha havonta 1x beindítod járatod 4-5 percet, az szerintem nem ártalmas. Jó persze hideg meg minden, de havi 1x az smafu, nyáron hányszor bemelegíted...
Egyrészt a membárnokat meg kell áztatni néha benzinnel mert ha kiszáradnak berepedezhet.
Másrészt hengereknek, és az egész blokknak, minden alkatrésznek nem árt ha kicsit átolajozódik minden és kap egy "új" réteget ami pár hétig ott marad a felületen és véd.
Fekete füst kipuból ?
Ha kormos fekete a gyertya az mindenképpen túl sok benzinre utal.
El kellene bizony kezdeni ellenőrizni a karburátort:
- Úszószint jó e ? Ha magas akkor állítani kell rajta vagy lehet hogy a tűszelep nem zárja el abenzin útját és túlcsordul.
- Áll -e esetleg valami a levegő utjában (lehet hogy nem a bezing sok hanem nem kap levegőt és így arányaiban a benzin sok lesz)
- Ha meghúzod a gázt emelkednek -e a súberek rendesen, ha nem akkor a membrán környékén lehet valami probléma.
Szépen egyenként ki kell pipálni dolgokat.
Hidegen is ezt csinálja ?
Vagy csak melegen ?
Új gyertyát beteszel járatod a motort (ahogy éppen jár) és kormos lesz a gyertya ?
Fogyasztásod nem nőtt még amikor motoroztál vele ?Nem gyengült a gép kicsit ?
Fekete kormos,szeptemberben még motoroztam vele.
Kormos fekete ?
Hófehér ?
Lucskos benzines ?
Kompresszió ?
XV 535
Ha az elsőt lehúzom akkor leáll a motor ha a hátsót lehúzom akkor semmi változás.
És ha a hátsó nem megy miért az elsőt huzigálod le ? Mi történik ha a hátsót húzod le semmi változás ?
Egy kis segítség kellene.A hátsó hengerem nem megy.Ha lehúzom a gyertyapipát az első hengerről, akkor a motor leáll.Pipát,gyertyát már cseréltem.Ha Kiveszem a gyertyát ott van szikra. Köszi
A rajz nagyon jól szemlélteti a működését.
A főtengely valóban csak egy irányban forog, de a két alaktrész elforog egymáson oldott állapotban. A lényeg az, hogy a görgő pályája miatt ha a fogaskoszorú gyorsabban forog, mint a lendkerék, a görgő nekifeszül annak és átviszi a nyomatékot. Ha a motor gyorsabban forog, mint a fogaskoszorú, a görgő a pályáján visszafelé, a lazulás irányába indul el és old.
Ez egy kerékpár szabadonfutójának a rajza:
http://upload.wikimedia.org/wi...
A nyíllal jelölt irányba forgatva a golyó megindul a gödrében és a folyamatosan csökkenő magasságú kamrájában megszorul. Ellenkező irányban kimozdul és old a kapcsolat.
Ennél jobban nem tudom elmagyarázni.
De még egyszer: amit írtok igaz !
Ennek ellenére Én is 2-3hetente beszoktam indítani , hogy halljam a hangját, még rá is ülök, megnyugtató érzés, pedig tudom, nem teszek vele jót.
Ebből a szempontból árt alapvetően, hogy beindítod, akksit ugy is felviszed tölteni havonta (én legalábbis), mást nemtok felsorolni.
Nekem szerencsém van. télen is legalabb 10 fok van a garázsban fűtik körbe lakók.
Autó motorja másra van méretezve mint egy motorkerékpáré, egy motorkerékpár motorjának szélsőségesebb üzemi körülményei vannak, a kenőanyag tekintetében is kompromisszum van váltónak is jó kell legyen, blokknak is, kuplungnak is, léghűtésesek vagyunk mi legalábbis, többször jobban odavágunk a motoronak kigyorsításokkor...stb még lehetne sorolni.
Az autómat naponta munkába járásra használom. 4 km megyek még 40 fokra is alig melegszik fel. Aztán nyolc órát áll a parkolóban és hazafelé újra 4 km. Tíz éve így használom van benne vagy 350000km, de egy deka füst nem jön belőle, és a mínusz 15 fokban is pöcc-röff.
(pedig diesel)
Így gyorsabban bemelegszik azaz rövidebb ideig üzemel hidegen és ez még nem káros egyáltalán.
Az időnkénti járatással én is egyetértek, bár sokan inkább még a kiput is betömködik télire, hogy ne csapódjon ki pára.
Én alapjárati közeli fordulaton szoktam járatni, és megvárom míg teljesen üzem meleg lesz a moci
De az több mint 1 évig állt, 3-4 hónap alatt amíg lakatt alatt a moci télen nem jön elő, főleg ha tényleg havonta egyszer beindítod és "átmosod" így a rendszert.
Nekem legalábbis még nem jött elő soha.
A hidegtől, vagy csak az állástól, és egyáltalán mi a franc az. Valahol azt olvastam hogy a bioetanol valamilyen összetevője, mert hogy minden benyához kevernek bizonyos százalékot.
Egyrészt a membárnokat meg kell áztatni néha benzinnel mert ha kiszáradnak berepedezhet.
Másrészt hengereknek, és az egész blokknak, minden alkatrésznek nem árt ha kicsit átolajozódik minden és kap egy "új" réteget ami pár hétig ott marad a felületen és véd.